Imple nopeutus
4 posters
Sivu 1 / 1
Imple nopeutus
Terve vaan
saisiko ton mun harraste koneen 990 implen nopeutettua? Jossain taisi lukea että nämä lehtolan nopeutus setit kävisi aina 990 selectaan asti? Sopiiko ne punapeltisiin taavetteihin kuten 990 ja 880 imple?
Tavoitteena ei olisi mikään kova vauhti, pienikin nopeuden lisäys riittäisi ja etuna olisi että voisi körötellä noihin veteraanikone tapahtumiin pienillä kierroksilla.
saisiko ton mun harraste koneen 990 implen nopeutettua? Jossain taisi lukea että nämä lehtolan nopeutus setit kävisi aina 990 selectaan asti? Sopiiko ne punapeltisiin taavetteihin kuten 990 ja 880 imple?
Tavoitteena ei olisi mikään kova vauhti, pienikin nopeuden lisäys riittäisi ja etuna olisi että voisi körötellä noihin veteraanikone tapahtumiin pienillä kierroksilla.
pasi- Vierailija
Vs: Imple nopeutus
On niitä pari nopeutettu,osta esim.25 tai 30 mallin ronkat ja jatkata se toinen vetoakseli saman mittaseksi kuin entinen,tai osta 2 samanpuolen ronkkaa,niitä pitempiä,se passaa pulttaamalla niihin tuo ronkka muuten.
neljänkympin paikkeille menee kun vähän kiekkoja nostaa.
neljänkympin paikkeille menee kun vähän kiekkoja nostaa.
V M- Vierailija
Vs: Imple nopeutus
Eikös 885:n ronkat sovi kanssa heittämällä. Nilläkin nopeutuu jonnin verran, mutta pyörännavan pulttijako on erilainen. Käytännössä taitaa olla mahdollista vaihtaa alkuperäiset akselit niihin niin sopii entiset pyörännavat. Pihlajanienmen Anterokin on mielestäni noita rakentanut.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: Imple nopeutus
Kiitoksia vinkeistä!
Kysyn vielä kaverin puolesta että onko mahdollista nopeuttaa 996 näillä vastaavilla osilla mitkä on tuossa nimimerkki jyrkin 1490:ssä?
Kysyn vielä kaverin puolesta että onko mahdollista nopeuttaa 996 näillä vastaavilla osilla mitkä on tuossa nimimerkki jyrkin 1490:ssä?
pasi- Vierailija
Vs: Imple nopeutus
kyllähän sen on mahdollista sieltä Lehtolasta saa senlaiset välitykset tehtyä kuin haluaa
noista pikkuronkista ei tietääkseni vielä tehtynä ns.Lehtolan Formula Mallia
noista pikkuronkista ei tietääkseni vielä tehtynä ns.Lehtolan Formula Mallia
jyrki- Viestien lukumäärä : 168
Paikkakunta : alavus
Vs: Imple nopeutus
Nelosen ronkissa on tasauspyörästölle menevän vetoakselin reikä niin pieni, ettei siitä taida mahtua läpi juurikaan 11-hampaista isompaa hammaspyörää, joten nopeuttaminen vaatii sen, että kotelot käytetään koneistamolla ja reikä kaivetaan isommaksi. Reikään sovitetaan sitten hiukka toisenlainen laakerizydeemi. Uutta tulee myös molemmat vetoakselit ja isot hammaspyörät. Eikös näitä ole muutamat jo tehty Lehtolalla?
Minulle on jäänyt vielä hieman epäselväksi, että mahtuuko kuuspyttyisen vaihdelaatikko nelosen kuoriin tai onko kuutosen perä vaihtokelpoinen nelosen osien kanssa. Kuutosessa ja 1410:ssä on joka tapauksessa nopeampi perä ja hitaammat välitykset.
Minulle on jäänyt vielä hieman epäselväksi, että mahtuuko kuuspyttyisen vaihdelaatikko nelosen kuoriin tai onko kuutosen perä vaihtokelpoinen nelosen osien kanssa. Kuutosessa ja 1410:ssä on joka tapauksessa nopeampi perä ja hitaammat välitykset.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: Imple nopeutus
14 sarjaa on kaksi tehtynä ja kolmas takapotku tulossa.
Olikohan kymmenkunta kaikestaan nopeutettuna Taaveista Lehtolan välityksin +pohjosen implet
Tuo ronkka nopeutus on mielestäni järkevin tapa siinä ei traktori huonone päinvastoin
Lehtolan mallilla siinä samalla tulee vahvistetut vetoakselit
se laakerizydeemi on alkuperäisen tyylinen ainoastaan 10mm laakerin ulkokehän halkaisia kasvaa
No noilla resepteillä kyllä saa noi kuivajarru ronkatkin nopeutettua
Henkkoht en lähtisi vaihdelaatikko risteytyksiä tekemään
Olikohan kymmenkunta kaikestaan nopeutettuna Taaveista Lehtolan välityksin +pohjosen implet
Tuo ronkka nopeutus on mielestäni järkevin tapa siinä ei traktori huonone päinvastoin
Lehtolan mallilla siinä samalla tulee vahvistetut vetoakselit
se laakerizydeemi on alkuperäisen tyylinen ainoastaan 10mm laakerin ulkokehän halkaisia kasvaa
No noilla resepteillä kyllä saa noi kuivajarru ronkatkin nopeutettua
Henkkoht en lähtisi vaihdelaatikko risteytyksiä tekemään
jyrki- Viestien lukumäärä : 168
Paikkakunta : alavus
Vs: Imple nopeutus
tuossa pohjosen nopea imple tais mennä yli 50km/h
jyrki- Viestien lukumäärä : 168
Paikkakunta : alavus
Imple nopeutus
Terve
Tämä mun kysymykseni liippaa aika läheltä . Nimittäin mistähän ronkkien tai välityksien eroista mahtaa johtua
kun naapurin isännällä oli aikoinaan 850 imple ,niin se kulki reilusti kovempaa kun meidän 950 imple . 850:ssä
kun on vielä pienemmät takapyörätkin. Mietin vaan että voisko noilla 850:sen osilla saada noita muita nopeutettua
Tämä mun kysymykseni liippaa aika läheltä . Nimittäin mistähän ronkkien tai välityksien eroista mahtaa johtua
kun naapurin isännällä oli aikoinaan 850 imple ,niin se kulki reilusti kovempaa kun meidän 950 imple . 850:ssä
kun on vielä pienemmät takapyörätkin. Mietin vaan että voisko noilla 850:sen osilla saada noita muita nopeutettua
Mauri- Vierailija
Vs: Imple nopeutus
Sen voi nopeuttaa niillä,on sama välitys kun 25 ja 30 mallissa 9/37,mutta mielestäni se vetoakselin vaihto ei 9/50 ronkasta käy,sehän on eri poorilla ja eri kokoinen noissa pikkuronkissa,levyt pitää vaihtaa tai keskiöt siirtää niihin,seki onnistaa,kaasulla vaan pois entinen keskiö ja uus tilalle,tuossa on 38 renkaat.
25 JA 30 ronkissa vanteetki passaa 990 impleen suoraan,mutta jos laittaa 38 tuumaiset pitää customoida.
Tuossa mikä on kuvassa rättikopilla,siinä on nuo ronkat , pikkuronkat ja 950 takasilta johon on laitettu 990 livedrive vaihteisto 950 kuorien sisään ja 990 märkäputkimoottori.
Toinen mikä tehtiin,se oli 990 imple,siihen vaihettiin kolmikeppisen selectamatikin vaihteisto ja sitten nuo pikkuronkat,löytyy myös hitaita vaihteita nyt,se on serkkupojalla täällä se rattori.
25 JA 30 ronkissa vanteetki passaa 990 impleen suoraan,mutta jos laittaa 38 tuumaiset pitää customoida.
Tuossa mikä on kuvassa rättikopilla,siinä on nuo ronkat , pikkuronkat ja 950 takasilta johon on laitettu 990 livedrive vaihteisto 950 kuorien sisään ja 990 märkäputkimoottori.
Toinen mikä tehtiin,se oli 990 imple,siihen vaihettiin kolmikeppisen selectamatikin vaihteisto ja sitten nuo pikkuronkat,löytyy myös hitaita vaihteita nyt,se on serkkupojalla täällä se rattori.
Vieraili- Vierailija
Vs: Imple nopeutus
850:siä on kai olemassa sekä tavallisen hitaita että nopeita. Nopeista on juttuja muuallakin, ne taisi olla harvinaisempia kuin tavalliset.
Veikkaan, että ero on juuri ronkkien erilaisissa välityssuhteissa. Se on stanssattuna traktorin tyyppikilpeen.
Eiköhän 30:siäkin tainnut aikoinaan olla nopeilla välityksillä? Nopeiden 850;sten ronkat voi olla tehty samoilla osilla.
990 implet taitaa olla useimmiten hitailla välityksillä, olisiko 9/51 tai 9/50. Se nopeutuu noin kolmeenkymppiin kun vaihtaa 11/49 -ronkat joita oli myöhemmin jonkin verran selectoissa.
Veikkaan, että ero on juuri ronkkien erilaisissa välityssuhteissa. Se on stanssattuna traktorin tyyppikilpeen.
Eiköhän 30:siäkin tainnut aikoinaan olla nopeilla välityksillä? Nopeiden 850;sten ronkat voi olla tehty samoilla osilla.
990 implet taitaa olla useimmiten hitailla välityksillä, olisiko 9/51 tai 9/50. Se nopeutuu noin kolmeenkymppiin kun vaihtaa 11/49 -ronkat joita oli myöhemmin jonkin verran selectoissa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: Imple nopeutus
Joo,niin on ja suurin osa 850 malleista on nimenomaan hitaita,kaverilla on se nopeampi malli täällä ja siinä on tosiaan samannäköinen vetoakseli ja ronkka kun 30 mallissa
Vieraili- Vierailija
Vs: Imple nopeutus
Onko sen nopeanmallin pyörävaihteiston kansi suora ja hitaan pullistettu sisältäpäin ?V-M kirjoitti:Joo,niin on ja suurin osa 850 malleista on nimenomaan hitaita,kaverilla on se nopeampi malli täällä ja siinä on tosiaan samannäköinen vetoakseli ja ronkka kun 30 mallissa
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: Imple nopeutus
Sitten minun peristö DB 850 on se nopeampi versio ja kyllä se nopeampaa kulkeekin kuin minun DB 880 Selestamatic. DB 885 oo samanlaiset pyörästöt kuin tuossa DB 850. Minun DB850 on ensimmäisen malliversion koneita. Tummemman punainen ja kultareunaisilla tarroilla.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
hetkonen
Hetkinen hetkinen siis mistä käy ilmi sen 850 hitaus/nopeus? kiinnostuin vaan kun ittelläkin on tuollainen mitäs siel tyyppikilvessä pitää sitten olla? ja onkos se just se kilpi mikä on siinä nostolaitevivun puolelle sellai messinkinen?
Nopeuksista tuossa en tiedä kun mittari ei ole toiminu meillä ikinä ja nyt sitä ei ees oo kun vaihoin 900 kojetaulun siihen aikoinaan kun oli avarampi malli.
Olis vaan kiva tietää et erottaako tällai normi sälli tuota mistään jos tuollaisia maailmalla näkee?
Nopeuksista tuossa en tiedä kun mittari ei ole toiminu meillä ikinä ja nyt sitä ei ees oo kun vaihoin 900 kojetaulun siihen aikoinaan kun oli avarampi malli.
Olis vaan kiva tietää et erottaako tällai normi sälli tuota mistään jos tuollaisia maailmalla näkee?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Imple nopeutus
Eipä näyttäny minun 850 implen tyyppikilpeen välityssuhteita merkattuna olevan
kaiketi portaalin takakannesta ulkoisesti sen nopean välityksen tuntee jos suora laippanen on niin silloin kaiketi nopea välitys sieltä löytyy
ainakin näin oli tuossa varaosa 850 se 9/37 välitys
onkos jonkun tallilaisen kuva jarkon ja jaakon harrastesivuilta tuon kopsin
kaiketi portaalin takakannesta ulkoisesti sen nopean välityksen tuntee jos suora laippanen on niin silloin kaiketi nopea välitys sieltä löytyy
ainakin näin oli tuossa varaosa 850 se 9/37 välitys
onkos jonkun tallilaisen kuva jarkon ja jaakon harrastesivuilta tuon kopsin
jyrki- Viestien lukumäärä : 168
Paikkakunta : alavus
on tollanen
juu tollanen murikka se on ja tuo paksulevykin on tasanen,samanlaiset oli 900 aikoinaan.
Liekö tuossakin 850 sitten nopea?,muistelen ittekin ettei tyyppikilpi anna välitystietoja,jotenkin muistan että ainaskin se 6-vaihde on senverta suuri että täs meijän pikkutilalla ei ollu tilaa ajella niin kovaa muualla kuin tasasella pellolla,voi olla omaa kuvitelmaakin,mut verrattuna tohon Natikkaan on ainaskin erilaiset välitykset,no IH.ssa on kyllä 8-vaihetta mut kummiskin.
Pitääpä tutkia tilannetta kun Taavin taas herättää talviunilta heh.
Liekö tuossakin 850 sitten nopea?,muistelen ittekin ettei tyyppikilpi anna välitystietoja,jotenkin muistan että ainaskin se 6-vaihde on senverta suuri että täs meijän pikkutilalla ei ollu tilaa ajella niin kovaa muualla kuin tasasella pellolla,voi olla omaa kuvitelmaakin,mut verrattuna tohon Natikkaan on ainaskin erilaiset välitykset,no IH.ssa on kyllä 8-vaihetta mut kummiskin.
Pitääpä tutkia tilannetta kun Taavin taas herättää talviunilta heh.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Imple nopeutus
Niin unohtu mainita että toi kuvan on 25sen Mutta tuollainen laippa on minun 850ses
jyrki- Viestien lukumäärä : 168
Paikkakunta : alavus
sama on
Samanlainen tuos meilläkin on se on 1961 vuoden 850 tai ainaskin otteessa se semmosena on,eikös tuo otevuosimalli ja todellinenkin joskus hieman saata lipsahtaa puoleen jos toiseen.
Meinaan vaan kun möiväthän ne -70 luvulla jopa kolmevuottavanhoja (ellei enemmän) japsiautoja Suomessa UUSINA,olivat seisoneet tuontisatamassa hieman,no rungon ym numerot kyllä kertoo totuuden.
Meinaan vaan kun möiväthän ne -70 luvulla jopa kolmevuottavanhoja (ellei enemmän) japsiautoja Suomessa UUSINA,olivat seisoneet tuontisatamassa hieman,no rungon ym numerot kyllä kertoo totuuden.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Imple nopeutus
sen 61 tunnistaa kyllä helposti on astimen läpi menevät jarrupolkimet ja pienempi pulttijako takapyörän navassaTessu kirjoitti:Samanlainen tuos meilläkin on se on 1961 vuoden 850 tai ainaskin otteessa se semmosena on,eikös tuo otevuosimalli ja todellinenkin joskus hieman saata lipsahtaa puoleen jos toiseen.
Meinaan vaan kun möiväthän ne -70 luvulla jopa kolmevuottavanhoja (ellei enemmän) japsiautoja Suomessa UUSINA,olivat seisoneet tuontisatamassa hieman,no rungon ym numerot kyllä kertoo totuuden.
jyrki- Viestien lukumäärä : 168
Paikkakunta : alavus
Similar topics
» Nopeutus
» Pikku Taavettien nopeutus
» Taka-akselin välys ja Taavetin nopeutusta
» Nelivetojen nopeutus
» Röyminnän nopeutus
» Pikku Taavettien nopeutus
» Taka-akselin välys ja Taavetin nopeutusta
» Nelivetojen nopeutus
» Röyminnän nopeutus
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa