DB teollisuusmallit
2 posters
Sivu 1 / 1
DB teollisuusmallit
David Brownin teollisuusmallit kiinnoistaisi tällä kerttaa. onko tietoa tälläisten Suomeen tuonnista ja mitä malleja tiedät pyörineen.
minkälaisia muutoksia nämä sisältää noin yleensä normaaliin maatalouskäyttöön tarkoitettujen traktoreihin verrattuna. ilmeisesti jonkinlaisia karsittuja versiota.
löytyykö taavetteja tällä keltaisella vai ovatko saaneet pitää normi tehdasvärityksensä. teollisuus mallin väri on yleensä keltainen, mutta onko tämä jotenkin yhteiseksi sovittu eri valmistajilla että maalataan tämän malliset koneet keltaiseksi vai löytyykö siihen jopa joku ridektiivi jo ennen tätä Eu aikaa.
minkälaisia muutoksia nämä sisältää noin yleensä normaaliin maatalouskäyttöön tarkoitettujen traktoreihin verrattuna. ilmeisesti jonkinlaisia karsittuja versiota.
löytyykö taavetteja tällä keltaisella vai ovatko saaneet pitää normi tehdasvärityksensä. teollisuus mallin väri on yleensä keltainen, mutta onko tämä jotenkin yhteiseksi sovittu eri valmistajilla että maalataan tämän malliset koneet keltaiseksi vai löytyykö siihen jopa joku ridektiivi jo ennen tätä Eu aikaa.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB teollisuusmallit
Olen nähnyt yhdessä kuvassa 1210 keltaisen teollisuusmallin eli "highway". Erona maatalousmalliin oli ainakin etupyörä jarrut.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: DB teollisuusmallit
Joo,en ole itse henkilökohtaisesti teollisuusmalleja nähnyt,mutta takasillan on saanut tilata kuulemma teollisuusmallin vahvistetun version normaaliinki koneeseen,jos on tarvinut normaalia traktorikäyttöä suurempaa kantavuutta.
Etujarruthan niissä on englannissa ainaki ollut keltaisissa teollisuus malleissa.
Sellaisen 1210 nelikon olen nähny,missä oli teollisuustakasilta,ja ulosottovaihde saman näköinen kun 1690 koneissa,se traktori oli jämäkän nosturin alustana.
Etuakseliaki vähän pienempiin takapotkuunki on kuulemma asennettu ns. vahvistettua mallia,muuten sama akseli kun 1690 takapotkussa,mutta ohjaussylinteri on traktorin pituussuuntaan asennettu,mm. 1200 mallissa on se akseli.
Varmaan muitaki muutoksia niissä on,mutta en tiedä asiasta enempää.
Etujarruthan niissä on englannissa ainaki ollut keltaisissa teollisuus malleissa.
Sellaisen 1210 nelikon olen nähny,missä oli teollisuustakasilta,ja ulosottovaihde saman näköinen kun 1690 koneissa,se traktori oli jämäkän nosturin alustana.
Etuakseliaki vähän pienempiin takapotkuunki on kuulemma asennettu ns. vahvistettua mallia,muuten sama akseli kun 1690 takapotkussa,mutta ohjaussylinteri on traktorin pituussuuntaan asennettu,mm. 1200 mallissa on se akseli.
Varmaan muitaki muutoksia niissä on,mutta en tiedä asiasta enempää.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB teollisuusmallit
varmaan hydraulipumppukin on sitten järeämpää sorttia. joitain valmetteja ennen tilattiin kokonaan ilman nostolaitteita, näin olen ainakin lukenut, ilmeisesti pelkästään kärryhommiin esm. sahoille. nythän puhutaan Wanhasta ajasta, nykyään on jo sitten toisellaiset koneet.
puhumattakaan kuinka edullisia esm. trukkejakin kiinasta nykyään tulee, tunnettujen valmistajien komponenteista kasattuja ja sitten vielä varustettu näillä kiinassa tehdyillä lisenssimoottoreilla.
teollisuus traktoreitten aika on varmasti ohi, myyntipalstoilla ne kummittelevat vielä pitkään.
puhumattakaan kuinka edullisia esm. trukkejakin kiinasta nykyään tulee, tunnettujen valmistajien komponenteista kasattuja ja sitten vielä varustettu näillä kiinassa tehdyillä lisenssimoottoreilla.
teollisuus traktoreitten aika on varmasti ohi, myyntipalstoilla ne kummittelevat vielä pitkään.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB teollisuusmallit
Keltainen 990 implematic tuli joskus kuvattua.Mielenkiintoinen yhdistelmä mekaaniset takajarrut ja nestetoimiset etujarrut.Tammisaaressa Tammetin tehtailla oli käytössä teollisuus-taavetti jossa etukuormaaja,jolla nosteltiin lankakieppejä tuotantolinjalle.Etujarrut oli turhankin ärhäkät tuossa toiminassa ja persus oli kuulemma turhakin kevyt,josta seurasi etuakselin ennenaikaista väsymistä.
Kuva 990 Teollisuus-Implestä:
http://picasaweb.google.fi/Eskoppi/DavidBrownPohjaiset#5267043866120148802
Kuva 990 Teollisuus-Implestä:
http://picasaweb.google.fi/Eskoppi/DavidBrownPohjaiset#5267043866120148802
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: DB teollisuusmallit
Jostain muistan lukeneeni, että teollisuusmallien etujarrut on samat kuin Land Roverissa, varaosat pitäisi käydä ristiiin.
DB teki erilaisia teollisuumalleja melkein tuotannon alusta saakka, mutta määrät olivat pieniä. Tosiaankin erot olivat enimmäkseen jarru- valo- ym. liikenneturvallisuusvarusteissa. Englannisa niissä oli paljon vakiovarusteena myös ohjaamoita.
Yhden teollisuusmallin Imple 990:n olen nähnyt Suomessa. Siinä ei olut ulosottovaihteistoakaan lainkaan, vain pyöreä peltilätkä tasauspyörästön peittona, eikä nostolaitteita myöskään. Vahvistettu etuakseli, järeähkö etukuormain oli keulalla ja nokkapumppu. Silloin ei vielä olleet pulleat eturenkaat muotia, joten 7.5-16 eturattaat oli hiukka hupaisen näköiset niin raskaan etukuormaajan alla.
Vahvistettua etuakselia on saanut maataloutraktoreihinkin tilauksesta. Se on taotuista osista tehty laitos jota levitetään ottamalla vaaka-akselista putit pois ja siirretään eri reijät kohdakkain.
DB teki erilaisia teollisuumalleja melkein tuotannon alusta saakka, mutta määrät olivat pieniä. Tosiaankin erot olivat enimmäkseen jarru- valo- ym. liikenneturvallisuusvarusteissa. Englannisa niissä oli paljon vakiovarusteena myös ohjaamoita.
Yhden teollisuusmallin Imple 990:n olen nähnyt Suomessa. Siinä ei olut ulosottovaihteistoakaan lainkaan, vain pyöreä peltilätkä tasauspyörästön peittona, eikä nostolaitteita myöskään. Vahvistettu etuakseli, järeähkö etukuormain oli keulalla ja nokkapumppu. Silloin ei vielä olleet pulleat eturenkaat muotia, joten 7.5-16 eturattaat oli hiukka hupaisen näköiset niin raskaan etukuormaajan alla.
Vahvistettua etuakselia on saanut maataloutraktoreihinkin tilauksesta. Se on taotuista osista tehty laitos jota levitetään ottamalla vaaka-akselista putit pois ja siirretään eri reijät kohdakkain.
Erkki- Vierailija
Vs: DB teollisuusmallit
alkaa olla selvää keräilytavaraa sitten nämä, valmistusmäärien takiakin jo harvinaisuuksia. toivottavasti joku osaa arvostaa ja laittaa ainakin yhden jemmaan.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB teollisuusmallit
kovasti paistaa tuossa kuvassa keltaisen teollisuusmallin alta tuo alkuperäinen punainen. ovat näköjään tulleet samalta linjalta näitten maatolousmallien kanssa ja jossain tuotannon vaiheessa sitten edotettu toisaalle varusteltavaksi ja vahvennettavaksi.
jotenkin turhalta vaan tuntuu tuo, vetäistä vielä yksi maalikerros lisää, olisiko sittenkin maalattu vasta Suomessa.
jotenkin turhalta vaan tuntuu tuo, vetäistä vielä yksi maalikerros lisää, olisiko sittenkin maalattu vasta Suomessa.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB teollisuusmallit
Suuri maalauskeskustelu alkakoon.Kuvat myös takaa ja sivulta nähtävissä.Moottorissa näyttää olevan kovin sitkeästi keltainen kiinni vaikka muualla loistaa punainen väri.
http://picasaweb.google.fi/Eskoppi/DavidBrownPohjaiset#5306052523998721666 kuva takaa päin.
http://picasaweb.google.fi/Eskoppi/DavidBrownPohjaiset#5306052523998721666 kuva takaa päin.
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: DB teollisuusmallit
kovinkaan lujasti ei näytä tuo maali olleen kiinni tuossa punaisen päällä. pohjatöitä ei ainakaan kovin kummoisia ole siihen tehty, sen kertoo se että keltainen on irronnut isoina paloina, eikä ole ollut siinä lujasti kiinni ikänä. kulutukselle altiit paikat on aika kuoriutunut. perästäkin on litkujen vaikutuksesta maali lähtenyt, kyseisen syyn takia.
Vieraili- Vierailija
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa