DB996 hyytyi.
+12
mattkau
hannutt
jusape
kujanjuh
ikilika
Paulig
sKy
Riku
tv43
erkki
Osmo_
Taavetti996
16 posters
Sivu 1 / 3
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
DB996 hyytyi.
Tänään aurailin lunta etulevyllä, pöristelin semmoiset 2h yhtä soittoa, lähdin käymään naapurissa (500m), jätin taavetin pihaan käymään, kun 10min. päästä taavetti sammui kokonaan valot päällä.
Koetin uudelleen käynnistää, hyvin starttaa mutta ei käymään sitten kirveelläkään
Mistähän lähtisi vikaa etsimään, oma epäilykseni polttoainesuodattimet, mennyt tovi kun vaihdettu.
Vinkkejä otetaan mieli hyvin vastaan.
Koetin uudelleen käynnistää, hyvin starttaa mutta ei käymään sitten kirveelläkään
Mistähän lähtisi vikaa etsimään, oma epäilykseni polttoainesuodattimet, mennyt tovi kun vaihdettu.
Vinkkejä otetaan mieli hyvin vastaan.
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: DB996 hyytyi.
Suodattimia itse lähtisin veikkailemaan. Toinen on vedenerotin (jos on). Vai olisko hörppässyt ilmaa?
Vs: DB996 hyytyi.
Ihan ensin uudet suodattimet paikoilleen ja ilmaus. Tuskin se muuta tarvitseekaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: DB996 hyytyi.
Minulla aihetti vastaavaa siirtopumpun takaiskuventtiilin viottuminen . Teki kiusaa vuoden päivät ,
Tosin vain pakkasilla , varsinkin syksyllä jos jäi kesälaatua tankkiin . Varmaan harvinaista
mutta voihan sinnekin kertyä vettä ja moskaa tankista . Ja traktori on 1490 .
Tosin vain pakkasilla , varsinkin syksyllä jos jäi kesälaatua tankkiin . Varmaan harvinaista
mutta voihan sinnekin kertyä vettä ja moskaa tankista . Ja traktori on 1490 .
tv43- Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere
Vs: DB996 hyytyi.
996:ssa on tankki moottorin yläpuolella. Se ei ole kovin herkkä siirtopumpun häiriöille.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm To Tammi 26 2012, 14:39, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: DB996 hyytyi.
Juuri noin minullekin kävi ostettuani Case 1394 moskaa yms. niin paljon siirtopumpun takaisku venttiileissä ettei siirtopumppu toiminut. Ostin uuden siirtopumpun IKH:sta joilloin ongelma korjautui, mutta vanha alkoi toimimaan kun venttiilit puhdisti ilmalla. Oli kylläkin ongelmia käyntiin lähdössä seisonnan jälkeen. Miksikähän se sakkakuppi on ylös alaisin tuon malli Taavetin siirtopumpussa, eihän siitä ole muuta hyötyä kuin näkee onko siirtopumpussa ainetta ? Pienemmissä 850, 880 ja 885 on minusta oikein päin, eli roskat valuvat kupin pohjalle.tv43 kirjoitti:Minulla aihetti vastaavaa siirtopumpun takaiskuventtiilin viottuminen . Teki kiusaa vuoden päivät ,
Tosin vain pakkasilla , varsinkin syksyllä jos jäi kesälaatua tankkiin . Varmaan harvinaista
mutta voihan sinnekin kertyä vettä ja moskaa tankista . Ja traktori on 1490 .
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: DB996 hyytyi.
Tänään saatiin taavetti sisälle lämpöiseen, ja suodattimien tarkastukseen, ei ne nyt ihan hirveiltä näyttänyt, tulipahan mieleen ettei kyseessä olisi jotain muuta vaivaa.
Huomenissa ilmausta ja käyntiin koittoa, josko hörähtäs.
Miten muuten tuo syöttöpumpun voitelu, lueskelin jotain juttua asiasta, mistäs tuonne pumppuun laitetaan jonkin asteista voiteluainetta?
Huomenissa ilmausta ja käyntiin koittoa, josko hörähtäs.
Miten muuten tuo syöttöpumpun voitelu, lueskelin jotain juttua asiasta, mistäs tuonne pumppuun laitetaan jonkin asteista voiteluainetta?
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: DB996 hyytyi.
Riku kirjoitti:Miksikähän se sakkakuppi on ylös alaisin tuon malli Taavetin siirtopumpussa, eihän siitä ole muuta hyötyä kuin näkee onko siirtopumpussa ainetta ? Pienemmissä 850, 880 ja 885 on minusta oikein päin, eli roskat valuvat kupin pohjalle.
Polttoaine tulee kupin ulkokehältä ja menee eteenpäin kupin keskeltä ylhäältä messinkisen siivilän läpi. Vesi ja moskat jää sen lasikupin ja sen messinkiputken väliin ulkokehälle. Helppo tyhjentää löysäämällä eikä tarvitse ilmailla konetta.
Hyväksi havaittu kun unohdin tankinkorkin auki pariksi viikoksi syksyn sateilla Pistin koneen käymään ja aina kun vedenpinta nousi kupissa löysäsi sankaa niin että vesi valui pois. Ja kone ei edes ontunut tossa operaatiossa vaikka pari sekuntia välillä valuttelikin nesteitä sieltä kupin välistä koneen käydessä.
sKy- Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Laitila
Vs: DB996 hyytyi.
Pakkasessa suodattimet tukkii polttoaineesta kiteytyvä parafiini. Jos tankissa on vaikka kesälaatua uudemman talvilaadun seassa niin näinkin voi käydä. Jos parafiinia on kovin runsaasti niin polttoaine menee harmaaksi, sakenee, mutta jos sitä on pieniä määriä niin se kulkeutuu suodattimiin vähitellen eikä missään näy varsinaista moskaa. 996:ssa on CAV jakajapumppu, joka saa voitelun polttoaineesta, siinä ei ole erillistä öljyvoitelua. Ilmauksen päätteeksi kannattaa löyhdyttää yhtä suutinputken mutteria niin loput ilmat tulee sieltä pois ja moottori käynnistyy melkein heti.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: DB996 hyytyi.
erkki kirjoitti:Pakkasessa suodattimet tukkii polttoaineesta kiteytyvä parafiini. Jos tankissa on vaikka kesälaatua uudemman talvilaadun seassa niin näinkin voi käydä. Jos parafiinia on kovin runsaasti niin polttoaine menee harmaaksi, sakenee, mutta jos sitä on pieniä määriä niin se kulkeutuu suodattimiin vähitellen eikä missään näy varsinaista moskaa. 996:ssa on CAV jakajapumppu, joka saa voitelun polttoaineesta, siinä ei ole erillistä öljyvoitelua. Ilmauksen päätteeksi kannattaa löyhdyttää yhtä suutinputken mutteria niin loput ilmat tulee sieltä pois ja moottori käynnistyy melkein heti.
No onkos harratettu jossain piireissä niin hyväksi todettua (?) kaksitahtiöljyn lisäämistä polttoaineeseen silloin tällöin? Eräs tuttavani kehoitti tähän, enpä ole laittanut kuitenkaan.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: DB996 hyytyi.
Kyllä sitä nykyään aika monet lisää prosentin, jopa kaksi. Väittävät että nykyinen dieselpottoaine on jotenkin kuivempaa kuin silloin kun nämä pelit olivat uusia.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Pe Tammi 27 2012, 15:39, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: DB996 hyytyi.
Juuri niin. Ehkä se joskus olisikin hyvä. Mutten usko ainakaan jatkuvaan käyttöön, nokeaa paikat.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: DB996 hyytyi.
Synteettinen tuhkautumaton kaks-T öljy ei pitäis olla suuremmin nokeevaa palaessaan...
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: DB996 hyytyi.
Tuhkautumatonta kannattaa käyttää. Tärkeää laittaa ainakin talvidieseliin, joka on jo luonnostaan 'kuivempaa'.
kujanjuh- Viestien lukumäärä : 243
Paikkakunta : Porvoo-Pieksämäki
Vs: DB996 hyytyi.
No niin, ilmaus tehty ja niin hyrähti tulille, siis suodattimissa taisi sittenkin olla jotain töhnää, joka esti käynnin.
Pari akkua siihen meni ja lopuksi lisävirtaa autosta niin johan alkoi tapahtua.
Sauhu oli melkoisen mahtava tallissa, kun käynti rupesi olemaan kohdillaan.
Melkoisen jumppaamisen tuo ilmaus teetätti, mutta varmasti auttoi huomattavasti käyntiin lähtöä.
Nyt kun vanhat suodattimet ovat vuorokauden olleet astiassa valumassa, niin sellaista pientä vaaleaa hippua siitä irtoaa, olisiko sitten tuota parafiiniä.
Täytyy vielä halkaista suodatin ja tutkia tarkemmin suotimen sisältöä, utelias kun on
Kun keskustelua tuosta 2-tahti öljyn lisäämisestä polttoaineeseen, onko tosiaa niin että kannattaa kyseinen toimenpide.
Pari akkua siihen meni ja lopuksi lisävirtaa autosta niin johan alkoi tapahtua.
Sauhu oli melkoisen mahtava tallissa, kun käynti rupesi olemaan kohdillaan.
Melkoisen jumppaamisen tuo ilmaus teetätti, mutta varmasti auttoi huomattavasti käyntiin lähtöä.
Nyt kun vanhat suodattimet ovat vuorokauden olleet astiassa valumassa, niin sellaista pientä vaaleaa hippua siitä irtoaa, olisiko sitten tuota parafiiniä.
Täytyy vielä halkaista suodatin ja tutkia tarkemmin suotimen sisältöä, utelias kun on
Kun keskustelua tuosta 2-tahti öljyn lisäämisestä polttoaineeseen, onko tosiaa niin että kannattaa kyseinen toimenpide.
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: DB996 hyytyi.
sKy kirjoitti:Riku kirjoitti:Miksikähän se sakkakuppi on ylös alaisin tuon malli Taavetin siirtopumpussa, eihän siitä ole muuta hyötyä kuin näkee onko siirtopumpussa ainetta ? Pienemmissä 850, 880 ja 885 on minusta oikein päin, eli roskat valuvat kupin pohjalle.
Polttoaine tulee kupin ulkokehältä ja menee eteenpäin kupin keskeltä ylhäältä messinkisen siivilän läpi. Vesi ja moskat jää sen lasikupin ja sen messinkiputken väliin ulkokehälle. Helppo tyhjentää löysäämällä eikä tarvitse ilmailla konetta.
Hyväksi havaittu kun unohdin tankinkorkin auki pariksi viikoksi syksyn sateilla Pistin koneen käymään ja aina kun vedenpinta nousi kupissa löysäsi sankaa niin että vesi valui pois. Ja kone ei edes ontunut tossa operaatiossa vaikka pari sekuntia välillä valuttelikin nesteitä sieltä kupin välistä koneen käydessä.
KIITOS VINKISTÄ ! Sanoovat jotta aina oppii, kun on pois kotua. Minusta oppii kotonakin tietokoneen ääres.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: DB996 hyytyi.
Kyllä kannattaa. Varsinkin jos käyttää talvilaadun polttoainetta ympäri vuoden. Sillä talvilaadun polttoöljy on todella "kuivaa" kesällä käytettynä ilman tuota öljyn lisäämistä. Tuo öljy voitelee kaikki polttoaineen kanssa tekemisessä olevat laitteet.Taavetti996 kirjoitti:No niin, ilmaus tehty ja niin hyrähti tulille, siis suodattimissa taisi sittenkin olla jotain töhnää, joka esti käynnin.
Pari akkua siihen meni ja lopuksi lisävirtaa autosta niin johan alkoi tapahtua.
Sauhu oli melkoisen mahtava tallissa, kun käynti rupesi olemaan kohdillaan.
Melkoisen jumppaamisen tuo ilmaus teetätti, mutta varmasti auttoi huomattavasti käyntiin lähtöä.
Nyt kun vanhat suodattimet ovat vuorokauden olleet astiassa valumassa, niin sellaista pientä vaaleaa hippua siitä irtoaa, olisiko sitten tuota parafiiniä.
Täytyy vielä halkaista suodatin ja tutkia tarkemmin suotimen sisältöä, utelias kun on
Kun keskustelua tuosta 2-tahti öljyn lisäämisestä polttoaineeseen, onko tosiaa niin että kannattaa kyseinen toimenpide.
Minulla ennen Ford 5000 CAV jakapumpulla. Siinä jumittui säädin ja tiedusteltiin korjausta huoltomieheltä hän neuvoi juuri tuon öljyn lisäämisen polttoaineen joukkoon ja niin kun tehtiin saatiin säädin toimimaan jonkun ajan perästä. Minusta siksi 2-tahtiöljyä, koska se sekaantuu parhaiten polttoaineeseen eikä "lajitu".
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: DB996 hyytyi.
Mun kokemukset on:
3-6 kertaa vuoteen 2% öljyä joukkoon, toiminu kaikki paljon paremmin (autot-rattorit), jo 15v kokemuksella
3-6 kertaa vuoteen 2% öljyä joukkoon, toiminu kaikki paljon paremmin (autot-rattorit), jo 15v kokemuksella
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB996 hyytyi.
Minulla on nosturi Taavetti "öljykuurilla" laittanut 2-tahtiöljyä tankkiin. On päässyt niin kuivaksi että vaatii koputtelu käynnistäessä. Pitääköhän oikein aukasta jos ei ala öljy auttaan?
hannutt- Viestien lukumäärä : 618
Vs: DB996 hyytyi.
Kyllä öljy tavallisesti herkistää annosteluventtiilin, ottaa hieman aikaa, vielä ei kannata avata. Vähän ihmetyttää tuo Taavetti 996:n työläs ilmaaminen. Kun suodattimet ja pumppukotelo on kitkutettu siirtopumpun vivulla täyteen niin suutinputken löysäämisen jälkeen pitäisi selvästi alle puolen minuutin starttaus riittää.
Jos putkea ei löysää niin sitten saa kyllä pyörittää akun melko tyhjäksi ennenkuin polttoaine jaksaa tulla suuttimille asti.
Onko pumppu muuten toiminut normaalisti?
Jos putkea ei löysää niin sitten saa kyllä pyörittää akun melko tyhjäksi ennenkuin polttoaine jaksaa tulla suuttimille asti.
Onko pumppu muuten toiminut normaalisti?
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: DB996 hyytyi.
Oma kokemus 996:n ilmaamisesta parin vuoden takaa, todella kauan sai pyörittää, vaikka käsittääkseni ihan oikeaoppisesti oli ilmattu suutinputken löysääminen mukaanlukien. Akku oli täysi ja hiljattain uusittu 135 Ah, alkoi jo pelottamaan, että tyhjenee kokonaan. Lähtipä sitten lopulta yskien. Savutuspuolta ei tullut huomioitua, ilmeisesti ei mitään älytöntä savupilveä.
Tuosta 2T- öljyn lisäämisestä vielä sen verran, että sehän vain lisää dieselin voiteluominaisuuksia, parafiinia se ei sulata. Helpoin keino ehkäistä parafiinin kiteytyminen suodattimiin on käyttää oikeaa polttoainetta. Jos kesälaatua on jäänyt tankkiin, niin se kannattaa vaihtaa ennen pakkasia, ei tuo nyt niin iso homma ole.
Tuosta 2T- öljyn lisäämisestä vielä sen verran, että sehän vain lisää dieselin voiteluominaisuuksia, parafiinia se ei sulata. Helpoin keino ehkäistä parafiinin kiteytyminen suodattimiin on käyttää oikeaa polttoainetta. Jos kesälaatua on jäänyt tankkiin, niin se kannattaa vaihtaa ennen pakkasia, ei tuo nyt niin iso homma ole.
kujanjuh- Viestien lukumäärä : 243
Paikkakunta : Porvoo-Pieksämäki
Vs: DB996 hyytyi.
erkki kirjoitti:Vähän ihmetyttää tuo Taavetti 996:n työläs ilmaaminen. Kun suodattimet ja pumppukotelo on kitkutettu siirtopumpun vivulla täyteen niin suutinputken löysäämisen jälkeen pitäisi selvästi alle puolen minuutin starttaus riittää.
Jos putkea ei löysää niin sitten saa kyllä pyörittää akun melko tyhjäksi ennenkuin polttoaine jaksaa tulla suuttimille asti.
Onko pumppu muuten toiminut normaalisti?
Kyllä suodattimet ja pumppukotelo tulivat suht helposti täyteen, ehkä sitten yritin liikoja kun pumpulla koetin ajaa suutinputkesta tavaraa ulos, olikin jo työläämpi homma, mutta taisi sittenkin olla turhaa.
Kyllä putkea löysättiin, ja starttia perään, tavaraa putkesta ja uutta starttia, sitten loppu akku ja toinenkin akku perään.
Taitaa olla nuo akut sen verran huonossa kunnossa, kun eivät kestäneet kovin pitkää starttia, mutta lisävirralla sitten hörähti melkein heti.
Lähti kyllä ihmeen siististi käymään, oikeastaan ei röpötellyt ollenkaan, mutta sauhua kyllä oli senkin edestä.
Mielestäni pumppu on toiminut kuten pitää, ja nyt suodattimien vaihdon jälkeen omasta mielestäni kone käy kuten traktorin koneen pitää käydä, äänikin hiukan tasaisempi.
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: DB996 hyytyi.
Omia kokemuksia kasikaskympin polttoaineen loppumisesta. On parin viime vuoden aikana päässyt honaseen ilmaa viidesti. Kolme kertaa oli helppoja, löpöä tankkiin, suodatinkotelot tyhjiksi ilmasta, 20s startti ja tulilla. Yhtenä kertana piti käydä läpi koko systeemi sutinputkineen ja sitten käyntiin.
Mutta se viimeinen kerta oli hankala. Kone oli lainassa kaverilla ja oli yrittänyt vielä sammumisen jälkeen pitkää starttia. Siinä meni sitten ainakin puoli tuntia käydä moneen kertaan läpi kaikki ilmattavat kohdat. Aina kun pääsi starttivaiheeseen, muutaman kerran päästi savua ja sitten taas ei, ja uudestaan. Minun teoria tässä on että syöttöpumpun koloon jonnekkin jäi kupla, joka ei halunnut tulla pois millään. Ilmahan tunnetusti on kokoonpainuva aine ja kun pumpun kerta-annos ei ole suuren suuri, niin se vaan litistelee tuota kuplaa saamatta muuta aikaan, ei niin paljon paineen nousua että suutin aukeaisi. Jakajapumpussa on vain yksi elementti joka ruokkii kaikkia sylintereitä, niin oire esiintyy joka paikassa. Ja vielä kasikasikympissä pumppu on pystyssä, tiedä tekeekö se vielä oman mausteensa tähän soppaan. Loppujen lopuksi sen pumpun ylemmän ilmaruuvin alta löytyi muutama kupla (noin suunnilleen kymenennellä ilmauskerralla) ja sitten lähti suutinputkea raottamalla.
Opit tästä.
Kun ensimmäisen kerran hörähtää niin heti sammutusnapille ja löpökauppaan.
Ja sitten kun ilmaa niin varmasti oikeassa järjestyksessä ja reilusti kaikki kuplat pois.
Kannattaa opetella ne ilmauskohdat etukäteen. Sitä kirjaa ei aina ole mukana metsässä.
Kylmän kelin lääkkeeksi annettiin aikanaan oikein käyttöohjeessa neuvoksi bensan tai lamppuöljyn lisääminen polttoaineen joukkoon. En muista prosentteja, mut minusta se oli hurja määrä. Ja auto oli -81 mallin Peso 305. Tämä on taas niitä poppamiesten konsteja joita en kehoita kokeilemaan kotona varsinkaan uusiin vehkeisiin.
matti
Mutta se viimeinen kerta oli hankala. Kone oli lainassa kaverilla ja oli yrittänyt vielä sammumisen jälkeen pitkää starttia. Siinä meni sitten ainakin puoli tuntia käydä moneen kertaan läpi kaikki ilmattavat kohdat. Aina kun pääsi starttivaiheeseen, muutaman kerran päästi savua ja sitten taas ei, ja uudestaan. Minun teoria tässä on että syöttöpumpun koloon jonnekkin jäi kupla, joka ei halunnut tulla pois millään. Ilmahan tunnetusti on kokoonpainuva aine ja kun pumpun kerta-annos ei ole suuren suuri, niin se vaan litistelee tuota kuplaa saamatta muuta aikaan, ei niin paljon paineen nousua että suutin aukeaisi. Jakajapumpussa on vain yksi elementti joka ruokkii kaikkia sylintereitä, niin oire esiintyy joka paikassa. Ja vielä kasikasikympissä pumppu on pystyssä, tiedä tekeekö se vielä oman mausteensa tähän soppaan. Loppujen lopuksi sen pumpun ylemmän ilmaruuvin alta löytyi muutama kupla (noin suunnilleen kymenennellä ilmauskerralla) ja sitten lähti suutinputkea raottamalla.
Opit tästä.
Kun ensimmäisen kerran hörähtää niin heti sammutusnapille ja löpökauppaan.
Ja sitten kun ilmaa niin varmasti oikeassa järjestyksessä ja reilusti kaikki kuplat pois.
Kannattaa opetella ne ilmauskohdat etukäteen. Sitä kirjaa ei aina ole mukana metsässä.
Kylmän kelin lääkkeeksi annettiin aikanaan oikein käyttöohjeessa neuvoksi bensan tai lamppuöljyn lisääminen polttoaineen joukkoon. En muista prosentteja, mut minusta se oli hurja määrä. Ja auto oli -81 mallin Peso 305. Tämä on taas niitä poppamiesten konsteja joita en kehoita kokeilemaan kotona varsinkaan uusiin vehkeisiin.
matti
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB996 hyytyi.
Tämän ikäluokan koneet (pumput) sietävät jopa 30% bensaakin joukossa, silloin tulis ainakin lisätä se 2-3% 2-T öljyä joukkoon, nykylöpöllä, tai naftalla
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB996 hyytyi.
No niin, tänään ongelma uusi.
Olin aurailemassa tietä, vajaa 3km mentiin ihan kuten pitikin, sitten yhtä äkkiä kone sammui kuin sauna lyhty keskelle tietä, siinä sitten soittelemaan hinausapuja.
Kaverin koneen lämpenemistä odotellessa kokeilin uudelleen konetta käyntiin, lähti parin pitkän sahaamisen jälkeen, siitä pika pikaa koti pihaan.
Kone kävi pihassa kymmenkunta minuuttia tyhjäkäynnillä, ja taas sammui, eikä käyntiin taas millään edes pienen odottelun jälkeenkään.
Avittelin kuumailmapuhaltimella pumppua ja suodattimia mutta ei apuja.
Kun kone käy tuulettajan siivet puhaltaa tosi kylmää ilmaa tuolle puolelle missä pumppu ja suodattimet ovat, olisiko mahdollista että mennee jäähän/hyhmään polttoaine.
Tämä rupeaa menemään jo aikas mystiseksi, polttoaine on ollut jo syksyn alusta talvilaatua, ettei ainakaan kesälaatua pitäisi olla seassa, sen verta monta litraa talvilaatua on mennyt, että on mahdotonta olla kesälaatua seassa.
Olisiko sittenkin pumppu tulossa tiensä päähän.
Olin aurailemassa tietä, vajaa 3km mentiin ihan kuten pitikin, sitten yhtä äkkiä kone sammui kuin sauna lyhty keskelle tietä, siinä sitten soittelemaan hinausapuja.
Kaverin koneen lämpenemistä odotellessa kokeilin uudelleen konetta käyntiin, lähti parin pitkän sahaamisen jälkeen, siitä pika pikaa koti pihaan.
Kone kävi pihassa kymmenkunta minuuttia tyhjäkäynnillä, ja taas sammui, eikä käyntiin taas millään edes pienen odottelun jälkeenkään.
Avittelin kuumailmapuhaltimella pumppua ja suodattimia mutta ei apuja.
Kun kone käy tuulettajan siivet puhaltaa tosi kylmää ilmaa tuolle puolelle missä pumppu ja suodattimet ovat, olisiko mahdollista että mennee jäähän/hyhmään polttoaine.
Tämä rupeaa menemään jo aikas mystiseksi, polttoaine on ollut jo syksyn alusta talvilaatua, ettei ainakaan kesälaatua pitäisi olla seassa, sen verta monta litraa talvilaatua on mennyt, että on mahdotonta olla kesälaatua seassa.
Olisiko sittenkin pumppu tulossa tiensä päähän.
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Similar topics
» DB885 Hyytyi
» 950 hyytyi kesken lumitöiden
» 990 imple hyytyi ajossa (ratkaistu, syy olin minä)
» Jarrunestesäiliö DB996
» DB996 pudotusventtiili
» 950 hyytyi kesken lumitöiden
» 990 imple hyytyi ajossa (ratkaistu, syy olin minä)
» Jarrunestesäiliö DB996
» DB996 pudotusventtiili
Sivu 1 / 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa