Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

DB996 hyytyi.

+12
mattkau
hannutt
jusape
kujanjuh
ikilika
Paulig
sKy
Riku
tv43
erkki
Osmo_
Taavetti996
16 posters

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty DB996 hyytyi.

Viesti  Taavetti996 Ke Tammi 25 2012, 22:37

Tänään aurailin lunta etulevyllä, pöristelin semmoiset 2h yhtä soittoa, lähdin käymään naapurissa (500m), jätin taavetin pihaan käymään, kun 10min. päästä taavetti sammui kokonaan valot päällä.
Koetin uudelleen käynnistää, hyvin starttaa mutta ei käymään sitten kirveelläkään Sad
Mistähän lähtisi vikaa etsimään, oma epäilykseni polttoainesuodattimet, mennyt tovi kun vaihdettu.
Vinkkejä otetaan mieli hyvin vastaan.
Taavetti996
Taavetti996
Galleria moderaattori

David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  Osmo_ Ke Tammi 25 2012, 22:52

Suodattimia itse lähtisin veikkailemaan. Toinen on vedenerotin (jos on). Vai olisko hörppässyt ilmaa?
Osmo_
Osmo_

Viestien lukumäärä : 379
Ikä : 30
Paikkakunta : Huittinen

https://www.taavetti-talli.net

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  erkki To Tammi 26 2012, 08:02

Ihan ensin uudet suodattimet paikoilleen ja ilmaus. Tuskin se muuta tarvitseekaan.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5096

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  tv43 To Tammi 26 2012, 10:39

Minulla aihetti vastaavaa siirtopumpun takaiskuventtiilin viottuminen . Teki kiusaa vuoden päivät ,
Tosin vain pakkasilla , varsinkin syksyllä jos jäi kesälaatua tankkiin . Varmaan harvinaista
mutta voihan sinnekin kertyä vettä ja moskaa tankista . Ja traktori on 1490 .

tv43

Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  erkki To Tammi 26 2012, 11:25

996:ssa on tankki moottorin yläpuolella. Se ei ole kovin herkkä siirtopumpun häiriöille.


Viimeinen muokkaaja, erkki pvm To Tammi 26 2012, 14:39, muokattu 1 kertaa

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5096

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  Riku To Tammi 26 2012, 13:54

tv43 kirjoitti:Minulla aihetti vastaavaa siirtopumpun takaiskuventtiilin viottuminen . Teki kiusaa vuoden päivät ,
Tosin vain pakkasilla , varsinkin syksyllä jos jäi kesälaatua tankkiin . Varmaan harvinaista
mutta voihan sinnekin kertyä vettä ja moskaa tankista . Ja traktori on 1490 .
Juuri noin minullekin kävi ostettuani Case 1394 moskaa yms. niin paljon siirtopumpun takaisku venttiileissä ettei siirtopumppu toiminut. Ostin uuden siirtopumpun IKH:sta joilloin ongelma korjautui, mutta vanha alkoi toimimaan kun venttiilit puhdisti ilmalla. Oli kylläkin ongelmia käyntiin lähdössä seisonnan jälkeen. Miksikähän se sakkakuppi on ylös alaisin tuon malli Taavetin siirtopumpussa, eihän siitä ole muuta hyötyä kuin näkee onko siirtopumpussa ainetta ? Pienemmissä 850, 880 ja 885 on minusta oikein päin, eli roskat valuvat kupin pohjalle.

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  Taavetti996 To Tammi 26 2012, 21:57

Tänään saatiin taavetti sisälle lämpöiseen, ja suodattimien tarkastukseen, ei ne nyt ihan hirveiltä näyttänyt, tulipahan mieleen ettei kyseessä olisi jotain muuta vaivaa.
Huomenissa ilmausta ja käyntiin koittoa, josko hörähtäs.
Miten muuten tuo syöttöpumpun voitelu, lueskelin jotain juttua asiasta, mistäs tuonne pumppuun laitetaan jonkin asteista voiteluainetta?
Taavetti996
Taavetti996
Galleria moderaattori

David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  sKy To Tammi 26 2012, 22:00

Riku kirjoitti:Miksikähän se sakkakuppi on ylös alaisin tuon malli Taavetin siirtopumpussa, eihän siitä ole muuta hyötyä kuin näkee onko siirtopumpussa ainetta ? Pienemmissä 850, 880 ja 885 on minusta oikein päin, eli roskat valuvat kupin pohjalle.

Polttoaine tulee kupin ulkokehältä ja menee eteenpäin kupin keskeltä ylhäältä messinkisen siivilän läpi. Vesi ja moskat jää sen lasikupin ja sen messinkiputken väliin ulkokehälle. Helppo tyhjentää löysäämällä eikä tarvitse ilmailla konetta.

Hyväksi havaittu kun unohdin tankinkorkin auki pariksi viikoksi syksyn sateilla Embarassed Pistin koneen käymään ja aina kun vedenpinta nousi kupissa löysäsi sankaa niin että vesi valui pois. Ja kone ei edes ontunut tossa operaatiossa vaikka pari sekuntia välillä valuttelikin nesteitä sieltä kupin välistä koneen käydessä.

sKy

Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Laitila

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  erkki Pe Tammi 27 2012, 08:07

Pakkasessa suodattimet tukkii polttoaineesta kiteytyvä parafiini. Jos tankissa on vaikka kesälaatua uudemman talvilaadun seassa niin näinkin voi käydä. Jos parafiinia on kovin runsaasti niin polttoaine menee harmaaksi, sakenee, mutta jos sitä on pieniä määriä niin se kulkeutuu suodattimiin vähitellen eikä missään näy varsinaista moskaa. 996:ssa on CAV jakajapumppu, joka saa voitelun polttoaineesta, siinä ei ole erillistä öljyvoitelua. Ilmauksen päätteeksi kannattaa löyhdyttää yhtä suutinputken mutteria niin loput ilmat tulee sieltä pois ja moottori käynnistyy melkein heti.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5096

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  Paulig Pe Tammi 27 2012, 15:15

erkki kirjoitti:Pakkasessa suodattimet tukkii polttoaineesta kiteytyvä parafiini. Jos tankissa on vaikka kesälaatua uudemman talvilaadun seassa niin näinkin voi käydä. Jos parafiinia on kovin runsaasti niin polttoaine menee harmaaksi, sakenee, mutta jos sitä on pieniä määriä niin se kulkeutuu suodattimiin vähitellen eikä missään näy varsinaista moskaa. 996:ssa on CAV jakajapumppu, joka saa voitelun polttoaineesta, siinä ei ole erillistä öljyvoitelua. Ilmauksen päätteeksi kannattaa löyhdyttää yhtä suutinputken mutteria niin loput ilmat tulee sieltä pois ja moottori käynnistyy melkein heti.

No onkos harratettu jossain piireissä niin hyväksi todettua (?) kaksitahtiöljyn lisäämistä polttoaineeseen silloin tällöin? Eräs tuttavani kehoitti tähän, enpä ole laittanut kuitenkaan.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  erkki Pe Tammi 27 2012, 15:19

Kyllä sitä nykyään aika monet lisää prosentin, jopa kaksi. Väittävät että nykyinen dieselpottoaine on jotenkin kuivempaa kuin silloin kun nämä pelit olivat uusia.



Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Pe Tammi 27 2012, 15:39, muokattu 1 kertaa

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5096

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  Paulig Pe Tammi 27 2012, 15:22

Juuri niin. Ehkä se joskus olisikin hyvä. Mutten usko ainakaan jatkuvaan käyttöön, nokeaa paikat.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  ikilika Pe Tammi 27 2012, 15:34

Synteettinen tuhkautumaton kaks-T öljy ei pitäis olla suuremmin nokeevaa palaessaan...
ikilika
ikilika

David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  kujanjuh Pe Tammi 27 2012, 18:56

Tuhkautumatonta kannattaa käyttää. Tärkeää laittaa ainakin talvidieseliin, joka on jo luonnostaan 'kuivempaa'.

kujanjuh

Viestien lukumäärä : 243
Paikkakunta : Porvoo-Pieksämäki

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  Taavetti996 Pe Tammi 27 2012, 20:44

No niin, ilmaus tehty ja niin hyrähti tulille, siis suodattimissa taisi sittenkin olla jotain töhnää, joka esti käynnin.
Pari akkua siihen meni ja lopuksi lisävirtaa autosta niin johan alkoi tapahtua.
Sauhu oli melkoisen mahtava tallissa, kun käynti rupesi olemaan kohdillaan.
Melkoisen jumppaamisen tuo ilmaus teetätti, mutta varmasti auttoi huomattavasti käyntiin lähtöä.
Nyt kun vanhat suodattimet ovat vuorokauden olleet astiassa valumassa, niin sellaista pientä vaaleaa hippua siitä irtoaa, olisiko sitten tuota parafiiniä.
Täytyy vielä halkaista suodatin ja tutkia tarkemmin suotimen sisältöä, utelias kun on Very Happy

Kun keskustelua tuosta 2-tahti öljyn lisäämisestä polttoaineeseen, onko tosiaa niin että kannattaa kyseinen toimenpide.
Taavetti996
Taavetti996
Galleria moderaattori

David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  Riku Pe Tammi 27 2012, 20:45

sKy kirjoitti:
Riku kirjoitti:Miksikähän se sakkakuppi on ylös alaisin tuon malli Taavetin siirtopumpussa, eihän siitä ole muuta hyötyä kuin näkee onko siirtopumpussa ainetta ? Pienemmissä 850, 880 ja 885 on minusta oikein päin, eli roskat valuvat kupin pohjalle.

Polttoaine tulee kupin ulkokehältä ja menee eteenpäin kupin keskeltä ylhäältä messinkisen siivilän läpi. Vesi ja moskat jää sen lasikupin ja sen messinkiputken väliin ulkokehälle. Helppo tyhjentää löysäämällä eikä tarvitse ilmailla konetta.

Hyväksi havaittu kun unohdin tankinkorkin auki pariksi viikoksi syksyn sateilla Embarassed Pistin koneen käymään ja aina kun vedenpinta nousi kupissa löysäsi sankaa niin että vesi valui pois. Ja kone ei edes ontunut tossa operaatiossa vaikka pari sekuntia välillä valuttelikin nesteitä sieltä kupin välistä koneen käydessä.

KIITOS VINKISTÄ ! Sanoovat jotta aina oppii, kun on pois kotua. Minusta oppii kotonakin tietokoneen ääres. Wink

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  Riku Pe Tammi 27 2012, 20:54

Taavetti996 kirjoitti:No niin, ilmaus tehty ja niin hyrähti tulille, siis suodattimissa taisi sittenkin olla jotain töhnää, joka esti käynnin.
Pari akkua siihen meni ja lopuksi lisävirtaa autosta niin johan alkoi tapahtua.
Sauhu oli melkoisen mahtava tallissa, kun käynti rupesi olemaan kohdillaan.
Melkoisen jumppaamisen tuo ilmaus teetätti, mutta varmasti auttoi huomattavasti käyntiin lähtöä.
Nyt kun vanhat suodattimet ovat vuorokauden olleet astiassa valumassa, niin sellaista pientä vaaleaa hippua siitä irtoaa, olisiko sitten tuota parafiiniä.
Täytyy vielä halkaista suodatin ja tutkia tarkemmin suotimen sisältöä, utelias kun on Very Happy

Kun keskustelua tuosta 2-tahti öljyn lisäämisestä polttoaineeseen, onko tosiaa niin että kannattaa kyseinen toimenpide.
Kyllä kannattaa. Varsinkin jos käyttää talvilaadun polttoainetta ympäri vuoden. Sillä talvilaadun polttoöljy on todella "kuivaa" kesällä käytettynä ilman tuota öljyn lisäämistä. Tuo öljy voitelee kaikki polttoaineen kanssa tekemisessä olevat laitteet.
Minulla ennen Ford 5000 CAV jakapumpulla. Siinä jumittui säädin ja tiedusteltiin korjausta huoltomieheltä hän neuvoi juuri tuon öljyn lisäämisen polttoaineen joukkoon ja niin kun tehtiin saatiin säädin toimimaan jonkun ajan perästä. Minusta siksi 2-tahtiöljyä, koska se sekaantuu parhaiten polttoaineeseen eikä "lajitu".

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  jusape Pe Tammi 27 2012, 22:06

Mun kokemukset on:
3-6 kertaa vuoteen 2% öljyä joukkoon, toiminu kaikki paljon paremmin (autot-rattorit), jo 15v kokemuksella
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  hannutt Pe Tammi 27 2012, 22:37

Minulla on nosturi Taavetti "öljykuurilla" laittanut 2-tahtiöljyä tankkiin. On päässyt niin kuivaksi että vaatii koputtelu käynnistäessä. Pitääköhän oikein aukasta jos ei ala öljy auttaan?

hannutt

Viestien lukumäärä : 618

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  erkki La Tammi 28 2012, 08:52

Kyllä öljy tavallisesti herkistää annosteluventtiilin, ottaa hieman aikaa, vielä ei kannata avata. Vähän ihmetyttää tuo Taavetti 996:n työläs ilmaaminen. Kun suodattimet ja pumppukotelo on kitkutettu siirtopumpun vivulla täyteen niin suutinputken löysäämisen jälkeen pitäisi selvästi alle puolen minuutin starttaus riittää.

Jos putkea ei löysää niin sitten saa kyllä pyörittää akun melko tyhjäksi ennenkuin polttoaine jaksaa tulla suuttimille asti.

Onko pumppu muuten toiminut normaalisti?

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5096

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  kujanjuh La Tammi 28 2012, 09:46

Oma kokemus 996:n ilmaamisesta parin vuoden takaa, todella kauan sai pyörittää, vaikka käsittääkseni ihan oikeaoppisesti oli ilmattu suutinputken löysääminen mukaanlukien. Akku oli täysi ja hiljattain uusittu 135 Ah, alkoi jo pelottamaan, että tyhjenee kokonaan. Lähtipä sitten lopulta yskien. Savutuspuolta ei tullut huomioitua, ilmeisesti ei mitään älytöntä savupilveä.
Tuosta 2T- öljyn lisäämisestä vielä sen verran, että sehän vain lisää dieselin voiteluominaisuuksia, parafiinia se ei sulata. Helpoin keino ehkäistä parafiinin kiteytyminen suodattimiin on käyttää oikeaa polttoainetta. Jos kesälaatua on jäänyt tankkiin, niin se kannattaa vaihtaa ennen pakkasia, ei tuo nyt niin iso homma ole.

kujanjuh

Viestien lukumäärä : 243
Paikkakunta : Porvoo-Pieksämäki

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  Taavetti996 La Tammi 28 2012, 15:04

erkki kirjoitti:Vähän ihmetyttää tuo Taavetti 996:n työläs ilmaaminen. Kun suodattimet ja pumppukotelo on kitkutettu siirtopumpun vivulla täyteen niin suutinputken löysäämisen jälkeen pitäisi selvästi alle puolen minuutin starttaus riittää.

Jos putkea ei löysää niin sitten saa kyllä pyörittää akun melko tyhjäksi ennenkuin polttoaine jaksaa tulla suuttimille asti.

Onko pumppu muuten toiminut normaalisti?

Kyllä suodattimet ja pumppukotelo tulivat suht helposti täyteen, ehkä sitten yritin liikoja kun pumpulla koetin ajaa suutinputkesta tavaraa ulos, olikin jo työläämpi homma, mutta taisi sittenkin olla turhaa.
Kyllä putkea löysättiin, ja starttia perään, tavaraa putkesta ja uutta starttia, sitten loppu akku ja toinenkin akku perään.
Taitaa olla nuo akut sen verran huonossa kunnossa, kun eivät kestäneet kovin pitkää starttia, mutta lisävirralla sitten hörähti melkein heti.
Lähti kyllä ihmeen siististi käymään, oikeastaan ei röpötellyt ollenkaan, mutta sauhua kyllä oli senkin edestä.

Mielestäni pumppu on toiminut kuten pitää, ja nyt suodattimien vaihdon jälkeen omasta mielestäni kone käy kuten traktorin koneen pitää käydä, äänikin hiukan tasaisempi.
Taavetti996
Taavetti996
Galleria moderaattori

David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  mattkau La Tammi 28 2012, 16:20

Omia kokemuksia kasikaskympin polttoaineen loppumisesta. On parin viime vuoden aikana päässyt honaseen ilmaa viidesti. Kolme kertaa oli helppoja, löpöä tankkiin, suodatinkotelot tyhjiksi ilmasta, 20s startti ja tulilla. Yhtenä kertana piti käydä läpi koko systeemi sutinputkineen ja sitten käyntiin.

Mutta se viimeinen kerta oli hankala. Kone oli lainassa kaverilla ja oli yrittänyt vielä sammumisen jälkeen pitkää starttia. Siinä meni sitten ainakin puoli tuntia käydä moneen kertaan läpi kaikki ilmattavat kohdat. Aina kun pääsi starttivaiheeseen, muutaman kerran päästi savua ja sitten taas ei, ja uudestaan. Minun teoria tässä on että syöttöpumpun koloon jonnekkin jäi kupla, joka ei halunnut tulla pois millään. Ilmahan tunnetusti on kokoonpainuva aine ja kun pumpun kerta-annos ei ole suuren suuri, niin se vaan litistelee tuota kuplaa saamatta muuta aikaan, ei niin paljon paineen nousua että suutin aukeaisi. Jakajapumpussa on vain yksi elementti joka ruokkii kaikkia sylintereitä, niin oire esiintyy joka paikassa. Ja vielä kasikasikympissä pumppu on pystyssä, tiedä tekeekö se vielä oman mausteensa tähän soppaan. Loppujen lopuksi sen pumpun ylemmän ilmaruuvin alta löytyi muutama kupla (noin suunnilleen kymenennellä ilmauskerralla) ja sitten lähti suutinputkea raottamalla.

Opit tästä.
Kun ensimmäisen kerran hörähtää niin heti sammutusnapille ja löpökauppaan.
Ja sitten kun ilmaa niin varmasti oikeassa järjestyksessä ja reilusti kaikki kuplat pois.
Kannattaa opetella ne ilmauskohdat etukäteen. Sitä kirjaa ei aina ole mukana metsässä.

Kylmän kelin lääkkeeksi annettiin aikanaan oikein käyttöohjeessa neuvoksi bensan tai lamppuöljyn lisääminen polttoaineen joukkoon. En muista prosentteja, mut minusta se oli hurja määrä. Ja auto oli -81 mallin Peso 305. Tämä on taas niitä poppamiesten konsteja joita en kehoita kokeilemaan kotona varsinkaan uusiin vehkeisiin.

matti
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  jusape La Tammi 28 2012, 20:20

Tämän ikäluokan koneet (pumput) sietävät jopa 30% bensaakin joukossa, silloin tulis ainakin lisätä se 2-3% 2-T öljyä joukkoon, nykylöpöllä, tai naftalla
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

DB996 hyytyi. Empty Vs: DB996 hyytyi.

Viesti  Taavetti996 La Tammi 28 2012, 21:21

No niin, tänään ongelma uusi.
Olin aurailemassa tietä, vajaa 3km mentiin ihan kuten pitikin, sitten yhtä äkkiä kone sammui kuin sauna lyhty keskelle tietä, siinä sitten soittelemaan hinausapuja.
Kaverin koneen lämpenemistä odotellessa kokeilin uudelleen konetta käyntiin, lähti parin pitkän sahaamisen jälkeen, siitä pika pikaa koti pihaan.
Kone kävi pihassa kymmenkunta minuuttia tyhjäkäynnillä, ja taas sammui, eikä käyntiin taas millään edes pienen odottelun jälkeenkään.
Avittelin kuumailmapuhaltimella pumppua ja suodattimia mutta ei apuja.
Kun kone käy tuulettajan siivet puhaltaa tosi kylmää ilmaa tuolle puolelle missä pumppu ja suodattimet ovat, olisiko mahdollista että mennee jäähän/hyhmään polttoaine.
Tämä rupeaa menemään jo aikas mystiseksi, polttoaine on ollut jo syksyn alusta talvilaatua, ettei ainakaan kesälaatua pitäisi olla seassa, sen verta monta litraa talvilaatua on mennyt, että on mahdotonta olla kesälaatua seassa.
Olisiko sittenkin pumppu tulossa tiensä päähän.
Taavetti996
Taavetti996
Galleria moderaattori

David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala

Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa