kuinka todeta?
+2
Osmo_
petzku69
6 posters
Sivu 1 / 1
kuinka todeta?
autoon tein ison moottorirempan nyt mietityttää syyläri. onko se osittain tukossa????.tein aikaisemmin testin vesi liitännöistä ja kumpaankin suuntaa vesi meni läpi. mitä talon hanasta vain sai lähtemään.
petzku69- Viestien lukumäärä : 52
Paikkakunta : sonkajärvi
Vs: kuinka todeta?
Tässä jonkunmoinen ohje jolla saa jäähdytysjärjestelmän puhtaaksi jos epäilyttää
1. Vanhat vedet ulos
2. Termostaatti pois
3. Uutta vettä sisään jäähdyttimeen EI PAISUNTASÄILIÖÖN!
4. Sinne purkillinen pesuainetta
5. Kone käyntiin joutokäynnille muutamaksi tunniksi lämppärin termostaatti kuumalle
6. Ne vedet ulos
7. Laitat uutta vettä sisään
8. Anna moottorin käydä 15-30min ja toista 6., 7., ja 8 pari kertaa
9. Muista varmuuden vuoksi huuhdella paisuntasäiliö myös (Säiliö irti, puutarhaletkulla vettä, ravistat ja kaadat vedet poit. Tää kans muutaman kerran.)
-Vesi-glykoliseos sisään, termari kiinni ja ajoa.
Tiedä sitten saanko taas outsideriltä jotain sarkastista kommenttia tosta mutta kohtuu oikein on
1. Vanhat vedet ulos
2. Termostaatti pois
3. Uutta vettä sisään jäähdyttimeen EI PAISUNTASÄILIÖÖN!
4. Sinne purkillinen pesuainetta
5. Kone käyntiin joutokäynnille muutamaksi tunniksi lämppärin termostaatti kuumalle
6. Ne vedet ulos
7. Laitat uutta vettä sisään
8. Anna moottorin käydä 15-30min ja toista 6., 7., ja 8 pari kertaa
9. Muista varmuuden vuoksi huuhdella paisuntasäiliö myös (Säiliö irti, puutarhaletkulla vettä, ravistat ja kaadat vedet poit. Tää kans muutaman kerran.)
-Vesi-glykoliseos sisään, termari kiinni ja ajoa.
Tiedä sitten saanko taas outsideriltä jotain sarkastista kommenttia tosta mutta kohtuu oikein on
Vs: kuinka todeta?
tais päästä säikähyksellä. 1 vuoto otettu kiinni ja nyt auto tuntuu toimivan. aikasemmin tehty järjetelmän pesukin mottorille.
petzku69- Viestien lukumäärä : 52
Paikkakunta : sonkajärvi
Vs: kuinka todeta?
Tuon kohdan 5 osan tekisin ajamalla reippailla kierroksilla 15-30min, kaikki kun ei lämpee kunnolla pienillä kierroksilla, ja virtaus on hidasta, liemi pitää saada kunnoilla kiertämään, jotta sonta irtoaa.
Ja mä en käytä ko. toiminpiteeseen kuin FORTEn kamaa (n.30€ , 250ml purkki)
Ja mä en käytä ko. toiminpiteeseen kuin FORTEn kamaa (n.30€ , 250ml purkki)
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: kuinka todeta?
Noniin... Ajaa tollai ja sit vielä antais rauhassa huljua joutokäynnillä. Itse olen jäähdytysjärjestelmiin ängennyt Bar'ssia
kuinka todeta
Patarauta koneille kodinputkimiestä ja huuhtelu. alumiini saattaa hävitä
ttah- Viestien lukumäärä : 68
Ikä : 54
Paikkakunta : kemiö
Vs: kuinka todeta?
Saattaa kuulua myös posahdus? Vai mikäs se putkireiskapommi onkaan? En ite lähtis suosittelemaan kotikonsteja (paistsi naftaa öljyn sekaan ennen vaihtoa).
Vs: kuinka todeta?
Ite olen käyttänyt konetiskiaine tabletteja, niin alumiini koneissa kuin patarautamoteissakin. Monet lämppärin kennot on ruvennut luovuttamaan lämpöä tuon homman jälkeen. Syyläriin vaan murskattu tabletti, ajelua vaikka koko päivän ja ehtoolla vesien vaihtoa pari kertaa, huuhtelua ja sitte pakkasnesteet sisään. Toimii eikä yksikään kenno tai kone ole hajonnut. Taitaa olla samoja aineita forten pullossa kuin tiskiainetabletissa...
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: kuinka todeta?
Minäpä se olenkin sitten nesteiden vaihon jälkeen joutunu kolmeen autoon vaihtamaan vesipumpun,ollu tietty huonot nesteet /jopa vedet sisäl vuoskymmeniä niin ihmekkös se!
Omassa Escossa ollu varmaan samat nesteet tehtaalta asti sisällä,mitä nyt joskus lisäilly kun on tarvis ollu onhan nuo siellä jo 25v pyöriny mut semmoset 170tkm vasta kuiteski!!
Päätin sillon aikanaa että oli viimoset pumput mitkä nesteenvaihon takia uusin!
Eipä taida kaikista moottoreista ees saada jokaista tippaa pois kun pitäs joten päätin et olkoon!
Omassa Escossa ollu varmaan samat nesteet tehtaalta asti sisällä,mitä nyt joskus lisäilly kun on tarvis ollu onhan nuo siellä jo 25v pyöriny mut semmoset 170tkm vasta kuiteski!!
Päätin sillon aikanaa että oli viimoset pumput mitkä nesteenvaihon takia uusin!
Eipä taida kaikista moottoreista ees saada jokaista tippaa pois kun pitäs joten päätin et olkoon!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa