990 implematic ajaa öljyä pakosarjaan
+4
erkki
Tessu
jusape
käytännön viljelijä
8 posters
Sivu 1 / 1
990 implematic ajaa öljyä pakosarjaan
Nyt olisi käyttöä taavetti-tietäjille. Minulla on DB 990 implematic vm. -63 kevyessä käytössä, ruiskutraktorina, klapikoneen käytössä ja keväisin kylvöaikaan "aisankannattajana". Jo muutama vuosi takaperin "vanhus" alkoi työntää moottoriöljyä pakosarjan ja pakoputken kautta ulos. Vaiva vain paheni, ja 2011 korjaamon laskun mukaan kansi plaanattiin, sylinterit hoonattiin ja männät rengastettiin uudelleen. Ei apua. Nyt vuodenvaihteen jälkeen tehtiin perusteellisempi remppa eli vaihdettiin sylinteriputket ja männät. Yllätys, ja pettymys, oli suuri, kun nyt kylvövalmisteluja tehdessäni ja taavettia siinä "sisäänajaessani" öljyn ulos sylkeminen jatkuu aivan yhtä pahana kuin ennenkin. Mikä nyt avuksi? Vasen haalarinlahje saa öljypilkkuja joka kerta DB:llä ajaessani, konepellille tulee mustia öljyläikkiä pakoputken kautta, ja savutusta on varsinkin kylmänä niin tyhjäkäynnillä kuin kierroksillakin. Lisäksi ensimmäinen käynnistyminen yön jälkeen on vaivalloista, savuttavaa ja vaatii pakkosyötön käyttöä. Olen suunnitellut pitäväni taavettini myös eläkepäivilleni, ja entisöiväni sen vimosen päälle, mutta kun moottorin vasen kylki öljyyntyy parissa tunnissa märäksi, niin..... Apuva!
käytännön viljelijä- Viestien lukumäärä : 4
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Vs: 990 implematic ajaa öljyä pakosarjaan
Kevyt käyttö on koneille hallaa, pistä kunnolla kuormitusta ja jonkin aikaa ajoa, ottaen "kaikki ulos", samaa vikaa monissa muissa jokka likimain tyhjäkäynnillä louskuttaa tai maltillisilla tonnin tai hiukan reippaan kierroksilla klapikonetta tms. pyörittää.
Samaa oiret esiintyy väil tääl 1410pin kans, kun hydehalkojaa kymmeniä tunteja käyttää kierroksilla n.900rpm ja siittä kun polkaseen menee, niin avot on sinistä savua hetkenaikaa, kun muutenkin sitä sinistä tupruttelee.
Samaa 903vallus, kun pihas käytellään pienillä kierroksilla pääasiassa ja satunnaisesti kun sillä tielle lähden niin ensimmäisis polkasuissa "tuubaa" tulee melekei kuin pakkosyöttö olis päällä....
Vallulla 10km 80Hl kärryt peräs täys viljamälli, niin sellasen reissun jälkeen menee joku tovi taas ennen kun savutukset alkaa uudelleen pihakäytön jäljiltä......
Samaa oiret esiintyy väil tääl 1410pin kans, kun hydehalkojaa kymmeniä tunteja käyttää kierroksilla n.900rpm ja siittä kun polkaseen menee, niin avot on sinistä savua hetkenaikaa, kun muutenkin sitä sinistä tupruttelee.
Samaa 903vallus, kun pihas käytellään pienillä kierroksilla pääasiassa ja satunnaisesti kun sillä tielle lähden niin ensimmäisis polkasuissa "tuubaa" tulee melekei kuin pakkosyöttö olis päällä....
Vallulla 10km 80Hl kärryt peräs täys viljamälli, niin sellasen reissun jälkeen menee joku tovi taas ennen kun savutukset alkaa uudelleen pihakäytön jäljiltä......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 implematic ajaa öljyä pakosarjaan
Mikäpä se tuon sitten tekee?
Outoa kyllä minusta jos kerta on kone rempattu niin eihän sen pitäis öljyä pihalle puskea?
Ettei nyt vaan olis huohotin tukossa tms,ja onhan näitä täältäkin saanu lukea että on uudet männät halennu ja renkaat katkennu.
Kyllä se tossa meijän 850 Taavisa puskee öljyä sielt sun täält mutta sillä on jo tunnit täynnä muuteskin,mutta en kyl ymmärrä et miten rempattu kone sen vois sit tehä?
NIIN mitähän öljyä siel moottorissa on? ei kai vaan jotain täys-synteettistä? semmoinen kun ei sovi olleskaan ainakaan mun mielestä vanhanajan moottoriin!
Oompa vaan huomannu muutenkin etä öljyissä on eroja,yks juttu tuli kyllä mieleen että onko se VARMASTI öljyä,ettei ole polttoainepumpun kalvo ratkennu ja nyt mättääkin sitä öljytilaan!!
Se litku kyllä sitten tulee jokareijästä pihalle!
Outoa kyllä minusta jos kerta on kone rempattu niin eihän sen pitäis öljyä pihalle puskea?
Ettei nyt vaan olis huohotin tukossa tms,ja onhan näitä täältäkin saanu lukea että on uudet männät halennu ja renkaat katkennu.
Kyllä se tossa meijän 850 Taavisa puskee öljyä sielt sun täält mutta sillä on jo tunnit täynnä muuteskin,mutta en kyl ymmärrä et miten rempattu kone sen vois sit tehä?
NIIN mitähän öljyä siel moottorissa on? ei kai vaan jotain täys-synteettistä? semmoinen kun ei sovi olleskaan ainakaan mun mielestä vanhanajan moottoriin!
Oompa vaan huomannu muutenkin etä öljyissä on eroja,yks juttu tuli kyllä mieleen että onko se VARMASTI öljyä,ettei ole polttoainepumpun kalvo ratkennu ja nyt mättääkin sitä öljytilaan!!
Se litku kyllä sitten tulee jokareijästä pihalle!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 990 implematic ajaa öljyä pakosarjaan
Vasta rempatussa koneessa eivät renkaat ja sylinterin seinämät ole vielä asettuneet. Puristukset paranee kun saat moottoriin vaikkapa 100 tuntia oikeita töitä. Väljistä venttiilin ohjureistakin saattaa tulla öljysumua, varsinkin imuventtiileistä kun ovat alipaineessa, mutta ne on varmaankin korjauksen yhteydessä tarkistettu.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Pe Toukokuu 03 2013, 11:20, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 990 implematic ajaa öljyä pakosarjaan
Samaan ongelmaan olen törmännyt parin laitetun koneen kanssa.
Kone vaatis tosiaan kunnon töitä .
Toinen on sitten nuo liika "hyvät" öljyt.
Kone vaatis tosiaan kunnon töitä .
Toinen on sitten nuo liika "hyvät" öljyt.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990 implematic ajaa öljyä pakosarjaan
Juu mitäs sitä kallista öljyä käyttämään kun kuiteskin joutuu pakkasilla lämmittämään,samahan se on autoissakin joilla ei ajella parkkiin pakkasilla seisoskelemaan voipi olla jäykemmätkin koneessa.
Kylmä startissa taas kysytään öljyn notkeutta,no tuo kyllä varmasti pitää paikkansaa mitä tuossa oli että pinnat ei oo vielä hioutunu keskenään,semmostakin olen aina kuullu.
Kylmä startissa taas kysytään öljyn notkeutta,no tuo kyllä varmasti pitää paikkansaa mitä tuossa oli että pinnat ei oo vielä hioutunu keskenään,semmostakin olen aina kuullu.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 990 implematic ajaa öljyä pakosarjaan
Kiitos vastauksista!
Todella outoa minustakin, mutta semmoinen se vaan nyt on Rempan teki merkkikorjaamo, jossa vielä yksi huoltomiehistä on "taavetti-uskovainen", joten siltä osin kuvittelisin työn kunnolla ja oikein tehdyksi. Moottoriöljy on laskun mukaan Mobil Delvac 10W30, eli käsittääkseni ei synteettistä.
Huohottimesta en tiedä, mutta se on helppo tarkistaa, ja sen menen hetimiten tekemäänkin. Polttoainepumpun kalvoa tietysti voisi epäillä, mutta eikös sen rikkinäisyydestä seuraisi myös taavetin tehottomuus ja käyntivaikeuksia? Kummassakin asiassa traktori vaikuttaa ihan normaalilta, ei nyykähtele.
Kylmänä käynnistymisen vaikeus ilman pakkosyöttöä viittaisi mielestäni suutinongelmiin tai ruiskutuspumpun ongelmiin/ajoituksen pielessä olemiseen. Aiemmin, kunnossa ollessaan, lähti käyntiin kuin palmun alta..... Missään laskussa ei ole mainintaa tai laskutusta suuttimien/ruiskutuspumpun tarkastuksesta/huollosta/korjauksesta. Aiheuttaisiko em. vaivat kuitenkaan öljyn ulos sylkemistä? Öljyä se mielestäni siis on, sormeen pyyhkäistessä tuo ulostullut musta aine ei haise polttoöljyltä.
Raskaaseen työhön taavettia on hankala enää laittaa, mut pitää katsoa kestäiskö ranteet vetää puoli päivää 6,5-metristä tasausäestä taavilla... Olishan siinä naapureilla ihmettelemistä
Tessu kirjoitti:Mikäpä se tuon sitten tekee?
Outoa kyllä minusta jos kerta on kone rempattu niin eihän sen pitäis öljyä pihalle puskea?
Ettei nyt vaan olis huohotin tukossa tms,ja onhan näitä täältäkin saanu lukea että on uudet männät halennu ja renkaat katkennu.
Kyllä se tossa meijän 850 Taavisa puskee öljyä sielt sun täält mutta sillä on jo tunnit täynnä muuteskin,mutta en kyl ymmärrä et miten rempattu kone sen vois sit tehä?
NIIN mitähän öljyä siel moottorissa on? ei kai vaan jotain täys-synteettistä? semmoinen kun ei sovi olleskaan ainakaan mun mielestä vanhanajan moottoriin!
Oompa vaan huomannu muutenkin etä öljyissä on eroja,yks juttu tuli kyllä mieleen että onko se VARMASTI öljyä,ettei ole polttoainepumpun kalvo ratkennu ja nyt mättääkin sitä öljytilaan!!
Se litku kyllä sitten tulee jokareijästä pihalle!
Todella outoa minustakin, mutta semmoinen se vaan nyt on Rempan teki merkkikorjaamo, jossa vielä yksi huoltomiehistä on "taavetti-uskovainen", joten siltä osin kuvittelisin työn kunnolla ja oikein tehdyksi. Moottoriöljy on laskun mukaan Mobil Delvac 10W30, eli käsittääkseni ei synteettistä.
Huohottimesta en tiedä, mutta se on helppo tarkistaa, ja sen menen hetimiten tekemäänkin. Polttoainepumpun kalvoa tietysti voisi epäillä, mutta eikös sen rikkinäisyydestä seuraisi myös taavetin tehottomuus ja käyntivaikeuksia? Kummassakin asiassa traktori vaikuttaa ihan normaalilta, ei nyykähtele.
Kylmänä käynnistymisen vaikeus ilman pakkosyöttöä viittaisi mielestäni suutinongelmiin tai ruiskutuspumpun ongelmiin/ajoituksen pielessä olemiseen. Aiemmin, kunnossa ollessaan, lähti käyntiin kuin palmun alta..... Missään laskussa ei ole mainintaa tai laskutusta suuttimien/ruiskutuspumpun tarkastuksesta/huollosta/korjauksesta. Aiheuttaisiko em. vaivat kuitenkaan öljyn ulos sylkemistä? Öljyä se mielestäni siis on, sormeen pyyhkäistessä tuo ulostullut musta aine ei haise polttoöljyltä.
Raskaaseen työhön taavettia on hankala enää laittaa, mut pitää katsoa kestäiskö ranteet vetää puoli päivää 6,5-metristä tasausäestä taavilla... Olishan siinä naapureilla ihmettelemistä
käytännön viljelijä- Viestien lukumäärä : 4
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Vs: 990 implematic ajaa öljyä pakosarjaan
Joopas tuli sitten mieleen että oisko se ajotuspielessä kun sylkee öljyä?
Meill kun teki Bensa Allis samaa eli päårskii ja öljyä tulee putsarista konepellille? paha sanoo kun ei nää/kuule miten käy,öljy vaikuttas normiöljyltä mutta jos pelkässä kesäkäytössä niin 20W menee myös.
Eipä se polttoöljy aina haise hyvin osaa sekottaa öljynhajuun,se kun höyrystyy ja puskee pihalle niin haju hävii,eikä aina käyntikään huonone öljy vaan ohene ja puskee läpi,MUTTA oisko sittenkin se ajotus?
Sen taas osaa paremmin toiset ammattilaiset sanoo ketkä on joutunu niitä laittelee.
Ehjä Taavi kun pitäs olla ihan nappipeli ja talvella tietty lämpöä ensin,jotain nyt kummiskin on?
Meill kun teki Bensa Allis samaa eli päårskii ja öljyä tulee putsarista konepellille? paha sanoo kun ei nää/kuule miten käy,öljy vaikuttas normiöljyltä mutta jos pelkässä kesäkäytössä niin 20W menee myös.
Eipä se polttoöljy aina haise hyvin osaa sekottaa öljynhajuun,se kun höyrystyy ja puskee pihalle niin haju hävii,eikä aina käyntikään huonone öljy vaan ohene ja puskee läpi,MUTTA oisko sittenkin se ajotus?
Sen taas osaa paremmin toiset ammattilaiset sanoo ketkä on joutunu niitä laittelee.
Ehjä Taavi kun pitäs olla ihan nappipeli ja talvella tietty lämpöä ensin,jotain nyt kummiskin on?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 990 implematic ajaa öljyä pakosarjaan
Mun 880 Selectamatic tekee ihan samaa, mutta siihen kyllä tehoaa tuo kunnon kurmuutus välillä...moottoriin tuossa ei perimätiedon mukaan ole koskaan koskettu, vaan toimiva tuo on ja hevosetkin ovat tallessa. Nyt kun polttoainelinja on uusittu koko matkaltaan siirtopumpulta suuttimiin asti. On kuulemma öljynnyt pakosarjansa niin kauan, kun edellinen omistaja muistaa. Perinyt koneen isältään, joka osti tuon uutena vuonna 1966...
ThePete- David Brown : DB 880 Selectamatic 1966, DB 880 Selectamatic 1969
Viestien lukumäärä : 62
Paikkakunta : Jurvan Metsäkylä
Vs: 990 implematic ajaa öljyä pakosarjaan
Enpä ole tuohon vaivaan oikein syventynyt kun ei nyt ole tallissa koneita tuolla vaivalla.
Voi olla että liittyy ajoitukseenkin. Onhan näissä jo aika vanhat pumputkin.
Mutta itse epäilisin liika kylmänä käyvää konetta.
Aika monesta vanhemmasta koneesta on termostaati pois kun niitä aukoo.
Jos noihin "pilkekoneisiin" laitttais kuumemman termostaatin ,niin auttaisiko asiaa
Voi olla että liittyy ajoitukseenkin. Onhan näissä jo aika vanhat pumputkin.
Mutta itse epäilisin liika kylmänä käyvää konetta.
Aika monesta vanhemmasta koneesta on termostaati pois kun niitä aukoo.
Jos noihin "pilkekoneisiin" laitttais kuumemman termostaatin ,niin auttaisiko asiaa
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990 implematic ajaa öljyä pakosarjaan
Sinun pitää Taavetti kunnon töihin eli saada kunnolla lämpiämään. Minulla DB 885 nokesi moottorin kylkensä klapisirkkekin edessä ja olipa jopa klapitkin mustia pisteitä täynnä. Minusta mönjä hieman öljyä ja palamatonta polttoainetta. Minä sain Taavetin paikat auki laittamalla koneen kenttäsirkkelin eteen ja sahaten lautoja päivän alkoi kone hyrrätä komeasti eikä enään noennut itseään. Samoin minulla kone roiski öljyä koneremontin jälkeen. Remontti samoin uudet männänrenkaat ja vieno hoonaus sylintereille. Valitin asiasta remontin tehneelle asentajalle ja hän totesi vaivan loppuvan kunnes männänrenkaat asettuvat sylinteriin laittessa koneen kunnon töihin ja niin kävi kuin hän ennusti. Minä en tiedä paljonko tuollainen 6,5 m tasausäes tarvitsee voimaa, mutta jos liikkuu Taavetilla laita se töihin ja muista pitää kaihdin auki ettet kiehuta heti remontoitua konetta.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: 990 implematic ajaa öljyä pakosarjaan
No se on kyllä selvä että jos termari on risa tai sitä ei ole olleskaan ja kaihdinkin ei toimi niin kylmänä käy ja motti kuluu!
Vanhoissa väljissä kyllä puske kuumana öljyt pihalle ja eipä auta enää, mutta kun korjattu pannu niin olisin kyllä tarkka sen lämmön kanssa,ainakin pitää olla normaalisti vihreellä kun ottaa tehoa ulos,liika kuumanakaan ei ole syytä käyttää,siksi se kaihdin onkin hyvä juttu kun sillä voi sitten säädellä kelien mukaan miten lämpenee.
Autoissa sama juttu kun kylmä on niin polttoainetta ja moottori kuluu kun kiljuttaaa tehoja pihalle!
Vanhoissa väljissä kyllä puske kuumana öljyt pihalle ja eipä auta enää, mutta kun korjattu pannu niin olisin kyllä tarkka sen lämmön kanssa,ainakin pitää olla normaalisti vihreellä kun ottaa tehoa ulos,liika kuumanakaan ei ole syytä käyttää,siksi se kaihdin onkin hyvä juttu kun sillä voi sitten säädellä kelien mukaan miten lämpenee.
Autoissa sama juttu kun kylmä on niin polttoainetta ja moottori kuluu kun kiljuttaaa tehoja pihalle!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 990 implematic ajaa öljyä pakosarjaan
Kylmänä käynti ei ole terveellistä moottorille, mutta se ei ole enää yhtä vaarallista kuin joskus taannoin. Syynä on polttoaineiden rikkipitoisuuden pienentyminen ja öljyjen kehittyminen. Moottorin pakokaasusta on suuri osa vesihöyryä, joka ehtii tiivistyä kaikkiin kylmiin pintoihin mihin se pääsee kosketuksiin ja kun pakokaasussa on mukana rikin oksideja, syntyy seoksesta rikkohapoketta, joka syövyttää metallipintoja. Kun pyöräytetään moottori pakkasesta käyntiin, on sylinterin seinämän öljykalvo huono kun jäykästä öljystä ei nouse sumu. Jääkylmään seinämään tiivistyy hapanta kosteutta erittäin tehokkaasti, joten olosuhteet tavallaan kumuloituvat. 60- ja vielä 70 -luvullakin saattoi auton moottorin ajaa yhdessä talvessa väljäksi jos työmatka oli sopivan lyhyt ja moottorille tuli pääasiassa kylmiä startteja. Nykyään moottoreiden poraukset ja männänrenkaat kestää melkein mitä vaan, harvemmin kai alle 300 000 ajettua konetta tarvii alkaa rengastamaan, usein mennään samoilla osilla 500 000 ja auto on silloin jo rippikoulun käynyt ja kulahtanut vähän joka puolelta.
Jos moottorin lämpötilat roikkuu vihreän alarajalla tai kylmänkin puolella, ei minusta ole suurtakaan syytä huoleen. Mittareiden skaalaukset on usein sellaiset, että koko vihreä alue on vain ehkä kymmenkunta astetta, joten vaikka mittari näyttää kylmää, se saattaa olla vain joitakin asteita kylmän puolella ihannelämpötilasta, eikä vaikuta paljonkaan happohyökkäyksen voimakkuuteen. Kuumassa moottorissa on palaminen täydellisempää, joten hyötysuhteeseen ja polttoainetalouteen sillä on varmaankin merkitystä. Kylmällä koneella putkesta tupsuttava sininen savu on palamatonta polttoainetta, eli materiaalia joka on ostettu, mutta ei mitenkään hyödynnetty.
Jos moottorin lämpötilat roikkuu vihreän alarajalla tai kylmänkin puolella, ei minusta ole suurtakaan syytä huoleen. Mittareiden skaalaukset on usein sellaiset, että koko vihreä alue on vain ehkä kymmenkunta astetta, joten vaikka mittari näyttää kylmää, se saattaa olla vain joitakin asteita kylmän puolella ihannelämpötilasta, eikä vaikuta paljonkaan happohyökkäyksen voimakkuuteen. Kuumassa moottorissa on palaminen täydellisempää, joten hyötysuhteeseen ja polttoainetalouteen sillä on varmaankin merkitystä. Kylmällä koneella putkesta tupsuttava sininen savu on palamatonta polttoainetta, eli materiaalia joka on ostettu, mutta ei mitenkään hyödynnetty.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 990 implematic ajaa öljyä pakosarjaan
Olen nyt vaihteeksi putsannut peltojen piiriojia pikku kuokalla joka on kytketty hiljakkoin rempattuun 995:een. Kun moottori pyörii tuntikausia tasaista 1400 kierrosta ilman mainittavaa vastusta niin pakopuoli on jo parin päivän työn jälkeen todella törsteinen. Se vaan ei ole vika vaan ominaisuus.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 990 implematic ajaa öljyä pakosarjaan
erkki kirjoitti:Olen nyt vaihteeksi putsannut peltojen piiriojia pikku kuokalla joka on kytketty hiljakkoin rempattuun 995:een. Kun moottori pyörii tuntikausia tasaista 1400 kierrosta ilman mainittavaa vastusta niin pakopuoli on jo parin päivän työn jälkeen todella törsteinen. Se vaan ei ole vika vaan ominaisuus.
Eli karstoittuu ja löpö ei pala kunnolla, kun ei konetta kuormitettakaan...
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 implematic ajaa öljyä pakosarjaan
Non nii, nyt on vähän selvinnyt asioita. Ensinnäkin, taavetissani on termostaatti ja se myös toimii. Vedin tuossa kylvöjen alla pientä hiekkakuormaa ihan koemielessä peltotiellä edes taas muutaman kerran, vähän vastamaatakin, ja lämmöt nousi karvan vaille 80 asteeseen. Taavetissani on siis vaihdettu lämpömittari aikanaan sellaiseen jossa on numeroasteikko. Siinä pyörittelin sitä vähän aikaa, ja välillä myös tyhjäkäynnillä, ja lämmöt pysyivät muuttumattomana, eli termostaatti siis oikeasti toimii. Myös pakosarja ja moottorin kylki kuivuivat. Sitten alkoivat kylvöt, ja taavi oli "aisankannattajana" täyttökärryn edessä. Kesti useamman päivän ennenkuin alkoi taas tulla mustaa mönjää pakarista, eli kuumaksi ajo auttoi. Nyt sen kanssa jyrättiin muutama lohko niin, että lämmöt pysyivät useamman tunnin "normaalissa", ja pakosarja ja koneen kylki ovat taas kuivia. Kuumaksi ajo siis auttaa, saa nähdä tehoaako jossain vaiheessa pysyvästi.
Käynnistyminen on edelleen hiukan hankalaa, ja savuttavaa (ei ennen vaan..), joten pumpun ajoitus ja ehkä suuttimetkin menee vielä jossain vaiheessa tarkastukseen. Näyttäis kuitenkin siltä, että töihin taavetti pitää laittaa niin kyllä se siitä kuntoutuu
Käynnistyminen on edelleen hiukan hankalaa, ja savuttavaa (ei ennen vaan..), joten pumpun ajoitus ja ehkä suuttimetkin menee vielä jossain vaiheessa tarkastukseen. Näyttäis kuitenkin siltä, että töihin taavetti pitää laittaa niin kyllä se siitä kuntoutuu
käytännön viljelijä- Viestien lukumäärä : 4
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Vs: 990 implematic ajaa öljyä pakosarjaan
Ja 2-T öljy ei ole ollenkaan pahasta satunnaisesti (tai vaikka joka tankkauksen yhteydessä hiukkan, pari-kolme desiä edes)) tankkiin lisättynä, puol litraa joka kymmenenteen tankilliseen vaikkapas....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 implematic ajaa öljyä pakosarjaan
jusape kirjoitti:Ja 2-T öljy ei ole ollenkaan pahasta satunnaisesti (tai vaikka joka tankkauksen yhteydessä hiukkan, pari-kolme desiä edes)) tankkiin lisättynä, puol litraa joka kymmenenteen tankilliseen vaikkapas....
Oletko Jussi huomannut että 2-tahti öljystä olis apua tuohon pikeentymisongelmaan
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990 implematic ajaa öljyä pakosarjaan
Eipä välttämäti mainittavasti, liian kevyestä käytöstä se pääosin johtu.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 implematic ajaa öljyä pakosarjaan
Käytin monta päivää hydraulihalkojaa imple 990 perässä, alkoi kanssa lykkäämään öljyä pakosarjan välistä. Huohotusputki pakosarjan alaosassa oli mennyt tukkoon, niin se tuli sitten jostain muusta välistä ulos. Siitä liittimestä meni tietenkin kierteet lopullisesti risaksi rassatessa. Tein siihen uuden kierteen johon sopii rasvanippa. Rasvanipasta kuula pihalle ja paikoilleen, siihen letku perään puhaltamaan kohti maata.
Ville- David Brown : 990 implematic
Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Kalvola
Similar topics
» Kysymyksiä itämaan tietäjille - 880 Implematic tiputtelee öljyä ?
» international b275
» vuotaa öljyä
» Öljyä ilmanputsarista
» öljyä kele
» international b275
» vuotaa öljyä
» Öljyä ilmanputsarista
» öljyä kele
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa