990 vm.69 kone jumissa?
5 posters
Sivu 1 / 1
990 vm.69 kone jumissa?
Terve!
Nyt olis ehkäpä vähän vakavampaa vikaa.. Tein puita eilen ja aloin kuuntelemaan, että pientä nakutusta olisi alkanut kuulumaan. Öljynpainevalo ei palanut ja lämmöt oli normaalit. Sammutin koneen, kattoin öljyt ja nesteet ok. Pienen tauon jälkeen yritin startata ja kuuluu vaan "naps"... Ei pyöräytä yhtään. Sama napsaus kuuluu aina kun yrittää startata. Yritin äsken vääntää kampiakselista tosin pienillä knipekseillä kun ei muuta löytynyt niin ei inahtanut mihkään... En jaksanut alkaa vielä irroittamaan starttia että pääsis kampeen vauhtipyörästä. Mikähän voisi aiheuttaa tämmöstä mukavaa ja mitenkä sitä kannattas alkaa selvittään... Kone atomeiks? Kiitoksia jo etukäteen.
Nyt olis ehkäpä vähän vakavampaa vikaa.. Tein puita eilen ja aloin kuuntelemaan, että pientä nakutusta olisi alkanut kuulumaan. Öljynpainevalo ei palanut ja lämmöt oli normaalit. Sammutin koneen, kattoin öljyt ja nesteet ok. Pienen tauon jälkeen yritin startata ja kuuluu vaan "naps"... Ei pyöräytä yhtään. Sama napsaus kuuluu aina kun yrittää startata. Yritin äsken vääntää kampiakselista tosin pienillä knipekseillä kun ei muuta löytynyt niin ei inahtanut mihkään... En jaksanut alkaa vielä irroittamaan starttia että pääsis kampeen vauhtipyörästä. Mikähän voisi aiheuttaa tämmöstä mukavaa ja mitenkä sitä kannattas alkaa selvittään... Kone atomeiks? Kiitoksia jo etukäteen.
raktor- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Vs: 990 vm.69 kone jumissa?
Minä yrittelisen huomenissa ensin käynnistää normaalisti, siten irrottasin startin ja yrittäisin pyöritystä huimapyörän kehältä. Sitten puottaisin öljypohjan irti, ei paha rasti, kuikkisin sisään mitä sinne kuuluu. Sitten yks kerrallaan säippien alapäitä auki ja kokeileen mikä jumittaa. Ja sitä rataa, eiköhän siitä alkaisi selvitä suunta mihin sitten.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 990 vm.69 kone jumissa?
Ja katoitkos akkukaapelien liitokset, myös maajohdon ja rungon välisen johtimen liittimen, ruosteettomuuden?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 vm.69 kone jumissa?
Äsken kerkesin napata startin pois. Hyvin pyörii jonkun aikaa, mutta sitten jymähtää kiinni. Veikkaisin että venttiili on jonkun männän päällä.. Ei kai muu auta kun peltiä pois ja venttiilikoppa auki.
raktor- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Vs: 990 vm.69 kone jumissa?
Jos venttiili tapaa mäntään niin siellä on täytynyt jakopään korkata. Taaveissa on ollut ainakin kolmenlaista jakopyörästöä, jotka on vaihtokelposia keskenään. Ittellä on se käsitys, että impleissä oli harvahampainen GRP -valurautapyörästö joka saattoi ajan myötä antautua. Onkohan samoja sitten vielä selectoissakin. Uusimmissa on kuitenkin teräspyörät hienojakoisella hammastuksella.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Pe Toukokuu 10 2013, 08:26, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 990 vm.69 kone jumissa?
Aika erikoista. Pyöritin vielä vauhtipyörää siten, että laitoin merkin hihnapyörälle ja aloin pyörittämään vastapäivään.. Pyöritin jonkun aikaa ja huomasin että ei jumita enää.. Pyöritin takaisin myötäpäivään, eikä jumittanut enää silloinkaan. Laitoin startin takasin ja pyöräyttelin varovasti. Muutaman napsun pyöri hyvin, ja sitten kuului vihlaisu ja lopetin siihen.. Kiertokanki? Mäntä? Onko tää kone muutes holkilla vai ei? Eipä se taida auttaa muutakun tiputtaa öljypohjan pois.
raktor- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Vs: 990 vm.69 kone jumissa?
Oisko tuo kiertokangen laakeri.
Sieltä se selviiää öljypohjan kautta.
Sieltä se selviiää öljypohjan kautta.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990 vm.69 kone jumissa?
Jotain on tapahtunut..... parempi katsoa vaan tarpeeksi, että mitä...
Eli ensin pohja auki, sitten myös todennäköisesti samoilla lämmöillä myös kansi......
Eli ensin pohja auki, sitten myös todennäköisesti samoilla lämmöillä myös kansi......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 vm.69 kone jumissa?
Tutkippa kampiakseli tarkoin etupäästä ykkösen lähimaastosta öljypohjasta tsiikaillen...
Vierailija- Vierailija
Vs: 990 vm.69 kone jumissa?
Joo vika löytyi. 4 pytyn kiertokangen lisut päällekkäin. Öljypohjassa pientä mujua ja pari lastua.. Kaikki muut hyvissä öljyissä paitsi tää. Oli ihan kuiva kun taas viimenen runkolaakeri oli hyvissä öljyissä... Varmaan ollut vähän lämpöjä.... Nyt himottas pyyhkästä vaan kampiakselista nauhalla pienet skradut pois ja uudet lisut tilalle.. Pesä oli ihan hyvän näkönen.. Tarvii yrittää mittailla suoruudet.. Mietityttää vaan että onko mennyt voitelukanavan tukoksen takia... Aika hankala tökkiä puhtaaks... Paineilmaa ja jollain tökkiä sitä lisun voitelureikää auki.. Tuntuu melkoselta talkoolta alkaa katkoon tota keskellä pihaa ilman mitää nostureita yms...
raktor- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Vs: 990 vm.69 kone jumissa?
Jos ei ole ehtinyt kunnolla skraadittaa kaulaa niin siinä on kaikki mahdollisuudet saada toimimaan uudelleen uusilla liuskoilla. Hienolla kankaalla ja polttoöljyllä vaan kaula puhtaaksi. Ihan pienet jäljet ei traktorin kammessa tahtia haittaa, kilpa-autot ja korkeakierroksiset moottorit ylipäätään on asia erikseen. Voitelukanavaa voi kokeilla putsata paineilmalla niin, että painaa ilmaa kammen sisään viereisestä kaulasta. Ainakin se puhaltaa silloin ulospäin. Sehän sotkee paikat jos metallimujua on kovin paljon päässyt olemaan öljyn seassa. Mutta kun kone stoppasi noin siivosti ja jos jos suodatin ei ole ollut pahasti tukossa niin luulisi suurimman osan pumpun kautta imeytyneestä moskasta jääneen filtteriin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 990 vm.69 kone jumissa?
Hyvä juttu että vika löytyi eikä hoitosuunnitelmakaan ole kovin paha. Näin ne vaan viat paljastuu.
Minulla olisi keikka tiedossa jossa sama ennuste, epäilen. Kaverin 990 stoppas ja pitäis käydä tutkimassa. On vaan vähän hankalassa paikkaa niin ei ole saanut aikaseksi tutkia. Pitää odotella että paikat kuivaa tarpeeksi, että sen saa sieltä pois.
Minulla olisi keikka tiedossa jossa sama ennuste, epäilen. Kaverin 990 stoppas ja pitäis käydä tutkimassa. On vaan vähän hankalassa paikkaa niin ei ole saanut aikaseksi tutkia. Pitää odotella että paikat kuivaa tarpeeksi, että sen saa sieltä pois.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 990 vm.69 kone jumissa?
Hiontanauhaa vain paria karkeutta pitkä pätkä ja kaulaa hiomaan.
Omaan käyttöön voi tuota temppua kokeilla.
Kannataisiko ostaa koko satsi kk-laakerita ja katsoa muutkin kun kerta on öljypohja auki.
Tuntuis että on laakerit aika kuluneet kun tuon tempun teki.
Omaan käyttöön voi tuota temppua kokeilla.
Kannataisiko ostaa koko satsi kk-laakerita ja katsoa muutkin kun kerta on öljypohja auki.
Tuntuis että on laakerit aika kuluneet kun tuon tempun teki.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Similar topics
» Case 1394 kone? jumissa
» Foorumi JUMISSA {Fixattu}
» DB 995 kytkin jumissa.
» DB 990 Selectamatic vaihdekeppi jumissa
» Vaihteet jumissa 1210 vm 78
» Foorumi JUMISSA {Fixattu}
» DB 995 kytkin jumissa.
» DB 990 Selectamatic vaihdekeppi jumissa
» Vaihteet jumissa 1210 vm 78
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa