1390 -80,Perävaunun kippiongelma
2 posters
Sivu 1 / 1
1390 -80,Perävaunun kippiongelma
Miten korjata seuraavat viat ? pari vuotta käyttämättä olleessa taavissa ilmaantui pari ehkä toisiinsa liittyvää vikaa. Nostovarsien lasku ollut jo aiemmin erittäin hidasta ,nostaa kyllä rivakasti.Taanoin kokeilin perävaunun kippiä käyttää ,nostaa kipin mutta ei laske.Pari vuotta siten ei esintynyt ongelmia perävaunun kippauksen kanssa.Voisikohan vetää ohitusputken t- kappaleella ja venttiilillä lohkon kanteen ? Taitaa olla ahdas paikka korjailla kun on ohjaamo päällä.
Jokke- Vierailija
Vs: 1390 -80,Perävaunun kippiongelma
Nostovarsien hidas lasku varsinkin kylmillä öljyillä kuuluu taavetin ominaisuuksiin.
Oletko pyörittänyt nostolaitteen laskunopeusventtiliä?
Pudotusventtilistä on myös apua tyhjien varsien laskussa.
Jos kippiletkun pikaliittimet on oikein kuluneet ,eivät aukea kunnolla.
Omassa 996:ssa kippi lähti laskemaan paremmin kun käytti nostolaitevivun nopeasti uudestaan takana ja sitten eteen.
Kokeileppa kippaamista myös niin että valintavipu on TCU-asennossa.
Oletko pyörittänyt nostolaitteen laskunopeusventtiliä?
Pudotusventtilistä on myös apua tyhjien varsien laskussa.
Jos kippiletkun pikaliittimet on oikein kuluneet ,eivät aukea kunnolla.
Omassa 996:ssa kippi lähti laskemaan paremmin kun käytti nostolaitevivun nopeasti uudestaan takana ja sitten eteen.
Kokeileppa kippaamista myös niin että valintavipu on TCU-asennossa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1390 -80,Perävaunun kippiongelma
Laskunopeusventtiiliä olen pyöritellyt ,ei ole vaikutusta laskunopeuteen.Kippiletku on aivan uusi.(Edellinen unohtui traktoriin kiinni kun pudotin kärryn pois).Taavetissani on kaksi pikaliitintä.Toisessa kipinletku ei kestä ?Onkohan väliä kumpaa pikaliitintä käyttää ?Mikä on TCU venttiili ?
Jokke- Vierailija
Vs: 1390 -80,Perävaunun kippiongelma
Nostolaitteen käyttövivun takapuolella on kierrettävä kolmiasentoinen nostolaitteen toiminnan valintavipu. Vipu vasemmalla on syvyyssäätö eli vetovastustunnustelu, keskellä tavallinen korkeussäätö eli korkeuden tunnustelu ja oikealla TCU eli painonsiirto. Sitä käytetään myös ulkopuolisten työkoneiden ohjaamiseen. Käyttövipu toimiin tässä asennossa siten että nostoa varten se painetaan ihan taakse jousta vasten, kun vipu löysätään nostolaite lukkiutuu paikalleen ja tästä vähän eteenpäin laskee. Painonsiirtopaineet löytyy sitten jostain tästä eteenpäin, jolloin varret nousee ilman kuormaa mutta vain keventää kuorman kanssa.
Valintavivun pyörittelyä varten nostolaitteen käyttövipu tulee vetää ihan taakse jousta vasten. Muuten saattaa jotain muoviosaa rikkoutua vipusen takaa, jos vain voimalla yrittää runnoa. (Tämänhän tiesit, mutta pakko oli kirjoittaa.)
Valintavivun pyörittelyä varten nostolaitteen käyttövipu tulee vetää ihan taakse jousta vasten. Muuten saattaa jotain muoviosaa rikkoutua vipusen takaa, jos vain voimalla yrittää runnoa. (Tämänhän tiesit, mutta pakko oli kirjoittaa.)
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 1390 -80,Perävaunun kippiongelma
Nyt kippi laskee.Hydraulimies teki palloventtiilisen ohituksen T-kappaleen avulla täyttötulpan alle .Oikea vikakin pitänee joskus korjata
Jokke- Vierailija
Similar topics
» Peravaunun valopistorasian paikka 885 ssa
» Perävaunun kytkeminen traktoriin
» DB 1390
» DB 1390 -83 Kierroslukumittari
» DB 1390
» Perävaunun kytkeminen traktoriin
» DB 1390
» DB 1390 -83 Kierroslukumittari
» DB 1390
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa