DB 950 implematic, henkiinherätys
+10
jusape
käyttäjä
Taavi
Arto
paju
OlleK
outsider
Make P.
erkki
nedlog
14 posters
Taavetti-talli :: Traktorit :: Projektit
Sivu 1 / 4
Sivu 1 / 4 • 1, 2, 3, 4
DB 950 implematic, henkiinherätys
Uutena tallilaisena voisin alkaa kertoa oman Taavetin elvytyksestä.
Lähtökohta on tässä, pitkään käynnistämättömänä seissyt komea Taavetti:
Lähtökohta on tässä, pitkään käynnistämättömänä seissyt komea Taavetti:
Viimeinen muokkaaja, nedlog pvm Su Helmi 23 2014, 11:37, muokattu 1 kertaa
nedlog- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde
nedlog- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde
Vs: DB 950 implematic, henkiinherätys
Jonkun aikaisemman käyttäjän toimesta on jätetty vedet jäätymään moottoriin, joten pientä halkeamaan on havaittavissa.
Lohkon puhdistaminen oli vähän hankalaa, mutta jotenkin vuotokohdat sai hinkattua paljaalle metallille. Aikaisemmin vuotoja korjattu kemiallisella metallilla, mutta nyt laitoin 2-komponenttista vuodon paikkausmönjää. Nesteet alkaa jo pystytellä siellä missä pitääkin. Moottorilohko on kuitenkin edelleenkin hakusessa.
Saiskohan vuotavan hanan tilalle uuden jostakin? Tässä yhteydessä kuitenkin purin hanan ja laitoin sielun tiivisteliimalla sekä nippusiteellä kiinni. Laskee sitten alavesiletkusta nesteet mäelle jos tarvitsee.
Lohkon puhdistaminen oli vähän hankalaa, mutta jotenkin vuotokohdat sai hinkattua paljaalle metallille. Aikaisemmin vuotoja korjattu kemiallisella metallilla, mutta nyt laitoin 2-komponenttista vuodon paikkausmönjää. Nesteet alkaa jo pystytellä siellä missä pitääkin. Moottorilohko on kuitenkin edelleenkin hakusessa.
Saiskohan vuotavan hanan tilalle uuden jostakin? Tässä yhteydessä kuitenkin purin hanan ja laitoin sielun tiivisteliimalla sekä nippusiteellä kiinni. Laskee sitten alavesiletkusta nesteet mäelle jos tarvitsee.
nedlog- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde
Vs: DB 950 implematic, henkiinherätys
Pysyykö nesteet omassa lokerossaan? Pakkasvaurio saattaa yltää sisuskaluihin saakka ja silloin nestettä vuotaa öljyn sekaan.
Kuvassa syöttöpumpun punainen väri tuo herkästi mieleen uudempien Taavien runkovärin. Onkohan pumppu joskus vaihdettu, vai onkohan aika haalistanut sävyjä?
Kuvassa syöttöpumpun punainen väri tuo herkästi mieleen uudempien Taavien runkovärin. Onkohan pumppu joskus vaihdettu, vai onkohan aika haalistanut sävyjä?
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: DB 950 implematic, henkiinherätys
Ei taida mennä öljyn sekaan nesteet, mutta pientä tihkumista ulospäin kuitenkin on vielä näköjään. Taitaa vaatia lohkon irrottamisen jossain vaiheessa, mutta pihakäytössä ei vuoto haittaa. Pumpussa on tosissaan kirkkaampaa punaista, mutta samaa sävyä se kai on kuin esim. tankissa.
Valoja pitäis laitella, vilkkujahan ei kai tämän ikäisessä capriossa tarvikaan, niin jätän ne laittamatta. Ajovalot ja lokarivalot tilasin Marjakankaalta, kun toinen ajovalo on jäänyt kokonaan matkalle. Vetelin uusia johdotuksia vanhojen tilalle jo valmiiksi. Paikallaan oli vielä vanhat sulaneet tupla-akkujen kaapelitkin.
Kilvityskin on vireillä.
Valoja pitäis laitella, vilkkujahan ei kai tämän ikäisessä capriossa tarvikaan, niin jätän ne laittamatta. Ajovalot ja lokarivalot tilasin Marjakankaalta, kun toinen ajovalo on jäänyt kokonaan matkalle. Vetelin uusia johdotuksia vanhojen tilalle jo valmiiksi. Paikallaan oli vielä vanhat sulaneet tupla-akkujen kaapelitkin.
Kilvityskin on vireillä.
nedlog- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde
Vs: DB 950 implematic, henkiinherätys
Pikku tihkuminen asettuu nesteeseen sekoitettavilla paikka-aineilla. Tuo liimamassan päälle levittäminen on tilkityskeinona aika huonosti toimiva patentti, jostain syystä neste tahtoo sisäpuolelta aina vetäytyä kerroksen ja alkuperäisen pinnan väliin.
Vilkut tuli traktoriin pakolliseksi ohjaamopakon myötä v. 1969. Tuon ikäisessä alkuperäiset sivulamput on noin juomatölkin kokoiset lieriöt, joissa eteen on väritön ja taakse punainen lasi ja ne syttyy heti valokatkaisimen eka napsauksella.
Vilkut tuli traktoriin pakolliseksi ohjaamopakon myötä v. 1969. Tuon ikäisessä alkuperäiset sivulamput on noin juomatölkin kokoiset lieriöt, joissa eteen on väritön ja taakse punainen lasi ja ne syttyy heti valokatkaisimen eka napsauksella.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: DB 950 implematic, henkiinherätys
Olen kokeillut kai jo kolmea tai neljää erilaista nesteen tai veden sekaan laitettavaa ihmeainetta, muuta ei niistä mikään ole kokonaan ratkaissut vuotoa. Ilmeisesti on niin laajat halkeamat, että elää sitten niin paljon lämmönvaihteluiden mukaan. Pitää kesällä tehdä kunnon huuhtelu systeemille. Termarikin on pois, ettei tulee turhaa painetta systeemiin.
On mulla Massikassa (165S -72) semmoset samannäköset puna/valkoiset valot (edit) vilkkuina ja parkit erikseen. Tosta Taavetista kun raksin vanhat valot pois, niin ei niissä oo ollu kuin 1 kantaset polttimot, ainakaan viime valokierroksella. Onhan tossa vilkkukatkaisija... voisko ne olla viritetty vilkkumaan sillä parkkipolttimolla, eikai kuitenkaan.
On mulla Massikassa (165S -72) semmoset samannäköset puna/valkoiset valot (edit) vilkkuina ja parkit erikseen. Tosta Taavetista kun raksin vanhat valot pois, niin ei niissä oo ollu kuin 1 kantaset polttimot, ainakaan viime valokierroksella. Onhan tossa vilkkukatkaisija... voisko ne olla viritetty vilkkumaan sillä parkkipolttimolla, eikai kuitenkaan.
Viimeinen muokkaaja, nedlog pvm La Maalis 01 2014, 15:42, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : Massikassa siis pelkät vilkut niissä lokarin päällä olevissa pöntöissä ja parkit erikseen. Eiköhän ne lokarivilkut ole siinäkin yhdellä kannalla.)
nedlog- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde
Vs: DB 950 implematic, henkiinherätys
Yksinapaiset polttimot siellä on ollut uudesta saakka. Traktorissa ei ole vilkkurelettä eikä katkaisijaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
DB 950
Terve
Toivottavasti Marjakankaalta tilaamasi lokarivalot ovat parempilaatuisia kuin ne, jotka pari vuotta sitten itselle tilasin
kun tein omaan 950:seen samanlaista elvytystä. Niissä nimittäin polttimonkannat oli (2-napaiset huom.) tosi kehnot.
Varaosaliikkeesta ostin irralliset polttimokannat 21/5 wattiselle polttimolle ,jotka viritin em. lamppuihin. Mun yksilö(vm. 60)
on tullut kotipaikalle n. -65 tai -66 ja siinä on ollut(perimätiedon mukaan)aina vilkut. Jälkiasenteiset tosin (Hellan kytkin ja Boschin nyrkinkokoinen
rele) eli onko maahantuoja tai vaihtokoneliike niitä sitten laitellut? Etu-umpioiksi muuten saa sovitettua ,jos alkuperäiset lampunkopat on ehjät, IKH:lta
Massikan umpiot. Vähän joutuu askartelemaan, mutta aika hyvin ne siihen mallaa. Silloin kun tuota omaa elvytin ei löytynyt umpioita erikseen vain täydellisiä
lyhtyjä. Latauksen ja öljynpaineen merkkivalon polttimiakin (taskulamppukanta) saa varaosaliikkeistä (jollekkin palstalaiselle oli muistaakseni myyty eioota) jos on asiansa osaava
myyjä.
Toivottavasti Marjakankaalta tilaamasi lokarivalot ovat parempilaatuisia kuin ne, jotka pari vuotta sitten itselle tilasin
kun tein omaan 950:seen samanlaista elvytystä. Niissä nimittäin polttimonkannat oli (2-napaiset huom.) tosi kehnot.
Varaosaliikkeesta ostin irralliset polttimokannat 21/5 wattiselle polttimolle ,jotka viritin em. lamppuihin. Mun yksilö(vm. 60)
on tullut kotipaikalle n. -65 tai -66 ja siinä on ollut(perimätiedon mukaan)aina vilkut. Jälkiasenteiset tosin (Hellan kytkin ja Boschin nyrkinkokoinen
rele) eli onko maahantuoja tai vaihtokoneliike niitä sitten laitellut? Etu-umpioiksi muuten saa sovitettua ,jos alkuperäiset lampunkopat on ehjät, IKH:lta
Massikan umpiot. Vähän joutuu askartelemaan, mutta aika hyvin ne siihen mallaa. Silloin kun tuota omaa elvytin ei löytynyt umpioita erikseen vain täydellisiä
lyhtyjä. Latauksen ja öljynpaineen merkkivalon polttimiakin (taskulamppukanta) saa varaosaliikkeistä (jollekkin palstalaiselle oli muistaakseni myyty eioota) jos on asiansa osaava
myyjä.
Make P.- Viestien lukumäärä : 17
Vs: DB 950 implematic, henkiinherätys
Kyllä kaikki on mahdollista, mikä ei ole mahdotonta, eli esim. maahantuojan tai jonkun muun jälkiasentamat vilkkusysteemit. Ruotsin puolella turvakaaripakko ym. varustelu on alkanut aikaisemmin, joten en olisi yllättynyt vaikka saman toimittajan sarjoja olisi asenneltu täälläkin. Silloin kopittomien traktorien aikana tehdastekoisissa peräkärryissä taisi olla takavalot ja vilkut, joten releelle ja katkaisijalle oli käyttöä jos aikoi niitä vilkkuja vilkutella.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: DB 950 implematic, henkiinherätys
Tossakin on vilkkukytkin ja kärryn töpselille tuli useita piuhoja - alkuperäisyydestä ei tietoa.
Kuvan mukainen paketti tuli tänään postissa, laatu haiskahtaa kiinalaiselle, mutta eihän hintakaan ihan mahdoton ollut. Sen verran kurkkasin saapuneen lokarivalon sisään, että näyttää olevan polttimot yhdellä hehkulla.
Mitenköhän toi keulamerkki on alunperin ollut kiinni, se kiinnitysrauta on mulla tallessa, ehkä tuo liimataan siihen kiinni...?
Kuvan mukainen paketti tuli tänään postissa, laatu haiskahtaa kiinalaiselle, mutta eihän hintakaan ihan mahdoton ollut. Sen verran kurkkasin saapuneen lokarivalon sisään, että näyttää olevan polttimot yhdellä hehkulla.
Mitenköhän toi keulamerkki on alunperin ollut kiinni, se kiinnitysrauta on mulla tallessa, ehkä tuo liimataan siihen kiinni...?
nedlog- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde
Vs: DB 950 implematic, henkiinherätys
Ajovalot on hyvän näköiset, ei sivuvaloissakaan ole muuta huomauttamista, mutta alkuperäiset oli kiinni yhdenlaisen peltijalustan avulla, eli niissä ei ollut tuota pitkää jenkaa. Jos sivuvalot on yhdellä hekulla niin niihin tulee sitten pelkästään parkit.
Sehän ei ole suurikaan kauneusvirhe laittaa pieniä varren päässä olevia vilkkuja noiden parkkien viereen jos välttämättä haluaa sähkön voimalla näyttää kääntymissuunnan. Esim. jostakin leikkupuimuurista saattaisi löytyä sopivan malliset. Tai peräkärryn äärivalot jos laittaa siihen pystyyn, niin ne näkyy sekä eteen että taakse, pitää vaan laittaa keltaiset polttimot.
Nokkamerkki on alunpitäen ollut poikittaisella salparaudalla lukittuna reikäänsä.
Sehän ei ole suurikaan kauneusvirhe laittaa pieniä varren päässä olevia vilkkuja noiden parkkien viereen jos välttämättä haluaa sähkön voimalla näyttää kääntymissuunnan. Esim. jostakin leikkupuimuurista saattaisi löytyä sopivan malliset. Tai peräkärryn äärivalot jos laittaa siihen pystyyn, niin ne näkyy sekä eteen että taakse, pitää vaan laittaa keltaiset polttimot.
Nokkamerkki on alunpitäen ollut poikittaisella salparaudalla lukittuna reikäänsä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: DB 950 implematic, henkiinherätys
Edelliset sivuvalot oli tässä kyllä samanmoisella kiinnitystavalla kiinni ja näytti hyvin alkuperäiseltä, metallinen johdon suojaputkikin tuli sinne lokarin alle ihan siihen huulille
En laita vilkkuja pilaamaan ilmettä
En laita vilkkuja pilaamaan ilmettä
nedlog- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde
Vs: DB 950 implematic, henkiinherätys
Eipä tarvi vilkkuja tuonikäisessä traktorissa välttämättä.
Peräkärryä varten voi sitten laittaa vilkkureleen ja katkaisijan.
Peräkärryä varten voi sitten laittaa vilkkureleen ja katkaisijan.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
DB 950 implematic, henkiinherätys
Noista sivuvaloista vielä... Mullakin oli niissä uusisssa BVTLER (ei kirjoitusvirhe) lampuissa 1-lankainen polttimo jossa 2 kontaktinastaa.
Alkuperäisissä Butlersseissa oli samalla tavalla mutta niissä 2-lankainen 21/5wattinen polttimo,eli vilkku ja parkki. En tiedä aiotko uusia
johdot kuinka pitkältä,eikä ole ole tarkoitus viisastella, mutta kannattaa varmaan tarkastaa ,ettei sun koneeseen ole tehty samaa muutosta
kun mulle. Eli toisessa lampulle tulevassa johdossa on parkki ja toisessa vilkku . Osaako muuten Erkki tai Outsider (tai kukahyvänsä) sanoa mistä saisi
alkuperäisen kaltaista em. metallikuorista johtoa?
Alkuperäisissä Butlersseissa oli samalla tavalla mutta niissä 2-lankainen 21/5wattinen polttimo,eli vilkku ja parkki. En tiedä aiotko uusia
johdot kuinka pitkältä,eikä ole ole tarkoitus viisastella, mutta kannattaa varmaan tarkastaa ,ettei sun koneeseen ole tehty samaa muutosta
kun mulle. Eli toisessa lampulle tulevassa johdossa on parkki ja toisessa vilkku . Osaako muuten Erkki tai Outsider (tai kukahyvänsä) sanoa mistä saisi
alkuperäisen kaltaista em. metallikuorista johtoa?
Make P.- Viestien lukumäärä : 17
Vs: DB 950 implematic, henkiinherätys
Ok, pitää katella valoja tarkemmin, ovat kyllä saman merkkistä kopiotavaraa. Valot kyllä syttyy kun kytkee toisen maahan ja toisen plussaan. Näköjään on sen verran lokarissa vielä metallia, että on yhteydessä runkoon:) Ei muuten valo syty jos ei maapiuha ole lokarissa kiinni, joten oisko äärivalossa kuitenkin sitten ihan virta/maa -tyyppinen johdotus ilman vilkkua.
Kaikki valojen piuhat olen melkein jo vaihtanut. Konepellin johdotus näyttää hyvältä, joten taidan jättää sen rinnalle jos joku haluaa joskus käyttää alkuperäisiä piuhoja.
Sain keulamerkinkin kiinni alkuperäisellä tavalla, kun hokasin, että se laitetaan sisäpuolelta. (vaati vähän peltisepän töitä). Kaikki valot ovat jo paikallaan, mutta nyt vei flunssa voimat nollaan.
Sen verran kävin aamulla kylillä, että hain rekkarikilven keulalle konttorilta... :)Milläköhän se kannattaa kiinnittää?
Kaikki valojen piuhat olen melkein jo vaihtanut. Konepellin johdotus näyttää hyvältä, joten taidan jättää sen rinnalle jos joku haluaa joskus käyttää alkuperäisiä piuhoja.
Sain keulamerkinkin kiinni alkuperäisellä tavalla, kun hokasin, että se laitetaan sisäpuolelta. (vaati vähän peltisepän töitä). Kaikki valot ovat jo paikallaan, mutta nyt vei flunssa voimat nollaan.
Sen verran kävin aamulla kylillä, että hain rekkarikilven keulalle konttorilta... :)Milläköhän se kannattaa kiinnittää?
nedlog- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde
Vs: DB 950 implematic, henkiinherätys
Onko etusäleiköt tallella ja kunnossa?
Kyllä kai rekisterikilpi yleensä ruuvataan keulapeltin alareunaan kiinni, jos sitä ei raaski taivuttaa muotoon, niin pitää laittaa pitemmillä ruuveilla ja vähän täytettä väliin. 950:ssähän on se keulapala kantikas, siihen passaa kilpi etupintaan kuin nakutettu.
Kyllä kai rekisterikilpi yleensä ruuvataan keulapeltin alareunaan kiinni, jos sitä ei raaski taivuttaa muotoon, niin pitää laittaa pitemmillä ruuveilla ja vähän täytettä väliin. 950:ssähän on se keulapala kantikas, siihen passaa kilpi etupintaan kuin nakutettu.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: DB 950 implematic, henkiinherätys
Juu, olin kattovinani, että toi keulapala on aika paksua rautaa, mutta meneehän siihen pora tietysti. Taidan laittaa ensin kilvenpohjan siihen kiinni tiukemmin.
On ne ritilät tallessa ja suht ok, nyt vaan ovat irti... implematic-kyltti on vähän himmentynyt
On ne ritilät tallessa ja suht ok, nyt vaan ovat irti... implematic-kyltti on vähän himmentynyt
nedlog- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde
Vs: DB 950 implematic, henkiinherätys
Pikkusen pääsi tänään eteenpäin ja Taavetti alkais olemaan maantiekunnossa.
Näytti kojelaudan alla siltä, että vaatisi sähköjen läpikäyntiä/uusimista ihan kunnollisesti. Tässä vaiheessa valot pelaa erillisellä katkaisijalla, mutta sehän riittää. Virtalukko, starttinappi, lataus- ja öpvalot pelaa, joten saa sähköjen ropaus vielä odottaa.
Näytti kojelaudan alla siltä, että vaatisi sähköjen läpikäyntiä/uusimista ihan kunnollisesti. Tässä vaiheessa valot pelaa erillisellä katkaisijalla, mutta sehän riittää. Virtalukko, starttinappi, lataus- ja öpvalot pelaa, joten saa sähköjen ropaus vielä odottaa.
nedlog- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde
Vs: DB 950 implematic, henkiinherätys
Satula on kai jostain autosta? Ehyen kokonaisuuden kannalta peltipalju -istuin olisi paremmin yhteensopiva.
Levypyörät on nähtävästi joskus ylimaalattu hieman alkuperäissävyä tummemmalla keltaisella, mutta peltiosissa voi olla alkuperäinen väri vielä pinnassa. Ihan tuo on tokuissaan olevan näköinen peli.
Levypyörät on nähtävästi joskus ylimaalattu hieman alkuperäissävyä tummemmalla keltaisella, mutta peltiosissa voi olla alkuperäinen väri vielä pinnassa. Ihan tuo on tokuissaan olevan näköinen peli.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: DB 950 implematic, henkiinherätys
Joo, on jostain vanhasta autosta lainattu, mutta jätetty onneksi kääntyväksi ratin päälle. Kyllähän tuonkin kanssa lyhyitä pihasiirtymiä pystyy tekemään Kelpais semmonen orkkisjakkarakin, saa tarjota jos on tiedossa, ja halvalla tietysti.
Vanteissa näkyy ylimaalausjälkiä kyllä, savupiipun maalasin hyllystä löytyneellä keltaisella. Ehkä vanteet, piipun ja keularitilät vois joskus maalata samaan sävyyn tai sitten jättää senkin tekemättä. Eikö toi piippu kuulukin olla keltainen?
Laitoin piippuun mutkan, ettei kipinät ym. lennä suoraan ohjastajan silmille, eikä mene sitten vesikään sisään niin helposti.
Tässäkin yksilössä on ollut jäljistä päätellen hytintapainen, mihin lienee joutunut ajansaatossa...
Vanteissa näkyy ylimaalausjälkiä kyllä, savupiipun maalasin hyllystä löytyneellä keltaisella. Ehkä vanteet, piipun ja keularitilät vois joskus maalata samaan sävyyn tai sitten jättää senkin tekemättä. Eikö toi piippu kuulukin olla keltainen?
Laitoin piippuun mutkan, ettei kipinät ym. lennä suoraan ohjastajan silmille, eikä mene sitten vesikään sisään niin helposti.
Tässäkin yksilössä on ollut jäljistä päätellen hytintapainen, mihin lienee joutunut ajansaatossa...
nedlog- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde
Vs: DB 950 implematic, henkiinherätys
Tervehdys
Olen kuullut, että joissain Massikoissa pitäisi olla sama jakkara?? Voisi olla helpompi löytää kenties? Onko mitä
vuosimallia, alkupään 950:ssä oli hopean värinen pakoputki(rosteria??) Oliko kellään muuten siitä alumiinikuorisesta kaapelista tietoa?
Olen kuullut, että joissain Massikoissa pitäisi olla sama jakkara?? Voisi olla helpompi löytää kenties? Onko mitä
vuosimallia, alkupään 950:ssä oli hopean värinen pakoputki(rosteria??) Oliko kellään muuten siitä alumiinikuorisesta kaapelista tietoa?
Make P.- Viestien lukumäärä : 17
Vs: DB 950 implematic, henkiinherätys
Tuohan näyttää siistiltä peliltä.
"livedrive" eli kaksoiskytkin-malli ja kolmitieventiili.
Elikkäs ollut valveutuneen viljelijän ostos aikanaan.
M-F 35 kuppipenkki on samanlainen,toki kiinnitys vähän erilainen.
Marjakangas ainakin niitä myy .Ikh:n listoilta tainnut poistua.
"livedrive" eli kaksoiskytkin-malli ja kolmitieventiili.
Elikkäs ollut valveutuneen viljelijän ostos aikanaan.
M-F 35 kuppipenkki on samanlainen,toki kiinnitys vähän erilainen.
Marjakangas ainakin niitä myy .Ikh:n listoilta tainnut poistua.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: DB 950 implematic, henkiinherätys
Tähän asti Taavetti on toiminut hyvin pienessä ajossa. Tänään kuormitin nostolaitetta nostamalla kauhalla betonista valettua rappua, tosin ei ollut tarkoituskaan saada sitä ilmaan. Tämän jälkeen hävisi nostolaitteesta pitoasento kokonaan, eli nyt on mallia nostaa tai laskee. Herkistelin ja perussäädin nostoventtiilin, mutta ei löydy enää oikeaa pitoasentoa... missä ja minkälainen venttiili se pitoventtiili olikaan?
Tutustuminen säätöohjeisiin ei auttanut. Kokeilin samaa lääkettä, millä vika tulikin, mutta ei apua. Kääntämällä kolmitieventtiilistä paineen kippiletkuun nostolaite alkaa välittömästi laskea, vaikka pitäisi jäädä samalle tasolle. Onkohan se sitten ylipaineventtiili, mikä laukesi ylikuormasta ja jäi vuotamaan? Käytännössä nostolaite on ajaessa pidettävä pumppaamassa kokoajan, ettei kauha laske. Tuntuu jostain syystä myös jonkinlaisena vastuksena vedossakin ja nostosylinterin luota kuuluu suhinaa.
Tutustuminen säätöohjeisiin ei auttanut. Kokeilin samaa lääkettä, millä vika tulikin, mutta ei apua. Kääntämällä kolmitieventtiilistä paineen kippiletkuun nostolaite alkaa välittömästi laskea, vaikka pitäisi jäädä samalle tasolle. Onkohan se sitten ylipaineventtiili, mikä laukesi ylikuormasta ja jäi vuotamaan? Käytännössä nostolaite on ajaessa pidettävä pumppaamassa kokoajan, ettei kauha laske. Tuntuu jostain syystä myös jonkinlaisena vastuksena vedossakin ja nostosylinterin luota kuuluu suhinaa.
nedlog- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde
Vs: DB 950 implematic, henkiinherätys
Jos nostolaite laskee, kun yhteys pumpusta on käännetty kippiputken puolelle, on vika todennäköisesti vuotavassa nostosylinterin tiivisteessä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Sivu 1 / 4 • 1, 2, 3, 4
Similar topics
» Db 880 implematic
» DB Implematic -63
» Käyttöentisöinti DB-880 implematic
» 990 implematic hydrauliikka pohdintaa (halkaisukone)
» 880 implematic
» DB Implematic -63
» Käyttöentisöinti DB-880 implematic
» 990 implematic hydrauliikka pohdintaa (halkaisukone)
» 880 implematic
Taavetti-talli :: Traktorit :: Projektit
Sivu 1 / 4
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa