1394 takapyörän laakeri
3 posters
Sivu 1 / 1
1394 takapyörän laakeri
Lumista huomenta,mistäs laakeri taavetin takaseen,ja pientä vinkkiä uuden kiinnittämisehen.Vanha on irti,ja lujaskin meinas olla se isompi kartio.IKH ja Marjakangas ei näyttäny laakeria,stefat kyllä löyty.
helmi 1972- David Brown : 1394
DBTCF:n jäsen nro : 91
Viestien lukumäärä : 78
Vs: 1394 takapyörän laakeri
Laakeriliikkeestä löytyy .
Ihan standardi-laakereita ne on.
Kiinnityslaipan shimmilevyillä laakerille oikea tiukkuus.Niin että napa pyörii käsin.
Kyllä sen huomaa milloin on liika tiukka.
Ihan standardi-laakereita ne on.
Kiinnityslaipan shimmilevyillä laakerille oikea tiukkuus.Niin että napa pyörii käsin.
Kyllä sen huomaa milloin on liika tiukka.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1394 takapyörän laakeri
Ok,kiitoksia,se vain ,kun kysymykses on tuumamitat..
helmi 1972- David Brown : 1394
DBTCF:n jäsen nro : 91
Viestien lukumäärä : 78
Vs: 1394 takapyörän laakeri
Nii,nuosta laipan levyistä,niitä oli vain yhdet puolikuut,voiko ne otta pois,jos kiristys vara ei riitä,kun oli olovanansa huuritoon päittäisvälys.
helmi 1972- David Brown : 1394
DBTCF:n jäsen nro : 91
Viestien lukumäärä : 78
Vs: 1394 takapyörän laakeri
Se, että kysymyksessä on tuumakokoisia laakereita ei ole mikään ongelma. Hyvin varustetulla laakeriliikkeellä on myös tuumakokoisia laakereita. Jos laakerivälys poistuu vasta, kun kaikki säätölevyt on poistettu, näyttää se, että laakerit ovat loppu, ja niitä täytyy vaihtaa uusiin. Konetta voidaan kyllä käyttää jonkun aikaa ilman säätölevyjä mutta mahdollisia välyksiä tulee seurata hieman tarkemmin. Uusien laakereiden asentamisen jälkeen tarvitaan useita eri paksuisia säätölevyjä, jotta laakerien säätö saadaan oikeaksi. Oikea säätö on nolla välys tai ihan vähän esijännityksen puolella. Säätö tapahtuu niin, että poistetaan kaikki levyt jonka jälkeen tiivistekoteloiden pultit kiristetään tasaisesti. Tämän jälkeen mitataan välys tiivistekotelon ja pyöränvälityksen kotelon välillä rakotulkilla kolmesta kohtaa. Sitten asennetaan mittauksen verran säätölevyjä tai noin 0,05 mm vähemmän. Välystä ei saa jäädä akselille säädön jälkeen, mutta akselia täytyy pystiä pyörittämään käsin.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1394 takapyörän laakeri
No niin,nyt on taavi tulilla.Olipa kova kilohinta parilla laakerilla,mutta välys ei poistunukkaa,se olikin akseli kulunu.Ei auttanu shimmien poistokaa,vaan piti laittaa laakereita "lähemmäs"toisiansa,elikkä tein yhden korjaamokaverin neuvon mukaan sisemmän laakerikoolingin ulkopupuolelle pelti prikan.Saa nähärä kauanko pelittää.
helmi 1972- David Brown : 1394
DBTCF:n jäsen nro : 91
Viestien lukumäärä : 78
Vs: 1394 takapyörän laakeri
Pelaahan se shimmi sielläkin .helmi 1972 kirjoitti:No niin,nyt on taavi tulilla.Olipa kova kilohinta parilla laakerilla,mutta välys ei poistunukkaa,se olikin akseli kulunu.Ei auttanu shimmien poistokaa,vaan piti laittaa laakereita "lähemmäs"toisiansa,elikkä tein yhden korjaamokaverin neuvon mukaan sisemmän laakerikoolingin ulkopupuolelle pelti prikan.Saa nähärä kauanko pelittää.
Pääasia että saa välykset pois.
1200 ja 1210:ssä välys säädetään juuri sieltä päästä.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Similar topics
» Takapyörän laakeri
» takapyörän laakerit
» 25d taavetin takapyörän laakeri
» DB25 takapyörän stefa
» Taka-akselin välys ja Taavetin nopeutusta
» takapyörän laakerit
» 25d taavetin takapyörän laakeri
» DB25 takapyörän stefa
» Taka-akselin välys ja Taavetin nopeutusta
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa