DB 950 hydrauliikan imusihti yms.
+2
mattkau
tjarvenp
6 posters
Sivu 1 / 1
DB 950 hydrauliikan imusihti yms.
Moro! Harrastuksen kohteena David Brown 950 -59, ei implematic. Nostolaite nostaa, mutta ei pidä ylhäällä. Vikamahdollisuuksia selvitelty ja vianetsintä etenee. Vinkistä viisastuneena pitäisi päästä testaamaan josko sylinterin shokkiventtiili jumissa ja sitä varten pitää saada uudet öljyt sisään ja alhaalta luukut kiinni (ja vasen jarru kasaan). Vaihteisto/hydrauliöljyn alaluukku on mallia kantikas ja imusihti on rikki. Imusihdin malli (ja viat muutenkin;-) samat kuin tuolla: https://www.taavetti-talli.net/t2462-db-950-implematic-henkiinheratys. Edellisen omistajan korjaus on ollut laittaa tiheäsilmäistä (<0,5mm) verkkoa liimalla paikalleen. Liima on pitänyt, mutta verkko rikki. Sihtejä en ole löytänyt varaosina, mutta ostin jo alumiinisihtiä/verkkoa ja sopivaa liimaa. Ostamani verkon silmäkoko on kuitenkin suurempi kuin edellisen, noin 2mm, enkä ole vielä sitä kiinnittänyt. Mitä itse suosittelisitte korjaukseksi? Sopisiko kyseinen alumiiniverkko paikoksi tuohon, vai pitäisikö olla esim. terästä (vanha näytti messinkiseltä)?
Toinen kysymys vetoakselin stefaan liittyen. Molemman puolen vetoakselit vuotavat ja vasen puoli on nyt auki ja sisemmän stefan kara ulkona. Stefa näyttää olevan kunnossa, mutta kuinka tiukka sovitus siinä pitäisi olla akseliin? Välystä ei nyt ole, mutta eipä tuo kovin tiukkakaan ole, kovettunut lienee vanhuuttaan. Vaihdan joka tapauksessa jos vaan vara-osa löytyy kaupasta, mutta askarruttaa että onko se sittenkin se ulompi joka on vuotanut.
Tätä joku kyselikin ahkerasti vastausta saamatta, mutta hajonneiden paperitiivisteiden tilalle tiivisteliimat lienee riittävä vaihtoehto? Wurthin DP300 ja King-merkkistä "Silikoni Punainen +300" -aineita on hommattu, vaan ei vielä kokeiltu.
Ja vielä viimeinen: raidetangon suojakumit on kaikki rikki. Onkos noihin kokeiltu suojaksi jotain venyvää kumiputkea tms, kun ei tuotakaan tahtonut varaosana löytyä ja joku myyjä tällaista vinkkasi?
Kiitos!
Toinen kysymys vetoakselin stefaan liittyen. Molemman puolen vetoakselit vuotavat ja vasen puoli on nyt auki ja sisemmän stefan kara ulkona. Stefa näyttää olevan kunnossa, mutta kuinka tiukka sovitus siinä pitäisi olla akseliin? Välystä ei nyt ole, mutta eipä tuo kovin tiukkakaan ole, kovettunut lienee vanhuuttaan. Vaihdan joka tapauksessa jos vaan vara-osa löytyy kaupasta, mutta askarruttaa että onko se sittenkin se ulompi joka on vuotanut.
Tätä joku kyselikin ahkerasti vastausta saamatta, mutta hajonneiden paperitiivisteiden tilalle tiivisteliimat lienee riittävä vaihtoehto? Wurthin DP300 ja King-merkkistä "Silikoni Punainen +300" -aineita on hommattu, vaan ei vielä kokeiltu.
Ja vielä viimeinen: raidetangon suojakumit on kaikki rikki. Onkos noihin kokeiltu suojaksi jotain venyvää kumiputkea tms, kun ei tuotakaan tahtonut varaosana löytyä ja joku myyjä tällaista vinkkasi?
Kiitos!
tjarvenp- David Brown : DB 950D -59 (ei implem.)
Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : Pirkanmaa
Vs: DB 950 hydrauliikan imusihti yms.
Taisi se alkuperäinen olla messingistä (tai pronssista) siksi, että se pystyttiin kasaamaan juottamalla ja ennenaikaan tuollaista verkkoa oli hyvin saatavilla. Kun vielä paperikoneissa käytettiin pronssiviiroja, käytettyä sellaista oli rajattomasti saatavilla. Viirat nimittäin vaihdettiin noin viikottain. Nykytekniikka on pilannut tämänkin lähteen. Viirat on muovia ja vaihtoväli puoli vuotta. Minusta tuo hyttysverkon silmäkoko on pikkasen liian suuri, mutta tyhjää parempi. Onkos siinä mallissa (joissakin on) lisäsuojana imuputken suulla magneetti, joka kyllä auttaa keräämään rautahiput pois.
Stefoja näkemättä on pikkasen vaikea sanoa mitään muuta kuin vaihda pois kaikki kun kerran on auki ja niitä löydät.
Paperitiivisteistä sen verran, että yleisesti ottaen moottorisilikonilla voi korvata. On joitakin paikkoja, missä paperitiivisteen vahvuus on laskettu mukaan välyksen muodostamiseen ja sinne se pitää myös laittaa. Tiivisteen paksuuden hallinta on moottorisilikonilla sattumanvaraista.
Ja noista pallonivelen suojakumeista. Esimerkiksi Motonetissä on niitä irrallaan myytävänä erikokoisia. Lieneekö niissä sopivia, kun en ole koskaan niin tarkkaan tutkinut, mutta niitä kuitenkin löytyy.
En tiedä auttoiko tämä, mutta ompahan ainakin aluksi jotain.
Stefoja näkemättä on pikkasen vaikea sanoa mitään muuta kuin vaihda pois kaikki kun kerran on auki ja niitä löydät.
Paperitiivisteistä sen verran, että yleisesti ottaen moottorisilikonilla voi korvata. On joitakin paikkoja, missä paperitiivisteen vahvuus on laskettu mukaan välyksen muodostamiseen ja sinne se pitää myös laittaa. Tiivisteen paksuuden hallinta on moottorisilikonilla sattumanvaraista.
Ja noista pallonivelen suojakumeista. Esimerkiksi Motonetissä on niitä irrallaan myytävänä erikokoisia. Lieneekö niissä sopivia, kun en ole koskaan niin tarkkaan tutkinut, mutta niitä kuitenkin löytyy.
En tiedä auttoiko tämä, mutta ompahan ainakin aluksi jotain.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB 950 hydrauliikan imusihti yms.
Olihan noista taas kovasti apua. Imuputken suulla on tuo magneetti, mutta yritän vielä metsästää parempaa sihtimateriaalia kuin tuo ruostevauriokorjauksiin tarkoitettu alumiiniverkko. Hyvä huomio tuo toleranssin hallinta paperitiivisteellä. Kyllähän tuollaisia muotoonsa leikkelisi, kun vaan löytäisi sopivaa pahvi/paperimateriaalia. Aika läheltä näyttäisi liippaavan Motonetin suojakumi, pitää kokeilla. Kiitos!
tjarvenp- David Brown : DB 950D -59 (ei implem.)
Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : Pirkanmaa
Vs: DB 950 hydrauliikan imusihti yms.
Joistain autotarvikeliikkeistä lienee saatavana tiivistepaprua, rullatavarana. Leveyttä rullalla jotain 50cm, pituutta viitisen metriä. Sellaista materiaalia omalta pajalta löytyy....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 950 hydrauliikan imusihti yms.
Ostin 880 Implematiciin vaihteistoöljyn imusihdin IKH:lta Se oli tuollainen http://www.ikh.fi/Varaosat_traktorit/David_Brown_-_Case?gclid=CM6Plufu-8cCFYPbcgodjrkPTg#!195_208 paperinen hydrauliikkasuodatin. Paikallaan oli kuitenkin tällainen pyöreä metallinen imusuhti : http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr61281ar950294 . Paperinen on aivan liian korkea sinne. Metallinen sihti oli tietenkin repeillyt ja ammattimies sanoi sen tinailun oleva hyvin iso homma.
Mistähän noita metallisia imusihtejä saisi uusia/ehyitä?
Oli muuten runsaasti vesikuraa öljyssä, vaikka edellinen omistaja oli kuulemma ne vaihtanut. Ei tainnut koskea tähän suodattimen öljyproppuun?
Mistähän noita metallisia imusihtejä saisi uusia/ehyitä?
Oli muuten runsaasti vesikuraa öljyssä, vaikka edellinen omistaja oli kuulemma ne vaihtanut. Ei tainnut koskea tähän suodattimen öljyproppuun?
WKW- David Brown : 880 Implematic -64
Viestien lukumäärä : 17
Vs: DB 950 hydrauliikan imusihti yms.
tjarvenp kirjoitti:Olihan noista taas kovasti apua. Imuputken suulla on tuo magneetti, mutta yritän vielä metsästää parempaa sihtimateriaalia kuin tuo ruostevauriokorjauksiin tarkoitettu alumiiniverkko. Hyvä huomio tuo toleranssin hallinta paperitiivisteellä. Kyllähän tuollaisia muotoonsa leikkelisi, kun vaan löytäisi sopivaa pahvi/paperimateriaalia. Aika läheltä näyttäisi liippaavan Motonetin suojakumi, pitää kokeilla. Kiitos!
Itse käytin sihtiin hiukka isompisilmäistä verkkoa kuin alkuperäinen.Tinalla kiinni vanhaan jalustaan.
Tiivistepaperia olen ostanut myös autotarvikeliikkeestä ,oliko peräti biltema.
Sikaflex 221 olen käyttänyt paperitiivisteiden tilalla ja vielä paremmin nesteitä ja kuumuutta kestää Kent siligasket2
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: DB 950 hydrauliikan imusihti yms.
Itte ostin kahta erivahvusta tiivaripaperirullaa,olikohan nyt raktorivarusteliikkeestä?
850 Taavista oli kaikki öljyt pois ja kaikki luukut alhaalta auki kun öljyt vaihoin ja kaikki tiivarit uusiksi leikkelin,paperia oon koittanu aina laittaa minne sitä on ennenkin laitettu ja korkkia ym taas sinne missä sitä on alumperinkin ollu,moottorisilikooneja en oo oikein viljelly turhaa,niissä kun samaa tyyliä kun teflonteippi,kun ei pidä niin mitään ei oo sitte tehtävissä kun koota uudelleen.
Nykyajan moottoreissahan vissii taas pitää käyttääkkin vain sitä tuubitavaraa kun muu ei käy
850 Taavista oli kaikki öljyt pois ja kaikki luukut alhaalta auki kun öljyt vaihoin ja kaikki tiivarit uusiksi leikkelin,paperia oon koittanu aina laittaa minne sitä on ennenkin laitettu ja korkkia ym taas sinne missä sitä on alumperinkin ollu,moottorisilikooneja en oo oikein viljelly turhaa,niissä kun samaa tyyliä kun teflonteippi,kun ei pidä niin mitään ei oo sitte tehtävissä kun koota uudelleen.
Nykyajan moottoreissahan vissii taas pitää käyttääkkin vain sitä tuubitavaraa kun muu ei käy
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» hydrauliikan imusihti
» db 950
» 950 hydrauliikan muutos
» hydrauliikan ulosotto
» 990 Taavetti hydrauliikan ulosotto
» db 950
» 950 hydrauliikan muutos
» hydrauliikan ulosotto
» 990 Taavetti hydrauliikan ulosotto
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa