DB 990 moottori ei lämpene
+9
Paulig
Taavi
okie
Hn
Tessu
jusape
OlleK
outsider
ciicei
13 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
DB 990 moottori ei lämpene
david brown 990 moottori ei lämpene kuin n.35 asteeseen. termostaatti uusittu ja nestettä on tarpeeksi... Mistä vois johtua kun ei lämmöt nouse normaaliin vaikka ajaa kuinka ?
ciicei- David Brown : 990 sel
Viestien lukumäärä : 7
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
Oletko varma että lämpömittari näyttää oikein ??
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
pitäisi näyttää. infrapuna lämpömittarilla on mitattu lämpötilaa. sinistä savua ja vähän savuttaa...
ciicei- David Brown : 990 sel
Viestien lukumäärä : 7
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
Oletko ahdistanut kunnolla taavettia?
Voi olla että helpossa ajossa lämmön ei nouse.
Voi olla että helpossa ajossa lämmön ei nouse.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
Syy voi olla, että termostaatin laipassa oleva ilmareikä on liian suuri, jolloin reiän kautta virtaava neste riittää jäähdyttämään moottorin. Paras termostaatti on sellainen, jossa reiässä on pieni pallomainen sulkuventtiili. Tämä estää nesteen virtaamisen jäähdyttäjään sen jälkeen, kun ilma on poistunut termostaatin alta.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
sellainen termostaatti on paikallaan...
ciicei- David Brown : 990 sel
Viestien lukumäärä : 7
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
Inframittareissakin on eroja, en välttämättä ihan suoraan siihen luottaisi.
Ja moottorin pintalämpötila on eri kuin sisempänä, jäähdyttää se lohkon pintakin.
Ja mistä kohdin pintalämpö mitattu ? Alempaa lohkosta ei tule todellista lukemaa, vaan pitää mitata kannentiivisteen tietämiltä, ylä ja alapuolen, tai kannen vesikanavien kohdalta, ja kuumemmista kohdin.......
Ja moottorin pintalämpötila on eri kuin sisempänä, jäähdyttää se lohkon pintakin.
Ja mistä kohdin pintalämpö mitattu ? Alempaa lohkosta ei tule todellista lukemaa, vaan pitää mitata kannentiivisteen tietämiltä, ylä ja alapuolen, tai kannen vesikanavien kohdalta, ja kuumemmista kohdin.......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
termari pois uudelleen ja keittää sen ja katsoo miten alkaa aukeamaan,mikä asteinen kuuluu olla? onko nyt oikea paikoillaan? onko kaihdinta käytössä vai ei?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
Eipä munkaan 990 mittari paljon nouse, vaikka veden lämpö on tuon 76C. Varmistin lämmön laskemalla vettä lohkon raanasta suoraan mittarin päälle.
Hn- David Brown : 990 Selectamatic -66
DBTCF:n jäsen nro : 21
Viestien lukumäärä : 102
Paikkakunta : Tampere
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
Kokeilen mittaa uudestaa veden lämpötilaa.
ciicei- David Brown : 990 sel
Viestien lukumäärä : 7
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
Onko termostaatin ympärillä oleva tiiviste varmasti pitävä .
Vierailija- Vierailija
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
Eipä taida tuohonmalliin kuulua ympärille tiivaria,ainut mikä on siinä kopassa mihin letku tulee.
Noin muistaisin?
Noin muistaisin?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
Ei ole tiivistettä.
ciicei- David Brown : 990 sel
Viestien lukumäärä : 7
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
Laitappa se tiiviste kumminki kokeeksi,K-200225 Gasket termostat ja K-68951 O-RING 2-1/8 inch ,uudempi varaosakuvasto näyttää tuollaisia termostaatin koppaan ja ympärille ,jos se auttais ohivuotoon
Vierailija- Vierailija
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
Tiiviste on paikallaan. Mittasin nesteen lämpötilaa suoraan jäähdyttäjästä. 75 astetta. Taitaa lämpömittari olla rikki...
ciicei- David Brown : 990 sel
Viestien lukumäärä : 7
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
Voisiko anturi olla rikki?
okie- David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 23
Paikkakunta : Mäntsälä
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
Tuo 1410 aikoinaan mittarin mukaan nosti lämpöjä rajusti punaiselle, kun vähänkään raskaammalle joutui, äkeen tai kultivaattorin edessä. Hommaa ihmeteltiin ja pers eellä mentiin puuhun.
Kansikin kävi auki ja uutta paffia...... Eikä apuja siittäkään, ei termarin poistosta tai muusta......
Lämpöanturin vaihdon jälkeen viisari alkoi pysyä vakaasti vihreen alueen keskivaiheilla tai alapuolella myös rasituksessa......
Kansikin kävi auki ja uutta paffia...... Eikä apuja siittäkään, ei termarin poistosta tai muusta......
Lämpöanturin vaihdon jälkeen viisari alkoi pysyä vakaasti vihreen alueen keskivaiheilla tai alapuolella myös rasituksessa......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
Näkeehän sen vedenlämpötilan mittaamalla jollai mittarilla,en oo kyllä yhtää moottoria purkamaan lähteny heti ensitöikseni jos lämmöt ei kohillaa oo.
Usein ongelma on muualla,anturanäyttämät saattaa olla mitä on mutta jos ei vaikka puhalla ees lämpöä niin sillon on jotain pielessä tai jos alkaa punanen häämöttää kokoajan!
Toivotaan että ongelma löytyy...
Usein ongelma on muualla,anturanäyttämät saattaa olla mitä on mutta jos ei vaikka puhalla ees lämpöä niin sillon on jotain pielessä tai jos alkaa punanen häämöttää kokoajan!
Toivotaan että ongelma löytyy...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
Tuo em mainitsemani omakohtainen tapaus on -90 alkupuolelta tai korkeintaan puolivälin paikkeilta..... Silloin ei ollu likikään nykyisen kaltaista lämpömittaukalustoa käytössä, tai markkinoilla, esim inframittareita, ym.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
Voihan sinne tökätä aina jonnekkin jonkuimoisen mekaanisen mittarin niin sehän näyttää mitä lämmöt on, ja anturi kannattaa vaihtaa jos sitä epäilee,kyllä sen jo lohkosta haistaa että lämpiääkö liikaa vai vähän,meillä ainakin veto paranee heti kun on oikea lämpötila kylmänä turha kiljuttaa kuluu vaan enempi kone.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
ciicei kirjoitti:Tiiviste on paikallaan. Mittasin nesteen lämpötilaa suoraan jäähdyttäjästä. 75 astetta. Taitaa lämpömittari olla rikki...
Tuo lämpö nyt ei taida kovin kaukana enää olla todellisesta käyntilämpötilasta, eli ei ainakaan ihan "kylmänä" käy.
Neste ehtinee jokusen asteen siinä välillä jo jäähtyä......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
Kokeilen anturan vaihtoa. Eiköhän vika ole siinä...
ciicei- David Brown : 990 sel
Viestien lukumäärä : 7
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
Saapahan nähdä, tilasin Marjakankaalta omaan laitteeseen mekaanisen koneen lämpömittarin, vielä ei ole mitään lumitöitä tai muutakaan tullut tehtyä, paikallaan olessaan ei ainakaan noussut mihinkään... ...Kierroksillakaan... (mulla siis 950)... Termostaatin uusin samalla. Jännässä paikassa se mittarin anturi on, kun se on termostaatin jälkeen, eli termarin pitäisi kai vähän avautua ja sitten mittari tulee mukaan.
Taavi- Viestien lukumäärä : 27
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
Lämpömittari ei voi näyttää mitään ennen, kun termostatti on auennut, jos anturi on termostatin mutkaputkessa termostaatin yläpuolella. Lohkosta ja kannesta ei oikein taida löytyä sopivaa kohtaa lämpötilan anturia varten 950 mallissa. Yksi ratkaisu olisi tietenkin pistää lämpötila-anturi tyhjennyshanan reikään. Se kohta on kylläkin vesitilan alareunassa, siis ei millään tavalla lämpöisin kohta, mutta saa siitä nyt jonkinlaista tietoa. Tärkeintä lienee kuitenkin, että moottori ei pääse ylikuumenemaan ja siihen tarkoitukseen sopii anturi olemaan termostaatin yläpuolella.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 990 moottori ei lämpene
Termarin laippoihin olen yleensä porannut 1-2mm reiän, jollei muuten ole ollut ilmareikää.
Pieni "ohivirtaus" ei paljoa lämpeemistä hidasta, mutta auttaa estämään mahdollisia ilmavaivoja vastaan kasauksen jälkeen tai nesteiden vaihdossa, ja muutenkaan ei mielestäni pahasta ole
Pieni "ohivirtaus" ei paljoa lämpeemistä hidasta, mutta auttaa estämään mahdollisia ilmavaivoja vastaan kasauksen jälkeen tai nesteiden vaihdossa, ja muutenkaan ei mielestäni pahasta ole
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» Lämmityslaitteen moottori
» DB moottori vieraissa
» dblax:n 1210 taavetti
» O: 880 Implematic -62 moottori
» 880 implematic moottori
» DB moottori vieraissa
» dblax:n 1210 taavetti
» O: 880 Implematic -62 moottori
» 880 implematic moottori
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa