Kansipahvi.
+2
OlleK
Jyryytin
6 posters
Sivu 1 / 1
Kansipahvi.
Kävikös sama kansipahvi 990-1490 taavettien moottorien välille?
Sillä kyselin, kun naulassa roikkuisi 990 selectan käyttämätön kansipahvi/tiivistesarja.Ja kun tuosta 1490:stä pitäisi käyttää ainakin kansi ylhäällä, niin käykö siihen tuo 990 kansitiiviste?
Sillä kyselin, kun naulassa roikkuisi 990 selectan käyttämätön kansipahvi/tiivistesarja.Ja kun tuosta 1490:stä pitäisi käyttää ainakin kansi ylhäällä, niin käykö siihen tuo 990 kansitiiviste?
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: Kansipahvi.
Varaosanumero on ainakin eri, 990:sen tiivisteen numero on K947758 ja 1480:sen K953783. Ero saattaa johtua siitä, että 1490 on turboahdettu ja 990 ei.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Kansipahvi.
Uskoisin että nykyisin kaikissa 4-cyl:ssä AD4/47:sta eteenpäin on sama tiiviste.
Kun katsoo viralliselta casen varaosasivuilta niin kaikkiin käy K262750.
Kun katsoo viralliselta casen varaosasivuilta niin kaikkiin käy K262750.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Kansipahvi.
Asia sitten selvä... Katsotaan, jos ei pakkaset mahdottomiksi mene, niin voisi tuossa kinkunsulattelun yhteydessä suunnitella tuota kannen ylösnousemusta..
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: Kansipahvi.
Kannattaa sitten myös kiinnittää huomiota ( yleisesti ) paffin merkkiin.... JA VARSINKIN PAKSUUTEEN ..... Nuffin kohdalla tullut eteen tarvikepaffeja paksuudella 1.7-2.1mm kun "orkkis" on luokkaa 1.2-1.4mm ..... ( uutena, käyttämättömänä )
GLASER tai SPAREX tiipparit saa mun puolesta jäädä ostamatta, tai mennä romulavalle samantein.... ( siis ainaskin Nuffin kohdalla )
GLASER tai SPAREX tiipparit saa mun puolesta jäädä ostamatta, tai mennä romulavalle samantein.... ( siis ainaskin Nuffin kohdalla )
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Kansipahvi.
Jyryytin kirjoitti:Asia sitten selvä... Katsotaan, jos ei pakkaset mahdottomiksi mene, niin voisi tuossa kinkunsulattelun yhteydessä suunnitella tuota kannen ylösnousemusta..
Utelias luonteeni käskee kysyä, onko todellista tarvetta kannen nostolle? Noitahan ei turhaan kannata aukoa.. Itse teininä turhaan 1390 kannen nykäisin ylös uteliaisuuttani, koneella vasta 1400 ajettu.. Kallis pieti oli kun hionnat ym tiivisteet piti ite 15 kesäisen maksaa..
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Kansipahvi.
Juu, kyllä kannentiivisteen vuodosta pitää olla vahva epäilys ennekuin kannattaa ottaa kantta auki. Kääntöpuolella on se, että jos ajaa vuotavalla tiivisteellä tarpeeksi kauan, niin vuotokohtaan saattaa lohkoon syöpyä ura, jonka paikkaaminen on vaikeaa, ellei mahdotonta. Jostakin kirjasta luin, että kun 1410:n esittelykiertue oli täydessä vauhdissa, niin huomattiin, että kannetiiviste, perskules, oli alkanut vuotaa. Kun kiertuetta ei voinut pysäyttää noin vain, niin kansi napattiin auki ja todettiin, että lohkon pintaan oli ehtinyt syöpyä ura. Ellen ihan väärin muista, niin tehtaalta tuli paikan päälle kokonaan uusi lohko lentämällä ja se vaihdettiin yön hiljaisina tunteina että kiertue sai jatkaa alkuperäisen ohjelman mukaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: Kansipahvi.
Ennakointi ja kun se nyt toisen kerran teetti tuon paineen jäähdyttimeen, ja siten veden kierto seis moottorissa.TIKO kirjoitti:Jyryytin kirjoitti:Asia sitten selvä... Katsotaan, jos ei pakkaset mahdottomiksi mene, niin voisi tuossa kinkunsulattelun yhteydessä suunnitella tuota kannen ylösnousemusta..
Utelias luonteeni käskee kysyä, onko todellista tarvetta kannen nostolle? Noitahan ei turhaan kannata aukoa.. Itse teininä turhaan 1390 kannen nykäisin ylös uteliaisuuttani, koneella vasta 1400 ajettu.. Kallis pieti oli kun hionnat ym tiivisteet piti ite 15 kesäisen maksaa..
Minäpäs laitan tähän samaan yhteyteen linkin toisesta moottorirempasta minkä tein viime suvena. Siellä ilmenee myöskin kuvien välityksellä syy siihen miksi nostin nyt tästä taavista kannen ylös.
http://www.konekansa.net/showthread.php?1892-LM640-BM-Volvon-moottoriremppa
(Sivu 5) Kannen ja lohkon joutui koneistamaan...
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa