db 1212/79 ad4/55
4 posters
Sivu 1 / 1
db 1212/79 ad4/55
Apuva!
Ostin otsikossa mainitun konevikaisen taavetin ja nyt mulle nauraa niin varaosakauppiaat kuin naapuritkin.on kuulemma niin
harvinainen moottori ettei osia saa mistään?kampiakseli käyrä ja nokka-akseli poikki rattaan juuresta.oisko vihjeitä? Kone oli rempattu hiljattain mutta piipusta satanut n.10 litraa vettä koneeseen(edellinen omistaja).
Ostin otsikossa mainitun konevikaisen taavetin ja nyt mulle nauraa niin varaosakauppiaat kuin naapuritkin.on kuulemma niin
harvinainen moottori ettei osia saa mistään?kampiakseli käyrä ja nokka-akseli poikki rattaan juuresta.oisko vihjeitä? Kone oli rempattu hiljattain mutta piipusta satanut n.10 litraa vettä koneeseen(edellinen omistaja).
Martti60- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9
Vs: db 1212/79 ad4/55
http://www.konekorjaamo.fi/index.php?type=1667&brand=1532&model=377&cPath=18&sort=2a&page=3
Tuolta saa kampiakselin,Koneliike Pihlajaniemeltä ainakin nokka-akselin ym.purkuosaa,uusia alkuperäisiähän noihin ei enää saa,ehkä turkissa tehty nuo kampiakselit,muutamia on laitettu ja toimineet on,joillakin ollu ongelmiaki.
Jos romikselta koko moottorin kahteleisit...
Tuolta saa kampiakselin,Koneliike Pihlajaniemeltä ainakin nokka-akselin ym.purkuosaa,uusia alkuperäisiähän noihin ei enää saa,ehkä turkissa tehty nuo kampiakselit,muutamia on laitettu ja toimineet on,joillakin ollu ongelmiaki.
Jos romikselta koko moottorin kahteleisit...
Vierailija- Vierailija
Vs: db 1212/79 ad4/55
Uusikin akseli voi olla syytä käyttää koneistamolla, suoruuden ja kaulojen koon tarkistuksessa.... Eikös jollain ollut juuri näissä ongelmaa "uuden" akselin kanssa ???
Osia varmasti löytyy, käytettyjä. Ei nuo nyt niin harvinaisia vehkeitä kuiteskaan ole.....
Osia varmasti löytyy, käytettyjä. Ei nuo nyt niin harvinaisia vehkeitä kuiteskaan ole.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: db 1212/79 ad4/55
Täällä oli aikonaan juttua muutamasta Taavetista jossa katkeili useampia kampiakseleita peräkkäin ja niistä osa oli näitä halpamaatuotantoakseleita,saattoi olla vikaa akseleissakin mutta saattoi olla ite moottorissakin melthamista asti seurannu hama.
Ite olen mitannu mikrometrillä kaulat noista ennen asennusta ja justiin tehdasarvoissa on ollu,puulaatikossa oli todistus että laatu tarkistettu ja tehtaan osoitekki oli.
Voi olla että jotkut remonttimiehet on oikonu ja jättäneet kiertokankien alapäät mittauttamatta ja koneistuttamatta,silloin ei akselin kaulamitat natsaa,tämä useasti akselin vaihattanu kyllä oli tehny kaikki niinkun kuuluu ja paljon enemmänki.
Ite olen mitannu mikrometrillä kaulat noista ennen asennusta ja justiin tehdasarvoissa on ollu,puulaatikossa oli todistus että laatu tarkistettu ja tehtaan osoitekki oli.
Voi olla että jotkut remonttimiehet on oikonu ja jättäneet kiertokankien alapäät mittauttamatta ja koneistuttamatta,silloin ei akselin kaulamitat natsaa,tämä useasti akselin vaihattanu kyllä oli tehny kaikki niinkun kuuluu ja paljon enemmänki.
Vierailija- Vierailija
Vs: db 1212/79 ad4/55
Martti60 kirjoitti:Apuva!
Ostin otsikossa mainitun konevikaisen taavetin ja nyt mulle nauraa niin varaosakauppiaat kuin naapuritkin.on kuulemma niin
harvinainen moottori ettei osia saa mistään?kampiakseli käyrä ja nokka-akseli poikki rattaan juuresta.oisko vihjeitä? Kone oli rempattu hiljattain mutta piipusta satanut n.10 litraa vettä koneeseen(edellinen omistaja).
Noista varaosakauppiaitten ja naapurien jutuista ei kannata välittää .Alas vessanpöntöstä vaan.
Pitäähän kampiakselissa käyriä olla
Taavetti on aina ollut kadehtijoiden kohteena.
Kyllä nähin osia löytyy siinä kuin vastaavanikäisiin kotimaisiin.
Sehän ei oo konetyyppivika jos vettä lasketaan moottoriin.
Minullakin on ylimääräinen 1200 moottori jossa on nokka-akseli jos sellaista kaipaat.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: db 1212/79 ad4/55
Kiva että nokka löytyis,mihins hintaan paketoisit aarteen?jos vaikka sähköpostiin martti.lindroos@lindrooscharter.fi laittelisit tietoa.lähetän sitte kevväämmällä kuvia naapureiden ilmeistä kun savut tulee piipusta.ja vielä olis se kampi kateissa,sen verran
kierossa ettei koneistamalla tu kalua.t.martti ja hänen taavettinsa
kierossa ettei koneistamalla tu kalua.t.martti ja hänen taavettinsa
Martti60- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9
Vs: db 1212/79 ad4/55
Tarkistuta ensin runkolaakereiden linja lohkossa. Jos on poikkeamia tulee laakerilinja aarporata. Tarkista, että uudessa kampiakselissa on tehty runkolaakereiden kaulojen työstö oikein. Säde kaulojen reunoilla tulee muistaakseni olla 3,2 mm ja koko pyöristys tulee olla yhtä sileä, kun itse kaula. Oikean mitan löydät, kun otat yhteyttä johonkin vanhaan David Brown huoltomieheen jolla on tallessa vanhat tekniset tiedotukset. Minkäänlaisia uria tai muunlaisia säteitä ei sallita tässä kohdassa. Kampiakseli tulee hioa sillä tavalla, että hiomakiven reunaan tehdään pyöristys jonka säde on oikea ja kivi ajetaan aivan kaulan reunalle asti.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa