etukuormain 1494:seen
4 posters
Sivu 1 / 1
etukuormain 1494:seen
Miten Case 1694 merkkinen etukuormain soveltuisi 1494 Taavettiin.Oisko kuin iso homma muuttaa sovitteet passeliksi vai käviskö ne ollenkaan tai onko kuormain yksinkertaisesti liian iso.
vp-65- Viestien lukumäärä : 7
Paikkakunta : simo
Vs: etukuormain 1494:seen
1694 ja 1494:ssa on yhtä leveä runko.Luulisin ,että menee heittämällä.
Vieraili- Vierailija
Vs: etukuormain 1494:seen
Joo rungonleveys on sama, menee heittämällä, paitsi runkosovitteita voi joutua lyhentämään koska kuutosessa tietenkin pidempi runko, jos sellaisenaan pistää neloseen niin ottaa ohjaamon kanakkeisiin kiinni, mutta mitään uusia reikiä niihin runko sovitteisiin ei tarvitse porata, eli iisi homma. Rungon pulttijako on muuten sama mutta 1694:sen rungossa on muistaakseni 4 reikää enemmän kuin 1494:sessa.
Viime vuonna tuli sovitettua 540 quicke kuutosen nokalle.
Viime vuonna tuli sovitettua 540 quicke kuutosen nokalle.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: etukuormain 1494:seen
Moi,
Hain omaan db/case 1494:n myöskin etukuormaajan joka on ollut 1694:s , täss päivällä koittelin sovittaa, mutta tosiaan pitää varmasti palan leikata pois ettäs sopii.
Ihmeellisen matalalla kylläkin taka-aksilaan menevät palkit on ja vielä puuttuu siltä puolelta kiinnikkeet, olisko jollakin kuvia omista sovitteista? ja sen taka-aksilan palikasta..? minkämoiset on quicken:n sovitteet.. ei saa kuvista selvää
Hain omaan db/case 1494:n myöskin etukuormaajan joka on ollut 1694:s , täss päivällä koittelin sovittaa, mutta tosiaan pitää varmasti palan leikata pois ettäs sopii.
Ihmeellisen matalalla kylläkin taka-aksilaan menevät palkit on ja vielä puuttuu siltä puolelta kiinnikkeet, olisko jollakin kuvia omista sovitteista? ja sen taka-aksilan palikasta..? minkämoiset on quicken:n sovitteet.. ei saa kuvista selvää
rogwik- Viestien lukumäärä : 10
Vs: etukuormain 1494:seen
Quicken kuormaajassa takatukirauta on kiinni hytin kannakkeen pulteilla,uloimmissa reissä.Ei muuta kuin ruuvaa kiinni.
Vieraili- Vierailija
Vs: etukuormain 1494:seen
Pitänee ehkä vielä tarkentaa, ettäs tää on Db/casin joku oma. vuosimallia-84 ..mikä merkki sitten onkin? kauheen jämerät ne tukiraudat ovat, niin maavara rupee kärsimään siinä mielessä olis ollut mielenkiintoista saada kuvia noista uudemmista kuormainten raudoituksista.
rälläkkä sais töitä ja kemppiliimalla sitten loput
rälläkkä sais töitä ja kemppiliimalla sitten loput
rogwik- Viestien lukumäärä : 10
Vs: etukuormain 1494:seen
Mulla ei ole mitään takatukirautoja, on vain kehdon poskissa kiinni. Toki tuppisovitteet tulee takaa siihen etukuormaimen sovitteeseen, ovat samoilla pulteilla sitten kiinni.
On kestäny ainaskin tähän asti, ja nostaa perän ilmaan kourakuormamen ollessa katolla.
TÄSSÄ GALLERIAN KUVASSA näkyy portaiden etupuolella neljä takimmaista pulttia, joiden alle tulee takapäästä jo tupen rautaa.
1694 on erilainen perä ja ronkat mitä 1494, ei ne taida ihan suoraan mennä ne takapään osat muutenkaan, luulisin näin.
On kestäny ainaskin tähän asti, ja nostaa perän ilmaan kourakuormamen ollessa katolla.
TÄSSÄ GALLERIAN KUVASSA näkyy portaiden etupuolella neljä takimmaista pulttia, joiden alle tulee takapäästä jo tupen rautaa.
1694 on erilainen perä ja ronkat mitä 1494, ei ne taida ihan suoraan mennä ne takapään osat muutenkaan, luulisin näin.
Vieraili- Vierailija
Vs: etukuormain 1494:seen
Ok, kiitti pitänee miettiä jos leikkais ne tuhdit palkit pois ja tekis omat vähän köykäisemmät.
rogwik- Viestien lukumäärä : 10
Vs: etukuormain 1494:seen
Isommat kuormaajat kuulus olla taaveteissaki takasiltaan asti kiinni,pienemmät,niinkuin omassaki Trima 1620 ei ole ollut alkujaankaa,mutta paremmat kuormaajat,esim. Vila on laittana ne kiinni nostolaitteen vetovarsien korvakoiden pulttien alle,olisko sinulla sellaiset sovitteet siellä sitten,sinne sen saa jämerästi kiinni.
Vieraili- Vierailija
erkki
Jos kuormain on kiinni vain eturungossa ja sitä ajetaan kaikenlaisissa paikoissa kauha ylhäällä niin tukireaktiot välittyy taka-akselille vaihdelaatikon ja taka-akselin välisen pulttiliitoksen kautta. Jo se pääsee liikahtamaan niin ainakin tiiiviste alkaa vuotaa, mikä ei etukuormain Taaveissa ole ultraharvinaista. Raskas etukuormain pitää vetää aisojen välityksellä kiinni taka-akseliin jos meinaa hyvän tehdä. Kevyemmän kuormaimen saattaa jättää eturungon varaan, mutta ei kannata ajella raskaan taakan kanssa kauha ylhäällä monttuisia pihoja. Tämähän ei koske pelkästään Taaveja. Melkein kaikissa traktoreissa on ainakin kytkinkopan ja vaihdelaatikon välillä pulttiliitos joka luiskahtaa jos raskas kuormain on pelkästään etukehdossa kiinni.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Similar topics
» 1490 välitykset?
» Case 1494
» Case 1494
» David Brawn 1490 etukuormain
» Löytyisikö viisaamilta neuvoja. Kun hidas etukuormain
» Case 1494
» Case 1494
» David Brawn 1490 etukuormain
» Löytyisikö viisaamilta neuvoja. Kun hidas etukuormain
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa