David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
+4
jusape
Pakki
OlleK
OttuM
8 posters
Sivu 1 / 1
David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
Jarrut katosivat DB 1290 -stä.
Yritin jarrujen työsylinteriä ilmata.
Veti aina uudelleen ilmoja sylinteriin, kun nosti jalan polkimelta, vaikka ilmausruuvi oli kiinni.
Ilmausletkujen saanti ilmausruuviin on lähes mahdoton, kun jarrujen työsylinterit ovat koteloissa.
Nyt olisi tarkoitus vaihtaa uudet tiivisteet työsylinteriin.
Ilmeisesti jarruneste on syövyttänyt tiivisteet talven aikana, josta vuoto johtunee.
DB 1290 -ssä on tuppisovitteet paikoillaan maatilakaivuria esaa varten, joten renkaiden puolelta ei päästä käsiksi tai on hankalaa.
Olisiko jollain kansankielellä neuvoa pääpiirteittäin kuinka saadaan tiivisteet vaihtettua?.
Pitääkö ottaa kokonaan sylinteri irti vaiko mäntä pää?
Ja mitä ja minkä verran purkaa jotta pystytään vaihtamaan?.
t.ottu
Yritin jarrujen työsylinteriä ilmata.
Veti aina uudelleen ilmoja sylinteriin, kun nosti jalan polkimelta, vaikka ilmausruuvi oli kiinni.
Ilmausletkujen saanti ilmausruuviin on lähes mahdoton, kun jarrujen työsylinterit ovat koteloissa.
Nyt olisi tarkoitus vaihtaa uudet tiivisteet työsylinteriin.
Ilmeisesti jarruneste on syövyttänyt tiivisteet talven aikana, josta vuoto johtunee.
DB 1290 -ssä on tuppisovitteet paikoillaan maatilakaivuria esaa varten, joten renkaiden puolelta ei päästä käsiksi tai on hankalaa.
Olisiko jollain kansankielellä neuvoa pääpiirteittäin kuinka saadaan tiivisteet vaihtettua?.
Pitääkö ottaa kokonaan sylinteri irti vaiko mäntä pää?
Ja mitä ja minkä verran purkaa jotta pystytään vaihtamaan?.
t.ottu
OttuM- David Brown : DB 1290 -83
DBTCF:n jäsen nro : 184
Viestien lukumäärä : 23
Paikkakunta : Roi
Vs: David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
Epäilen että on käytetty jarrunestettä, ja jos on, on nyt sekä pääsylinterin että kummankin työsylinterin tiivisteet rikkoontuneet. Jarruneste ei sovi lainkaan DB jarruihin tai kytkimeen, niissä pitää käyttää LMH hydrauliikka nestettä. Mainittu neste on vihreä väriltään ja on samaa tavaraa, kun mitä käytetään Citroen autojen hydrauliikassa. LHM neste ei syövytä jarru- tai kytkinsylintereiden tiivisteitä edes pitkän seisonnan aikana. Tavaraa myy esimerkiksi Motonet. Kaikki sylinterit pitää kokonaan irrottaa tiivisteiden vaihtoa varten. Jos järjestelmässä on käytetty jarrunestettä pitää myös kaikki putket huuhdella tarkasti LHM nesteellä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
No miten on OttuM oliko laitettu jarrunestettä? Jos oli uskon että sapettaa kunnolla. Onko ohjekirjaa ja onko luettu ja jos ei niin miksi ei. Näiltäkin sivuilta tietoa löytyy kun malttaa haeskella. Ei joudu turhiin remontteihin. Mikäi on käytetty oikeaa öljyä mitkä on koneen käyttötunnit.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
Juu ....
Jos tuossa nyt on vaan tietämättömyyttään virheellisesti käytetty jarrunestettä, niin molempien jarrupiirien kaikki huulitiivisteet lienee vaihtokunnossa, sekä ohjaamon pää- että akselien työsylintereistä ......
Jos tuossa nyt on vaan tietämättömyyttään virheellisesti käytetty jarrunestettä, niin molempien jarrupiirien kaikki huulitiivisteet lienee vaihtokunnossa, sekä ohjaamon pää- että akselien työsylintereistä ......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
Moi,
Minä tarkistan vielä mitä nestettä olen käyttänyt.
Kone on maaseudulla, tarkistan ja ilmoitan tarkemmin mitä nestettä olen käyttänyt jarruissa.
Motonetistä ostin Citreoniin käytettävää vihreää jarru ja kytkinnestettä.
Joka pitäisi olla samaa kuin edellisissä vastauksissa mainittu.
Lähinnä minua kiinostaa tiivisteiden vaihto työsylinteriin.
Miten kannattaa vaihtaminen suorittaa?.
Vaihto paikalleen, vaiko pura ja irrota sylinteri ja minkä verran.
Tai voiko olla mitään tekemistä sillä kun ilmausventtiilin varressa on erillinen 'läppä vipu' joka kääntyy sivullepäin.
Onko tällä osalla mitään tekemistä ilmauksen kanssa ja miten sitä käytetään ilmauksessa?.
Ohjausylinterin ilmausruuvissa sitä ei ole.
Minä tarkistan vielä mitä nestettä olen käyttänyt.
Kone on maaseudulla, tarkistan ja ilmoitan tarkemmin mitä nestettä olen käyttänyt jarruissa.
Motonetistä ostin Citreoniin käytettävää vihreää jarru ja kytkinnestettä.
Joka pitäisi olla samaa kuin edellisissä vastauksissa mainittu.
Lähinnä minua kiinostaa tiivisteiden vaihto työsylinteriin.
Miten kannattaa vaihtaminen suorittaa?.
Vaihto paikalleen, vaiko pura ja irrota sylinteri ja minkä verran.
Tai voiko olla mitään tekemistä sillä kun ilmausventtiilin varressa on erillinen 'läppä vipu' joka kääntyy sivullepäin.
Onko tällä osalla mitään tekemistä ilmauksen kanssa ja miten sitä käytetään ilmauksessa?.
Ohjausylinterin ilmausruuvissa sitä ei ole.
OttuM- David Brown : DB 1290 -83
DBTCF:n jäsen nro : 184
Viestien lukumäärä : 23
Paikkakunta : Roi
Vs: David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
"Vaihto paikalleen, vaiko pura ja irrota sylinteri ja minkä verran" ei ole tarpeen miettiä. Kaikki sylinterit irrotetaan ja tiivisteet vaihdetaan sylintereiden ollessa kiinni ruuvipenkissä. Sylinterit paikallaan ei tule purkaa mitään, likaa pääsee järjestelmään ja tiivisteiden oikeanlainen asennus on vaikeaa jos ei mahdotonta taata. Sylintereitä ai voida purkaa "osittain", kaikki sisäkalut täytyy poistaa. Siis mikä 'läppä vipu', onko se suojahattu vai vihreä muovisuikale joka osoittaa sylinterissä olevat mineraali öljyyn sopivat tiivisteet?
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
No niin nyt tulee tietoa.
Käytetty jarruneste on Motonetin LHM Pluss. Käyttö kytkin jarru ja jousitus hydralineste for Citreon. väri vihreä.
Enpä tiedä onko oikea kun ei mainintaa mineraali jarruneste vai onko sillä väliäkään.
Työläs homma purkaa kokonaan työsylinterit irti tämän takia, kun on vielä tuppi valijaatkin päällä. Vai onko silinteripäässä kiinnityspultti jonka voisi avata?
Näin saata sylinterit ulos 'pesästä'. Samoin jarruputki. En tiedä mikä on suunitelijalla ollut mielessä rakentaa näin vaikeaa järjestelmää vr Leyland 270.
Pää sylinterit ovat pari vuotta vanhoja.
Kun ei ole korjaamo käsikirjaa on kaikki arvailua tai kokeilua josta saa maksaa tarpeeksi.
Se outo sivulle kääntyvä lipare on ilmeisesti jäänne suojatulpasta joka on niin kiinni ilmausruuvissa kun sitä käänteli samalla ilmausruuvikin kääntyi.
Kiitoksia asiallisille vastaajille. Ottu.
Käytetty jarruneste on Motonetin LHM Pluss. Käyttö kytkin jarru ja jousitus hydralineste for Citreon. väri vihreä.
Enpä tiedä onko oikea kun ei mainintaa mineraali jarruneste vai onko sillä väliäkään.
Työläs homma purkaa kokonaan työsylinterit irti tämän takia, kun on vielä tuppi valijaatkin päällä. Vai onko silinteripäässä kiinnityspultti jonka voisi avata?
Näin saata sylinterit ulos 'pesästä'. Samoin jarruputki. En tiedä mikä on suunitelijalla ollut mielessä rakentaa näin vaikeaa järjestelmää vr Leyland 270.
Pää sylinterit ovat pari vuotta vanhoja.
Kun ei ole korjaamo käsikirjaa on kaikki arvailua tai kokeilua josta saa maksaa tarpeeksi.
Se outo sivulle kääntyvä lipare on ilmeisesti jäänne suojatulpasta joka on niin kiinni ilmausruuvissa kun sitä käänteli samalla ilmausruuvikin kääntyi.
Kiitoksia asiallisille vastaajille. Ottu.
OttuM- David Brown : DB 1290 -83
DBTCF:n jäsen nro : 184
Viestien lukumäärä : 23
Paikkakunta : Roi
Vs: David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
Kun systeemiin on lisätty oikeantyyppistä nestettä, niin ei siellä tiivisteet ainakaan väärän nestetyypin vuoksi ole alkaneet vuotaa. Minulla oli sellainen käsitys, että siinä tapauksessa tiivisteet olisvat turvonneet ja männät alkaneet jumittaa. Jos vuotoa on, niin luulisi sen näkyvän ulospäinkin. Ehkä jotain uusia nikseä ilmestyy vielä kokeiltavaksi ennenkuin mitään kannattaa purkaa.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Ke Heinä 19 2017, 16:19, muokattu 2 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
Juu jarruneste olisi todennäköisesti turvottanut ja pehmittänyt kumeja, ja oireina olis todennäkööisemmin joko jumittelu ta sitten pehmentymisen myötä pettäminen paineessa ja vuoto sitten.
( joskus 15+v sitten pistin 96 saabin jarrunesteeseen vähän öljyä kun takasylinteri vuosi, pitää edelleenkin, kun hiukan kumia turvotti )
Ehkä ajanmyötä sinne on vaan liejua ja moskaa mahdollisesti kertynyt, ja tämä liettymä työsylinterissä nyt mahdollisesti aiheuttaa vuodon.
Rakennetta nyt sen paremmin tuntematta, olisiko mahdollista jollain säädön löysäämisellä tai sellaisella vastaavalla tavalla, mahdollista saada männälle normaalia suurempi liikerata, että josko tälläinen kenties auttaisi tiivistepinnan "putsaamiseen" ?
Eli siis saisi painettua mäntää sisään ja ulos normi työliikettä pidemmän matkan ? Ja toki ilmaruuvi auki ollessa, ja näin tavallaan koittaisi samalla uudella LHM-öljyllä "huuhdella" järjestelmää
( joskus 15+v sitten pistin 96 saabin jarrunesteeseen vähän öljyä kun takasylinteri vuosi, pitää edelleenkin, kun hiukan kumia turvotti )
Ehkä ajanmyötä sinne on vaan liejua ja moskaa mahdollisesti kertynyt, ja tämä liettymä työsylinterissä nyt mahdollisesti aiheuttaa vuodon.
Rakennetta nyt sen paremmin tuntematta, olisiko mahdollista jollain säädön löysäämisellä tai sellaisella vastaavalla tavalla, mahdollista saada männälle normaalia suurempi liikerata, että josko tälläinen kenties auttaisi tiivistepinnan "putsaamiseen" ?
Eli siis saisi painettua mäntää sisään ja ulos normi työliikettä pidemmän matkan ? Ja toki ilmaruuvi auki ollessa, ja näin tavallaan koittaisi samalla uudella LHM-öljyllä "huuhdella" järjestelmää
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
Citikkamiesten viidakkorumpu kertoo että LHM+ on hiukka lirumpaa ainetta ku pelkkä LHM, eli siis tulee ulos pienemmästä raosta. En tiedä, mutta arvaisin, että ajonvakautussysteemit tarvii notkeempaa ainetta, kun pitää olla nopea reaktiossaan. LHM itsessään kertoo, että kyseessä on mineraaliöljypohjainen tuote, Liquide Hydraulique Minerale. On vaan liian paljon kirjaimia ranskalaisillekin tässä, niin siksi tuttavallisesti LHM. Ja ovat keskenään sekoittuvia, ei aiheuta varsinaisesti mitään rikkoutumisia mutta ei juuri hyötyäkään saa.
Sitten uudemmissa sitikoissa (C5) käytetään jousituksessa synteettistä nestettä LDS, jota ei pidä mennä sotkemaan mihinkään muuhun. Siksi ovat sen värjänneet oranssinväriseksi. Minusta se kyllä ei ole oranssi, mutta erottuu selvästi vihreästä. Sain sitä nimittäin pihan lumelle viime talvena kaverin autosta.
Sitten uudemmissa sitikoissa (C5) käytetään jousituksessa synteettistä nestettä LDS, jota ei pidä mennä sotkemaan mihinkään muuhun. Siksi ovat sen värjänneet oranssinväriseksi. Minusta se kyllä ei ole oranssi, mutta erottuu selvästi vihreästä. Sain sitä nimittäin pihan lumelle viime talvena kaverin autosta.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
Jos on noin kuten Matti tuossa edellisessä viestissä kertoi että LHM+ on notkeampaa kuin LHM niin kannataisiko vielä vaihtaa neste.
Sehän nyt on pieni arbeeti.
OIkea puoli systeemistä on huonompi ilmaantumaan kuin vasen ainakin kuutoskoneisssa.
Putkessa on iso mutka..
1290:ssä on rumpujarrut ja ainakin mekaanisesti käytettävissä jarruissa on tämän kuvsan :http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr62754ar1077048 akseli numero 30 paha ruostumaan jumiin.
Ohut neste ,ja pikku jumi tuossa akselissa voi aiheuttaa mainitsemasi oireet.
Jos sylinterit suranaisesti vuotaa niin pääsylinereiden vuoto näkyy heti ohjaamon lattialla ja työsylitereiden vuoto konehallin lattialla.
Sehän nyt on pieni arbeeti.
OIkea puoli systeemistä on huonompi ilmaantumaan kuin vasen ainakin kuutoskoneisssa.
Putkessa on iso mutka..
1290:ssä on rumpujarrut ja ainakin mekaanisesti käytettävissä jarruissa on tämän kuvsan :http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr62754ar1077048 akseli numero 30 paha ruostumaan jumiin.
Ohut neste ,ja pikku jumi tuossa akselissa voi aiheuttaa mainitsemasi oireet.
Jos sylinterit suranaisesti vuotaa niin pääsylinereiden vuoto näkyy heti ohjaamon lattialla ja työsylitereiden vuoto konehallin lattialla.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
Niin olitko Ottu itse vaihtanut 2 v sitten syllinterit etkä muista mitä nesteenä käytit. ?? Vaikuttaa ettei ole okein logiikassa nyt juttu
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
Mitähän etuja tuolla LHM nesteellä on oikeen ajateltu kun Taaviin laittu aikoinaan? liekö ollju tarkoitus että ei kerää vettä itteesä kuten normi jarruneste vai mikä on ollu syynä tuohon valintaa insinöörillä?
Vai joku SAE juttu tms,jostain kun sais noiden kumien kokotietoja niin vois vertailla että saako niiden tilalle IHAN oikeat gummit niin vois laittaa sitten sitää oikeeta jarrunestettäkin,no tuo on vaan oma kuvitelma ehkä ei onnistu?
TAI mistä sen tietää josko joku seppä on semmosenkin tehny kun kyllästyny myhiöljyihin heh!
Vai joku SAE juttu tms,jostain kun sais noiden kumien kokotietoja niin vois vertailla että saako niiden tilalle IHAN oikeat gummit niin vois laittaa sitten sitää oikeeta jarrunestettäkin,no tuo on vaan oma kuvitelma ehkä ei onnistu?
TAI mistä sen tietää josko joku seppä on semmosenkin tehny kun kyllästyny myhiöljyihin heh!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
Levyjarrullisten koneiden työsylinterit ovat pyöränvälitysten sisällä ja sylintereistä mahdollisesti vuotava jarruneste hävittää välitysten öljyn voiteluominaisuudet. Sekaannusten välttämiseksi päädyttiin sitten samaan nesteeseen kaikkiin malleihin. Kyllä ne kumit ovat ihan "oikeat" eikä mineraali öljyn käyttö ole mielestäni mitenkään ainutlaatuista tai ihmeellistä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
Pakille vastaus
Kaksi vuotta sitten vaihdoin jarrujen pääsylinterit.
Käytin silloin LHM+ kytkin ja jarrunestettä olin ostanut sen motonetistä. Kun siellä ei ollut enää pelkkää LHM nestettä.
Jarrut toimivat viime kesänä moitetta eikä säiliössä näkynyt nestepinnan muutosta. Talven aikana säiliö tyhjeni.
Vaihdoin viime kesänä myös kytkimen työsylinterin samalla nesteellä, kytkimen työsylinteriin ei ole tullut vuotoa.
Tilasin uusien vaihto jarrutiivisteiden kanssa marjakankaalta myös aitoa LHM nestettä jota on tarkoitus käyttää.
En tiedä kokeilisiko ensin neste vaihdolla vaiko tiivisteet ensin?.
Pääsylinterin tiivisteet näyttäisi toimivan kun poljinta polkaisee välittyy voima työsylinterille jossa osat liikkuvat muttei voima ei riitä
jarrujen vaatimaan tehoon,
Kaksi vuotta sitten vaihdoin jarrujen pääsylinterit.
Käytin silloin LHM+ kytkin ja jarrunestettä olin ostanut sen motonetistä. Kun siellä ei ollut enää pelkkää LHM nestettä.
Jarrut toimivat viime kesänä moitetta eikä säiliössä näkynyt nestepinnan muutosta. Talven aikana säiliö tyhjeni.
Vaihdoin viime kesänä myös kytkimen työsylinterin samalla nesteellä, kytkimen työsylinteriin ei ole tullut vuotoa.
Tilasin uusien vaihto jarrutiivisteiden kanssa marjakankaalta myös aitoa LHM nestettä jota on tarkoitus käyttää.
En tiedä kokeilisiko ensin neste vaihdolla vaiko tiivisteet ensin?.
Pääsylinterin tiivisteet näyttäisi toimivan kun poljinta polkaisee välittyy voima työsylinterille jossa osat liikkuvat muttei voima ei riitä
jarrujen vaatimaan tehoon,
OttuM- David Brown : DB 1290 -83
DBTCF:n jäsen nro : 184
Viestien lukumäärä : 23
Paikkakunta : Roi
Vs: David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
Ne akselit, jotka levittää jarrukenkiä kuoren sisällä, saattavat jumia reikiinsä sen verran, että poljinvoima kasvaa liian isoksi. Jos sinne saat spruutattua vaikka WD 40:ä, niin rakoon kyllä ajan kanssa imeytyy voitelua ja ahdistus helpottaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
Okei nyt onkin mystistä mistä se vetää ilmaa järjestelmään, silloin voima häviää. Onko siinä siis vuotoa lattialle tai muualle. Olisiko joku liitos löystynyt tai muuten vioittnut.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
Ei jarrujen voima häviä jos järjestelmään pääsee ilmaa, vaan polkimet painuvat pohjaan, jolloin jarrunauhat eivät pääse kunnolla kosketukseen rummun kanssa. Huono jarrutusteho voi johtua erkin mainitsemasta akselin ryytymisestä tai sitten jarrunauhoille on päässyt öljyä. LHM öljyn juoksevuudella ei ole mitään tekemistä vuotojen kanssa, öljyn täytyy pysyä sisällä ohkaisellakin nesteellä. Liian paksu neste aiheuttaa ongelmia kovilla pakkasilla, kun jarrut eivät pääse palautumaan kunnolla.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
Jos on käytetty oikeanlaista jarrunestettä ja jarrukengän levittäjäakseli ei ole jumissa.
Niin veikkaan vahvasti että tiivisteiden vaihto ei auta.
Jarrut kun kuluu niin sylinterin mäntä tulee aina vain ulommaksi sylinterissä.
Rokonarpia sylinteriin syntyy nimenomaan sille alueelle mikä ei ole jatkuvasti nesteessä.
Sama pätee itsesäätyvän kytkimen työsylinteriin (94-sarja)
Tarkistappa myös liikkuvatko käsijarrun vaijerit hyvin.Jumi aihettaa jarrukenkien kulumista.
Niin veikkaan vahvasti että tiivisteiden vaihto ei auta.
Jarrut kun kuluu niin sylinterin mäntä tulee aina vain ulommaksi sylinterissä.
Rokonarpia sylinteriin syntyy nimenomaan sille alueelle mikä ei ole jatkuvasti nesteessä.
Sama pätee itsesäätyvän kytkimen työsylinteriin (94-sarja)
Tarkistappa myös liikkuvatko käsijarrun vaijerit hyvin.Jumi aihettaa jarrukenkien kulumista.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
Kiitän Olle K.n asiallista ja täydentävää kommenttia miksi on päädytty LHM nestettä käyttämään,juuri näin täytyy vastauksia tullakkin,itselläni ei ole kokemuksia uudemmista Taaveteista eikä muistakaan uudemmanmerkkisistä raksoista,mutta tekniiset ratkaisut aina kiinnostaa ja niitä pohtii...
Hyvä että täältä saa tietämätönkin asiallisen vastauksen.
Hyvä että täältä saa tietämätönkin asiallisen vastauksen.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
Nyt se on sitten nähty missä vika. Jarrutyösylinteri ruosteessa sisältä ja epätasainen sisäpinta ja töhnän peitossa. Siinä syy kun ei pitännyt vaan hyrstäsi ilmaa ilmatessa. Se lipare oli jäänne suojahatun pitimestä. Ei ilmeisesti kannata tiivisteitä vaihtaa, tuskin tulee pitävä on siinäkunnossa sylinteri. En tiedä mitenkä vesi on joutunut järjestelmään onkohan kontensiosta kyse. Ei auta kuin tilata uudet työsylinterit kun ei tiedä koska toinenki sanoo kaput. Samalla kun jarrut korjataan.
OttuM- David Brown : DB 1290 -83
DBTCF:n jäsen nro : 184
Viestien lukumäärä : 23
Paikkakunta : Roi
Similar topics
» David Brown 1290 -83 Kaksoiskytkin jumittunut
» David Brown 1290 -81 ohjekirja
» David Brown 1290 -83 Jarruremontti
» David Brown 1290 nostolaite ei toimi...
» Entisöinti projekti - David Brown 1290
» David Brown 1290 -81 ohjekirja
» David Brown 1290 -83 Jarruremontti
» David Brown 1290 nostolaite ei toimi...
» Entisöinti projekti - David Brown 1290
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa