Pultin kierre(takapyörän pultti)
+2
outsider
mikko.
6 posters
Sivu 1 / 1
Pultin kierre(takapyörän pultti)
Mikä mahtaa olla kierre vanhassa 900 sarjan taavetissa, renkaan pultissa. Vanteet kuudella pultilla. Kierre ei ole unf, eikä myöskään unc. M16 pultin kierre juoksee hyvin lähelle. Kyseessä EI ole sama kierre mitä 8 pulttisissa akseleissa on. Mistä löytyy tai onko jollain myydä? Kiitos etukäteen.
mikko.- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6
Vs: Pultin kierre(takapyörän pultti)
5/8 tuuman B.S.F sanoo varaosakirja
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Pultin kierre(takapyörän pultti)
25,30 taavettimalleissa ainakin samat pultit/mutterit.
Ulkomuistista heittäisin että 1962 DB luopui B.S.F standardista
Ulkomuistista heittäisin että 1962 DB luopui B.S.F standardista
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Pultin kierre(takapyörän pultti)
Kiitos todella nopeasta avusta, häätyy viikolla alkaa soittelemaan liikkeet läpi, jos kellään ei ole myydä.
mikko.- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6
Vs: Pultin kierre(takapyörän pultti)
Kyllä BSF pultin tai mutterin saanti hyvistälin pulttiliikkeistä voi olla kovin tuskaista. Veikkaan et 99% varmuudella myyvät "eioota" tai " ei saatavilla" tavaraa .....
Vaihtelisin itte kyllä paremmin saatavilla olevaan UNF - pulttiin ......
Vaihtelisin itte kyllä paremmin saatavilla olevaan UNF - pulttiin ......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Pultin kierre(takapyörän pultti)
Eihän Taavin renkaat ole pultilla kiinni vaan mutterilla,ainakin meillä oli 900 ja nykysessä 850 kans.
tarkoittaako kysyjä sitten sitä pulttia mikä jää sine napaan vai pyörän kehillä olevia pultteja?
Kehillehän voi vaihtaa mitä vaan kun on vaihettukkin ja voiko sitten vfaihtaa siihen napaankin sitä en muiste edes millanen se kohta on??
ja juu ei varmaan löydy pultteja kun ei löytyny Liukkosen pultistakaan enää kaverin Fordsoniin vuosia sitten,milliset ainoita mitä enää pulttiliikkeet tarjoavat,harrastajilta ainoa saada ellei jostain ulkomailta tilaa
tarkoittaako kysyjä sitten sitä pulttia mikä jää sine napaan vai pyörän kehillä olevia pultteja?
Kehillehän voi vaihtaa mitä vaan kun on vaihettukkin ja voiko sitten vfaihtaa siihen napaankin sitä en muiste edes millanen se kohta on??
ja juu ei varmaan löydy pultteja kun ei löytyny Liukkosen pultistakaan enää kaverin Fordsoniin vuosia sitten,milliset ainoita mitä enää pulttiliikkeet tarjoavat,harrastajilta ainoa saada ellei jostain ulkomailta tilaa
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Pultin kierre(takapyörän pultti)
Oikeat nimitykset saattavat helpottaa asioiden selvittämistä. Pyörän keskiö on kiinnitetty pyörän akseliin (napaan) ja vanne on kiinnitetty keskiöön. Rengas ei ole kiinnitetty mihinkään, se ympäröi vanteen. Pyörä koostuu kolmesta osasta, renkaasta , vanteesta ja keskiöstä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Pultin kierre(takapyörän pultti)
Nimistä viis kunha tietää vaan mitä on kiinnitetty ja millä,tuo ei vieläkään selvinnyt,niin on siell'ä varman sisärengaskin no joo nyt meni hifistelyiksi,no eipä tuo minua koske,itse en muista millä kierteellä on Taavin keskiö kiinni navassa?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Pultin kierre(takapyörän pultti)
Joo, kierre on 5/8 BSF molemmissa, sekä vannekehän ruuveissa, että niissä millä keskilevy ottaa kiinni napaan. Vannekehän ruuveja/muttereita löytyy vielä kaupasta, vaikkapa Marjakankaalta (4 € mutteri, ruuvi ja prikka UNF kierteisenä), mutta ne navan ruuvit ovat vähän hankalampi tapaus. Noihin traktoreihin varaosakuvasto ei anna ruuville erikseen koodia, vain mutterille. Ja se ruuvihan on "erikoisruuvi", semmoinen, missä varrella oleva rihlaus pitää sen paikallaan, englantilaisittain "stud". Kun sitä ei ole koodattu, niin en tiedä pystyykö sitä edes irrottaan/vaihtaan. Myöhempien mallien UNF kierteiset studit on koodattu eli niitä saattaa löytyä jostakin. UNF kierteisiä kartiomuttereita löytyy kans kaupasta mutta BSF ei välttämättä.
5/8 BSF ruuvin nimellishalkaisija on 15.8mm ja nousu 14 kierrettä tuumalle eli 1.8mm, noin. M16 vakiokierteen nimellinen on se sanottu 16mm ja nousua 2mm. Kun vielä BSF kierteessä harjakulma on 55 astetta, niin M16 mutteri pystyy menemään välysten takia pätkän verran kieteeseen. UNF mutterissa taasen nousu on 18 eli 1.4mm, ei mene viereenkään niinkuin tuossa totesit.
Kaiken kaikkiaan, se ehkä kuitenkin hajottamokeikkaa pukkaa, epäilisin. Jos siis ei sitä studia pysty vaihtamaan saman vahvuiseen UNF ruuviin. Niitä samaten kuin muttereita saattaisi löytyä merkkiliikkeestä, yllättäen.
5/8 BSF ruuvin nimellishalkaisija on 15.8mm ja nousu 14 kierrettä tuumalle eli 1.8mm, noin. M16 vakiokierteen nimellinen on se sanottu 16mm ja nousua 2mm. Kun vielä BSF kierteessä harjakulma on 55 astetta, niin M16 mutteri pystyy menemään välysten takia pätkän verran kieteeseen. UNF mutterissa taasen nousu on 18 eli 1.4mm, ei mene viereenkään niinkuin tuossa totesit.
Kaiken kaikkiaan, se ehkä kuitenkin hajottamokeikkaa pukkaa, epäilisin. Jos siis ei sitä studia pysty vaihtamaan saman vahvuiseen UNF ruuviin. Niitä samaten kuin muttereita saattaisi löytyä merkkiliikkeestä, yllättäen.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Pultin kierre(takapyörän pultti)
Eli poori pultti kuten kaikissa missä mutterillä pyörät kiinni,joo sinne kehällehän käy sitten taas melkeen mikä vaan kunhan sopii ja pituus riittää se kun läpi menee,meillä ainakin Taaviin vaihoin kun pyöri läpi ja löysällä ja ruosteessa,ei muuta kun pillillä poikki jam illiset tilalle.
Niitä pooripultteja vois kysellä jostai raskaankaluston paikoista ja jos muu ei auta niin pitää laittaa joku semmosia tekemään,ei ne kovin pahoja osia vielä ole,kunhan saa vaan siellä pysymään ja mahtumaan.
Aikoinaan jouduin Allis Chalmerin eturenkaan pultit muutamaan pooripulteille kun joku kikkaillu ihan omat läpipultit,ei muuta kun 100A Dassen pooripultit sinne ja puikolla kiinni,sama näkyy olevan IH raksassakin kun pyöriny läpi on joku puikolla lukinnu.
Ei ehkä niitä parhaita vaihtoehtoja mutta näissä kotiajoissa menee,raskaat ja maantieajot on erijuttu.
Voipi löytyä pultit tosiaankin yllättäen vaikka jonkui firman takapihan rojukasasta...
Niitä pooripultteja vois kysellä jostai raskaankaluston paikoista ja jos muu ei auta niin pitää laittaa joku semmosia tekemään,ei ne kovin pahoja osia vielä ole,kunhan saa vaan siellä pysymään ja mahtumaan.
Aikoinaan jouduin Allis Chalmerin eturenkaan pultit muutamaan pooripulteille kun joku kikkaillu ihan omat läpipultit,ei muuta kun 100A Dassen pooripultit sinne ja puikolla kiinni,sama näkyy olevan IH raksassakin kun pyöriny läpi on joku puikolla lukinnu.
Ei ehkä niitä parhaita vaihtoehtoja mutta näissä kotiajoissa menee,raskaat ja maantieajot on erijuttu.
Voipi löytyä pultit tosiaankin yllättäen vaikka jonkui firman takapihan rojukasasta...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» pultin koko
» Kierre
» Kierre
» Implematic -63 jäähdytysnesteen lämpötilan anturin kierre
» takapyörän laakerit
» Kierre
» Kierre
» Implematic -63 jäähdytysnesteen lämpötilan anturin kierre
» takapyörän laakerit
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa