Kuvaa 1394:n puretusta kytkimestä?
+3
1690 metsä
mattkau
mercstang
7 posters
Sivu 1 / 1
Kuvaa 1394:n puretusta kytkimestä?
Tekaisimme isännän kans kytkinrempan 1394 -84 Hydrasift Caseen. Kolmas kerta sama remppa, hydrasift "repii" ajokytkimen keskiön irti niiteistään. Samalla totesin suurteholingon, ilman räikkäakselia, renkuttaneen vo-kytkimen pinnat lähes irti niiteitä. Tässä ei mitään ihmeellistä.
No, rempan jälkeen huomasin kytkintä ilmatessa poljinvoiman todella kevyeksi, siis voimaa tarvii käyttää korkeintaan puolet entisestä ja sitten konetta sammuttaessa kuuluu kytkimen suunnalta rallaava ääni hetken koneen jo sammuttua. Tässä nyt sitten olen tuulut siihen ajatukseen, että olisko kytkimessä oleva lautasjousi, jousirengas tai mikä Belleville spring se nyt onkaan, tullut väärinpäin paikoilleen. Voisko tuo jousilautanen rullata siellä hetken massan voimasta? Ja sitten kytkimen keveys... Sinänsä kaikki toimii, ajo- ja vo-puoli, mitään raskasta ei ole tullut vielä kokeiltua.
Rempaa siis teki kaksi sälliä, toinen juoksi työmaalta leipätöiden ohessa ja toinen silläaikaa pesi ja putsaili paikkoja valmiiksi. Putsatassa tuo lautanen on voinut pyörähtää.
Noista varaosakuvista ei näy niin tarkkaan lautasjousen asentoa. Onko kellään heittää linkkiä tai kuvaa puretusta kytkimestä, mistä näkysi ko värkki?
Taitaa olla toinen katkaisu edessä...
Niin ja sitten vaihdoin kampiakselin narutiivisteen samalla. Aika "mielenkiintoinen" vaihdettava. Millä tuon tiivisteen saa helpoiten paineltua uriinsa?
No, rempan jälkeen huomasin kytkintä ilmatessa poljinvoiman todella kevyeksi, siis voimaa tarvii käyttää korkeintaan puolet entisestä ja sitten konetta sammuttaessa kuuluu kytkimen suunnalta rallaava ääni hetken koneen jo sammuttua. Tässä nyt sitten olen tuulut siihen ajatukseen, että olisko kytkimessä oleva lautasjousi, jousirengas tai mikä Belleville spring se nyt onkaan, tullut väärinpäin paikoilleen. Voisko tuo jousilautanen rullata siellä hetken massan voimasta? Ja sitten kytkimen keveys... Sinänsä kaikki toimii, ajo- ja vo-puoli, mitään raskasta ei ole tullut vielä kokeiltua.
Rempaa siis teki kaksi sälliä, toinen juoksi työmaalta leipätöiden ohessa ja toinen silläaikaa pesi ja putsaili paikkoja valmiiksi. Putsatassa tuo lautanen on voinut pyörähtää.
Noista varaosakuvista ei näy niin tarkkaan lautasjousen asentoa. Onko kellään heittää linkkiä tai kuvaa puretusta kytkimestä, mistä näkysi ko värkki?
Taitaa olla toinen katkaisu edessä...
Niin ja sitten vaihdoin kampiakselin narutiivisteen samalla. Aika "mielenkiintoinen" vaihdettava. Millä tuon tiivisteen saa helpoiten paineltua uriinsa?
mercstang- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: Kuvaa 1394:n puretusta kytkimestä?
Eipäs ole kuvaa puretusta kytkimestä, mutta 1494 kytkimen remppakirja löytyy linkin takaa, joka ymmärtääkseni pitkälti samanlainen rakenne.
https://drive.google.com/drive/folders/0B9-7bn5CX9NDaEcwRXpLbm0wQzQ
Siellä dokumentti 6140 ja pdf sivulla 31 (joka taisi olla käsikirjan sivu 29) on kuvia kytkimen kasauksesta. Kuvassa askel 3 sanotaan, että jousi pitää panna ulkoreuna ylemmäs kuin sisäreuna. Kuvassa asetelma on jigissä vauhtipyörän puoli alaspäin, eli siis lautanen pannaan kuin lautanen pöydälle ainakin.
Olikohan tästä apua
https://drive.google.com/drive/folders/0B9-7bn5CX9NDaEcwRXpLbm0wQzQ
Siellä dokumentti 6140 ja pdf sivulla 31 (joka taisi olla käsikirjan sivu 29) on kuvia kytkimen kasauksesta. Kuvassa askel 3 sanotaan, että jousi pitää panna ulkoreuna ylemmäs kuin sisäreuna. Kuvassa asetelma on jigissä vauhtipyörän puoli alaspäin, eli siis lautanen pannaan kuin lautanen pöydälle ainakin.
Olikohan tästä apua
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Kuvaa 1394:n puretusta kytkimestä?
HS ei nykäse, kun opettelee isompaan vaihtaessa keventämään kaasupoljinta sopivasti samaanaikaan kun HS vaihtaa.
Hitaamalle vaihtaessa voi tietyissä tilanteissa käytää jarrujakin.
Saatais kytkin kestää pidempään jos saa HS nykäykset kevennettyä
Hitaamalle vaihtaessa voi tietyissä tilanteissa käytää jarrujakin.
Saatais kytkin kestää pidempään jos saa HS nykäykset kevennettyä
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 664
Vs: Kuvaa 1394:n puretusta kytkimestä?
mattkau kirjoitti:Eipäs ole kuvaa puretusta kytkimestä, mutta 1494 kytkimen remppakirja löytyy linkin takaa, joka ymmärtääkseni pitkälti samanlainen rakenne.
https://drive.google.com/drive/folders/0B9-7bn5CX9NDaEcwRXpLbm0wQzQ
Siellä dokumentti 6140 ja pdf sivulla 31 (joka taisi olla käsikirjan sivu 29) on kuvia kytkimen kasauksesta. Kuvassa askel 3 sanotaan, että jousi pitää panna ulkoreuna ylemmäs kuin sisäreuna. Kuvassa asetelma on jigissä vauhtipyörän puoli alaspäin, eli siis lautanen pannaan kuin lautanen pöydälle ainakin.
Olikohan tästä apua
No niin, avuksi on, kiitos.
Ja siitä vaihtamisesta, tietenkin kaasua keventäen...
mercstang- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: Kuvaa 1394:n puretusta kytkimestä?
Minulla olisi kyseisestä koneesta huoltamokäsikirja, englanninkielellä kylläkin. Voisin laittaa sen tulemaan vaikka sähköpostilla, sillä varauksin etteivät ole tyhjentäneet minun kotikansiota vuorotteluvapaan aikana;) Maanantaina tiedän... Paperi versio on varmasti tallella, skannaamalla voisi saada sen jos ei tiedostoa ole enää.
J
J
jario- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3
Vs: Kuvaa 1394:n puretusta kytkimestä?
Lopultakin löytyi aikaa nysvätä tämänkin kans. Kone katkaistu ja jousilautanen laitettu oikeinpäin paikoilleen. Samalla totesin, ettei uusi kampiakselin narutiiviste ollut pitänyt. No vauhtipyörä pois ja tiivistelaipat irti (jonkinverran ahtaat irroittaa). Äkkiä kaikki näytti olevan ok, mutta sitten huomasin alapuoliskon laipan haljenneen tiivisteuran pohjalta. Tiiviste oli todella työläs survoa uraan. Tiivisteen ostin IKH:lta. Pihlajaniemeltä purkuosia kysellessä (löytyi) sain kuulla, että IKH:n tiiviste on väärän kokoinen ja on halkaissut näitä laippoja ennenkin. No nyt tulee uudet ...
Mutta Jos jario:lta löytyy huoltamokäsikirja sähköisenä, otan sen mielelläni vastaan, nopea69(at)gmail.com laatikkoon pitäis sopia...
-Kaitsu-
Mutta Jos jario:lta löytyy huoltamokäsikirja sähköisenä, otan sen mielelläni vastaan, nopea69(at)gmail.com laatikkoon pitäis sopia...
-Kaitsu-
mercstang- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: Kuvaa 1394:n puretusta kytkimestä?
Oliko mitään ihmeellistä katkasun kans? Joku tuosa laitto, et ulosoton vipu pitäs olla tietyssä asennosa. Muitaki vinkkejä otan vastaan. Tarkotus saada tuo lumille kuntoon. Konehan on 1394 takapotku...
toubi- Viestien lukumäärä : 17
Vs: Kuvaa 1394:n puretusta kytkimestä?
Nyt muutaman kerran katkaisun tehneenä ja mukana olleena, mitään ihmeellistä jippoa osaa sanoa. Vivut irti käsikaasulta ja jalkakaasulta, nostolaitteilta ennen kopin nostoa etupäästa. Kytkimen nesteletku irti myös. Hytistä irti piuhojen liitin jarrupolkimen yläpuolelta. Pönkkää alle minkä päällä liuttaa keulaa eteenpäin, rockla tms kätevä tässä. Pönkkä myös takaosan alle. Peräöljyt pois, ja siitä sitten pultteja irti jne. Orbitrolin putket irti orbitrolilta, nämä ainakin nelivedossa jumittaa ylhäällä katkaistessa, niitä pitää kohottaa keulaa irroittaessa ja samoin takaisinpäin työntäessä. Onhan siellä sitten polttoainelinja sun muuta. Eikun nitkuttelemaan...
mercstang- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: Kuvaa 1394:n puretusta kytkimestä?
Se yksi juttuhan on, että kapulat etuakselin linkun väliin ettei tuu yllättävää keikahdusta kun irti.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Kuvaa 1394:n puretusta kytkimestä?
Miks kytkimestä katkaisun takia peräölpit pitäis poistella ?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Kuvaa 1394:n puretusta kytkimestä?
jusape kirjoitti:Miks kytkimestä katkaisun takia peräölpit pitäis poistella ?
1394 on muistaakseni nokkapumppu. Putket joutuu pätkäsemään
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 664
Vs: Kuvaa 1394:n puretusta kytkimestä?
No se toki muuttaa heti asian, jos nokkapumppu .......
En muista nyt pirullakaan, miten kaverin 1390 koneessa oli, oliko nokka vaiko ei ..... Asiasta ehkä jokin 8v aikaa, kun katkoin kytkinremppaan, nelikko .....
En muista nyt pirullakaan, miten kaverin 1390 koneessa oli, oliko nokka vaiko ei ..... Asiasta ehkä jokin 8v aikaa, kun katkoin kytkinremppaan, nelikko .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Kuvaa 1394:n puretusta kytkimestä?
1690 metsä kirjoitti:jusape kirjoitti:Miks kytkimestä katkaisun takia peräölpit pitäis poistella ?
1394 on muistaakseni nokkapumppu. Putket joutuu pätkäsemään
No joo, ainakin nelikossa on keulapumppu. Imuputki pitää irroittaa laatikon alta öljysihdin kyljeltä irti. Imuputken kiinnikkeitä kannattaa löysätä myös moottorin öljypohjan kupeelta koska imuputken nokka kiertää hieman perän öljysihdin taakse ja pääsee näin antamaan perään sivusuunnassa...
mercstang- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: Kuvaa 1394:n puretusta kytkimestä?
Ainakin 1490:ssä oli kytkimen painelaakerille voiteluletku, eli se piti huomata irroittaa ennenkuin rungon puoliskat nykäisee täysin irralleen toisistaan.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa