880 implematic täyshuolto
+4
mattkau
Tessu
outsider
Morroo
8 posters
Sivu 1 / 3
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
880 implematic täyshuolto
Terve!
Nyt on projektia viikonlopuksi tulossa ja tarvisin hiukan apuja. Eli isoäidin luokse menossa lauantaina taavettia huoltamaan joka seissyt 25vuotta, isoisän kuoltua jäi latoon niille sijoilleen käytöstä. Viime keväänä sen verran herättelin sitä henkiin, että sain käymään ja ajoinkin pihalla hiukan ja kaikki pelittää. Nyt seuraava vaihe olisi nesteiden ja putsarien vaihto, tähän tarvitsen apua kun matka on pitkä taavetille ja pitäisi ostaa tarvittavat vehkeet valmiiksi. Ikh:lta ajattelin hakea ja kysyinkin mutta ei ollut silloin tiskin takana tarpeeksi tietoa. Sakkakuppi/naftahana yhdistelmään myös joku tiiviste sarja pitäisi saada kun hiukan vuotaa. Nesteen öljyjä ajattelin laittaa tilalle, Rasvaa nippoihin löytyy. Ollut jo pitkään tarkoitus laittaa pikkuhiljaa vehettä kuntoon ja jonain päivänä vielä kunnostaa se uudenveroiseksi! Jostain syystä nyt vasta löysin foorumin ja onneksi löysin! Olen siis ihan newbie näiden kanssa, mutta työkalut pysyy kädessä ja kaikkia muita vehkeitä onkin tullu roplattua enempi vähempi. Eli hyviä neuvoja ja listaa suodattimista/öljyistä tai muusta tarvittavasta kaivataan.
Jarkko
Nyt on projektia viikonlopuksi tulossa ja tarvisin hiukan apuja. Eli isoäidin luokse menossa lauantaina taavettia huoltamaan joka seissyt 25vuotta, isoisän kuoltua jäi latoon niille sijoilleen käytöstä. Viime keväänä sen verran herättelin sitä henkiin, että sain käymään ja ajoinkin pihalla hiukan ja kaikki pelittää. Nyt seuraava vaihe olisi nesteiden ja putsarien vaihto, tähän tarvitsen apua kun matka on pitkä taavetille ja pitäisi ostaa tarvittavat vehkeet valmiiksi. Ikh:lta ajattelin hakea ja kysyinkin mutta ei ollut silloin tiskin takana tarpeeksi tietoa. Sakkakuppi/naftahana yhdistelmään myös joku tiiviste sarja pitäisi saada kun hiukan vuotaa. Nesteen öljyjä ajattelin laittaa tilalle, Rasvaa nippoihin löytyy. Ollut jo pitkään tarkoitus laittaa pikkuhiljaa vehettä kuntoon ja jonain päivänä vielä kunnostaa se uudenveroiseksi! Jostain syystä nyt vasta löysin foorumin ja onneksi löysin! Olen siis ihan newbie näiden kanssa, mutta työkalut pysyy kädessä ja kaikkia muita vehkeitä onkin tullu roplattua enempi vähempi. Eli hyviä neuvoja ja listaa suodattimista/öljyistä tai muusta tarvittavasta kaivataan.
Jarkko
Morroo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 21
Vs: 880 implematic täyshuolto
Varmaankin noita polttoainesuodattimia 2 kpl https://www.ikh.fi/fi/polttoainesuodatin-dfp551168 jos on nelipyttyinen imple.
Sitten öljynsuosdatin https://www.ikh.fi/fi/oljynsuodatin-tf5034.
Moottoriöljyksi esim https://www.ikh.fi/fi/diesel-basic-10w-30-20l-wkom1030-20 ,samoin pari kupillista ilmanpuhdistajan pohjalle.
Vaihdelaatikkon esim https://www.ikh.fi/fi/universal-mp-10w-30-20l-wkm10w30 ,käy myös alennuspyörästöihin.
Vaihdelaatikon öljyn kun vaihdat niin ota laatikon alla oleva pyöreä luukku pois niin pääsee puhdistamaan suodattimen.
Uuden tiivisteen luukkun voi tehdä esim tästä https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auton-varaosat/moottorin-osat/oljytulpan-tiivisteet/kumikorkkitiiviste-2000017980 tai käyttää tiivistemassaa.
Uudet nesteet jäähdyttimeen kannattaa myös vaihtaa.
Tässäpä joitain mietteitä
Sitten öljynsuosdatin https://www.ikh.fi/fi/oljynsuodatin-tf5034.
Moottoriöljyksi esim https://www.ikh.fi/fi/diesel-basic-10w-30-20l-wkom1030-20 ,samoin pari kupillista ilmanpuhdistajan pohjalle.
Vaihdelaatikkon esim https://www.ikh.fi/fi/universal-mp-10w-30-20l-wkm10w30 ,käy myös alennuspyörästöihin.
Vaihdelaatikon öljyn kun vaihdat niin ota laatikon alla oleva pyöreä luukku pois niin pääsee puhdistamaan suodattimen.
Uuden tiivisteen luukkun voi tehdä esim tästä https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auton-varaosat/moottorin-osat/oljytulpan-tiivisteet/kumikorkkitiiviste-2000017980 tai käyttää tiivistemassaa.
Uudet nesteet jäähdyttimeen kannattaa myös vaihtaa.
Tässäpä joitain mietteitä
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 880 implematic täyshuolto
Kiitos vinkeistä! Varsinkin tuo korkkitiiviste oli hyvä neuvo, ei olisi tullut mieleen ottaa matkaan. Vaihteiston suodatin siis pestävää mallia, Muistaakseni polttoainesuodattimet nyt Sini/musta/ valkoiset ( en muista merkkiä ) ovatkohan tarvikemallia vai käyvätkö nuo linkin putsarit niiden sisään?
Morroo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 21
Vs: 880 implematic täyshuolto
Nyt kun en tiedä onko sulla suojaisaa paikkaa missä turata niin ite otin myös öljypohjan 850 Taavista aikanaan pois ja putsasin myös öljypumpun siivilän,sai ainakin kaiken pois mitä pohjassa oli,siellä normi paperitiivari,samalla voi katoa ohjaus-simpukan öljynkin,sitä ei saa muuten pois kun imemällä.
Kato myös huohotin että onko auki vai tukossa,bensalal lähte hyvin puhtaaksi,sieltä se löytyy kannen päältä,jos se 880 nyt on vähääkin samantyyppinen kun tuo 850... itellä kun ei sitä mallia ole ollu.
Yllätyksiin kannattaa aina varautua ja sen tekee mitä kerkiää,tankki olis hyvä kanssa tyhjentää jos ei ole pitkään aikaan sitä tehty,jos pohjalla on vähänkin moskaa niin hyvä homma olis tehdä.
Aika pitkään nää pelaa ainakin kesällä heikommallakin huollolla mutta jos talvella meinaa ajella niin sillon paljon tärkeämpää,ei ole hyvä olla juu öljyt tervaa!
Kato myös huohotin että onko auki vai tukossa,bensalal lähte hyvin puhtaaksi,sieltä se löytyy kannen päältä,jos se 880 nyt on vähääkin samantyyppinen kun tuo 850... itellä kun ei sitä mallia ole ollu.
Yllätyksiin kannattaa aina varautua ja sen tekee mitä kerkiää,tankki olis hyvä kanssa tyhjentää jos ei ole pitkään aikaan sitä tehty,jos pohjalla on vähänkin moskaa niin hyvä homma olis tehdä.
Aika pitkään nää pelaa ainakin kesällä heikommallakin huollolla mutta jos talvella meinaa ajella niin sillon paljon tärkeämpää,ei ole hyvä olla juu öljyt tervaa!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 880 implematic täyshuolto
Morroo kirjoitti:Kiitos vinkeistä! Varsinkin tuo korkkitiiviste oli hyvä neuvo, ei olisi tullut mieleen ottaa matkaan. Vaihteiston suodatin siis pestävää mallia, Muistaakseni polttoainesuodattimet nyt Sini/musta/ valkoiset ( en muista merkkiä ) ovatkohan tarvikemallia vai käyvätkö nuo linkin putsarit niiden sisään?
Siinä tapauksessa suodattimet on tätä mallia https://www.ikh.fi/fi/polttoainesuodatin-dfp556245
Onko sun 880 kolmipyttyinen ,esim starttimoottori vasemmalla puolen moottoria ??
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 880 implematic täyshuolto
Sakkakupin tiivistettä haikailit. Ainakin minä sain semmosen IKHlta, pari euroa maksoi litteä kuminen (ulko?)halkaisija 2". On mallia CAV, löytyy vaikka mistä traktorista mutta koodia tietenkään en muista
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 880 implematic täyshuolto
Kiitos kaikille loistavista vinkeistä! Nyt on ikh:lla tilaus sisällä! Korkkitiivistettä ei heidän mukaan ole enää saatavilla, mutta nettikaupasta kyllä näyttää saavan, paperitiivisteen otin 0,8mm, varmaankaan niin nuukaa minkä kokoista kunhan on tiiviste. Simpukan öljyistä vielä kysyttävää, onko putsaria ja mitä öljyä siellä. Lähtiskö imemällä kompura/pistooli/letku viritelmällä? Miten täytetään? Nelipyttyinen on ja suojaisa paikkakin löytyy.
Morroo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 21
Vs: 880 implematic täyshuolto
Se simpukan öljy onkin vähän mielenkiintoinrn juttu. Vanhemmissa simpukoissa on proppu, mistä sen saa imastua tyhjäksi ja uudet öljyt tilalle (suunnilleen sauman korkeudelle). Udemmissa sitä ei ole ja ne pitäisi vaihtaa silloin kun simpukka auki. Siihen hommaan en kyllä alkaisi jos ei ihan oikeasti ole syytä. Simpukan kannen takimmaisia kiinnityspultteja voisi kokeilla onko niille porattu reikä läpi asti. Jos ei niin ei vaihdosta sen enempää sitten. Öljyksi käy mikä tahansa, vaikka yli jäänyt moottoriöljy, menee vajaa litra, ehkä. Siellä kyllä saattaa olla edellisen asentajan jäljiltä myös purkillinen vaseliinia öljyn sijasta. Öljy kyllä olisi parempi, kun vesi painavampana menee astian pohjalle, vaseliiniin se jää pinnalle.
Mutta se simpukan öljynvaihto ei ole kaikista tärkeimpiä toimenpiteitä jos ratti vaan pakkaselalkin kääntyy puolelta toiselle.
Mutta se simpukan öljynvaihto ei ole kaikista tärkeimpiä toimenpiteitä jos ratti vaan pakkaselalkin kääntyy puolelta toiselle.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 880 implematic täyshuolto
Asia pihvi! En simpukalle mitään tee kun ohjaus pelaa moitteetta ainakin lämpösellä kelillä milloin sitä käännellyt, suoraan ajosta jäänyt seisomaan niin ei oletettavaa että siinä vikaakaan olisi. Oliko laturi muuten hihnalla? Tai muita ajan happamoimia osia vesi ja polttoaine letkujen lisäksi?. Renkaat oli keväällä tyhjät, mutta pitävät ilman. Nekin jossain vaiheessa vaihtoon menee, vaikka maalauksen yhteydessä jahka niin pitkälle koskaan pääsen. Takapyörien navoista tullut öljyä vanteelle seistessä, oisko tiivisteet kuivuneet? Uusien teolla varmaan tulee kuntoon? Kysellään nyt kun kerran vauhtiin päästiin
Morroo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 21
Vs: 880 implematic täyshuolto
Katot samalla kun muuta huollat löytyykö simpukan kannesta roppua siinä se pitäs olla ihan ohjausputken vieressä,tuo kai vanhempi laite niin toivotaan etä siinä olis? ainakin vielä meillä -61 Taavissa oli.
Jollei ole ulkona sateessa koskaan seissy ei seillä vettä ole mutta.. jos ON niin ohjaus voi mennä pakkasella aika heikoksi,meillä Natikassa ei kääntyny kuin toiseen suuntaan kun jäätä oli,huonolla öljyllä saa kyllä taatusti ohjauksen rikki kun aikansa veivaa ja alkaa kuulat rätisemään tankoon.
Tuo homma voi odottaa muiden kiireiden helpottaessa sitten työnalle.
Toivotaan että kaikki menee ok,jos tulee kysymyksiä niin kyseleppä täältä tietäjiltä,kyllä ne sitte auttaa,hieno homma kuulla että jälleen Taavista huolta pidetään!
Jollei ole ulkona sateessa koskaan seissy ei seillä vettä ole mutta.. jos ON niin ohjaus voi mennä pakkasella aika heikoksi,meillä Natikassa ei kääntyny kuin toiseen suuntaan kun jäätä oli,huonolla öljyllä saa kyllä taatusti ohjauksen rikki kun aikansa veivaa ja alkaa kuulat rätisemään tankoon.
Tuo homma voi odottaa muiden kiireiden helpottaessa sitten työnalle.
Toivotaan että kaikki menee ok,jos tulee kysymyksiä niin kyseleppä täältä tietäjiltä,kyllä ne sitte auttaa,hieno homma kuulla että jälleen Taavista huolta pidetään!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 880 implematic täyshuolto
Morroo kirjoitti:Asia pihvi! En simpukalle mitään tee kun ohjaus pelaa moitteetta ainakin lämpösellä kelillä milloin sitä käännellyt, suoraan ajosta jäänyt seisomaan niin ei oletettavaa että siinä vikaakaan olisi. Oliko laturi muuten hihnalla? Tai muita ajan happamoimia osia vesi ja polttoaine letkujen lisäksi?. Renkaat oli keväällä tyhjät, mutta pitävät ilman. Nekin jossain vaiheessa vaihtoon menee, vaikka maalauksen yhteydessä jahka niin pitkälle koskaan pääsen. Takapyörien navoista tullut öljyä vanteelle seistessä, oisko tiivisteet kuivuneet? Uusien teolla varmaan tulee kuntoon? Kysellään nyt kun kerran vauhtiin päästiin
Takapyörien navossa on rasvanippa josta voi painaa vaseliinia ulkostefalle/laakerille.Nippa löytyy kuvan https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr48582ar903121 laipasta nro 22.
Joko nippa törrötta taaksepäin tai sitten se löytyy akselinlaipan reiän kautta kuvan nro 34 Tai se nippa on laipassa 34.
Lisäksi kannattaa tarkistaa/avata pultin nro 31 huohotusreikä.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 880 implematic täyshuolto
Tai sitte nippaa ei ole tai poikki,empä ole löytäny meidän 850 mitään nippaa eikä muistaaksen iollu puretussa 900.kaan...kiva olis nähdä missä se sitten luuraa?
Tuossa meillä kyllä takaronkat vuotaa senverran öljyä ulos että varmasti rasvaa kyllä kaiken pyörivän heh!
Tuossa meillä kyllä takaronkat vuotaa senverran öljyä ulos että varmasti rasvaa kyllä kaiken pyörivän heh!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 880 implematic täyshuolto
Loistavaa! Nippoja löytyy jos on poikki. Nyt valitettavasti siirtyi tämän viikonlopunhommat kahdella eteenpäin, ikh:n tilauksistakaan ei ole vielä kylläkään kuulunut mitään. Sormet syyhyää jo kovasti, harmi kun on niin pitkä matka mummolaan ettei voi vaikka iltasella käydä roplaamassa, vaatii vähintään viikonlopun. Pistän parin viikon päästä tänne varmaan lisäkyssäriä ja päivitystä mitä sain tehtyä.
Morroo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 21
Vs: 880 implematic täyshuolto
Terve!
Nyt tuli käytyä mummolassa huoltohommissa ja hyvin meni, ihan kaikkea ei kuitenkaan kerennyt tekemään. Perjantaina lähti roput auki moottorista ja vaihteistosta, sai valua yön yli. Lauantaina öljypohja irti ja sieltähän löytyikin melkoista liisteriä ja paljon. Pesin bensalla kaikki möhnät pois öljypohjasta, sihdistä, ilmanputsarista ja vaihteiston putsarista. Sitten uusien tiivisteiden tekoon ja kasaamaan, korkkitiivistettä käytin. Sitten kun oli nesteet sisällä niin ilmaamaan, tankkia en nyt ehtinyt putsata, mutta meinasin kun naftan putsarit maksaa vitosen niin vaihdan ne sitten uudestaan. Akkua joutu latailee hetken että sai käymään ja lähtihän se. Savua olikin sitten vajassa kuin taikurin teltassa, mistähän johtui, muistelisin ettei keväällä sauhunnut noin paljoa. Laturin valo paloi käydessä ja otin sen irti ja hion hiiliä, sen jälkeen takas kiinni ja koekäyttö. Tyhjäkäynnillä valo paloi hehkuen moottorin käynnin mukaan, kierroksia nostaessa hiukan valo sammui. Laakerissa tuntui aavistus väljää, paljonko saa olla?
Nyt tuli käytyä mummolassa huoltohommissa ja hyvin meni, ihan kaikkea ei kuitenkaan kerennyt tekemään. Perjantaina lähti roput auki moottorista ja vaihteistosta, sai valua yön yli. Lauantaina öljypohja irti ja sieltähän löytyikin melkoista liisteriä ja paljon. Pesin bensalla kaikki möhnät pois öljypohjasta, sihdistä, ilmanputsarista ja vaihteiston putsarista. Sitten uusien tiivisteiden tekoon ja kasaamaan, korkkitiivistettä käytin. Sitten kun oli nesteet sisällä niin ilmaamaan, tankkia en nyt ehtinyt putsata, mutta meinasin kun naftan putsarit maksaa vitosen niin vaihdan ne sitten uudestaan. Akkua joutu latailee hetken että sai käymään ja lähtihän se. Savua olikin sitten vajassa kuin taikurin teltassa, mistähän johtui, muistelisin ettei keväällä sauhunnut noin paljoa. Laturin valo paloi käydessä ja otin sen irti ja hion hiiliä, sen jälkeen takas kiinni ja koekäyttö. Tyhjäkäynnillä valo paloi hehkuen moottorin käynnin mukaan, kierroksia nostaessa hiukan valo sammui. Laakerissa tuntui aavistus väljää, paljonko saa olla?
Morroo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 21
Vs: 880 implematic täyshuolto
Tässä vielä fiilistely video viime keväältä
https://youtu.be/gktBSETlORQ
https://youtu.be/gktBSETlORQ
Morroo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 21
Vs: 880 implematic täyshuolto
Jos se perinteinen Lucas tasavirtalaturi niin alkaa lyömään kenttään jos laakereissa väljää,vanhassa Corinassa paloi valo sitä enempi mitä enempi laitoin virtaa kulutukseen heh, voi myösolla että jostain muualtakin maittaa kun piuhoja seuraa saattaa olla kulahtaneita kohtia, laturi kannattaa myös kunnolla putsata ja tarkistaa eristykset,usein läpivientiholkki huono, hieno homma että aukasit ja pesit paikat tuo lisäaikaa kummasti käyttöön ja sitten itse tieää mitä on tehty ja koska.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 880 implematic täyshuolto
Melkoisen homman olet tehnyt, hyvä niin.
Savuamisen määrä oikeastaan selviää vasta, kun laite on lämminnyt ja ehkä vielä käynyt töissäkin. Savun väristä ja määrästä sitten voi yrittää päätellä onko se tervettä vai merkki jostain ongelmasta.
Luukkaan tasavirtasysteemissä merkkivalon toinen piikki on kytketty virtalukon kautta akun kuumaan napaan ja toinen piikki sitten käytännössä laturin latausjohtoon (D) ja hehkuu tai on pimeänä sen mukaan paljonko on jännite-eroa näiden kahden paikan välillä. Kun koneessa on vähän kierroksia laturi ei lataa, valo palaa ja kierrosten myötä alkaa lataamaan ja valo sitten sammahtaa. Eli siis kuvaamasi toiminta on normaalia. Aavistus klappia on suhteellinen käsite. Niinkuin Tessu tuossa yllä kirjoittaa riittävä väljyys saa ankkurin vastaamaan kentän rautoihin, muuta haittaa siitä ei käytännössä ole. Välys ankkurin ja kenttien välillä on melkoisen pieni, joitakin millin osia, josta voi yrittää päätellä paljonko kestää klappia olla. Jos se on sellainen, että juuri ja juuri kädessä tuntuu (säteen suuntainen siis) niin ei vielä aiheuta välittömiä toimenpiteitä.
Savuamisen määrä oikeastaan selviää vasta, kun laite on lämminnyt ja ehkä vielä käynyt töissäkin. Savun väristä ja määrästä sitten voi yrittää päätellä onko se tervettä vai merkki jostain ongelmasta.
Luukkaan tasavirtasysteemissä merkkivalon toinen piikki on kytketty virtalukon kautta akun kuumaan napaan ja toinen piikki sitten käytännössä laturin latausjohtoon (D) ja hehkuu tai on pimeänä sen mukaan paljonko on jännite-eroa näiden kahden paikan välillä. Kun koneessa on vähän kierroksia laturi ei lataa, valo palaa ja kierrosten myötä alkaa lataamaan ja valo sitten sammahtaa. Eli siis kuvaamasi toiminta on normaalia. Aavistus klappia on suhteellinen käsite. Niinkuin Tessu tuossa yllä kirjoittaa riittävä väljyys saa ankkurin vastaamaan kentän rautoihin, muuta haittaa siitä ei käytännössä ole. Välys ankkurin ja kenttien välillä on melkoisen pieni, joitakin millin osia, josta voi yrittää päätellä paljonko kestää klappia olla. Jos se on sellainen, että juuri ja juuri kädessä tuntuu (säteen suuntainen siis) niin ei vielä aiheuta välittömiä toimenpiteitä.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 880 implematic täyshuolto
Nyt kun mietin sitä laturin klappia niin kasassa ollessaan ei tuntunut oikeen mitään, mutta purettuna pyöräpään laippa kädessä se liikkui mikä taisi johtua siitä että siinä on kuulalaakeri. Eli varmasti kunnossa, sähköt teen myös uudet jossain vaiheessa niin pitäisi maadotus ongelmienkin kadota. Täytyy keksiä oikein joku raskas homma sille nyt kesällä, vaikka repiä puita metsästä. Nippa löytyy takapyörän navasta ulkopuolelta, ihan näkyvästi siinä on. Kuvakin siitä on mutta en onnistu liittämään tänne. Nyt tuli mieleen että naftapumpun alapuolella oleva ” joku ennakko vipu kylmäkäynnistystä varten” saattoi olla väärässä asennossa ja siksi ehkä savutti niin kovasti. Nyt konetta tutkittuani tarkemmin entisöinnin kannalta täytyy käydä kaikki tiivisteet läpi, pikkuhiljaa kun vaihtelee niin kai ne lammikot siitä vähenee, ennen ei kannata maalata ainakaan.
Morroo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 21
Vs: 880 implematic täyshuolto
Tarkoitit kai että ajotusvipu oli jakopumpun alla? siirtopumpun alle se ei voinu olla heh,mutta ei hätiä pienistä hienoa että mummon (kai muistin oikein...)Taavetti pelaa ja miksipä ei pelais ei se mummo sitä turhaan ole pitäny jemmassa!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 880 implematic täyshuolto
Pikku hana ruiskutuspumpun mahapuolella on sulkijaventtiili, jolla automaattisen ruiskutusennakon säätimen saa kytkettyä pois pelistä kun ruuvaa hanan kiinni. Kun hanan sulkee ennen starttausta, menee ennakko niin myöhäiselle kuin se pääsee, joka auttaa kovasti kylmäkäynnistymistä. Ja tosiaan, jos hana unohtuu kiinni niin pakoputkesta tulviva sininen savu ja isoilla kierroksilla röpellys jopa putken paukkuminen muistuttavat, että jotain on unohtunut. Ei muuten ole ultraharvinaista, että tuo hana on jäänyt kiinni, eikä omistaja silti keksi, että jotain on pielessä vaikka traktori savuaa kuin höyryveturi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 880 implematic täyshuolto
Juu näin siinä taisi käydä että jäi venttiili kiinni asentoon ja siksi savutti, sitä siinä tuli räplättyä startatessa. Oiskohan nyt että kerrasta oppis sen käytön kun heti kävi vanhanaikaiset. Ohjauksen simpukasta en varsinaista roppua löytänyt enkä ruvennut kiinnityspultteja aukomaan, otan sen samalla kertaa työn alle kun putsaan tankin jos vaikka joutuu sen purkamaan. Onko siinä vaihteisto öljy sama kuin hydrauliikkaöljy, nyt tuli mieleen että tyhjensin vaihteiston siitä pyöreästä kannesta minkä alla oli vaihteiston suodatin, sitten huomasin taaempana isomman ropun jonka ajattelin olevan varsinainen tyhjennys roppu. Siitä tuli muutama litra öljyä vaihteiston tyhjennyksen jälkeen. Onko se nyt ilman hydrauliöljyä?
Morroo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 21
Vs: 880 implematic täyshuolto
Traktorin hydrauliikka toimii vaihteistoöljyllä, eikä traktorissa ole hydrauliikka öljyä erikseen. Sen jälkeen kun takasillan alla oleva proppu on avattu ja imusihdin alapuolelle oleva luukku irrotettu, on vaihteiston pohjalla enää hyvin vähän öljyä (ehkä litran verran), johtuen valussa olevien vahvikkeista jotka estävät vaihteistoöljyn täydellisen tyhjentymisen. Traktorissa on kaksi vaihteistoöljyn tyhjennystulppaa, toinen takasillan alla ja toinen imusihdin luukussa, katso seuraavassa linkissä olevaa osa viitteellä 28 https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr53669ar969305
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 880 implematic täyshuolto
Juurikin näin, eli kunnossa on. Ajattelinkin kun kesti siitä sihdin ropusta melko pitkään tyhjentyä että isompikin roppu on
Morroo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 21
Vs: 880 implematic täyshuolto
Se sitten semmonen malli että ei oel ohjausvaihdeöljyn proppua no kyllä se siitä sitn hoituu kunhan vaan muistaa,muuten ohjaus ei tykkää jos? on menny vettä joskus sekaan tai öljyä ei ole...katso samalla onko simpukka varmasti ehjä ettei ole haljennu mistään,sitäpä ei heti nää,meilläkin oli 900 täysin halki runko-osa kun piti vaihtaa 850.sen rikkoutuneen tilalle,onneksi siitä meni vaan sisäosat saatiin sitte yhdisteltyä.
Se on tuo hieman heikkoa tekoa, mutta muuten laite kyllä kestää.
Se on tuo hieman heikkoa tekoa, mutta muuten laite kyllä kestää.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 880 implematic täyshuolto
Terve taas!
Pitkästä aikaa taas taavetin kimpussa. Nyt on pyörien vaihteistöljyn vaihto kaynnissä ja tervaa on vanhat. Samalla tulee uusi tiiviste. Tässä kesällä jo vähän tehtiin hommiakin traktorilla, metsästä ajettiin puita ja tekemättä olis jäänyt ilman konetta. Meinasin ihan vaihteistoöljyä tuonne laittaa ja varmaan bensalla vähän pesaista ensin.
Ja kolmesti sain kuvan laitettua....
Pitkästä aikaa taas taavetin kimpussa. Nyt on pyörien vaihteistöljyn vaihto kaynnissä ja tervaa on vanhat. Samalla tulee uusi tiiviste. Tässä kesällä jo vähän tehtiin hommiakin traktorilla, metsästä ajettiin puita ja tekemättä olis jäänyt ilman konetta. Meinasin ihan vaihteistoöljyä tuonne laittaa ja varmaan bensalla vähän pesaista ensin.
Ja kolmesti sain kuvan laitettua....
Morroo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 21
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Similar topics
» 880 implematic
» DB 880 Implematic
» Db 880
» 850 implematic -61
» DB 990 Implematic käynnistysongelma
» DB 880 Implematic
» Db 880
» 850 implematic -61
» DB 990 Implematic käynnistysongelma
Sivu 1 / 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa