tarvitsisin 880 kytkinlevyn
4 posters
Sivu 1 / 1
tarvitsisin 880 kytkinlevyn
Hei, uusi käyttäjä ilmottautuu ja kyselee 880 vanhaa kytkinlevyä tai itseasiassa tarve olisi pelkästään keskiölle. Tarkoitus olisi naittaa eri moottori vaihdelaatikoineen db kytkinakseliin. Eli jos jollain on jäänyt vanha kytkinlevy lojumaan ja jossa on vielä keskiön poorit ehyet niin ilmottautukoon, kiitos
kepa- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Vs: tarvitsisin 880 kytkinlevyn
Tarve taitaa olla yksöiskytkimen levylle nelipyttyisen 880 implematiciin. Saattaa napaosan boorit olla samat joissakin muissakin malleissa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: tarvitsisin 880 kytkinlevyn
erkki kirjoitti:Tarve taitaa olla yksöiskytkimen levylle nelipyttyisen 880 implematiciin. Saattaa napaosan boorit olla samat joissakin muissakin malleissa.
Kyllä, juurikin näin.
kepa- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Vs: tarvitsisin 880 kytkinlevyn
Boorimäärä ja akselin halkaisija ulkoa / boorien pohjalta ?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: tarvitsisin 880 kytkinlevyn
jusape kirjoitti:Boorimäärä ja akselin halkaisija ulkoa / boorien pohjalta ?
Ulkohalkaisija on 32mm hujakoilla, ehkä ruosteen vuoksi hitusen alle. ura/ boorimäärä 10. Boorien pohjalta en ole mitannut, mut voiko näitä olla niin montaa variaatiota olemassa, vai meinasitko jonkun muun keskiötä?
kepa- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Vs: tarvitsisin 880 kytkinlevyn
kepa kirjoitti:jusape kirjoitti:Boorimäärä ja akselin halkaisija ulkoa / boorien pohjalta ?
Ulkohalkaisija on 32mm hujakoilla, ehkä ruosteen vuoksi hitusen alle. ura/ boorimäärä 10. Boorien pohjalta en ole mitannut, mut voiko näitä olla niin montaa variaatiota olemassa, vai meinasitko jonkun muun keskiötä?
Esim Nuffield Universal / Four / Three / 342, 460 / 10-45 10-60 / 3-45 / 4-65, ja -60 luvun tonnisarjan Fordit ( Super Dexta ? major - super major, 3000, 4000 ja ehkä 5000 ) ovat samalla kytkinlevyllä, tuumaa isompana, eli 11" tosin, yksoiskytkimen kyseessä ollessa.
10-urainen sekin .....
Mahdottomuus ei ole, etteikö niidenkin keskiöt passaisi......
Pitää irtoakseleista ja levyistä vaiks huomen mitata halkaisija päältä ja boorin pohjalta .......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: tarvitsisin 880 kytkinlevyn
Kiitos nuista tiedoista. Boorin pohjalta taisi mitta olla 25mm kantturoilla.
kepa- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Vs: tarvitsisin 880 kytkinlevyn
Juu ei sit täsmää Nuf-Ford levyt, mitat, id boorin pohjalta 25.5 ( 1" ? ) , ja boorin ulkohalkaisija 35mm.
Mut josko jostain löytyy vanha käytetty sopiva levy, niin saa siittä keskiön sitten, muutosmodauksethan on aina joissain toleransseissa mahdollisia.
Itellä on Turbonuffissa Zetor 7045sen, 6-lapaisia "sintteri"levyjä , nuffin keskiöllä, 2kpl .....
Mut josko jostain löytyy vanha käytetty sopiva levy, niin saa siittä keskiön sitten, muutosmodauksethan on aina joissain toleransseissa mahdollisia.
Itellä on Turbonuffissa Zetor 7045sen, 6-lapaisia "sintteri"levyjä , nuffin keskiöllä, 2kpl .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: tarvitsisin 880 kytkinlevyn
Tuossa Kepan projektissa saattaisi toimia sekin ratkaisu, että hitsataan siihen 880:n kytkinakselinjatkeen nokkaan tavallinen voa - booriakselin tumppi ja kardaanin laippaan vastaava holkki. Osathan ei maksa paljon, mutta aika tarkasti pitää osat keskittää ettei ala täristää. Ja pitää hitsata kunnolla ettei tule halkemia eikä jää lovia tai koloja ulkopintaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: tarvitsisin 880 kytkinlevyn
Joo, onhan tuossa mahdollisuuksia tehdä tuo monellakin tapaa. Rupesi tuntumaan että siinä olisi hyvä olla myöskin nivel välissä. Vaikka uusi runko on vahva , niin kiinnitys vanhaan on kumminkin eräänlainen arvelluttava sarana kohta. Ettei vain kytkinakseli rupea missään tilanteessa ottamaan kuormaa/jännityksiä vastaan
kepa- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Vs: tarvitsisin 880 kytkinlevyn
Ns "Hardyn kiekko" eli sellainen kuminivel mitä autojen kardaaneissa on käytetty ?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: tarvitsisin 880 kytkinlevyn
Juu, mielessä on käynyt myöskin noi rättinivelet, saas nähä. Moottori/ vaihteisto on mb 609 70 luvun kuormurista, liekkö sen kardaanilaippaan kuminiveltä löytyy En oo vielä mittaillut sitä sen tarkemmin, kardaania siihen ei mulla ole.
kepa- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Vs: tarvitsisin 880 kytkinlevyn
Minulla kyllä on tuollainen yksöiskytkimen levy. On otettu pois 880 Selectamaticista, mutta näyttäisi olevan sama Implessäkin vaikka DB:llä eri varaosanumero. Tämä on alkuperäinen Borg&Beck 10" levy, kymmenpiikkinen reikä, käy 32mm (tai mikä se nyt tuumissa on) akselin päälle.
En tarvitse sitä, mutta muuten vain säilönyt. Sen tilalle on laitettu IKH:n T4083
En tarvitse sitä, mutta muuten vain säilönyt. Sen tilalle on laitettu IKH:n T4083
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: tarvitsisin 880 kytkinlevyn
Juu. Kiitoksia kaikille tähänastisesta vaivannäöstä, minä vielä suunnittelen tuota. Rättinivel olis lähinnä nyt hakusessa, jako pitäisi olla 6x101 mm. Kardaaninlaipan ulkohalkaisija 120mm.
kepa- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Vs: tarvitsisin 880 kytkinlevyn
Meinaatko koko moottori/vaihteistopaketin laittaa sinne koneen oman vaihteiston eteen ?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: tarvitsisin 880 kytkinlevyn
jusape kirjoitti:Meinaatko koko moottori/vaihteistopaketin laittaa sinne koneen oman vaihteiston eteen ?
Juu, projekti on valmis tai ainakin käyttökuntoinen. Koko paketti tuli eteen ja kokanaisuus piteni noin 90cm. Jouduin siis tekemään uuden leveämmän moottorikehdon johon tälläsin sit eturungon kiinni. Kiitoksia kaikille keskustelijoille
kepa- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa