Ostettaisi DB 1410 lautaspyöräpari
4 posters
Sivu 1 / 1
Ostettaisi DB 1410 lautaspyöräpari
Eli siis pinjoni ja lautaspyörä olis taas hakusessa, nyt ainakin ensialkuun.
1410 vuosmallia -79
Tarjota voi joko täällä tai suoraan omistajalle, Jussi Toivonen, 041-4455600
Tuossa tota alustavaa vaurion laajuutta....
1410 vuosmallia -79
Tarjota voi joko täällä tai suoraan omistajalle, Jussi Toivonen, 041-4455600
Tuossa tota alustavaa vaurion laajuutta....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Ostettaisi DB 1410 lautaspyöräpari
Onko kuutosissa samat osat kuin 1410 ? Markku ? Mika ?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Ostettaisi DB 1410 lautaspyöräpari
On hiukan hiljaista tämän topicin suhteen. Paiskasin kysymyksellä myös erästä engelsmannia, joka on aikamoinen asiantuntija näissä kysymyksissä. Vastannee pikapuolin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: Ostettaisi DB 1410 lautaspyöräpari
jusape kirjoitti:Onko kuutosissa samat osat kuin 1410 ? Markku ? Mika ?
Eri varaosanumerolla ainakin ovat .
H-S:ssä on eri kuin synkrossa ja nelivedossa tietenkin eri kuin takapotkussa koskee siis 1690:ä
Toki uskoisin että 1690synkro takapotkun lautaspyöräpari käy siitä huolimatta.
Laita siihen 1410:iin hs-loota niin ei tarvi alvariinsa korjata. Sellainen 1690:n hslaatikko löytyy
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Ostettaisi DB 1410 lautaspyöräpari
Olis ihan kiva saada mahdollisesta yhteensopivuudesta faktaa, joko laajentaa varaosatarjontaa, tai sit ei.
1410 koneiden purkuosat alkaa olla joiltain osin jo vaikeita.
HS-lootaa en ole kaverille ehdottanut, vaateisi pikku muutoksia sekin, ja kuitenkin tää kone on enää keväisin ja syksyisin lähinnä kärryjen aisankannattimena ja satunnaisessa piha-nurkkakäytössä , joskus tielanahommissa, eli hieman järkibudjetti pitää olla hommassa.
Ja jos siihen 6-metriseen TUMEen tulee vikaa, niin Taavi saa silloin kiskoa 3-metristä hinattavaa TUMEa, siihen eteen hinuriksi on turhan suuria 12145 Zetori ( joka siis kalkkivaunuveturina ) tai NH TM 150SS PC ( turhan raskas ), tai Deutz-Fahr M620 ( etukuormaajalla ), Nh TS110 ( etukuormaajalla ) on myös kans suhteessa kankea vs Taavi ....
1410 koneiden purkuosat alkaa olla joiltain osin jo vaikeita.
HS-lootaa en ole kaverille ehdottanut, vaateisi pikku muutoksia sekin, ja kuitenkin tää kone on enää keväisin ja syksyisin lähinnä kärryjen aisankannattimena ja satunnaisessa piha-nurkkakäytössä , joskus tielanahommissa, eli hieman järkibudjetti pitää olla hommassa.
Ja jos siihen 6-metriseen TUMEen tulee vikaa, niin Taavi saa silloin kiskoa 3-metristä hinattavaa TUMEa, siihen eteen hinuriksi on turhan suuria 12145 Zetori ( joka siis kalkkivaunuveturina ) tai NH TM 150SS PC ( turhan raskas ), tai Deutz-Fahr M620 ( etukuormaajalla ), Nh TS110 ( etukuormaajalla ) on myös kans suhteessa kankea vs Taavi ....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Ostettaisi DB 1410 lautaspyöräpari
Harvinaisia purkukoneita varmaan 1410 ja 1690synkro takapotku ainakin Suomessa.
Voi olla että joudut engelsmanneilta tilaamaan.
Voi olla että joudut engelsmanneilta tilaamaan.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Ostettaisi DB 1410 lautaspyöräpari
Joo, meinasin vastailla tuohon, mutta harvinaisia alkaa olla. Pidän itte varaosat kun on kumminkin ajoa noilla kuutostaaveilla. Miten tuo HS 1690 eroaa tuosta 1690 kovalootasesta? Eikö lautaspyörät ole samat ollenkaan? Portaalivälitys tietenkin nopeampi.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Ostettaisi DB 1410 lautaspyöräpari
jusape kirjoitti:Olis ihan kiva saada mahdollisesta yhteensopivuudesta faktaa, joko laajentaa varaosatarjontaa, tai sit ei.
1410 koneiden purkuosat alkaa olla joiltain osin jo vaikeita.
HS-lootaa en ole kaverille ehdottanut, vaateisi pikku muutoksia sekin, ja kuitenkin tää kone on enää keväisin ja syksyisin lähinnä kärryjen aisankannattimena ja satunnaisessa piha-nurkkakäytössä , joskus tielanahommissa, eli hieman järkibudjetti pitää olla hommassa.
Ja jos siihen 6-metriseen TUMEen tulee vikaa, niin Taavi saa silloin kiskoa 3-metristä hinattavaa TUMEa, siihen eteen hinuriksi on turhan suuria 12145 Zetori ( joka siis kalkkivaunuveturina ) tai NH TM 150SS PC ( turhan raskas ), tai Deutz-Fahr M620 ( etukuormaajalla ), Nh TS110 ( etukuormaajalla ) on myös kans suhteessa kankea vs Taavi ....
Jos ei järkihintaan mitään saa, ostaapi jonkun takapotkun, kunnossaolevan.. Ja myöpi purkuun tuon 1410. Sen verran askeettisen oloinen etten itse ajaisi sillä juurikaan. Realiteetit menee näin.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Ostettaisi DB 1410 lautaspyöräpari
Tuost 1410 koneest ei romuhintaa enempää saa tos kunnossa ....
Ja ei kyl oikein innokas ole ostamaan muutakaan tän eläkeläiskoneen tilalle ( lähinnä mahdollinen 3m kylvökoneen veto, jyräykset ja kärryjen aisankannattelija ), tää vuosi kun on ollut pikkasen "kallis" ....
Kevääl hajos Deutz-Fahr M620 etuperä, pinjoni katki ym n.1500€, sit tää Taavin loota porsis kesken kylvöjen - osti sit pikatarpeessa NH TM 150SS PC koneen 2x.xxx€ , syksyllä meni Claas Dominator SL 88 puimurista vetoakseli poikki rikkoen myös kuoret = 2000+€ , kynnöillä 5-siipisten kääntö-Överumien runkopala särki = 3500€ se osa + muut hilut.
Lisäks viimesyksynä osti sen 6-metrisen TUMEn, siihenkin haki just apouttia puolentoista tonnin osat, eikä kaikkia edes saanut tehtaalta .....
Uus verstas-konehallikin on vielä keskeneräinen .......
Mut eiköhän toi tuosta ...... Voipi olla että siittä tulee uusin tarroin, 1410.2 HS kone .....
Ja ei kyl oikein innokas ole ostamaan muutakaan tän eläkeläiskoneen tilalle ( lähinnä mahdollinen 3m kylvökoneen veto, jyräykset ja kärryjen aisankannattelija ), tää vuosi kun on ollut pikkasen "kallis" ....
Kevääl hajos Deutz-Fahr M620 etuperä, pinjoni katki ym n.1500€, sit tää Taavin loota porsis kesken kylvöjen - osti sit pikatarpeessa NH TM 150SS PC koneen 2x.xxx€ , syksyllä meni Claas Dominator SL 88 puimurista vetoakseli poikki rikkoen myös kuoret = 2000+€ , kynnöillä 5-siipisten kääntö-Överumien runkopala särki = 3500€ se osa + muut hilut.
Lisäks viimesyksynä osti sen 6-metrisen TUMEn, siihenkin haki just apouttia puolentoista tonnin osat, eikä kaikkia edes saanut tehtaalta .....
Uus verstas-konehallikin on vielä keskeneräinen .......
Mut eiköhän toi tuosta ...... Voipi olla että siittä tulee uusin tarroin, 1410.2 HS kone .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Ostettaisi DB 1410 lautaspyöräpari
Taitaa löytyä 1410 vaihdelaatikko purettuna kotimaasta. Omistaja tarkistaa että on lautaspyörä ja pinioniakseli tallessa ja kunnossa. Ilmoittelee kun ehtii. Kuutosissa on kuulemma erilainen lukitus pinoiniakselissa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: Ostettaisi DB 1410 lautaspyöräpari
jusape kirjoitti:Tuost 1410 koneest ei romuhintaa enempää saa tos kunnossa ....
Ja ei kyl oikein innokas ole ostamaan muutakaan tän eläkeläiskoneen tilalle ( lähinnä mahdollinen 3m kylvökoneen veto, jyräykset ja kärryjen aisankannattelija ), tää vuosi kun on ollut pikkasen "kallis" ....
Kevääl hajos Deutz-Fahr M620 etuperä, pinjoni katki ym n.1500€, sit tää Taavin loota porsis kesken kylvöjen - osti sit pikatarpeessa NH TM 150SS PC koneen 2x.xxx€ , syksyllä meni Claas Dominator SL 88 puimurista vetoakseli poikki rikkoen myös kuoret = 2000+€ , kynnöillä 5-siipisten kääntö-Överumien runkopala särki = 3500€ se osa + muut hilut.
Lisäks viimesyksynä osti sen 6-metrisen TUMEn, siihenkin haki just apouttia puolentoista tonnin osat, eikä kaikkia edes saanut tehtaalta .....
Uus verstas-konehallikin on vielä keskeneräinen .......
Mut eiköhän toi tuosta ...... Voipi olla että siittä tulee uusin tarroin, 1410.2 HS kone .....
Huhhuhh.. Eipä ole uudemmatkaan vehkeet viattomia.. aikamoinen korjauslasku kalustolle..
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Ostettaisi DB 1410 lautaspyöräpari
1690 HS rasia haettu......
Mut ei se ihan vasemman käden homma ole, että 1410 on ajokunnossa sillä lootalla......
Lievää rojektia / muoksia siin kyllä on tiedos....
Mut ei se ihan vasemman käden homma ole, että 1410 on ajokunnossa sillä lootalla......
Lievää rojektia / muoksia siin kyllä on tiedos....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Ostettaisi DB 1410 lautaspyöräpari
Youtubea seuranneet tietänevät, et tää -79 1410 kulkee nyt 1690 HS askin voimin.
Oli siin pientä muokkauspuuhastelua, että onnistui, mutta onnistui kuitenkin .
Oli siin pientä muokkauspuuhastelua, että onnistui, mutta onnistui kuitenkin .
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Ostettaisi DB 1410 lautaspyöräpari
1410 on nyt sitten 1412.
Semmoista muistelin, että 1410:n ja 6-pyttyisten mallien tasauspyörästön välityssuhde on nopeampi kuin nelipyttyisissä ja portaalit puolestaan hitaammat, mutta vaihdelaatikot taitaa muuten olla 1210:n ja 1410: kesken "lähes" vaihtokelpoiset. Ongelmaksi tulee sitten hidas välitys tiellä. Portaalien vaihto neloskoneista ei käy ihan heittämällä, mutta on kuulemma tehtävissä kohtuudella jos sellaiselle tulee tarvetta.
Semmoista muistelin, että 1410:n ja 6-pyttyisten mallien tasauspyörästön välityssuhde on nopeampi kuin nelipyttyisissä ja portaalit puolestaan hitaammat, mutta vaihdelaatikot taitaa muuten olla 1210:n ja 1410: kesken "lähes" vaihtokelpoiset. Ongelmaksi tulee sitten hidas välitys tiellä. Portaalien vaihto neloskoneista ei käy ihan heittämällä, mutta on kuulemma tehtävissä kohtuudella jos sellaiselle tulee tarvetta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: Ostettaisi DB 1410 lautaspyöräpari
Samat 41 piikkiä lautaspyörällä 1410 ja 1690 , tarkistin asian laskemalla piikit.
1412 se ei oikeastaan ole, kaveri halunnee nimetä sen 1410.2 koneeksi, tälläisiä puheli ....
1412 se ei oikeastaan ole, kaveri halunnee nimetä sen 1410.2 koneeksi, tälläisiä puheli ....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa