cace 1490 jälkipoltto pakoputkesta
3 posters
Sivu 1 / 1
cace 1490 jälkipoltto pakoputkesta
Kun oikein kuormittaa niin pakoputken päässä 10cm jälkipoltto. Johtuuko pumpun säädöstä ja mitenkä säädetään? vai jostain muusta. Vasta vaihdettu kunnostettu pumppu, se on turpottomasta mallista, mutta voimaa tuntuu olevan paremmin kuin vanhassa joka oli aika huonossa kunnossa.
pilot- Viestien lukumäärä : 8
Vs: cace 1490 jälkipoltto pakoputkesta
Jos dieselistä pääsee männän päältä palamatonta tavaraa pakoputkeen niin se on hiiltä tai puhekielellä nokea. Musta voimasavu on palamatonta polttoainetta. Polttoaine on hiilivetyä ja kun se on vajaalla ilmamäärällä poltettu niin hiiltä on jäänyt hituloina jäljelle. Puhtaaksi polettuna hiilestä tulee hiilidioksidia, joka on väritön kaasu.
Liekki on todennäköisesti ihan normaali ketunhäntä. Valoisalla sitä ei juuri pitäisi näkyä, mutta kun pimeässä kiskottaa kovasti niin kuumat kaasut loistaa kuin soihtu. Taitaa pakosarjakin punottaa aika tavalla.
Liekki on todennäköisesti ihan normaali ketunhäntä. Valoisalla sitä ei juuri pitäisi näkyä, mutta kun pimeässä kiskottaa kovasti niin kuumat kaasut loistaa kuin soihtu. Taitaa pakosarjakin punottaa aika tavalla.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: cace 1490 jälkipoltto pakoputkesta
Tosta on paljon puhuttu ja eri versioita, sanovat että on palamatonta polttoainetta kun mustana ulos tunkee, jos olis palamatonta niin sehän tulis edelleen nestemäisenä ... No joo, saivartelut sikseen, oikeestihan se on liian pienellä ilmamäärällä (happi?) poltettua löpöä. Kummasti vaan se aina kiehtoo, mitä enempi savua sen hienompaa, ja pulling-vehkeistä puhutaan sitte ihan erikseen kun monestihan niistä lentää likimain grillihiiliä putkesta
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: cace 1490 jälkipoltto pakoputkesta
Kun ilmaa on just tasan sopivasti polttoaineen määrään nähden niin puhutaan stökiömetrisestä seoksesta. Jos polttoainetta on vähempi niin seos on laiha ja pakokaasuun jää happea. Jos polttoainetta on enempi niin pakokaasuun jää hiiltä. Dieselin tehohuippu oli ennenvanhaan noin 30% ylisyötöllä. Siksi mm. pullingvehkeissä syöttö pannnaan isolle vaikka olisi useita turboja puskemassa ilmaa sisään. Ja vettä sitten sekaan kanssa. Olihan aikoinaan traktorimiehiä, jotka ajoi isot mäet ylös Majorilla pakkosyöttö päällä, oli voimaa enempi.
Bensakoneissa tuo seoksen säätö on tarkkaa puuhaa, mutta dieseleissä ilmaputki on aina selälään auki, joten vajaalla kuormalla käyvä moottori on aina laihalla. Vastaavasti pienellä kuormalla pakoventtiit ei kuumene kunnon punahehkuun, joten pakokaasuun jäänyt happi ei jaksa polttaa niitä.
Sinisenä savuna kylmästä koneesta tunkeva polttoaine on palamatonta naftaa ja se johtuu taas siitä, ettei palorintama leviä kylmässä koneessa oikein hyvin, varsinkin jos polttoaine on harvakseltaan suurina pisaroina palotilassa.
Nykyään on saastemääräyksen niin tiukat ettei uusista traktoreista saa ulos voimasavua lainkaan. Ketunhäntä voi tietenkin silti pilkahtaa pitkässä vastamäessä.
Bensakoneissa tuo seoksen säätö on tarkkaa puuhaa, mutta dieseleissä ilmaputki on aina selälään auki, joten vajaalla kuormalla käyvä moottori on aina laihalla. Vastaavasti pienellä kuormalla pakoventtiit ei kuumene kunnon punahehkuun, joten pakokaasuun jäänyt happi ei jaksa polttaa niitä.
Sinisenä savuna kylmästä koneesta tunkeva polttoaine on palamatonta naftaa ja se johtuu taas siitä, ettei palorintama leviä kylmässä koneessa oikein hyvin, varsinkin jos polttoaine on harvakseltaan suurina pisaroina palotilassa.
Nykyään on saastemääräyksen niin tiukat ettei uusista traktoreista saa ulos voimasavua lainkaan. Ketunhäntä voi tietenkin silti pilkahtaa pitkässä vastamäessä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: cace 1490 jälkipoltto pakoputkesta
Joo,kyllä 1490 putkesta ketunhäntä näkyy,kun sen tiukalle pistää,velipojat sytytti tupakin 1490 pakosarjasta kun traktori oli pelto ja muissa paalaus ym. hommissa vähän ahtaamman edessä.
Niin ja tuo 990 missä telat päällä,siitä tuli kanssa lieskaa kun vedettiin autonperästä tehtyä kärryä sillä,taitaa olla siitäkin kärrystä kuorman kanssa kuva.
Niin ja tuo 990 missä telat päällä,siitä tuli kanssa lieskaa kun vedettiin autonperästä tehtyä kärryä sillä,taitaa olla siitäkin kärrystä kuorman kanssa kuva.
Vieraili- Vierailija
Vs: cace 1490 jälkipoltto pakoputkesta
Onko muuten ajoitus mielestäsi oikein,voi se olla myöhässäki jos kovin helposti tulee tulta.
Vieraili- Vierailija
Vs: cace 1490 jälkipoltto pakoputkesta
Myöhäisen ruiskutuksen tunnistaa periaatteessa vedosta. Kone savuaa sinistä, on huonovoimainen ja lämpenee. Lämä pohjassa pakoääni röpeltää. Siinä on muistaakseni stanssattu merkki pumpun kiinnityslaipassa ja vastakappaleessa yläpinnassa. Jos merkit on kohdakkain niin ajoitus pitäisi oleman kohdillaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa