Lämmityslaitteen moottori
5 posters
Sivu 1 / 1
Lämmityslaitteen moottori
Kuinka hankalasti esiinotettavissa mahtaa olla 1690:n puhaltimen moottori? Vaikuttaa elottomalta...
SamiL- David Brown : Case 1690
Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Ruotsinkylä
Vs: Lämmityslaitteen moottori
SamiL kirjoitti:Kuinka hankalasti esiinotettavissa mahtaa olla 1690:n puhaltimen moottori? Vaikuttaa elottomalta...
Kannattaa ensin testata toimiiko lämmityslaitteen kytkin . Helpoin tastata jos sinulla on ylimääräinen akku jossa virtaa.
Kytket vain lämmityslaitteelle menevän maajohdon (musta) akun miinusnapaan.
Ja sitten joku muu lämmityslaitteelle menevä johto +-napaan vuorotellen
Lämmityslaitteen moottorin irroitus on hiukka isompi homma.
Ensin konsolikoppa pois ja sen jälkeen "pulpetin" kansi pois niin moottori on näkyvissä
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Lämmityslaitteen moottori
Tuolta aikaisemmista keskusteluista näyttääkin löytyvän asiaa käsittelevä juttu.
SamiL- David Brown : Case 1690
Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Ruotsinkylä
Vs: Lämmityslaitteen moottori
Ehdottomasti meinaan ensin tutkia, tuleeko kytkimelle virtaa ja lähteekö se sieltä eteenpäin. Kunhan sinne hyttiin ensin tarkenee mennä.
SamiL- David Brown : Case 1690
Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Ruotsinkylä
Vs: Lämmityslaitteen moottori
Eipä se vaadi kun johdot yhtee katkasialta niin pitää pyöriä
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Lämmityslaitteen moottori
Tessu kirjoitti:Eipä se vaadi kun johdot yhtee katkasialta niin pitää pyöriä
Kun vaan tietää, mitkä johdot ..... Niitä kun on siellä enemmän kuin 2kpl ....
Ja että tuleeko sinne yleensäkään virtaa, sekä saako puhallin myös sen maadoituksen .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Lämmityslaitteen moottori
Tutkittu on. Katkaisijalle tulee virta ja myös lähtee sen eri asennoissa. Myöskin maajohto maadoittaa. Joten näköjään vaikeamman kautta mennään...
SamiL- David Brown : Case 1690
Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Ruotsinkylä
Vs: Lämmityslaitteen moottori
Kun nyt olen katsellut vuoden 2017 keskustelua ja siellä olevia kuvia samasta aiheesta, heräsi tyrmäämistä kaipaavia ajatuksia: Onko puhallinkotelo kiinni niillä neljällä kuvissa näkyvällä ruuvilla, joissa siis on mutterit ohjaamon puolella? Entä jos hion tai poraan näistä ruuveista kannat pois, edellyttäen että ruuveja muuten ei saa irti, niin lähteekö puhallinkotelo silloin irti eteenpäin kennon aukon kautta? Ajatuksena on laittaa tämän jälkeen vaikkapa niittimutterit kojelaudan puoleisiin reikiin uudelleenkiinnitystä varten. Mihin tämä idea kaatuu? Yritän siis välttää purkamista ohjaamon puolelta.
SamiL- David Brown : Case 1690
Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Ruotsinkylä
Vs: Lämmityslaitteen moottori
Tuskin puhallinmootorikotelo eteenpäin mahtuu ulos mutta kokeilemallahan tuo selviää.
Mittarikonsoli on helppo irrottaa, neljällä ruuvilla kiinni. Kaikki katkaisimet, mittarit, sulakkeet ym saa olla paikallaan.
Ratti, käsikaasu ja lämmönsäätönupit irti sekä kaksi sähköliitintä molemmin puolin lattian rajasta, mittareilla saatoi olla oma maajohto?. 5 minuutin homma toisella purkukerralla ( kun tarvii jarru-ja kytkintiivisteitä vaihtaa) jos työkalut on käsillä.
Yhdessä 2017 topikissa oli irrotettu virtalukko ym. mikä ei ole tarpeen.
Ulkomuistista nämä, eli muutokset mahdollisia.
Edit. Mittarivaijeri irti
Mittarikonsoli on helppo irrottaa, neljällä ruuvilla kiinni. Kaikki katkaisimet, mittarit, sulakkeet ym saa olla paikallaan.
Ratti, käsikaasu ja lämmönsäätönupit irti sekä kaksi sähköliitintä molemmin puolin lattian rajasta, mittareilla saatoi olla oma maajohto?. 5 minuutin homma toisella purkukerralla ( kun tarvii jarru-ja kytkintiivisteitä vaihtaa) jos työkalut on käsillä.
Yhdessä 2017 topikissa oli irrotettu virtalukko ym. mikä ei ole tarpeen.
Ulkomuistista nämä, eli muutokset mahdollisia.
Edit. Mittarivaijeri irti
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: Lämmityslaitteen moottori
otsoni kirjoitti:Tuskin puhallinmootorikotelo eteenpäin mahtuu ulos mutta kokeilemallahan tuo selviää.
Mittarikonsoli on helppo irrottaa, neljällä ruuvilla kiinni. Kaikki katkaisimet, mittarit, sulakkeet ym saa olla paikallaan.
Ratti, käsikaasu ja lämmönsäätönupit irti sekä kaksi sähköliitintä molemmin puolin lattian rajasta, mittareilla saatoi olla oma maajohto?. 5 minuutin homma toisella purkukerralla ( kun tarvii jarru-ja kytkintiivisteitä vaihtaa) jos työkalut on käsillä.
Yhdessä 2017 topikissa oli irrotettu virtalukko ym. mikä ei ole tarpeen.
Ulkomuistista nämä, eli muutokset mahdollisia.
Edit. Mittarivaijeri irti
Tässä tapauksessa siinä kehikossa ja kojetaulussa on paljon muutakin kiinni (etukuormaajan vivusto, lisämittareita, katkaisijoita ym. jälkiasennusta)- Siksi pyrin välttämään purkamista,
Tämä kommentti sai miettimään irroitusta etukautta:
"90 -sarjan hytin lämmityslaitteen moottori Vs: 90 -sarjan hytin lämmityslaitteen moottori
Viesti Jyryytin Pe Joulu 08 2017, 19:14
Jos oli hankala saada tuota puhallinta irti kojetaulun kätköistä, niin kyllä olisi vielä tuplasti hankalampi ollut saada paikoilleen se lietso, jos olisi pitänyt alkuperäisillä ruuveilla ja muttereilla saada se paikoilleen...
Koitin olla kätevä emäntä ja liimasin ne RUUVIT puhaltimen koteloon kiinni. No ideana ihan hyvä, mutta käytännössä ei toimi kun se kotelo ei sitten mahdu menemään paikoilleen, kun ne ruuvit ottaa kiinni sitten kojetaulun runkoon scratch
Irroittelin sitten ne ruuvit sieltä liimauksistaan, ja sitten vasta kokeilin että olisihan sen puhaltimen saanut myös menemään sieltä kennon reiästä sisään... Voi pee.."
SamiL- David Brown : Case 1690
Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Ruotsinkylä
Vs: Lämmityslaitteen moottori
Eiköhän ne juu johdot aina löydy,virrat löytyy iha virtakynällä ja maakin sen kummosempaa ei tarvi,latauksen toteamiseen olen käyttäny mittareita muut hoitunu melkeen manuaaliseti
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» DB 990 moottori ei lämpene
» dblax:n 1210 taavetti
» 990 moottori remontti
» pyyhkijän moottori
» 1390 moottori remontti
» dblax:n 1210 taavetti
» 990 moottori remontti
» pyyhkijän moottori
» 1390 moottori remontti
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa