Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

1394 alavääntö hukas

+4
jusape
harrastaja
outsider
helmi 1972
8 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty 1394 alavääntö hukas

Viesti  helmi 1972 La Helmi 17 2024, 21:02

Otti ja katos taavista alavääntö.Eli ei tahro tykätä lähtiä liikkeelle paikaltansa tyhjäkäynnillä,ja hyytyy turhan äkkiä,lumien lykkyys.Ensi aattelin,että ilmanptsari olis tukos,otin .ulomman pois,ei auttanu.sitte vaihroin nafta suodattimet,ei toivottua tulosta..Viä viime keväänä taavi vei kiltisti nelisiipisiä fk fiskarssia (toki 14:sta tuumaasena vaan) Ei savuuta ylenmäärin ja käyntihinki lähtöö.Siirtopumpun oon viime syksynä uusinu,onko näis ikh:n halapiksis tavannu olla paljoki sekundaa?Sitä käyttö tappia en havaannu mitata,löysin mitan näiltä sivuulta kyllä.Vai vetelöökö switseri viimeesiänsä,nokuttaa ölppää,mutta kuivuu ku kuljettaa hankmoa tai fiskarssia.Ja siirtopumpulle tulevan putken oon puhaltanu,ei ollu tukos.Olsin kauhian kiitollinen jos joku keksiis vian näin etäisesti

helmi 1972

David Brown : 1394
DBTCF:n jäsen nro : 91
Viestien lukumäärä : 78

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  outsider Su Helmi 18 2024, 09:59

Kyllähän nuo 30 asteen pakkaset outoja vikoja saa aikaan .
Ongelmat viittaa huonoon polkttoaineen saantiin.

Lämpimään talliin jos sais vuorokaudeksi niin vois auttaa.

Itsekin jouduin 1594:een vaihtamaan pakkasten jälkeen polttoainesuodattimet vaikka ei vanhat olleetkaan.
Ihan puhtailta näyttivät mutta painoa oli paljon enempi kuin uudessa suodattimessa.


outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  harrastaja Su Helmi 18 2024, 20:38

mulla oli kerran samanlaiset oireet traktorissa ja sitä ihmettelin,että mikä on.otin sitten ilmanputsarit pois,puhtaat oli molemmat mutta sisimmäinen oli jotenkin kumman nahkean oloinen,puhdas muuten ja vaihdoin sen niin kyllä alkoi sen jälkeen meno maistumaan.

harrastaja

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 153

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  jusape Ma Helmi 19 2024, 02:36

Eikö 1394 koneessa ole sitten alipainetunnistinta imuilmakanavassa, suotimien tukkeutumisen ilmaisuun ?
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  helmi 1972 Ma Helmi 19 2024, 06:36

Joo,on siä se anturi,mutta sitä ei tie pelaako moinen,tai mittaristos voi lamppu olla pimiänä.
Siirtopumpun käyttötapin mitta on ok.Tuo sisempi putsari pitänee testata,sitä en kokeellu ottaa pois,ku näytti hyvältä.OOn epäälly jo että siä vois olla vettä mökän joukos,mutta kun eileen oli pakkaasatatoista kymmentä astetta aamupäivällä,nii kait solis jääs ollu tankis.Noh tutkimukset jatkuu,jahka työpäivä o pulukas.

helmi 1972

David Brown : 1394
DBTCF:n jäsen nro : 91
Viestien lukumäärä : 78

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  outsider Ma Helmi 19 2024, 09:42

helmi 1972 kirjoitti:Joo,on siä se anturi,mutta sitä ei tie pelaako moinen,tai mittaristos voi lamppu olla pimiänä.
Siirtopumpun käyttötapin mitta on ok.Tuo sisempi putsari pitänee testata,sitä en kokeellu ottaa pois,ku näytti hyvältä.OOn epäälly jo  että siä vois olla vettä mökän joukos,mutta kun eileen oli pakkaasatatoista kymmentä astetta aamupäivällä,nii kait solis jääs ollu tankis.Noh tutkimukset jatkuu,jahka työpäivä o pulukas.

Kupliiko siitopumpussa kun kone käy?
Koita vähän lämmittää siirtopumppua puhaltimella ja sitten puhdistat pumpun.
Voi olla pumpun takaiskuventtiileissä jäätä.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  helmi 1972 Ma Helmi 19 2024, 11:32

ei kupli ei.testaan

helmi 1972

David Brown : 1394
DBTCF:n jäsen nro : 91
Viestien lukumäärä : 78

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  erkki Ma Helmi 19 2024, 12:00

Setämiehellä oi aikoinaan uutena 1394 ja sitä vaivasi omituinen syöttöongelma, johon lääkkeeksi esitettiin pientä öljynlisäystä polttoaineeseen. Saattaa kuulemma uudessa pumpussa olla jossain, mahdollisesti annosteluventtiilissä, välys tehtaan jäljiltä niin pieni, että venttiili pystyy takertelemaan. Se ongelma ratkesi tuolla tempulla eikä pumppua avattu tai vaihdettu. Ongelma poistui, eikä palannut vaikka öljyn lisäily myöhemmin lopetettiin. Nykyiset dieselpolttoaineet on kuivempia kuin vuosikymmenet sitten, joten kyse voi olla vain voitelun puutteesta.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5096

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  helmi 1972 Pe Maalis 01 2024, 09:52

No nii,nyt on konstit kokeeltu.Hätäpäis hain uuren siirtopumpunkin.Ei haluttua tulosta...
Onko kukaan koskaan mitannu,kuinka pitkälle tämän käyttötapin pitääs ulostautua koneesta?Täs yksilös 4,01 milliä.Ja käyttötapin mitta on sen 35,99 milliä patteri tönärillä mitattuna.
Koitan poistaa mielestäni liian kuluneen nokka akselin,vai onko moinen ajatelma täyttä utopiaa?(toivon niin)
Niin ja ilmanputsarikki on ny uusia.

helmi 1972

David Brown : 1394
DBTCF:n jäsen nro : 91
Viestien lukumäärä : 78

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  jusape La Maalis 02 2024, 04:41

Perkuta, taisin just keskiviikko - torstaina laittaa oman 1494 siirtopumpun paikoilleen, siin olis ollut helppo mitata ......
Oliko tuo 4 milliä varmasti siirtopumpun nokan ollesa harjakorkeudellaan ?
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  jusape La Maalis 02 2024, 04:48

Niin, ja sellainen juttu, kun sanot että alavääntö kateissa yms, toimiiiko kierroksilla paremmin ?
Jos olisi siirtopumppuvikaa tms, ettei aine kunnolla liiku, niin käyntiongelmat pitäis rajusti pahentua polttoainevirtauksen kasvaessa / tarvittavan syöttömäärän lisääntyessä = kierroksilla ei sitten toimeisi senkään vertaa ....

Yks asia mikä tääsä vois tulla mieleen, olisi syöttöpumpussa olevan esipainepumpun kuluneisuus = pumpun sisäinen paine pikkukierroksilla ei ole riittävä.
Useampikin DPA pumppu tuossa ollut, jotka olen piruuttani penkittänyt pumppupenkissä ennen purkua, ja remontin jälkeen uudella siipipesällä / siivillä, niin esipaineessa voi olla liki kilon ero ollut ....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  helmi 1972 La Maalis 02 2024, 09:50

Jaahas,tuo syöttöpumppu mua kans on vähä jo ruvennu epäälyttämähän,tuon nokka akselin lisäksi.
Se käyttötappi tosiaan tuloo sen 4 milliä pihalle lohkosta.Jostain vanhasta ketjusta luin eilen,et jollain olis ollu luku 4,20,ettö pieni ero on olemas.kokeelin eilen taitella kalja tölkin pellistä(valmiiksi tyhjätystä toki)semmosen
n 1 millin vahvuusen palan siirtopumpun nokkahan kii,mutta ei mitää ihmeparanemista tapahtunu.
Ja niin,kierroksilla kone toimii paremmin,paitsi että tykkää hyytyä olovanansa vähä liika herkästi.
Ja tykkää lähtiä kierroksille aluksi vähä laiskahkosti,kun painaa kaasua,nii ekaks pari kolome kertaa tak tak tak,
ja sitte vasta kaik on mukana.Eli ilmeisesti pitää vaihtaa koneen toiselle puolelle vikaa kattelemahan...

helmi 1972

David Brown : 1394
DBTCF:n jäsen nro : 91
Viestien lukumäärä : 78

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  otsoni La Maalis 02 2024, 13:17

Pysäyttimen asento syöttöpumpun päällä lienee kohdillaan? Siirtopumpun toiminnan likimääräinen tarkastus onnistuu löysäämällä ilmausruuvia suotimien päältä koneen käydessä, pitäisi roiskaista reilusti ilman kuplatussahduksia.

otsoni

Viestien lukumäärä : 445

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  helmi 1972 La Maalis 02 2024, 20:47

Joo,kyllä vivusto on paikallansa ja toimii oikeen.
Mutta tuos kuukelootuani cav dpa pumppuja,tuli vastaan pumpus tuloputken pääs oleva sihti,se vois olla yks ongelma paikka,lienee täski moinen.Koska selevää on jotta kone ei saa riittävästi soppaa.Pa suodattimia toki oon vaihtanu noin kerran vuodes,mutta voihan nuosta joskus jotain nöyhtää irrotakki.Ilmalukkoa ei liene näis laitoksis olevan vaivana,kun tänäänki ajelin koneen lämpööseksi,nii luulis ilman poistuvan putkistosta/pumpusta.


helmi 1972

David Brown : 1394
DBTCF:n jäsen nro : 91
Viestien lukumäärä : 78

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  mattkau La Maalis 02 2024, 22:53

Kyllä siellä pumpun päässä tuloputken liitoksessa on siivilä. Mutta, jos sitä meinaat alkaa putsaamaan, niin samalla voisit hommata lamellit välipainepumppuun. Pumppu on heti sen tuloputken liitoksen takana, samoilla tulilla avautuu sekin. Marjakankaalla näkyy lamellit maksavan 8€, jotta ei hinnan kiroissa ole. Siihen pumppuun saa myös pesää 15€, jos se on menettänyt muotoaan
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  jusape Su Maalis 03 2024, 03:58

Sen nylonverkkoisen sihdin ehyenä irti saaminen ei aina ole ihan itsestäänselvyys....
Tos yks video, tosin on hydraulisäätöinen tynkä-DPA nyt tässä tapauksessa kyseessä, naarmuilla oleva esipainepumpun kehä - ja siivetkin siis melkoisen kuluneet olivat ....
Myös se ennakonsäätimen mäntä voi takkuilla ......


jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  erkki Su Maalis 03 2024, 12:06

Välipaineen pystyy mittaamaan dieselkorjaamo jos sellainen sattuu olemaan järkevän matkan päässä. Huonon välipaineen eka oire on yleensä starttausaikojen venyminen oikein selvästi, varsinkin koleassa. Annosteluventtiilin takertelu ei ole mahdottomuus. Useimmiten se johtaa siihen, että venttiili kieltäytyy avautumasta kun pitäisi käynnistää. On tunnettu niksi, että jos ei startatessa ala tupsuttaa harmaata usvaa pakoputkesta, voi venttiilin jumi helpottaa kun pumppua koputtaa varovasti vasaralla samalla kun starttaa. Siten ei ole ihan mahdottomuus, etteikö se venttiili pysty hiukan haraamaan vastaan jossain kohtaa liikerataansa, jolloin kaasuun vastaaminen menee huonoksi. Siellä on pumpun kannen alla aika laiha jousi, joka liikuttaa annosteluventtiilin vipua kun kaasua painaa, joten aika pienikin tahmea kohta sen liikeradassa pystyy aiheuttamaan jotain kuvatun oireen tapaista.

Sen pikkusiivilän tukkeutuminen välipainepumpun kannessa on erittäin harvinainen juttu, koska polttoaine tulee sinne kahden paperisuodattimen kautta.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5096

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  jusape Su Maalis 03 2024, 17:32

Kyllä aina ajoittain täs vaan näkee melko paskaisia sihtejä-sellaisiakin, joista valo ei näy läpi......
Sit kun oon kyselly polttoIainesuodattimista, ei muisteta koska olis viimeks vaihdettu ja monasti ne vielä on jotkin halpispaskat suodattimet, joihin jää kärpäsestä isommat roskat .....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  helmi 1972 Su Maalis 03 2024, 18:04

No,näistä suodattimista sen verran,että oon pyrkiny vaitamaan ne kerran vuotehen,vaikkei niin montaa tuntia koneesehen tuukkaa.Sellaasia suodattimia oon käyttäny,mitä ikh:n kauppias on tiskille tuonu.
Mutta kaikki vaihtoehdot on ny mutusteltavana tua korvien välis.Tuon sihdin vissiin pääsöö kattomahan/vaihtamahan iliman pumpun irrootusta?Muut vaihtoehdot jää kyllä parempahan ajankohtahan,
toisin sanoen,sitte ku on pakko...Sen tiedän,että puhtaus on enemmän ku puoliruokaa,kun nuota laitoksia aukoomahan rupiaa.

helmi 1972

David Brown : 1394
DBTCF:n jäsen nro : 91
Viestien lukumäärä : 78

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  jusape Ma Maalis 04 2024, 04:53

Monasti se ikh-kauppias saattaa kiikuttaa siihen tiskille jonkin SC-turbo tms halpiksen, joka maksaa sen 3.50-4€
Laatu DONALDSSON P556245 suodatin kun maksaa jo julmat 6.50€ ( siis nämä CAV 296 vastaavat ) ......
Se takalaippahan on vaan neljällä pikkuruuvilla kiinni, jossa se filtteri on. Sen irroitus ei ole mikän temppu.
Tosin samalla olis hyvä vaihtaa sen takalaipan kantti-oorengastiivistekkin ......
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  TIKO Ke Maalis 20 2024, 20:47

helmi 1972 kirjoitti:Jaahas,tuo syöttöpumppu mua kans on vähä jo ruvennu epäälyttämähän,tuon nokka akselin lisäksi.
Se käyttötappi tosiaan tuloo sen 4 milliä pihalle lohkosta.Jostain vanhasta ketjusta luin eilen,et jollain olis ollu luku 4,20,ettö pieni ero on olemas.kokeelin eilen taitella kalja tölkin pellistä(valmiiksi tyhjätystä toki)semmosen
n 1 millin vahvuusen palan siirtopumpun nokkahan kii,mutta ei mitää ihmeparanemista tapahtunu.
Ja niin,kierroksilla kone toimii paremmin,paitsi että tykkää hyytyä olovanansa vähä liika herkästi.
Ja tykkää lähtiä kierroksille aluksi vähä laiskahkosti,kun painaa kaasua,nii ekaks pari kolome kertaa tak tak tak,
ja sitte vasta kaik on mukana.Eli ilmeisesti pitää vaihtaa koneen toiselle puolelle vikaa kattelemahan...

Otitko sen tapin ulos? näet heti, onko koloa. Mulla oli vähän toislaitaane kuluma, pyörii niin olotila muuttuu

Pihdeillä sen saa yleensä. Ei mitään putoo sisältä
TIKO
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  helmi 1972 Ke Toukokuu 08 2024, 21:15

No niin,palatahan tähän yksilöön.Välipainepumpun siivet vaihdettu(oikeen pumpun numerolla hajettu),siipipesä/rengas oli kirkas,ei naarmuja,tms.)Kierrosherkkyys parani,mutta muuten on puhti edelleen pois.Jaksaa kyllä joinki vierä viskarssia.jos on konees kierroksia reilusti(hitahan ykkösellä tai ryöminnällä),mutta hyytyy tosi herkästi,ja ku pitää pellon pääs nostaa kyntimet ylähä ja pakittaa,nii meinaa sammua.samaten ku nostaa aurat maasta tyhjä käynnillä nii sen kopis tosiaan huomaa...Onko ny niin,jotta joku venttiili on palanu,suutin kusoo,vai männän renkahat johonaki pytys paskana.(Öljytikku ei tosin karkaile,eli ei tuu painetta kampikammioon)Ja joo,polttoaineenki vaihroon tankista varooksi.kaveri kehu jot savua tuloo olovanansa enempi ku ennemmin,ku peräs peltotietä ajeli...

helmi 1972

David Brown : 1394
DBTCF:n jäsen nro : 91
Viestien lukumäärä : 78

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  outsider To Toukokuu 09 2024, 08:43

Tarkistappa vielä ylimenoputkessa oleva t-haara. Siinä on pieni reikä joka voi olla tukossa.
Liittenä olevan Kuvan numero 6 mutta 1394:ssa vähän erilainen.

Jos tuo ei ole vika niin sitten suuttimet tarkastukseen.

Olethan sammutinvivun tarkistanut että on riittvä liikerata.

https://avspare.com/catalog/case/55169/60143/1246829/

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  helmi 1972 To Toukokuu 09 2024, 09:09

jep,pitää kattua tuo.Siis t-haaras pitää olla reikä?Joo kyllä sammutinvipu liikkuu päästä päähän.

helmi 1972

David Brown : 1394
DBTCF:n jäsen nro : 91
Viestien lukumäärä : 78

Takaisin alkuun Siirry alas

1394 alavääntö hukas Empty Vs: 1394 alavääntö hukas

Viesti  helmi 1972 To Toukokuu 09 2024, 21:18

No joo,tein suuttimille "kotitarve testin",eli kone käynnis ja suutinputken mutteri auki.Lopputulos oli se,että ykkösen avaus ei vaikuttanu käytnihin oikeen mitää,kakkosen jotain.kolmonen ja nelonen sitte het reilusti.Eli suutin remontti eres.Silti laitos vei fk-fiskarssia..tosin vaan hitaan ykkösellä reilulla kaasulla,suuremmalla vaihteella sammu...Ymmärtääkseni,mikäli joku venttiili ois vainaa,niin ei oosi neljää siipiä vienynnä.Ja jos männän rengas poikki,niin öljytikku ois karkuteillä.Onko nuo IKH:n suutinkärjet toimivia,vai unohranko suosista?

helmi 1972

David Brown : 1394
DBTCF:n jäsen nro : 91
Viestien lukumäärä : 78

Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa