nopeat intikat
4 posters
Sivu 1 / 1
nopeat intikat
onkos kenelläkään ollut/on nopeaa intikkaa?konedata näytti 475:sen huipuiksi 38,4km/h että se on jo valmiiksi aika nopea.hyttihän on joko siro,turla tai sekura.sama sekura kuin taavissa mutta vissiin vähän matalampi ja lyhyempi.massikan tai valmetin näillä näkymillä ostan (vallu 702,1102) ja (massikat 675,399,690)jotkut väittää että 475 ih kulkis muka urku auki 43km/h saattaahan se kulkeekin.onko voimansiirto vahvempi taaveissa vai intikoissa?454,474,475,574 ja 674 on ainekin täys-synkronoitu vaihteisto kuin taaveteissa on vain osittain synkronoitu vaihteisto.
valmet 705- Viestien lukumäärä : 445
Ikä : 27
Paikkakunta : e-k ruokolahti
Vs: nopeat intikat
Ainakin 454 ja 574 on nopeita. 674 ei ole mikään raketti, muista en tiedä.
Peltohommiin niiden vaihteet on paikoitellen hiukan vinkeästi porrastettu. Muuan naapuri vaihtoi 674M aika pian Massikkaan kun Natikassa ei hänen mielestään ollut oikein nasevaa äestysvaihdetta eikä kyntöpuolellakaan tainnut olla pahemmin valinnanvaraa.
Ne ei ole kovin haluttuja kamppeita käytettynä eikä tarjontaakaan kyllä ole kovinkaan paljoa.
Peltohommiin niiden vaihteet on paikoitellen hiukan vinkeästi porrastettu. Muuan naapuri vaihtoi 674M aika pian Massikkaan kun Natikassa ei hänen mielestään ollut oikein nasevaa äestysvaihdetta eikä kyntöpuolellakaan tainnut olla pahemmin valinnanvaraa.
Ne ei ole kovin haluttuja kamppeita käytettynä eikä tarjontaakaan kyllä ole kovinkaan paljoa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: nopeat intikat
Vaihteet on kaksi eri nopeusaluetta, nopean perän ykkönen alkaa siitä mihin hitaan nelonen jää. Hitaan nelonen on hyvä kyntövaihde, nopeus on noin 5-8 km/h, äestysvaihde on nopean perän ykkönen tai kakkonen, nopeudet 8-14km/h.
Intikka on ehkä huonosti haluttu hydrauliikkansa ja öljykylpyjarrujensa takia, ensimmäisiä traktoreita jotka olivat oikeasti nuukia öljyistään, joihin pelkkä lisäys ei riitä, vaan öljyt pitää vaihtaa, ja vieläpä oikeaan laatuun että se toimii. Se on oikeastaan vuonna -70 moderni aikaansa nähden; synkronoitu vaihteisto, öljykylpyjarrut, hydraulisesti kytkettävä ulosotto, tuotokas hydraulipumppu, riippumaton ulkopuolinen hydrauliikka, orbitrooliohjaus ja tosin ei ensin Suomeen tuotuna hydraulinen pikavaihde.
Intikka on ehkä huonosti haluttu hydrauliikkansa ja öljykylpyjarrujensa takia, ensimmäisiä traktoreita jotka olivat oikeasti nuukia öljyistään, joihin pelkkä lisäys ei riitä, vaan öljyt pitää vaihtaa, ja vieläpä oikeaan laatuun että se toimii. Se on oikeastaan vuonna -70 moderni aikaansa nähden; synkronoitu vaihteisto, öljykylpyjarrut, hydraulisesti kytkettävä ulosotto, tuotokas hydraulipumppu, riippumaton ulkopuolinen hydrauliikka, orbitrooliohjaus ja tosin ei ensin Suomeen tuotuna hydraulinen pikavaihde.
Tommi- Viestien lukumäärä : 144
Vs: nopeat intikat
ainakin vaihdekeppi väärällä kädellä hämmennettävä mallia, toki kaikkeen tottuu. niin mitäs vikaa siinä vanhassa olikaan, kun vaihtoehdot alkaa olla tätä luokkaa
Vieraili- Vierailija
Vs: nopeat intikat
Nooh, jos saa puhtaasti soivan IH 674:n samalla rahalla kuin MF 135, Dextan tai 361 Valmetin niin eihän sitä huonona kauppana voi pitää. Kaikki on suhteellista näiden halppisten kanssa. Nettikonetta kun selaa niin jotenkin Neussin tehtaan tekemät 724 tai 824 on hinnoiteltu varsin maltillisesti vaikka ne ehyinä ollessaan on kyllä kovia luita maailmaa vastaan. Hitaita kyllä ja huonoja lähteen pakkasesta mutta muuten jäsyjä pelejä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: nopeat intikat
Onhan niitä tosiaan muitakin traktori merkkejä
Tuo taavi on sellainen harrastuskone kun jotain hajoo niin saa varautua seisokkiin jotain osia kun ei saa heti sekä voi olla kalliita osia
Moottori onneksi halpa remontoida jos vain kampi säilyy ehjänä
Purkaamot ja harrastajien takapihat tulee myös tutuiksi
Tietenkin nuosta juotuu opiskentelemaan joka prikankin mieluusti osata korjata itse tuon aparaatin
Tuo taavi on sellainen harrastuskone kun jotain hajoo niin saa varautua seisokkiin jotain osia kun ei saa heti sekä voi olla kalliita osia
Moottori onneksi halpa remontoida jos vain kampi säilyy ehjänä
Purkaamot ja harrastajien takapihat tulee myös tutuiksi
Tietenkin nuosta juotuu opiskentelemaan joka prikankin mieluusti osata korjata itse tuon aparaatin
Vieraili- Vierailija
Vs: nopeat intikat
Mullakin projektina verstaassa 674:n joka odottelee toista blokia ja kantta (jäätymisvaurio),osia kyllä saa kun on d-239 kone mitä taitaa olla uudemmissakin natikoissa.En ole tosin mitään kiirettä pitänyt kun tuli tuo 996 hommattua,pikkuhiljaa ajattelin natikan laitella metsähenkiseksi kulkimeksi,kun tuo aviatorin projekti näyttää niin hyvältä.Hydrauliikkahan tuossa 674:ssa on aika tehokas,kulultaanhan tuo on hidas mutta kuulemma ajoltaan mukava,kertoi ex-omistaja.574:n kannattaa varmaan ostaa jos rivakamman kulkimen haluaa.Tässä kuva tämänhetkisestä tilasta http://www.uurastajan.com/international4.jpg
uuras- David Brown : DB996, DB880, Maxxum5130
Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Muurame
Vs: nopeat intikat
Onko 574:ssä Perkinssi? Se menee kanssa hieman monimutkaisesti tuo moottorihomma kun osa on Perkinssillä ja osa IH moottorilla. Samaten taisi olla niin että Volvo 500 on jokseenkin sama kone jonkin Natikan kanssa, mutta oliko se sitten juuri 674 vai joku muu? Yksi isäntä jolla oli tallissa 165 ja 674 sanoi että 3x16" viskarssi tulee jotenkin luontevammin verkun perässä. Kai se keulapainoisuus siitä tekee sellaisen, että se pysyy hyvin vaossa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: nopeat intikat
http://www.konedata.net/Traktorit/Volvo500.htm
Tässä on Intikan perä. Moottori on Volvon makuunsa vääntävämmäksi virittelemä Perkins D39.
475 mallissa vuodesta -74 on Perkins A4.212 ja sama kuin 165:sissa verkuissa.
Tässä on Intikan perä. Moottori on Volvon makuunsa vääntävämmäksi virittelemä Perkins D39.
475 mallissa vuodesta -74 on Perkins A4.212 ja sama kuin 165:sissa verkuissa.
Tommi- Viestien lukumäärä : 144
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa