990 selecta vm66
5 posters
Sivu 1 / 1
990 selecta vm66
Tervehdys.
Tuli hankittua kokoelmiin pitkästä aikaa lisää kalustoa. Eli kyseessä on 990 selectamatic vm 1966.
Kysessä on jälleen sellainen surullinen kone joka ei liiku omin voimin mihinkään. Tässä koneessa on jakopää sanonut poks. Tiedustelisin nyt sellaista asiaa että käykö 449001 koneen jakopää kyseiseen koneeseen. Tämän särki menneen koneen moottorin tyyppi on AD4/47A. Noin päällisin puolin katsottuna rattaat voisivat sopia. En ole vielä ehtinyt sovitella. Syöttöpumpun ratas kyllä tuottaa pientä päänvaivaa sillä ko. koneessa oleva pumppu on sillä irrallisella väliakselilla ja nuo hyllyssä olevat rattaat ovat kiinteään versioon.
Tässä näin alkuun faktaa uudesta projektista, lisäilen sitten kun pääsee tästäkin alkuun.
Tuli hankittua kokoelmiin pitkästä aikaa lisää kalustoa. Eli kyseessä on 990 selectamatic vm 1966.
Kysessä on jälleen sellainen surullinen kone joka ei liiku omin voimin mihinkään. Tässä koneessa on jakopää sanonut poks. Tiedustelisin nyt sellaista asiaa että käykö 449001 koneen jakopää kyseiseen koneeseen. Tämän särki menneen koneen moottorin tyyppi on AD4/47A. Noin päällisin puolin katsottuna rattaat voisivat sopia. En ole vielä ehtinyt sovitella. Syöttöpumpun ratas kyllä tuottaa pientä päänvaivaa sillä ko. koneessa oleva pumppu on sillä irrallisella väliakselilla ja nuo hyllyssä olevat rattaat ovat kiinteään versioon.
Tässä näin alkuun faktaa uudesta projektista, lisäilen sitten kun pääsee tästäkin alkuun.
pp_taavit- Viestien lukumäärä : 8
Paikkakunta : Jämijärvi
Vs: 990 selecta vm66
Joo eli se on vielä sillä vanhemmalla märkäputki koneella tyyppinumerosta ja vuosimallista päätellen.
Oliko myynnissä netikoneessa kuvien kera?
Jos oli katselin kuvista että tehostajakin vasemmalla puolella .
Asiaan, - 73 vuoden ruskea runkoiseen 995:seen käy 449001 koneen (eli punarunkoiset 990) jakopää (tiheämpi hammastus) mutta siinä on kuivaputkinen kone ja jakopää hieman eri näköinen kuin tuossa sinun märkäputki koneessa, joten en osaa varmuudella sanoa käykö nuo rattaat sinun peliisi.
Palstan gurut osaa varmaan kertoa enemmän.
ps. Oliko tämä vehje? http://www.nettikone.com/david-brown/990/865341
Oliko myynnissä netikoneessa kuvien kera?
Jos oli katselin kuvista että tehostajakin vasemmalla puolella .
Asiaan, - 73 vuoden ruskea runkoiseen 995:seen käy 449001 koneen (eli punarunkoiset 990) jakopää (tiheämpi hammastus) mutta siinä on kuivaputkinen kone ja jakopää hieman eri näköinen kuin tuossa sinun märkäputki koneessa, joten en osaa varmuudella sanoa käykö nuo rattaat sinun peliisi.
Palstan gurut osaa varmaan kertoa enemmän.
ps. Oliko tämä vehje? http://www.nettikone.com/david-brown/990/865341
Viimeinen muokkaaja, taavetti mies pvm Ke Syys 08 2010, 14:51, muokattu 1 kertaa
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 990 selecta vm66
Putketon moottori on tullut linjalle jo 1968. Märkäputkikoneissa on harvahampaiset valurautaiset jakopyörät. Jossakin vaiheessa tilalle tuli teräksiset hienohampaiset pyörät joiden en ole kuullut keltään hajonneen. Onkohan sitten vielä kolmaskin jakopyörätyyppi, en jaksa muistaa että onko tehty joskus semmosiakin jossa on viistot hampaat. Kun vanhempaan Taaviin yrittää asentaa jälkikäteen ohjaustehostinta niin yleensä joutuu laittamaan uuden tyypin jakopyörät kun sitä vanhan tyypin hammaspyörää ei saa tehostimen pumppuun juuri mistään.
Kultavuoren Lasse tuon jakopyörätilanteen tuntee hyvin ja siellä voi olla käytettyjä satseja, samaten Pihlajaniemi.
Kultavuoren Lasse tuon jakopyörätilanteen tuntee hyvin ja siellä voi olla käytettyjä satseja, samaten Pihlajaniemi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 990 selecta vm66
Tuossa pelissä oli hinta/laatusuhde kohillaan.
Onko tehostajan pumpun ratas ehjä??
Mullakin voi löytyä AD4/47 rattaat.Uudemmat ainakin on hyllyssä.
Tiheämpirattaisten sopivuudesta en ole varma,muuta luulen että sopivat.
Sekin lienee mahdollista,että vaihtaa tuon etukopankin uudempaan.Nissähän on ohjauspumppu oikealla.
Onko tehostajan pumpun ratas ehjä??
Mullakin voi löytyä AD4/47 rattaat.Uudemmat ainakin on hyllyssä.
Tiheämpirattaisten sopivuudesta en ole varma,muuta luulen että sopivat.
Sekin lienee mahdollista,että vaihtaa tuon etukopankin uudempaan.Nissähän on ohjauspumppu oikealla.
Vieraili- Vierailija
Vs: 990 selecta vm66
Jos kyseessä on tuo nettikoneen yksilö niin kuvissahan näkyy selväsi että tehostajan rattaassa on hammasvikaa (kuva 7/7).Case1594 kirjoitti:Onko tehostajan pumpun ratas ehjä??
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 990 selecta vm66
No niinpä näkyi olevan.Jäi tuo kuva katsomatta.Voi teettää työtä löytää moinen ehjä.Toki Lehtolan kone auttanee tuossakin asiassa jollei muualta löydy ehjiä.
Muuten suht hyvin säilynyt kone pienillä tunneilla.AS lienee myös 11/49 välityksillä,joten ei mikään mato.
Muuten suht hyvin säilynyt kone pienillä tunneilla.AS lienee myös 11/49 välityksillä,joten ei mikään mato.
Vieraili- Vierailija
Vs: 990 selecta vm66
Minulla on semmoinen hytinä, että jakopään pyöräsatseja on tehty ammattikouluilla harjoitustöinä.
Nehän pyöräyttää isohampaiset pyörät vanhojen malleillla jos vaan löytyy työkaluhyllystä tarvittava moduuli.
Nehän pyöräyttää isohampaiset pyörät vanhojen malleillla jos vaan löytyy työkaluhyllystä tarvittava moduuli.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 990 selecta vm66
tuos mun 990 vm 68 on tullu aikoonaan kanki kyljestä läpi niin siihe on vaihrettu 70 luvun moottori jostaki junan alle jäänehestä. niin siinä on harvahampahine jakopää olisko sekooteltu tehostajan pumpun paikka on uurempi versio. sellaasehe törmäsin kun ei tahtonu ruveta uuskaa kammen tefa pitämähä nii huomasi jotta ku kopas ei ole ohojurin tappeja niin koppa piti muute asetella keskelle 200 e maksais tuohon tehostajan alkup.ratas remmellä on menny monta vuotta.
Ulvila- David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : alavus
Vs: 990 selecta vm66
Joo, kyllä on se nakkilan kone tämä yksilö. Hetken mielijohteesta sunnuntai aamuna päätin lähtee kattoon ja siltä reissulta se sitten vaihtui tähän talliin.
Anterolta tosiaan löytyi faktaa ja apua tilanteeseen kuten neuvot kuului. Bussin kyytiin sullottiin nippu osia niin alkaa pelittämään.
Eli tuo uudempi jakopää sopii muilta osin mutta syöttöpumppu vaatii sovituskappaleen. Ja lohkoon uusi välilevy. Ja uusi koppakin pitää laittaa mutta silloin tosiaan ei saa tuota alkuperäistä tehostajaa kytkettyä kuten se on suunniteltu kun paikka hyppää koneen toiselle puolelle. Remmiveto on yksi mitä siihen olen ajatellut mutta toisaalta tekisi mieli tehdä tontille pitkästä aikaa kone jossa olisi ihan rehti mekaaninen ohjaus. Tuokin pitäisi onnistua raidetangon pään vaihtamalla kun purkaa tehostajan tunkin pois. Nyt pitää taas vaan löytää aika jotta pääsis kunnolla hypistelemään.
Jälleen kiitos kaikille aktiivisesta vastaamisesta
Anterolta tosiaan löytyi faktaa ja apua tilanteeseen kuten neuvot kuului. Bussin kyytiin sullottiin nippu osia niin alkaa pelittämään.
Eli tuo uudempi jakopää sopii muilta osin mutta syöttöpumppu vaatii sovituskappaleen. Ja lohkoon uusi välilevy. Ja uusi koppakin pitää laittaa mutta silloin tosiaan ei saa tuota alkuperäistä tehostajaa kytkettyä kuten se on suunniteltu kun paikka hyppää koneen toiselle puolelle. Remmiveto on yksi mitä siihen olen ajatellut mutta toisaalta tekisi mieli tehdä tontille pitkästä aikaa kone jossa olisi ihan rehti mekaaninen ohjaus. Tuokin pitäisi onnistua raidetangon pään vaihtamalla kun purkaa tehostajan tunkin pois. Nyt pitää taas vaan löytää aika jotta pääsis kunnolla hypistelemään.
Jälleen kiitos kaikille aktiivisesta vastaamisesta
pp_taavit- Viestien lukumäärä : 8
Paikkakunta : Jämijärvi
Vs: 990 selecta vm66
Anteron putiikki on kyllä Suomen paras paikka löytää käytettyjä taavetin osia 50-70 luvun traktoreihin.Osat on siististi hyllyissä ja mies tietää mistä etsiä.
Myös uudet osat löytyy.
80-luvun taaveteihin purkuosat löytyy sitten parhaiten purkupojilta.
Vaikka 990 on kevyt ohjattava,en poistaisi toimivaa ohjaustehostinta.
Omalleen saa toki tehdä,mitä haluaa.
Myös uudet osat löytyy.
80-luvun taaveteihin purkuosat löytyy sitten parhaiten purkupojilta.
Vaikka 990 on kevyt ohjattava,en poistaisi toimivaa ohjaustehostinta.
Omalleen saa toki tehdä,mitä haluaa.
Vieraili- Vierailija
Vs: 990 selecta vm66
Saanenko kysyä, että kenestä Anterosta on kyse ja mistä ko. henkilön putiikin tiedot löytää? Kun itselläkin meinaan voi tulla joskus osakyselyitä eteen.
Jarkki
Jarkki
Jarkki- Viestien lukumäärä : 118
Vs: 990 selecta vm66
Pihlajaniemen Antero pitää sen nimistä putiikkia kun Koneliike Pihlajaniemi K tuolla pohjanmaan suunnalla.
Yhteystiedot löytyy tuolta DB:n varaosien toimittajat ketjusta https://www.taavetti-talli.net/case-david-brown-traktorit-f1/usein-kysytyt-david-brown-osatoimittajat-t310.htm
Yhteystiedot löytyy tuolta DB:n varaosien toimittajat ketjusta https://www.taavetti-talli.net/case-david-brown-traktorit-f1/usein-kysytyt-david-brown-osatoimittajat-t310.htm
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Similar topics
» David Brown 880 vm66
» Hydrauliikkamysteeri selecta
» 880 selecta
» 880 selecta ajoitus
» DB 990 selecta -66
» Hydrauliikkamysteeri selecta
» 880 selecta
» 880 selecta ajoitus
» DB 990 selecta -66
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa