Vika vai ominaisuus
4 posters
Sivu 1 / 1
Vika vai ominaisuus
Tännäänpä tarttailin Taavetin(-62 990 implen) tulille ilman, että piti kontata ojia pitkin sellille ilmastoinnin toivossa. Elikkä nafta putken veto hehkulle oli hyvä juttu, mitä arvuuttelin tuossa pari viestiketjua sitten. Vaan rohkeasti kohti uusia arvoituksia. Tuota mysteerin omaista nostolaitetta funtsinu ja näitä juttuja lueskennellu, vain ihan pikkasen on vielä hakusessa nuo oikeat asennot kaikille vimstaakeille. Onneton kun pyrkii nostamaan taakit kohti taivasta sama melkein mitä vipua ja ruuvia vääntelee ja kääntelee. Vain kun kuun asento on kohillaan, tulleepi net kyllä alaskin päin meleko vauhilla. Jospa joku osaisi opettaa pikkasen oikealle lavulle, niin helepottas huomattavasti urakointia ja jäis tuosta lanastai jottain jälelle
Jusa- Vierailija
Vs: Vika vai ominaisuus
Vipu taakse: nostaa, vipu eteen: laskee. Siinä välissä on pitoasento.
Jos traktorissa toimii laukaisulaite nostoakselin oikeassa päässä niin pumppu napsahtaa vapaakierrolle kun nostolaite tulee ylös. Vanhemmissa sen on usein inflaatio syönyt tai aika jumittanut, joten kuuntele tarkasti jääkö nosto jurraamaan kun vipu on takana. Jos se jurraa niin pumppu kulahtaa loppuun äkkiä. Jurraaminen loppuu kun liikautat vipua hieman eteenpäin.
Oikealla alhaalla oleva sormipyörä on painonsiirtosyteemin (TCU) säädin. Jos et tarvitse painonsiirtoa mihinkään niin se ruuvi saa olla auki.
Toimiiko se tuohon malliin tällä hetkellä?
Jos traktorissa toimii laukaisulaite nostoakselin oikeassa päässä niin pumppu napsahtaa vapaakierrolle kun nostolaite tulee ylös. Vanhemmissa sen on usein inflaatio syönyt tai aika jumittanut, joten kuuntele tarkasti jääkö nosto jurraamaan kun vipu on takana. Jos se jurraa niin pumppu kulahtaa loppuun äkkiä. Jurraaminen loppuu kun liikautat vipua hieman eteenpäin.
Oikealla alhaalla oleva sormipyörä on painonsiirtosyteemin (TCU) säädin. Jos et tarvitse painonsiirtoa mihinkään niin se ruuvi saa olla auki.
Toimiiko se tuohon malliin tällä hetkellä?
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: Vika vai ominaisuus
Jep, jurraapi mahottomasti ylä asennossa. koitin saada nostovarsien ohjausvipua irti, vain eipä tuo lähteny, vaikka kuinka pieksi. Sepä kun on aika väljän olonen ja aattelin , jos olis vähän kirrannut sitä, kun tuntuupi siltä, että sitä joutuu koko ajan painaan alaspäin, jos meinaa saada varret pyssyyn allaalla.
Jusa- Vierailija
Vs: Vika vai ominaisuus
Jusa kirjoitti:Jep, jurraapi mahottomasti ylä asennossa. koitin saada nostovarsien ohjausvipua irti, vain eipä tuo lähteny, vaikka kuinka pieksi. Sepä kun on aika väljän olonen ja aattelin , jos olis vähän kirrannut sitä, kun tuntuupi siltä, että sitä joutuu koko ajan painaan alaspäin, jos meinaa saada varret pyssyyn allaalla.
Sieltä on rotanloukku kulunut eikä se heitä pumppua vapaalle,noita rotanloukun osia saa vielä uusia Untamalan mieheltä
eli tässä kuvassa toi S osa
http://kayttaja.1g.fi/Taavetti/Implematic_Korjauskirja/photos/photo12.html
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: Vika vai ominaisuus
Mikähän se mahtaapi olla takkaapäin katottuna vasemmalla oleva käsipyörä. Ei tunnosta ainakaan pyörivän sovinnolla ja olis mukava tietää senkin merkitys, ainakin ennen kun särkee sen...
Jusa- Vierailija
Vs: Vika vai ominaisuus
Vasemmalla on nostolaitteen mekaaninen lukitus. Nupin pitäisi pyöriä sormivoimin ja samalla kun se pyörähtää varttikierroksen sen joko nousee ylös noin sentin verran ja seuraavalla vartilla laskeutuu alas saman verran.
Nuppi ylhäällä lukko on auki. Kun nuppi on alhaalla ja nostolaitteen nostaa ihan ääriylös niin lukko napsahtaa kiinni ja nostolaite jää lukituksi ylös.
Nuppi ylhäällä lukko on auki. Kun nuppi on alhaalla ja nostolaitteen nostaa ihan ääriylös niin lukko napsahtaa kiinni ja nostolaite jää lukituksi ylös.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: Vika vai ominaisuus
Sen nupin muuten voi lukita auki asentoon, siellä nupin juuressa on kuusiokololukitusruuvi (pitkäsana) jonka voi kiertää kiinni, niin silloin nupin saa jäämään ylös, kun kädellä kääntää ulospäin.erkki kirjoitti:Vasemmalla on nostolaitteen mekaaninen lukitus. Nupin pitäisi pyöriä sormivoimin ja samalla kun se pyörähtää varttikierroksen sen joko nousee ylös noin sentin verran ja seuraavalla vartilla laskeutuu alas saman verran.
Nuppi ylhäällä lukko on auki. Kun nuppi on alhaalla ja nostolaitteen nostaa ihan ääriylös niin lukko napsahtaa kiinni ja nostolaite jää lukituksi ylös.
Olisiko se nuppi lukittu auki asentoon, tuon rotanloukun toimimattomuuden takia, eli kun nostolaitteet nousee aivan ylös, niin silloinhan menee myös tuo lukko päälle ja tämä on sitten tuottanut "harmaita hiuksia" käytön suhteen.
Muistaakseni implen loppupään malleihin tuli sitten jo se samanlainen systeemi, kuin selectassakin on, eli kun vivun nostaa tarpeeksi ylös, niin lukko on auki asennossa, eikä mene lukkoon automaattisesti.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: Vika vai ominaisuus
Saattaa olla,kurkkaa sinne rotanloukkuun sen pellikannen alle niin näet että onko sen säädössä vikaa vai onko se kulunut.Jyryytin kirjoitti:
Olisiko se nuppi lukittu auki asentoon, tuon rotanloukun toimimattomuuden takia, eli kun nostolaitteet nousee aivan ylös, niin silloinhan menee myös tuo lukko päälle ja tämä on sitten tuottanut "harmaita hiuksia" käytön suhteen.
Samalla kun rotanloukun vaihtaa niin vaihtaa kuluneet puslat nostolaitteeseen.
Tässä kuvassa http://kayttaja.1g.fi/Taavetti/Implematic_Korjauskirja/photos/photo23.html näkyy selvemmin toi rotanloukku,mulla oli kulunu toi osan E hahlo väljäksi ja sitä vastaava tappikin oli kulunut lovelle
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: Vika vai ominaisuus
Kiitoksia paljon avituksesta, alan tutkaileen säätöjä. Hieno homma tällaiset sivut ja auttavainen porukka...
Jusa- Vierailija
ei pelaa
Eipä muuten meilläkään ole ikinä pelannu 850 Taavissa noi tsydeemit ei ole ollu se vaijeri ees kiinni siinä työntövarressa kun ei meijän vanhat miehet niistä tajunnu,myöskään tcu.n säätöpyörästä ei ollu tietoo eikä se vipu nostolaitteen päässä vaikuta mihinkään.
Mutta nostaa ja laskee sehän se tärkein on ollu,mites muuten se nostolaitteen lukitus tappi mikä on kuskin vasemmallapuolella nostolaitteen alla,onkos se tarkoitettu sitten mihin käyttöön et lukitaan varret ylä asentoon vai onko se sen vuoksi jos käyttää kippaavaa lavaa tuosta tapista ei ole tietoo mullakaan?
Alkaa tuolla koneella jo ehtoopuoli häämöttämään ulkonäkö ei paha mutta on jo väljää siellä sun täällä,mut en kyllä tota laitetta romuta,harmittaa vieläkin sen 900 purku vanhan isännän aikana kun on vaan harvinainen peli kuulemma nykyään.
Mutta nostaa ja laskee sehän se tärkein on ollu,mites muuten se nostolaitteen lukitus tappi mikä on kuskin vasemmallapuolella nostolaitteen alla,onkos se tarkoitettu sitten mihin käyttöön et lukitaan varret ylä asentoon vai onko se sen vuoksi jos käyttää kippaavaa lavaa tuosta tapista ei ole tietoo mullakaan?
Alkaa tuolla koneella jo ehtoopuoli häämöttämään ulkonäkö ei paha mutta on jo väljää siellä sun täällä,mut en kyllä tota laitetta romuta,harmittaa vieläkin sen 900 purku vanhan isännän aikana kun on vaan harvinainen peli kuulemma nykyään.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» DB 880 selectamatic nostolaite
» Case ih 1394 lakkasi kulkemasta
» mystinen vika 990
» Muuta keskustelua
» Autot
» Case ih 1394 lakkasi kulkemasta
» mystinen vika 990
» Muuta keskustelua
» Autot
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa