1694 peräöljyt tippuu kykinkopasta
Sivu 1 / 1
1694 peräöljyt tippuu kykinkopasta
Kytkin kävi pehmytkäyttöiseksi ja alkoi luistamaan kolmosella ja hs nelosella. Peräöljyä tiputtelee kolmen tipan minuuttivauhtia kytkimen luukun hukkareiästä. Pientä purkupuuhastelua taitaa olla tiedossa Öljy taitaa tulla voimanulosoton ja kykinakselin välistä vai kykinakselin ja tukiputken välistä? Kuvista en saanut selvää tiivisteistä. Stefojako lienee? Kaiketi katkaistava ja koppi otettava pois. Lähteekö voimanulosoton akseli eteenpäin pois . Sittenhän siihen varmaan pääsee tiivisteitä vaihtelemaan, kun vaihteiston kannen aukaisee, ilman että vaihteistoa irrottaa. Vinkkejä kaivataan
Viimeinen muokkaaja, otsoni pvm Pe Marras 12 2010, 20:28, muokattu 1 kertaa
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1694 peräöljyt tippuu kykinkopasta
Tiivisteet taisi viimein selvitä. CNH Parts&service catalogista 1594 power trainista 6-158/24 ja6-152/33 . Jonkinlaisia huulitiivisteitä lienevät. Mittojakin oli laitettu. Jos vaikka niillä tiivistekaupasta jotain löytyisi. Kunhan ne vain saisi sopuisasti näkyville . Jostain syystä 1694/1690 varaosakuvat eivät auenneet vai onko niitä ollutkaan?
Olivakin kovalootaisen kuvia .Hydrasiftit kenties 6-174/3 ja 6-184/2
Olivakin kovalootaisen kuvia .Hydrasiftit kenties 6-174/3 ja 6-184/2
Viimeinen muokkaaja, otsoni pvm La Marras 13 2010, 09:33, muokattu 1 kertaa
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1694 peräöljyt tippuu kykinkopasta
1694 ei oo vissiin viety koskaan jenkkeihin,siksi ei löydy tietoja ollenkaan.No 1594 on turboa lukuunottamatta sama.
Katkaisuhoitoon joutuu taavi,että pääsee stefat vaihtamaan.
Katkaisuhoitoon joutuu taavi,että pääsee stefat vaihtamaan.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1694 peräöljyt tippuu kykinkopasta
Joo,on tosiaan vähän isopäinen homma vaihtaa ne stefat,itse katkaisisin sen takasillan edestä ja vetäisin vaihteiston ja rungon hytin alta pois ja sitten vaihteiston kansi irti ja laatikkoa nyhtää vähän taaksepäin,sen jälkeen ne pääsee vaihtamaan.
Siitähän joutuu HS mallista purkamaan vähän vaihteiston nokkaaki että saa ne stefat vaihettua,eikös se vo akselin stefa ollut aika lähellä etupakan rummun runkoa.
Siitähän joutuu HS mallista purkamaan vähän vaihteiston nokkaaki että saa ne stefat vaihettua,eikös se vo akselin stefa ollut aika lähellä etupakan rummun runkoa.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1694 peräöljyt tippuu kykinkopasta
Jos katkaisee koneen kytkinkopan kohdalta ja ottaa hytin pois ja vaihteiston kannen irti,pitäs vielä lootaa saada nostettua etupäästä ylöspäin että pääsis purkamaan sen kytkinakselin irti,sen vo akselin sais vedettyä kytkimeenki päis irti kun muistas laittaa ulosoton päälle,jotta kytkentäholkki ei tippuis pois.
Siitä pitäis silloin vielä löysätä perä irti ja sitä ennen ulosottovaihteisto irti,sitten vois nostaa sitä laatikkoa
Tuossa paikassa olis Zetorista ollu oppimista,siitä tuon systeemin saa purettua nätisti jos öljy tulee kytkimeen.
Se vuotaa nimenomaan se sisempi stefa todennäköisesti enemmän,ei varmaan ole huullosta ollenkaan paikalla
Jos sinulla on jämerä rata käytössä,anna hyttä olla paikallaan ,ota ulosottovaihde pois ja kytkinakseli vo puolelta ulos ja vedä takasillasta koko roska irti ei ole monen tunnin homma,ne perän säätömutterit vaan jätä pukkeihin kiinni niin ei muutu tällikkää perän säädössä
Tein viime viikolla vastaavan homman,mutta ei tullu kuvia taaskaa otettua,se oli vaan kovaloota malli jossa väljempi se etupää,hs mallissa on niin täynnä se kopan alus niinkuin emakko sika olis sinne survottu.
Sehän on tuolla dunkelin foorumila periaateohjeet tuollaisesta katkaisumallista 1690 koneeseen muutaman vuoden takaa,setäni käytti tuota tyyliä vaikka esim. korjaamokirjat neuvoo aivan toisin,tuo on hänen opettama malli.
Siitä pitäis silloin vielä löysätä perä irti ja sitä ennen ulosottovaihteisto irti,sitten vois nostaa sitä laatikkoa
Tuossa paikassa olis Zetorista ollu oppimista,siitä tuon systeemin saa purettua nätisti jos öljy tulee kytkimeen.
Se vuotaa nimenomaan se sisempi stefa todennäköisesti enemmän,ei varmaan ole huullosta ollenkaan paikalla
Jos sinulla on jämerä rata käytössä,anna hyttä olla paikallaan ,ota ulosottovaihde pois ja kytkinakseli vo puolelta ulos ja vedä takasillasta koko roska irti ei ole monen tunnin homma,ne perän säätömutterit vaan jätä pukkeihin kiinni niin ei muutu tällikkää perän säädössä
Tein viime viikolla vastaavan homman,mutta ei tullu kuvia taaskaa otettua,se oli vaan kovaloota malli jossa väljempi se etupää,hs mallissa on niin täynnä se kopan alus niinkuin emakko sika olis sinne survottu.
Sehän on tuolla dunkelin foorumila periaateohjeet tuollaisesta katkaisumallista 1690 koneeseen muutaman vuoden takaa,setäni käytti tuota tyyliä vaikka esim. korjaamokirjat neuvoo aivan toisin,tuo on hänen opettama malli.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1694 peräöljyt tippuu kykinkopasta
Työlääksi taitaa mennä. Voipi olla ettei vaihteiston nokasta saa "support tubea" (viite 1 kuva 6-174) irti ilman vaihteiston hilaamista taaksepäin. Dunkkelissahan oli hyvät ohjeet vaihteiston esille ottoon koppia irrottamatta.
Mikäli voimanulosoton tiiviste on kuvassa 6-184 oleva tiiviste 2 näyttäisi se olevan etupakan sisällä. Jos akseli tulee suoraan ulos, niin sittenhän tiivisteen voi vaihtaa kenties pakkaa purkamatta.
Alkaa tuntua ettei kirjaviisaus enää auta. Täytyy katsoa miten se on tehty.
Hätäkös tässä, toukoihin on vielä aikaa
Kiitos neuvoista. Kerkesit jo vastailemaan kun tässä tavailin aakkosia
Mikäli voimanulosoton tiiviste on kuvassa 6-184 oleva tiiviste 2 näyttäisi se olevan etupakan sisällä. Jos akseli tulee suoraan ulos, niin sittenhän tiivisteen voi vaihtaa kenties pakkaa purkamatta.
Alkaa tuntua ettei kirjaviisaus enää auta. Täytyy katsoa miten se on tehty.
Hätäkös tässä, toukoihin on vielä aikaa
Kiitos neuvoista. Kerkesit jo vastailemaan kun tässä tavailin aakkosia
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1694 peräöljyt tippuu kykinkopasta
On aikaa kun viimeksi vaihdon pelkästään nuo tiivisteet,mutta kyllä siinä joutu hilaamaan lootaa taaksepäin,ja jotain joutu purkamaanki siitä edestä että akselin sai ulos,pidempänä se oli kun kovalootassa,ja siitäki pitää purkaa ryöminyäpyörä irti ,tiivistehän on vo puolelle kovaslootassa sen sisässä.
Sen torviakselin stefan saa helposti purettua ja vaihettua kun kansi on irti.
Sen torviakselin stefan saa helposti purettua ja vaihettua kun kansi on irti.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1694 peräöljyt tippuu kykinkopasta
Hidasta kun on yksisormijärjestelmällä niin kerkesit V-M jo vastailemaan kun itse pähkäilin teorioita.
Pikkuhiljaa alkaa valkenemaan vaikka ongelma on vielä raudan sisällä. Hydrashift vain saatava irtonaiseksi, niin tiivisteet on ilmeisesti helppo vaihtaa.
Palailen asiaan kun saan homman alulle. Nyt ei ole sellaista tarmonpuuskaa että vaihteisto olisi illalla valohoidossa.
Pikkuhiljaa alkaa valkenemaan vaikka ongelma on vielä raudan sisällä. Hydrashift vain saatava irtonaiseksi, niin tiivisteet on ilmeisesti helppo vaihtaa.
Palailen asiaan kun saan homman alulle. Nyt ei ole sellaista tarmonpuuskaa että vaihteisto olisi illalla valohoidossa.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1694 peräöljyt tippuu kykinkopasta
Veli-Mattihan se on paljon noita käyttänyt auki.
Ite vain kolme. En kyllä pidä tuota katkaisemista kytkikopan takaa mitenkään suuritöisenä.
Jos vain on etukuormain tai joku muu millä saa hytin nostettua pois ,niin sen irroitus ei kauaa kestä.
Siinä on se hyvä puoli,että voi samallla laittaa lisää/uusia äänieristyksiä hytin alle ja etuosaan,
HS-vipukin on helppo laitaa samalla parempaan paikkaan hydr panelin eteen.
Ite vain kolme. En kyllä pidä tuota katkaisemista kytkikopan takaa mitenkään suuritöisenä.
Jos vain on etukuormain tai joku muu millä saa hytin nostettua pois ,niin sen irroitus ei kauaa kestä.
Siinä on se hyvä puoli,että voi samallla laittaa lisää/uusia äänieristyksiä hytin alle ja etuosaan,
HS-vipukin on helppo laitaa samalla parempaan paikkaan hydr panelin eteen.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1694 peräöljyt tippuu kykinkopasta
Joo,ei se paha ole siitäkään katkasta,ei ollenkaan,mutta sitten pitää vielä irrottaa hytti,vaihteiston kansi,ja sen jälkeen katkasta takasillan etupuolelta siten että vaihteisto jää takasiltaan kiinni ja suorittaa korjaus siinä,mahdollisuuksiahan on monia,mutta jos ei ole hytin nostovälineitä ym. silloin tuo neuvomani konsti on helpoimmasta päästä suorittaa kenttäolosuhteissa.
Molempia systeemejä käytän mutta jos pelkästään vaihteistoon on asiaa silloin yleensä jätän hytin päälle ja vedän rungon vaihteistoineen alta pois.
Molempia systeemejä käytän mutta jos pelkästään vaihteistoon on asiaa silloin yleensä jätän hytin päälle ja vedän rungon vaihteistoineen alta pois.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1694 peräöljyt tippuu kykinkopasta
Hyvien neuvojen saattelemana on koppi pois, oli muuten tiukassa, taaemmat kumipuslapultit etenkin. Kone kun on kaikilla herkuilla, niin oli siinä rapeltamista. Etenkin tuplapumppukytkentävaijeri varsin hankala. Peräkärryjarruventtiili haittasi pahasti vaijerin irroitusta. Takasilta on vielä kahdella pultilla vaihteistossa kiinni, peräreppu ,vo akseli ja laakeri pukit jo irrotettu. Eli homma jatkuu perästäpäin katkasumenetelmällä. Hydrauliputkista piti toinen ottaa ylipaineventtiilistä irti, jotta toisen sai auki. Tankitkin otin pois, että sai työtilaa.
Eiköhän se emakko sieltä päivän valoon tule
Mitenkahän lienee kytkinlevyn laita? Se on neljä vuotta vanha IKH:n keraaminen paketti. Täytyykö laittaa suosiolla uusiksi vai koittaa kuivatella
Eiköhän se emakko sieltä päivän valoon tule
Mitenkahän lienee kytkinlevyn laita? Se on neljä vuotta vanha IKH:n keraaminen paketti. Täytyykö laittaa suosiolla uusiksi vai koittaa kuivatella
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1694 peräöljyt tippuu kykinkopasta
No niin,kyllä sieltä emakko kohta näkyy,onko siihen tehty mitään remonttia koskaan,jos ei,kannattais varmaan laittaa räikät ja tiivisteet nyt ainakin,jopa levypakat,keralevy kyllä kannattaa vaihtaa,se aina lämmetessään pukkaa uutta öljyä pintaan,harmi homma,se maksaa jotain 300 e pintaan.
Onkohan Markulla nyt uusia pakkoja hyllyssä,etupakka taisi olla.
Jos purat sitä laatikkoa,elä mene muuttelemaan niitä ajotusventtiilien säätöjä,anna ne olla,niiden säätöön on omat menetelmät sitten.
Niissä putkiissaki on o-renkaat jotka tahtoo jo olla pakeliittia jos ei ole uusittu,samoin ne rumpujen paksut o-renkaat tahtoo olla kovat.
Painetta voit pikkusen nostaa,näkyy olevan vähän tiukemmalle säädetty noissa mitkä on jo uudehkona korjattu.
Onkohan Markulla nyt uusia pakkoja hyllyssä,etupakka taisi olla.
Jos purat sitä laatikkoa,elä mene muuttelemaan niitä ajotusventtiilien säätöjä,anna ne olla,niiden säätöön on omat menetelmät sitten.
Niissä putkiissaki on o-renkaat jotka tahtoo jo olla pakeliittia jos ei ole uusittu,samoin ne rumpujen paksut o-renkaat tahtoo olla kovat.
Painetta voit pikkusen nostaa,näkyy olevan vähän tiukemmalle säädetty noissa mitkä on jo uudehkona korjattu.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1694 peräöljyt tippuu kykinkopasta
No joo. Siitähän taitaa tulla sitten talven puhdetyöt. Ja hakkeetkin jäi projektin taakse. Sen verran kyllä aavistelin ,että pari kärryä täytin valmiiksi, ettei heti vilu pääse yllättämään. Aikasemmista remonteista en tiedä. Kone ollut minulla noin 8v ja 3000 tuntia. Kyllähän se varmaan huollon aika on. Täytyy ottaa possu tupaan kun saa irti, niin voi siistissä sisätiloissa perehtyä tekniikkaan.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1694 peräöljyt tippuu kykinkopasta
Takimmaiset kumipuslapultit tuppa olemaan lujassa.
Jos minun kone ois, niin uusisin samalla ne hytin kumityynyt.Ainakin Marjakankaalla niitä on hyllyssä.
Kuten V-M sanoikin hs:ään uudet o-renkaat rumpuihin,uudet "räikkä"laakerit ja luultavasti myös uudet levyt.
Hs-pakat (levyt) saa kyllä hiukka halvemmalla kuin varaosaliike ilmoittaa.
Kykinasetelma sitten harkinnan mukaan .Uusi maksaa noin 650 euroa IKH:lla.
Moottorin takapään stefan vaihtaisin myös samalla ,vauhtipyörä vain pois.
HS:n purkaminen/kokoaminen kylla onnistuu amatööriltäkin,kunhan on tarkkana ja purkuvaiheessa panee asioita paperille.
Säätöhommiin löytyy foorumilta apuja.
Jos minun kone ois, niin uusisin samalla ne hytin kumityynyt.Ainakin Marjakankaalla niitä on hyllyssä.
Kuten V-M sanoikin hs:ään uudet o-renkaat rumpuihin,uudet "räikkä"laakerit ja luultavasti myös uudet levyt.
Hs-pakat (levyt) saa kyllä hiukka halvemmalla kuin varaosaliike ilmoittaa.
Kykinasetelma sitten harkinnan mukaan .Uusi maksaa noin 650 euroa IKH:lla.
Moottorin takapään stefan vaihtaisin myös samalla ,vauhtipyörä vain pois.
HS:n purkaminen/kokoaminen kylla onnistuu amatööriltäkin,kunhan on tarkkana ja purkuvaiheessa panee asioita paperille.
Säätöhommiin löytyy foorumilta apuja.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1694 peräöljyt tippuu kykinkopasta
Power shift unit onnistuneesti erotettu muusta rakenteesta Nyt täytyy taas tutustua teoriapuoleen, ennenkuin osaa kysellä lisää
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1694 peräöljyt tippuu kykinkopasta
Kytkinakselin stefa löytyi tukiputken alta päätylaipasta ja lähti helposti pois. Vo -akselin stefaa varten täytyi päätylaippa irrottaa, jolloin kytkinakseli lähti vetämällä pois ja vo-stefa pilkistelee akselin sisällä messinki puslan takana. Stefa on aivan kovettunut ja hajoaa, ulkokehä tahtoo jäädä akselin sisään. Millähän saisi puslan ehjänä irti niin helpottuisi tiivisteen vaihto?
Takayksikön ylimmäisen planeetta- sekä aurinkopyörän hampaat jonkin verran kuluneen/syöpyneen näköiset. Jotain vilunkia sielläkin?
Takayksikön ylimmäisen planeetta- sekä aurinkopyörän hampaat jonkin verran kuluneen/syöpyneen näköiset. Jotain vilunkia sielläkin?
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1694 peräöljyt tippuu kykinkopasta
Pusla irtosi nätisti kun laittoi 1/2 tuuman satsista 24mm hylsyn akselin sisään ja kopautti sitä 3/4 tuuman jäykällä vääntovarrella (=liukuvasara )
Öljyvuoto on täten järjestyksessä. Homma jatkuu hydrasiftin huoltona teen siitä oman topicin
Öljyvuoto on täten järjestyksessä. Homma jatkuu hydrasiftin huoltona teen siitä oman topicin
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa