1394 HS
+3
erkki
taavettimies
nuffieldmaster
7 posters
Sivu 1 / 1
1394 HS
Ensi talvena, eli 2011-2012 tuntuu olevan tarvetta toiselle hieman uudemmalle koneelle.
Tuossa iskin silmäni oikeaan kaunokaiseen, 1394 HS:ään jonka hintapyynti maltillinen 6800 € verolla.
Takaveto traktori, valtulla myynnissä. En ole koneesta soitellut, enkä varmasti soita koska tällä hetkellä ei tarve vielä ole niin kova, että sen pihaan jouten seisomaan ostaisin. Tai, ei sitä vielä tiedä.
Liekkö hinta/laatusuhde kohdallaan, eli tuleeko normaalia pienempi pyynti seuraavista asioista: Takaveto ja pelottava HS vaihteisto?
Kun tuolla toisella englannin insinööritaidonnäytteellä, eli leylandilla ajan, ei minua pelota pätkääkään taavetinkaan loota.
Onko kukaan ajanut tuolla kyseisellä yksilöllä, saati omistanut sen? Mikä lie historia, ja onko se sipistelty pommi vai alkuperäiskuosinen?
Nätti se on kyllä kuvissa.
2 konetta siis alan tässä pikkuhiljaa etsiskelemään, ja merkit joita katselen on leyland, (case) db:t, mf, jd ja ford. Etummaiset ovat ykkösenä lähinnä varaosien saannin kohtuullisuudessa sekä edullisuudessaan. MF, ford ja jd toki todella mainioita varaosien takia, mutta hinta pompsahti. Kotimaisen varaosasaatavuus hirvittää ihan tosissaan, ruotsalaisen varaosien saatavuudesta myös kauhistuin yhtä asiakkaan konetta kunnostaessa ja itämerkkeihin en sorru. Italialaiset ei kiinnosta eikä saksalaiset juurikaan, ne on niin erikoisia suomessa, kuten esimerkiksi deutz.
Mutta tosiaan tuo kone pikkaisen herättä mielenkiintoa, josko siittä sopiva kone 2 kuskille talvitöihin urakointiin? Hitusen toki mietin uskallanko täällä tommoisen ajatuksen julkaista kun leukkua moitittiin yhdessä topicissa (syyttä) ihan olan takaa, ja otetaanko nyt sitten viimeinen niskalenkkiote kiinni kun toisen perienglantilaismerkin harrastaja suuntaa katsettaan myös tähän valkeaan val... vaihtoehtoon
Tuossa iskin silmäni oikeaan kaunokaiseen, 1394 HS:ään jonka hintapyynti maltillinen 6800 € verolla.
Takaveto traktori, valtulla myynnissä. En ole koneesta soitellut, enkä varmasti soita koska tällä hetkellä ei tarve vielä ole niin kova, että sen pihaan jouten seisomaan ostaisin. Tai, ei sitä vielä tiedä.
Liekkö hinta/laatusuhde kohdallaan, eli tuleeko normaalia pienempi pyynti seuraavista asioista: Takaveto ja pelottava HS vaihteisto?
Kun tuolla toisella englannin insinööritaidonnäytteellä, eli leylandilla ajan, ei minua pelota pätkääkään taavetinkaan loota.
Onko kukaan ajanut tuolla kyseisellä yksilöllä, saati omistanut sen? Mikä lie historia, ja onko se sipistelty pommi vai alkuperäiskuosinen?
Nätti se on kyllä kuvissa.
2 konetta siis alan tässä pikkuhiljaa etsiskelemään, ja merkit joita katselen on leyland, (case) db:t, mf, jd ja ford. Etummaiset ovat ykkösenä lähinnä varaosien saannin kohtuullisuudessa sekä edullisuudessaan. MF, ford ja jd toki todella mainioita varaosien takia, mutta hinta pompsahti. Kotimaisen varaosasaatavuus hirvittää ihan tosissaan, ruotsalaisen varaosien saatavuudesta myös kauhistuin yhtä asiakkaan konetta kunnostaessa ja itämerkkeihin en sorru. Italialaiset ei kiinnosta eikä saksalaiset juurikaan, ne on niin erikoisia suomessa, kuten esimerkiksi deutz.
Mutta tosiaan tuo kone pikkaisen herättä mielenkiintoa, josko siittä sopiva kone 2 kuskille talvitöihin urakointiin? Hitusen toki mietin uskallanko täällä tommoisen ajatuksen julkaista kun leukkua moitittiin yhdessä topicissa (syyttä) ihan olan takaa, ja otetaanko nyt sitten viimeinen niskalenkkiote kiinni kun toisen perienglantilaismerkin harrastaja suuntaa katsettaan myös tähän valkeaan val... vaihtoehtoon
Vs: 1394 HS
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=2936559&com=0&fl=&ba=0&sid=&fromclub=
Enpä tiedä voidaanko tässä nyt oikein uudemmasta koneesta puhua, samanlaisia veteraaneja alkaa olla molemmat sekä taavi että leukku. Tuonkin tekniikka on 70 luvulta ja näiden vanhojen kanssa pitää olla valmis remonttiin.
Hinta on varsin normaali halvemmallakin saattaa saada, mutta ei ehkä ihan noin hyvännäköistä tuohan on varsinainen karamelli. Ohjaamon verhouksetkin ovat ihmeen hyvännäköisiä, voipi olla että on ollut tarkalla pidolla.
Ohjaamokuvasta päätellen hs vipu on siirretty parempaan paikkaan likemmälle aluevaihdinta ja ainakin kaksi hydrauliikka lohkoa näyttäisi olevan. Rengastus on varsin köyhä mutta jos lumikoneeksi menee kapeat renkaat voivat olla hyödyksi paksussa hangessa liikkuessa.
Nostotehon (2200kg) pitäisi riittää vakionakin tuon kokoluokan traktoreihin tarkoitettuihin työkoneisiin, toki apusylkkä on mahdollista laittaa.
Mittaritunteja on tavanomainen määrä, taavetissa on laiska mittari joten tuokin kone voi olla monenlaisessa kunnossa riippuu täysin minkälaisessa käytössä on ollut. Mittaritunti taitaa tulla 2080 kierroksella.
Jos käy kokeilemassa kannattaa testata nostolaitetta jollain painavammalla taakalla. Koneen pitäisi hörähtää nollakelistä suht vaivatta käyntiin, ainakin jos syöttöpumpun ennakonsäätö ruuvvi on kiinni.
Tämäkin kannattaa lukaista https://www.taavetti-talli.net/info-f12/hydra-shift-mita-huomioitava-koeajolla-t546.htm
Enpä tiedä voidaanko tässä nyt oikein uudemmasta koneesta puhua, samanlaisia veteraaneja alkaa olla molemmat sekä taavi että leukku. Tuonkin tekniikka on 70 luvulta ja näiden vanhojen kanssa pitää olla valmis remonttiin.
Hinta on varsin normaali halvemmallakin saattaa saada, mutta ei ehkä ihan noin hyvännäköistä tuohan on varsinainen karamelli. Ohjaamon verhouksetkin ovat ihmeen hyvännäköisiä, voipi olla että on ollut tarkalla pidolla.
Ohjaamokuvasta päätellen hs vipu on siirretty parempaan paikkaan likemmälle aluevaihdinta ja ainakin kaksi hydrauliikka lohkoa näyttäisi olevan. Rengastus on varsin köyhä mutta jos lumikoneeksi menee kapeat renkaat voivat olla hyödyksi paksussa hangessa liikkuessa.
Nostotehon (2200kg) pitäisi riittää vakionakin tuon kokoluokan traktoreihin tarkoitettuihin työkoneisiin, toki apusylkkä on mahdollista laittaa.
Mittaritunteja on tavanomainen määrä, taavetissa on laiska mittari joten tuokin kone voi olla monenlaisessa kunnossa riippuu täysin minkälaisessa käytössä on ollut. Mittaritunti taitaa tulla 2080 kierroksella.
Jos käy kokeilemassa kannattaa testata nostolaitetta jollain painavammalla taakalla. Koneen pitäisi hörähtää nollakelistä suht vaivatta käyntiin, ainakin jos syöttöpumpun ennakonsäätö ruuvvi on kiinni.
Tämäkin kannattaa lukaista https://www.taavetti-talli.net/info-f12/hydra-shift-mita-huomioitava-koeajolla-t546.htm
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 1394 HS
Kyllähän ne kukkarolle paremmin sopivat merkit ovat lähes järestään sammuneita merkkejä ehkä Urkkia, Zetkaa ja Belkkua lukuunottamatta.
Vanhan takapotkun kysyntä alkaa olla pohjalukemissa ja vielä powershiftillä varustettuna niin se alkaa muuttua myyjän markkinasta pian ostajan markkinaksi.
HS on ihan yhtä hyvä loota kuin kova aski jos siinä on pidetty puhtaat öljyt ja on ollut tapana käynnistää pikavaihde ykkösellä.
Maantiehommassa se kärsii siitä jos sitä käytetään jarruna, eli työnnetään pienempi pesään isosta vauhdista. Maantiekäytössä ne ei kyllä ole kovin suosittuja kun huiput jää jonnekin 27 tietämiin. HS-laatikon remppaaminen ei kuulemma ole avaruustiedettä jos sihen pitää vaihtaa levyjä tai pantoja, ittellä ei ole kokemusta siitä sen enempää kuin kovan laatikonkaan remppaamisesta.
1394 on suoraan alenevassa polvessa 996, erittäin koeteltua tekniikkaa ja varsinkin Englannissa hyvässä huudossa.
Leukulla ajaen olet tottunut kevyeen keulaan ja pieneen kääntösäteeseen. 1394 on sitä samaa rotua. Hytti siinä on suunnillleen ihan nykyaikaista tasoa vaikka ikää on jo kertynyt.
Minusta tuollaisen kanssa ei ole isoa mahdollisuutta ostaa sutta jos löydät koeajoon mukaan sellaisen kaverin joka tietää miten kunnossa oleva kone ja HS pelittää.
Vanhan takapotkun kysyntä alkaa olla pohjalukemissa ja vielä powershiftillä varustettuna niin se alkaa muuttua myyjän markkinasta pian ostajan markkinaksi.
HS on ihan yhtä hyvä loota kuin kova aski jos siinä on pidetty puhtaat öljyt ja on ollut tapana käynnistää pikavaihde ykkösellä.
Maantiehommassa se kärsii siitä jos sitä käytetään jarruna, eli työnnetään pienempi pesään isosta vauhdista. Maantiekäytössä ne ei kyllä ole kovin suosittuja kun huiput jää jonnekin 27 tietämiin. HS-laatikon remppaaminen ei kuulemma ole avaruustiedettä jos sihen pitää vaihtaa levyjä tai pantoja, ittellä ei ole kokemusta siitä sen enempää kuin kovan laatikonkaan remppaamisesta.
1394 on suoraan alenevassa polvessa 996, erittäin koeteltua tekniikkaa ja varsinkin Englannissa hyvässä huudossa.
Leukulla ajaen olet tottunut kevyeen keulaan ja pieneen kääntösäteeseen. 1394 on sitä samaa rotua. Hytti siinä on suunnillleen ihan nykyaikaista tasoa vaikka ikää on jo kertynyt.
Minusta tuollaisen kanssa ei ole isoa mahdollisuutta ostaa sutta jos löydät koeajoon mukaan sellaisen kaverin joka tietää miten kunnossa oleva kone ja HS pelittää.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 1394 HS
En nyt ihan varma olisiko tuo yksilö Hanhisuantojen vanha jotenkin tutun olonen kone
Vieraili- Vierailija
Vs: 1394 HS
nuffieldmaster kirjoitti:Ensi talvena, eli 2011-2012 tuntuu olevan tarvetta toiselle hieman uudemmalle koneelle.
Tuossa iskin silmäni oikeaan kaunokaiseen, 1394 HS:ään jonka hintapyynti maltillinen 6800 € verolla.
Takaveto traktori, valtulla myynnissä. En ole koneesta soitellut, enkä varmasti soita koska tällä hetkellä ei tarve vielä ole niin kova, että sen pihaan jouten seisomaan ostaisin. Tai, ei sitä vielä tiedä.
Liekkö hinta/laatusuhde kohdallaan, eli tuleeko normaalia pienempi pyynti seuraavista asioista: Takaveto ja pelottava HS vaihteisto?
Kun tuolla toisella englannin insinööritaidonnäytteellä, eli leylandilla ajan, ei minua pelota pätkääkään taavetinkaan loota.
Onko kukaan ajanut tuolla kyseisellä yksilöllä, saati omistanut sen? Mikä lie historia, ja onko se sipistelty pommi vai alkuperäiskuosinen?
Nätti se on kyllä kuvissa.
2 konetta siis alan tässä pikkuhiljaa etsiskelemään, ja merkit joita katselen on leyland, (case) db:t, mf, jd ja ford. Etummaiset ovat ykkösenä lähinnä varaosien saannin kohtuullisuudessa sekä edullisuudessaan. MF, ford ja jd toki todella mainioita varaosien takia, mutta hinta pompsahti. Kotimaisen varaosasaatavuus hirvittää ihan tosissaan, ruotsalaisen varaosien saatavuudesta myös kauhistuin yhtä asiakkaan konetta kunnostaessa ja itämerkkeihin en sorru. Italialaiset ei kiinnosta eikä saksalaiset juurikaan, ne on niin erikoisia suomessa, kuten esimerkiksi deutz.
Mutta tosiaan tuo kone pikkaisen herättä mielenkiintoa, josko siittä sopiva kone 2 kuskille talvitöihin urakointiin? Hitusen toki mietin uskallanko täällä tommoisen ajatuksen julkaista kun leukkua moitittiin yhdessä topicissa (syyttä) ihan olan takaa, ja otetaanko nyt sitten viimeinen niskalenkkiote kiinni kun toisen perienglantilaismerkin harrastaja suuntaa katsettaan myös tähän valkeaan val... vaihtoehtoon
En oikein tiedä kannattaako takavetoa ostaa, melkein samalla rahalla katsoo nelivedonkin, ilman muuta, monikäyttöisempi vehje tarkan euron miehelle. Vaikka olis joku minkki kopissa asunut, ei välttämättä muuten huonolla pidolla olleet. Itellä ainakin vehkeet(koneet) on valitettavasti nuhjuisia ja pesemättömiä pitkiä aikoja, mutta huollot tehty. Siisteys ei kaikkea kerro vaikka ohjaamon lattialla olis 5 senttiä savea.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1394 HS
jos nopeuteen kiinnittää huomiota, niin tuohan on mitä torennäköösemmin jo harvemmalla pyörävälityksellä, ainaki täs kylällä on samallaanen 86vm 1394 niin siinä on 11/49 rattaat, ja kun tuos on jo valmiiksi 38" vanteet niin siihen voi laittaa esim. 16.9 kumit kun vaihtaa tai levittää kehät, mutta onhan raktoris muutakin tärkiää kun se huippunopeus.. olen huomioinu että valtran liikkeis ei yritetä kiskoa taaveteista ylihintoja!
Ulvila- David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : alavus
Vs: 1394 HS
Meinasin myös käskeä ajattelemaan nelivetoa, ja vaikka vähän uudempaa, jos meinaa urakkaa tehdä. Itse kyllästyin vanhaan paljon ajettuun nelikko Zetoriin, tai sen korjaustarpeeseen. Jos jotakin teki, niin aina oli remonttia tiedossa ja vähän sellainen kylmärinki töissä, että mitähän seuraavaksi. Laitoin sitten kunnolla uudemman, ja kannatti. Yhtä sulaketta ja mittariston maajohtoa lukuunottamatta neljättä vuotta mennään ilman remonttia, ja tuntejakin on tullut että hankintahinta on kuoletettu reilusti. Ja nämä uudemmat nelikot on tosi ketteriä, alle kahdeksan metrin kääntöympyrällä pärjään ahtaimmissakin paikoissa.
Tommi- Viestien lukumäärä : 144
Vs: 1394 HS
Etuvedon tarve on aika tavalla kiinni siitä mitä traktorilla tekee. Semmoisessa pikkupyörityksessä mitä ittellä on eli rankapuuhommia, lumen aurausta ja jotain kesannon niittelyä, pärjää takavetoisellakin täysin ongelmitta kun ei ole keulakuormaajaa.
Minusta tuo ei ole se sama joka oli Raahessa myynnissä jokin aika sitten, eikös se ollut kovalla laatikolla?? en ole varma.
Minusta tuo ei ole se sama joka oli Raahessa myynnissä jokin aika sitten, eikös se ollut kovalla laatikolla?? en ole varma.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 1394 HS
Neliveto olisi plussaa, mutta sitten sellaiseen koneeseen pitäisi saada kuormaaja. 80 luvun nelikko ja etukuormain -> ei hyvä, koska etuakselit on mitä on, paitsi valmetin 05 sarjan sige. Ne taas on kalliita.
Nyt toista vuotta nelivedolla ajaneena täytyy sanoa, että metsässä ja ketjuitta ajaessa se on ehdoton talvella, mutta pihalinkohommissa takaveto on nasakin. Asiakkailta on tullut erittäin tyytyväistä palautetta kun pihalla möyryää pikkuketterä kone eikä pitkäkeulainen kutosvalmetti kuikan kanssa. Kevytketjujen kanssa pärjää pihalinkohommissa takavedollakin, samoin paalaimen veto, niittotyöt yms. ovat takavedon hommia. Neliveto pelaa mainiosti metsässä ja leukku on sinne kuin tehty kotiinsa.
Hieman kun oisi lähempänä tuo taavicase niin kävisin katsomassa, hintaluokka ja ulkoinen kunto kohtaisivat juuri tarpeeeni. Siihen on vanhan kanssa varauduttava aina, että ostitpa 10 000 € koneen tahi 6000 € koneen, saat varata sen saman 5000 € hetikättelyssä peruskunnostukseen. Itselle kun tekee niin saa hyvän ja toimivan koneen pitkäksi aikaa.
Nyt toista vuotta nelivedolla ajaneena täytyy sanoa, että metsässä ja ketjuitta ajaessa se on ehdoton talvella, mutta pihalinkohommissa takaveto on nasakin. Asiakkailta on tullut erittäin tyytyväistä palautetta kun pihalla möyryää pikkuketterä kone eikä pitkäkeulainen kutosvalmetti kuikan kanssa. Kevytketjujen kanssa pärjää pihalinkohommissa takavedollakin, samoin paalaimen veto, niittotyöt yms. ovat takavedon hommia. Neliveto pelaa mainiosti metsässä ja leukku on sinne kuin tehty kotiinsa.
Hieman kun oisi lähempänä tuo taavicase niin kävisin katsomassa, hintaluokka ja ulkoinen kunto kohtaisivat juuri tarpeeeni. Siihen on vanhan kanssa varauduttava aina, että ostitpa 10 000 € koneen tahi 6000 € koneen, saat varata sen saman 5000 € hetikättelyssä peruskunnostukseen. Itselle kun tekee niin saa hyvän ja toimivan koneen pitkäksi aikaa.
Vs: 1394 HS
Jos hyvää ,nopeaa takapotkutaavettia kaipaat,niin katoppa myyntiosiosta tuo minun 1412 hybridi.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1394 HS
nuffieldmaster kirjoitti:Neliveto olisi plussaa, mutta sitten sellaiseen koneeseen pitäisi saada kuormaaja. 80 luvun nelikko ja etukuormain -> ei hyvä, koska etuakselit on mitä on, paitsi valmetin 05 sarjan sige. Ne taas on kalliita.
ei ole valmet ainoa missä kestää hyvin etuakseli.
jazzy78- Viestien lukumäärä : 22
Ikä : 46
Paikkakunta : tenhola
Vs: 1394 HS
Case1594 kirjoitti:Jos hyvää ,nopeaa takapotkutaavettia kaipaat,niin katoppa myyntiosiosta tuo minun 1412 hybridi.
Se on tosi komea ja varmasti kunnossa, mutta hintaluokka karkaa käsistä. 3500-7000 € on tällä hetkellä tavoitteena.
Vs: 1394 HS
Meinasin ehdottaa itsekkin sitä hybridiä, veikkaan ettei siihen tarvi lisätä sitä 5000E:n kunnostusrahaa, joten hinta voi jäädä jopa edullisemmaksikin. Onkohan alvi mukana? Ei sitä kyllä tarvi lisätä semmoisiin 12 - 13 000 tuhannen traktoreihinkaan, jos ei Valmetteja tai muita suosikkeja tarvi katella.
Muutoin olen sitä mieltä että nykyaikainen ketterä pikku nelikko saa asiakaskunnalta enemmän positiivista palautetta, mitä samankokoinen takapotku.
Muutoin olen sitä mieltä että nykyaikainen ketterä pikku nelikko saa asiakaskunnalta enemmän positiivista palautetta, mitä samankokoinen takapotku.
Tommi- Viestien lukumäärä : 144
Vs: 1394 HS
En ole kyllä mikään talousnero, mutta jos ostaa kymppitonnilla traktorin jota ei tarvi remontoida ollenkaan vaan se on heti valmis töihin, ja vertaa sitä 3500E:n traktoriin, johon täytyy tehdä 5000E:n remontti omalla ajalla, on se kymppitonnin traktori viisaampi hankinta, varsinkin jos itsellä on vielä palveluna asiakashuoltoja 43E:n tuntihintaan, voi niitä tehdä sen ajan mitä korjaisi omaa traktoria, ja laskuttaa käytetystä ajasta asiakasta, -samasta ajasta joka omaa konetta korjatessa menisi ilmaiseksi Lisäksi kymppitonnin traktorista voi tehdä poistot ja saada ALV -palautuksen, mitä ei voi omasta huoltotyöstä tehdä firman sisällä, muuten kuin varaosissa, pitäs varmaan olla kaksi firmaa, jotka laskuttaisi toinen toisiaan. Eli vaikka se halvempi traktori maksaisi 2500E vähemmän, olisi se firmalle kalliimpi. Tuli vaan mieleen
Tommi- Viestien lukumäärä : 144
Vs: 1394 HS
Kyllähän se jossain menee raja mikä kannattaa taloudellisesti ostaa,aivan romusta voi tulla kalliimpi kun20 vuotta uudemmasta jos huonosti käy ja jos koneelle on vielä oikeasti tienestiajoa silloin alkaa kyllä olla harkinnan paikka mitä kannattaa tehdä.
Harrastusmielessä voi rapata tietenki vaikka mitä,mutta jos vaikkapa esim.sahahommissa tukkiläjä vaan kasvaa seläntakana sesonkiaikana vaikka kuinka puskee menemään ja pyörityskone /siirtokone reistaa ja osat on kiven alla,se tahtoo tulla sellainen tunne että tämä ei taida olla hyvä konsti toimia,ainakin minulle tulee jopelo olo syvänalaan.
Harrastusmielessä voi rapata tietenki vaikka mitä,mutta jos vaikkapa esim.sahahommissa tukkiläjä vaan kasvaa seläntakana sesonkiaikana vaikka kuinka puskee menemään ja pyörityskone /siirtokone reistaa ja osat on kiven alla,se tahtoo tulla sellainen tunne että tämä ei taida olla hyvä konsti toimia,ainakin minulle tulee jopelo olo syvänalaan.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1394 HS
Taisi 1494 vaihtaa jo omistajaa kun häipyi linkistä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 1394 HS
alavudella olis vähänajettu helmi vaarin silmäterä 262 syncro mustalla kaarevalasihytillä , takuulla kaikki pelaa. hinta tais olla 5500€ kysy tarkemmin 0400661593
Ulvila- David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : alavus
Vs: 1394 HS
Jos taavettia katselet niin nettikoneessa olisi 8 k€ (SIS ALV) kuutostaavetti, lumiaurakin olisi valmiiksi paikallaan. Ei ehkä pihapyöritykseen paras mahdollinen mutta tuolla aukoisi isompiakin teitä. Tietysti leveän auran kanssa saisi olla turbo.nuffieldmaster kirjoitti: 3500-7000 € on tällä hetkellä tavoitteena.
Talkkarin hommiin passaisi varmaan tälläinen.
Ei nuo nyt mitenkään erikoisen halpoja ole, voipi olla että neliveto leukkuja saa halvemmalla.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa