David Brown 880
+3
Rokressi
erkki
Mankku
7 posters
Sivu 1 / 1
David Brown 880
Terve
Onko kellään kokemusta tän mallisesta traktorista David Brown 880. Vuosimalli 1964 huolloista ei ole mitään tieto. Hintapyyntö 1500€. Onko hyvä ostos pihatrakoriksi? Väittivät liikkeessä että kaikki toimii.
Onko kellään kokemusta tän mallisesta traktorista David Brown 880. Vuosimalli 1964 huolloista ei ole mitään tieto. Hintapyyntö 1500€. Onko hyvä ostos pihatrakoriksi? Väittivät liikkeessä että kaikki toimii.
Mankku- Viestien lukumäärä : 4
Vs: David Brown 880
Taavetti-tallin sivulta saa takuuvarmasti vastauksen, että hyvä pihatraktori se on, osta pois. Noin vanhoissa peleissä on ihan merkistä riippumatta semmoinen sääntö, että kunto ratkaisee.
Jos traktoreista ei ole juurikaan aikaisempaa kokemusta niin ensivaikutelmana monet tuijottaa yleistä siisteyttä,peltien suoruutta, maalin kuntoa, sähkölaitteiden toimintaa ym. sellaista joka on tapana auton oston yhteydessä. Kaikki tuo on tietysti paikallaan, mutta kosmetiikka on halpaa ja mukavaa kunnostaa, edes sähköjen laittamisessa ei ehdi palaa rahaa kovin paljon vaikka laittaisi kaikki uutta.
Tärkeämpää on tunnistaa raskaan puolen yleiskunto jota yleensä ymmärtää parhaiten sellainen joka on vastaavalla tai lähes vastaavalla tehnyt töitä. Jos ensi töikeseen tarvitaan putkitus, uudet männät, laakerit, kampiremontti ja mahdollisesti ehyt lohko, kansiremontti, kytkin, hydrauliikkapumppu ja uudet laakerit vaihdelaatikkoon niin aihiosta ei kannata kovin paljon maksaa. Usein on niin päin, että päivänpolttaman kuoren alla tikittää täysin terve tekniikka.
Tämän palstan lukijoista todennäköisesti löytyy melkein mistä päin Suomea tahansa semmoinen asiantunteva kaveri joka tulee mukaan katsomaan kaupan kohdetta jos oma kokemus tuntuu vähäiseltä.
880 on erittäin hyvä traktori ja niillä on ajettu paljon, monissa paikossa ajetaan edelleen, mutta lähes 50 vuodessa niillekin on ehtinyt tapahtua kaikenlaista.
Jos traktoreista ei ole juurikaan aikaisempaa kokemusta niin ensivaikutelmana monet tuijottaa yleistä siisteyttä,peltien suoruutta, maalin kuntoa, sähkölaitteiden toimintaa ym. sellaista joka on tapana auton oston yhteydessä. Kaikki tuo on tietysti paikallaan, mutta kosmetiikka on halpaa ja mukavaa kunnostaa, edes sähköjen laittamisessa ei ehdi palaa rahaa kovin paljon vaikka laittaisi kaikki uutta.
Tärkeämpää on tunnistaa raskaan puolen yleiskunto jota yleensä ymmärtää parhaiten sellainen joka on vastaavalla tai lähes vastaavalla tehnyt töitä. Jos ensi töikeseen tarvitaan putkitus, uudet männät, laakerit, kampiremontti ja mahdollisesti ehyt lohko, kansiremontti, kytkin, hydrauliikkapumppu ja uudet laakerit vaihdelaatikkoon niin aihiosta ei kannata kovin paljon maksaa. Usein on niin päin, että päivänpolttaman kuoren alla tikittää täysin terve tekniikka.
Tämän palstan lukijoista todennäköisesti löytyy melkein mistä päin Suomea tahansa semmoinen asiantunteva kaveri joka tulee mukaan katsomaan kaupan kohdetta jos oma kokemus tuntuu vähäiseltä.
880 on erittäin hyvä traktori ja niillä on ajettu paljon, monissa paikossa ajetaan edelleen, mutta lähes 50 vuodessa niillekin on ehtinyt tapahtua kaikenlaista.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: David Brown 880
Erkki kertoikin tuossa edellä jo kaiken oleellisen. Jos menet tuota kokeilemaan niin olisi hyvä jos tuon nostolaitteen saisi kokeiltua vaikka perälevyn kanssa. Traktorilla ei tee juurikaan mitään jos nostolaite jaksaa nostaa vain tyhjät varret ylös.
Oliko muuten tuollanen 3 pyttyinen implematic. Tuokin mikä minulla oli ei olisi entisöintikisoissa pärjännyt, mutta tekniikka pelasi ja hommat tuli tehtyä.
Oliko muuten tuollanen 3 pyttyinen implematic. Tuokin mikä minulla oli ei olisi entisöintikisoissa pärjännyt, mutta tekniikka pelasi ja hommat tuli tehtyä.
Rokressi- Viestien lukumäärä : 129
Vs: David Brown 880
[img][/img]
Kiitos vihjeestä. Olen vielä ainoastaan nähnyt tämä kuva traktorista
Kiitos vihjeestä. Olen vielä ainoastaan nähnyt tämä kuva traktorista
Mankku- Viestien lukumäärä : 4
Vs: David Brown 880
Juu kannattaa lueskella näitä taavimiesten sivuja niin kuin asiantuntija Erkki mainitsi. Tämä ja Dunkelin sivu tarjoaa paljon tietoa taaveteista.
Jos aikomasi kone vm on 1964 on kaksi vaihtoehtoa. Sinä vuona samalla 880 tyypillä Taavetti toi uuden version 3 pyttyisen ja pellit maalattu valkoiseksi. Muutama ensimmäinen tosin oli vielä punaisia samoin kuin alkuperäinen 880 jossa nelipyttyinen kone. Näissä vaikka ovatkin 880 molemmat on kuitenkin paljon eroa. Itsellä on nelipyttyinen ja olen sen moniin ominaisuuksiin hyvin tyytyväinen. Minusta se on yksi parhaimmin onnistuneista luomuksista joita Taavetti aikoinaan teki ja on kunnon peli vieläkin 50 vuoden jälkeen. Mallia on varmaan tuotu aika paljon suomeen ja monella edelleen ajossa kuin minullakin. Kunto on tietysti paljon pidosta kiinni.
Jos aikomasi kone vm on 1964 on kaksi vaihtoehtoa. Sinä vuona samalla 880 tyypillä Taavetti toi uuden version 3 pyttyisen ja pellit maalattu valkoiseksi. Muutama ensimmäinen tosin oli vielä punaisia samoin kuin alkuperäinen 880 jossa nelipyttyinen kone. Näissä vaikka ovatkin 880 molemmat on kuitenkin paljon eroa. Itsellä on nelipyttyinen ja olen sen moniin ominaisuuksiin hyvin tyytyväinen. Minusta se on yksi parhaimmin onnistuneista luomuksista joita Taavetti aikoinaan teki ja on kunnon peli vieläkin 50 vuoden jälkeen. Mallia on varmaan tuotu aika paljon suomeen ja monella edelleen ajossa kuin minullakin. Kunto on tietysti paljon pidosta kiinni.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: David Brown 880
Nelipyttyinen näyttäsi olevan tuo kuvan kone. Hiukan vähemmän tehoja kuin tuossa omassa kolmipyttyisessä oli, mutta moottorin osien saanti helpompaa tuohon nelimukiseen. Näyttää ihan siistiltä koneelta, jos tekniikka toimii tyydyttävästi niin eikun kaupantekoon
Rokressi- Viestien lukumäärä : 129
Vs: David Brown 880
Juu, tuo on kuvaan päin erittäin alkuperäisen ja mullikoimattoman näköinen yksilö, tallella jopa alkuperäinen emali pakoputki, lamput ja etusäleiköt. Se kertoo jo paljon siitä miten konetta on kohdeltu.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: David Brown 880
lkuperäisen näköiset ovat nuo lokasuojan päällä olevat parkitkin tuosta kulmasta katsoen.
Yksi asia kannattaa velä edellisten lisäksi huomioida kun tarkastelee konetta. Onko entinen omistaja ollut hitsuumiehiä? Jos kaikissa mahdollisissa (asiaankuulumattomissa) paikoissa on käytetty Esabin pikaliimaa, niin ennallistaminen on vaikeampaa kuin hitsaamattomassa laitteessa.
matti
Yksi asia kannattaa velä edellisten lisäksi huomioida kun tarkastelee konetta. Onko entinen omistaja ollut hitsuumiehiä? Jos kaikissa mahdollisissa (asiaankuulumattomissa) paikoissa on käytetty Esabin pikaliimaa, niin ennallistaminen on vaikeampaa kuin hitsaamattomassa laitteessa.
matti
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
hieno löytö
Hienon löydön oot tehny,toivotaan et on myös asiallinen sisukseltaankin,ja mites se meni eiks Taavi kannata aina ostaa (varsinkin jos halvalla saa) noo mut kummiskin paikanpäällä näkee aina enempi kuva kertoo et melkei kaikki on tallella
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: David Brown 880
Tottakai kantsii ostaa taavetti pihalle
JMV- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 32
Paikkakunta : Pöytyä
ja tallella
Niin ja tallella näyttää olevan myös KEULAMERKKI!! niitähän kun ei näytä missään olevan tai sattumalta löytyvän?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: David Brown 880
Kyllä niitä merkkejä aikas monessa on ja sitä paitsi kantsii ostaa uus ja hienompi kuin noi vanhat rupee olemaan jo aikas rikki
JMV- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 32
Paikkakunta : Pöytyä
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa