950 kampuran takapään tiivistys
4 posters
Sivu 1 / 1
950 kampuran takapään tiivistys
Morjen Taavetti tietäjät olisko kellään ohjeita miten tehdään se osa että sinne saadaan laitettua koiranpaska tiiviste tai olisko jollain myydä moinen osa?
tikka- David Brown : 950 vm-60
Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Espoo
Vs: 950 kampuran takapään tiivistys
Mikäli linkitys onnistui niin tuosta voi jotai löytyä
https://www.taavetti-talli.net/t572-950-kampiakselin-takapaan-tiivistys#5532
Erkki kyllä tietää
https://www.taavetti-talli.net/t572-950-kampiakselin-takapaan-tiivistys#5532
Erkki kyllä tietää
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 950 kampuran takapään tiivistys
Olen laittanu kuvia tuonne projektit ja remontit galleriaan siitä systeemistä miten ite ne olen laittanu,vieressä kampiakseli josta hiotettu vastakierre pois ja toisessa kuvassa sormusta muistuttava rengas jonka olen sorvannu omalla sorvinrenkkanalla tuohon koloon sopivaksi.
Laitoin joskus mitatki siitä talteen ja oli ne tarkoitus laittaa tänne,mutta se oli sitä aikaa kun sytty sota tuon fiatagrin päältä,niin paperi pääsi hukkumaan jonnekkin.
Jos muistan oikein niin jotain 5 mm on paksu tuo rengas mikä laitetaan ensin tuonne kolon pohjalle,se katkaistaan rautasahalla justiin keskeltä ja molemmille puolin sikafleksiä ja siihen päälle selectan koiranpaska joka katkaistaan hitusen pitkäksi.
Kato tuosta kuvasta mallia minkä verran tiiviste jää laakerin yli,se on alkuun aika tiukka,mutta kyllä se siitä liukastuu ja pitää satavarmasti.
Jos et saa tekijää,lähetä se takapukki laakereineen tänne niin teen sen muutoskappaleen siihen sopivaksi.
Laitoin joskus mitatki siitä talteen ja oli ne tarkoitus laittaa tänne,mutta se oli sitä aikaa kun sytty sota tuon fiatagrin päältä,niin paperi pääsi hukkumaan jonnekkin.
Jos muistan oikein niin jotain 5 mm on paksu tuo rengas mikä laitetaan ensin tuonne kolon pohjalle,se katkaistaan rautasahalla justiin keskeltä ja molemmille puolin sikafleksiä ja siihen päälle selectan koiranpaska joka katkaistaan hitusen pitkäksi.
Kato tuosta kuvasta mallia minkä verran tiiviste jää laakerin yli,se on alkuun aika tiukka,mutta kyllä se siitä liukastuu ja pitää satavarmasti.
Jos et saa tekijää,lähetä se takapukki laakereineen tänne niin teen sen muutoskappaleen siihen sopivaksi.
Viimeinen muokkaaja, V-M pvm Ti Helmi 15 2011, 21:21, muokattu 1 kertaa
Vieraili- Vierailija
Vs: 950 kampuran takapään tiivistys
http://taavettitalli.kuvat.fi/kuvat/Projektit+ja+Remontit/
^ Eli tuolta löytyy V-Män tarkoittamat kuvat.
^ Eli tuolta löytyy V-Män tarkoittamat kuvat.
950 kampuran takapään tiivistys
Kiitos näistä ohjeista,olisko mitään keinoa miten sen sais tiiviiks ilman kampuran irrotusta?
tikka- David Brown : 950 vm-60
Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Espoo
Vs: 950 kampuran takapään tiivistys
No mulla kyllä pelaa hyvin sillain että laakerin alapuolen murikkaan on porattu reikä josta voitelun jälkeinen öly pääsee valumaan suoraan alas. Eli reikä on ennen koiranpaskatiivistettä ja pelittänyt hyvin jo vuosia.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: 950 kampuran takapään tiivistys
Tuota korjausta ei voi tehdä muutoin kun kampiakselin irroituksen yhteydessä minkä ite olen tehny,jos isontaa huohotinta ja tuo reikä on auki se vähän parantaa tilannetta,mutta ei se kovin pitävä kyllä ole.
Sehän ei ole monen tunnin homma tuo akselin irrotus ja siinä samalla voi hiottaa kampuran kuntoon,veikkaan että kun pistät koneen poikki ja väännät vauhtipyörästä rengasraudalla se hyppää helposti jopa puolisen senttiä.
Moottori vaan irti ja tee jalat raudasta siihen venttiilikopan päälle,tuoe sieltä katkaisukohan reijistä se kiinni ja sittem kone selälleen ja jakokoppa auki,kiertokanget ja pukit irti,on akseli jo pois.
Tuo kuutosen moottori on tuolla galleriassa tehty niin,jaloilla seisoo selällään ja muuten ei ole purettu kun kampiakseli vaan otettu pois.
Sehän ei ole monen tunnin homma tuo akselin irrotus ja siinä samalla voi hiottaa kampuran kuntoon,veikkaan että kun pistät koneen poikki ja väännät vauhtipyörästä rengasraudalla se hyppää helposti jopa puolisen senttiä.
Moottori vaan irti ja tee jalat raudasta siihen venttiilikopan päälle,tuoe sieltä katkaisukohan reijistä se kiinni ja sittem kone selälleen ja jakokoppa auki,kiertokanget ja pukit irti,on akseli jo pois.
Tuo kuutosen moottori on tuolla galleriassa tehty niin,jaloilla seisoo selällään ja muuten ei ole purettu kun kampiakseli vaan otettu pois.
Vieraili- Vierailija
Similar topics
» 950 Kampiakselin takapään tiivistys
» kampiakselin "Koiranpaska" tiivistys.
» Selectamaric mallien konepellin takapään kumilista
» kampiakselin "Koiranpaska" tiivistys.
» Selectamaric mallien konepellin takapään kumilista
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa