1390 perustietoa vailla
+4
Riku
otsoni
taavettimies
Case1390 84
8 posters
Sivu 1 / 1
1390 perustietoa vailla
No niin tuore 1390 -84 mallin omistaja kaipailee teknisiä tietoja / ohjekirjaa.Esim missä mitäkin öljyä tulisi käyttää ja tarviiko jotakin erikoisöljyjä? Koitin katsoa perästä hydrauliöljyn tarkistuspaikkoja, ja sivuposkissa ilmeisesti löysin tarkastustaso reijät, mutta entäs itse perä....?
Muutoin kaikki tuntuu pelaavan hienosti, hieman vuotoa ohjaustehostimesta.
Muutoin kaikki tuntuu pelaavan hienosti, hieman vuotoa ohjaustehostimesta.
Case1390 84- Viestien lukumäärä : 5
Vs: 1390 perustietoa vailla
Moro
teknisiä tietoja: www.konedata.net
ja mitä ei sieltä löydy selviää useimmiten kysymällä täältä.
yleisöljy 10W-30 käy lähes jokapaikkaan, moottori, tehostin, vaihteisto/hydrauliikka.
Peräöljyt katotaan tikusta, takasillan päällä vasemmalla puolella.
Sehän on kuivilla jarruilla joten alennuspyörästöjen öljyissä ei tarvitse olla mitään lisäaineita.
Onko nelikko vai takaveto?
Nelivedon etuakseliin sitten kitkalukolle sopivat ölpät, https://www.taavetti-talli.net/t974-markajarru-kitkalukko-oljy
teknisiä tietoja: www.konedata.net
ja mitä ei sieltä löydy selviää useimmiten kysymällä täältä.
yleisöljy 10W-30 käy lähes jokapaikkaan, moottori, tehostin, vaihteisto/hydrauliikka.
Peräöljyt katotaan tikusta, takasillan päällä vasemmalla puolella.
Sehän on kuivilla jarruilla joten alennuspyörästöjen öljyissä ei tarvitse olla mitään lisäaineita.
Onko nelikko vai takaveto?
Nelivedon etuakseliin sitten kitkalukolle sopivat ölpät, https://www.taavetti-talli.net/t974-markajarru-kitkalukko-oljy
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 1390 perustietoa vailla
Muista uusia myös ohjauksen suodatin,samoin kannattaa putsata hydrauliikan imusuodin sieltä alta ja paineputsari pitää uusia.
Taavetti on ranttu polttoaineelle,aja tankki tyhjäksi ja käytä yhistäjäputkea irti niin saat veet laskettua pois,samoin sinne uudet pö puolelle suodattimet.
Hytin ilmansuodin kannattaa liimata sikafleksillä siihen koppaan,ei pysy muuten,rönksähtää sissään sinne koppaan.
Ilmanputsari kannattee myös uusia.
Jarru ja kytkinjärjestelmään lhm öljyä,sitten tarkista kytkimen säätä,hieman pittää lekkasta se välitappi,,jos ei automaattisäädöllä,ei se malli vielä pitäs olla..
Taavetti on ranttu polttoaineelle,aja tankki tyhjäksi ja käytä yhistäjäputkea irti niin saat veet laskettua pois,samoin sinne uudet pö puolelle suodattimet.
Hytin ilmansuodin kannattaa liimata sikafleksillä siihen koppaan,ei pysy muuten,rönksähtää sissään sinne koppaan.
Ilmanputsari kannattee myös uusia.
Jarru ja kytkinjärjestelmään lhm öljyä,sitten tarkista kytkimen säätä,hieman pittää lekkasta se välitappi,,jos ei automaattisäädöllä,ei se malli vielä pitäs olla..
Vieraili- Vierailija
Vs: 1390 perustietoa vailla
Ok, kiitokset vinkeistä, ei muuta kuin haalarit niskaan ja huoltohommiin...niin ja ei ole nelikko.
Case1390 84- Viestien lukumäärä : 5
Vs: 1390 perustietoa vailla
Hyviä ohjeita
Ei voi kuin toistaa: lhm-öljyä jarru- ja kytkinnesteeksi.Se on vihreä mineraaliöljypohjainen tuote.Tavallisilla nesteillä pilaa tiivisteet. Jos ei ole traktoritarvikeliikkeessä niin sitten autopuolelta, sitä käytetään joissain etenkin ranaskalaisissa autoissa n.10€l tarvikkeena.
Ei voi kuin toistaa: lhm-öljyä jarru- ja kytkinnesteeksi.Se on vihreä mineraaliöljypohjainen tuote.Tavallisilla nesteillä pilaa tiivisteet. Jos ei ole traktoritarvikeliikkeessä niin sitten autopuolelta, sitä käytetään joissain etenkin ranaskalaisissa autoissa n.10€l tarvikkeena.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1390 perustietoa vailla
Tikku oli hyvin piilossa, ja vajaata olisi, mistä löytyy oikea täyttöläpi?. Onko se siinä 10cm päässä vasemmalla oleva pultin pää...
Ja minkä täyttöläpi siinä "koukun pudottajan" läpiventitangon vieressä on, 90-asteen ns vanhanajan putkimiehen mutka ja siinä samanlainen neliöavaimella avattava prikka, kuin niissä sivuposkissa "vanteiden sisällä"?? apuva....prikka ilmeisesti trkastus prikka?
Ja paljonkohan em täyttötilavuudet mahtaa olla?
Ja minkä täyttöläpi siinä "koukun pudottajan" läpiventitangon vieressä on, 90-asteen ns vanhanajan putkimiehen mutka ja siinä samanlainen neliöavaimella avattava prikka, kuin niissä sivuposkissa "vanteiden sisällä"?? apuva....prikka ilmeisesti trkastus prikka?
Ja paljonkohan em täyttötilavuudet mahtaa olla?
Case1390 84- Viestien lukumäärä : 5
Vs: 1390 perustietoa vailla
Täyttömäärät löytyy esim. tuosta tietotaulukosta http://www.tractordata.com/farm-tractors/000/5/2/523-ji-case-1390.htmlCase1390 84 kirjoitti:Tikku oli hyvin piilossa, ja vajaata olisi, mistä löytyy oikea täyttöläpi?. Onko se siinä 10cm päässä vasemmalla oleva pultin pää...
Ja minkä täyttöläpi siinä "koukun pudottajan" läpiventitangon vieressä on, 90-asteen ns vanhanajan putkimiehen mutka ja siinä samanlainen neliöavaimella avattava prikka, kuin niissä sivuposkissa "vanteiden sisällä"?? apuva....prikka ilmeisesti trkastus prikka?
Ja paljonkohan em täyttötilavuudet mahtaa olla?
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: 1390 perustietoa vailla
Case1390 84 kirjoitti:Tikku oli hyvin piilossa, ja vajaata olisi, mistä löytyy oikea täyttöläpi?. Onko se siinä 10cm päässä vasemmalla oleva pultin pää...
Ja minkä täyttöläpi siinä "koukun pudottajan" läpiventitangon vieressä on, 90-asteen ns vanhanajan putkimiehen mutka ja siinä samanlainen neliöavaimella avattava prikka, kuin niissä sivuposkissa "vanteiden sisällä"?? apuva....prikka ilmeisesti trkastus prikka?
Ja paljonkohan em täyttötilavuudet mahtaa olla?
Peräöljyn täyttöproppu on juurikin siinä oikealla puolella oleva 90 mutka.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 1390 perustietoa vailla
Perustiedosta puheen ollen myös tuoreena 1390:n omistajana kaipailisin lähinnä käyttöohjekirjaa vuoden 82 nelikkoon. Jonkinlaiset sähkökaaviot löysin mutta mikäli jollain sattuupi olemaan originelliä opusta niin mielelläni maksaisin vaikka jonkun summan skannatusta versiosta(mikäli ei haluja myydä paperiversiota). Foorumilta en onnistunut sellaista löytämään. Voinee johtua tosin siitäkin että tietokonetta en osaa käyttää kuten rattoria.....
Late885- David Brown : 885 -73 ja 1390 -82
DBTCF:n jäsen nro : 30
Viestien lukumäärä : 52
Paikkakunta : Pm/(Srj)
Vs: 1390 perustietoa vailla
huutonetin tarjonnan voi myös tarkistaa käyttöohjekirjoja joskus sielläkin myynnissä
jyrki- Viestien lukumäärä : 168
Paikkakunta : alavus
Vs: 1390 perustietoa vailla
Muistelen että Masa87 aiko scannata 1390 ohjekirjan tänne sivuille,voi olla kohta näkyvillä,Pihlajaniemeltä ja Kokkolan ohjekirjakauppiaalta niitä saa myös,itellä on lähinnä korjaamokirjallisuutta..
Vieraili- Vierailija
Vs: 1390 perustietoa vailla
koneliike Mähönen ( Töysä) kopio ainakin ohjekirjan. taisi hintaa tulla tuolle kopiolle n. 25e. siinä on aika paljon sivujakin, elikkä paljon käsityötä.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1390 perustietoa vailla
Kiitokset vinkkilöistä, täytynee tarkistella nuo myyjät läpi.
Late885- David Brown : 885 -73 ja 1390 -82
DBTCF:n jäsen nro : 30
Viestien lukumäärä : 52
Paikkakunta : Pm/(Srj)
Vs: 1390 perustietoa vailla
ohjekirja.org, sieltä löytyy ohjekirjat taavetteihin ja muihin traktoreihin. Suomeksi. Korjauskirjojakin kannattaa kysyä jos vaikka löytyis?!
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 1390 perustietoa vailla
Miten tuo peräöljy?, kun jotkut sanovat että käytä vain IH:n öljyä perään?, kyseessä siis 1390 -84. Pitäisi lisätä öjlyä, kun hydraulpumpun yksi lähtö murtui poikki.Eli vasemmalla puolella joka lähtee taaksepäin ja yhdistyy hytin alla toiseen metalliputkeen.Tämä murtui pumpun päässä, siitä kohtaa missä 4:llä kuusiokolopultillä kiinni. Onkohan tyyppivikaa vai mitä lie.
Miten sen mittatikun kanssa, kun täytin täyteen ja tarkistaa tikusta ei kastu yhtään? ja ajon jälkeenkin vain alle alaviivan?. Täytetty ihan yläosaan asti siellä täyttöputkessa....
Ohjekirjankin saan ensiviikolla postissa, eli jos joku kaipailee voin skannata ja lähettää.
Miten sen mittatikun kanssa, kun täytin täyteen ja tarkistaa tikusta ei kastu yhtään? ja ajon jälkeenkin vain alle alaviivan?. Täytetty ihan yläosaan asti siellä täyttöputkessa....
Ohjekirjankin saan ensiviikolla postissa, eli jos joku kaipailee voin skannata ja lähettää.
Case1390 84- Viestien lukumäärä : 5
Vs: 1390 perustietoa vailla
Ihan yleisöljy käy esim. shell harvella 10 w 30.
On tyyppivika se putken katkeaminen,olen katkassu siitä putkesta pätkän pois ja hitsannu nipat kiinni siihen ja noin 20 cm kumihydrauliputkea väliin niin alkaa kestää.
Toinen paikka mistä katkeaa monesti,painesuodattimelle menevä putki takasillan alta,siihen sama remontti,niin alkaa kestää,jossain 3000h korvilla on menny monesti jo nuo poikki.
On tyyppivika se putken katkeaminen,olen katkassu siitä putkesta pätkän pois ja hitsannu nipat kiinni siihen ja noin 20 cm kumihydrauliputkea väliin niin alkaa kestää.
Toinen paikka mistä katkeaa monesti,painesuodattimelle menevä putki takasillan alta,siihen sama remontti,niin alkaa kestää,jossain 3000h korvilla on menny monesti jo nuo poikki.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1390 perustietoa vailla
on tainnu olla joskus täällä keskustelua peräöljyystä oon vähä skeptine nuota 10/30 yleisöljyjä kohtaha itte en niitä käytä joka konees on 56 tai muu vastaava märkäjarru öljy. jottei se 10/30 sekaannu samoja koneita käytettäes esim. fordeihin. eikös se yleisöljy oo 20-30 pakkaasella niinku vaseliinia mitenkä se nokkapumppu sitä saa imettyä. sitte on eri jos sa lähtiä lämpöösestä tallista nämä on taas näitä mun mieli piteitä
Ulvila- David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : alavus
Vs: 1390 perustietoa vailla
Kyllähän se yleisöljy pakkasella paksua on,mutta ei kovalaatikkoisissa taaveteissa ole ollu kyllä ongelmia noillakaan öljyillä,se vaan on varmaan totta että hs mallien pakat olis voinu kestää vähän pitempään jos esim. donaksia niissä olis aikanaan käytetty.
Noissa märkäjarrutraktoreissa on sitten eri juttu,siellä kyllä pitää olla oikea öljy,mutta esim. 1690 perään voi laittaa yleisöljyn ja ronkkiin donaksin jos haluaa yleisöljyn laittaa perään,toki sinne on parempiaki öljyjä olemassa,noissahan on eristetyt tilat noille.
Tuo hytran on hyvä öljy kyllä,mutta ei aivan halpa,Ackela nimen alla taitaa nykysin olla.
Jos hyviä puolia hakee tuosta porttaaliperästä,se on yksi että jarrulevyjen mustuttama öljy ei mene hydrauliikkaan,näissä nykytraktoreissa se menee ja suodattimia on asennettu runsaasti sen vuoksi.
Toinen hyväpuoli oli aikanaan ollu telahommissa,kun keula nousi pystyyn,vetokoukku ei laskeunu alaspäin ja maavara säilyi hyvänä,toki sillä ei nykyään ole merkitystä kun keula maassa ajellaan nelikoilla.
Noissa märkäjarrutraktoreissa on sitten eri juttu,siellä kyllä pitää olla oikea öljy,mutta esim. 1690 perään voi laittaa yleisöljyn ja ronkkiin donaksin jos haluaa yleisöljyn laittaa perään,toki sinne on parempiaki öljyjä olemassa,noissahan on eristetyt tilat noille.
Tuo hytran on hyvä öljy kyllä,mutta ei aivan halpa,Ackela nimen alla taitaa nykysin olla.
Jos hyviä puolia hakee tuosta porttaaliperästä,se on yksi että jarrulevyjen mustuttama öljy ei mene hydrauliikkaan,näissä nykytraktoreissa se menee ja suodattimia on asennettu runsaasti sen vuoksi.
Toinen hyväpuoli oli aikanaan ollu telahommissa,kun keula nousi pystyyn,vetokoukku ei laskeunu alaspäin ja maavara säilyi hyvänä,toki sillä ei nykyään ole merkitystä kun keula maassa ajellaan nelikoilla.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1390 perustietoa vailla
Ite laitoin donax 5w-30 öljyt taaviin jokapaikkaan, hydrauliikka/etukuormain toimii jouhevasti myös kireemmilläkin pakkasilla. Moottoriin laitoin 5w-40 öljyt. Laita suosiolla donaxit niin ei oo enää (niin) kankea pakkasillaUlvila kirjoitti: eikös se yleisöljy oo 20-30 pakkaasella niinku vaseliinia mitenkä se nokkapumppu sitä saa imettyä. sitte on eri jos sa lähtiä lämpöösestä tallista nämä on taas näitä mun mieli piteitä
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Similar topics
» 1390 jarruremonttia vailla
» 990 selectamatic kiristysmomentteja vailla
» tavid prown 25 D öljytilavuuksista tietoa vailla
» DB 1390
» DB 1390 -83 Kierroslukumittari
» 990 selectamatic kiristysmomentteja vailla
» tavid prown 25 D öljytilavuuksista tietoa vailla
» DB 1390
» DB 1390 -83 Kierroslukumittari
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa