Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

950 U

4 posters

Siirry alas

950 U  Empty 950 U

Viesti  SAM La Huhti 23 2011, 18:35

Missä vika ???? Nostolaite toimii hienosti talvipakkasella hetken , töitä tehdessä nosto heikkenee. Kevyt lumiaura ei meinaa millään nousta ylös . Joskus auttaa ,kun nostolaite vipua heiluttaa eestaas. Hydr.pumpun vaihdoin vähän ehjempään . Nostosylinterin banjopultti ja paineenrajoitusventtiili ei vuoda. Pumppuventtiilien säädön olen tarkistanut. Laatikossa on Harvella öljyt. Koneessa on TCU säätöpyörä ja vaijerinpidike, mutta nostolaitteen käyttövipuja on vain yksi ,joka on kiinnitetty lokasuojaan .

SAM

Viestien lukumäärä : 18

Takaisin alkuun Siirry alas

950 U  Empty 950 U

Viesti  SAM La Huhti 23 2011, 18:54

Siirtäkää höpötykseni. Case/David Brown traktorit osioon. Olen Embarassed

SAM

Viestien lukumäärä : 18

Takaisin alkuun Siirry alas

950 U  Empty Vs: 950 U

Viesti  massikka_mies La Huhti 23 2011, 21:10

sinne meni
massikka_mies
massikka_mies
Ylläpito

Viestien lukumäärä : 445
Paikkakunta : Ylämaa

Takaisin alkuun Siirry alas

950 U  Empty 950 U

Viesti  SAM Ma Toukokuu 02 2011, 17:22

Eikö kellään tule mitään konstia mielee. Itse ajattelin ,jos paineputki olis murtunut tai putken juotos pettänyt ? Putket lienee kuparia ja messingillä juotettu.

SAM

Viestien lukumäärä : 18

Takaisin alkuun Siirry alas

950 U  Empty Vs: 950 U

Viesti  erkki Ma Toukokuu 02 2011, 18:48

Sepä taitaa olla niin vanha peli ettei ole implematikki. Minulla ei ole sen hydrauliikasta juuri mitään käsitystä, mutta siinä on tainnut alunpitäen olla kaksi vipua, joista toista käytetään TCU:n kytkentään. Hydrauliikka on joka tapauksessa siinä niin yksinkertainen että vikamahdollisuudet on kyllä vähissä; harva pumppu, vuotava putki tai falskaava venttiili. Voi olla männän tiivistekin huonossa hapessa.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

950 U  Empty 950 u

Viesti  kärppä Ti Toukokuu 03 2011, 13:06

taitaa olla pumppu vainaa.pumpun päätyi saa korjattuu sorvilla.oli omas u konees samat vaivat talven toimis 80w90 peräöljyl kesällä ei.rakennettiin nokka pumppu tuli samalla kytkimestä riippumaton nostolaite

kärppä

Viestien lukumäärä : 18

Takaisin alkuun Siirry alas

950 U  Empty Vs: 950 U

Viesti  erkki Ti Toukokuu 03 2011, 13:50

Nokkapumppu taitaa olla laitettavissa aivan järkevin kustannuksin. Eikös jotakin Italiaanon pumppuja myydä runsaalla satasella IKH:llakin.
En ole tutkinut niin tarkkaan, mutta käyttöakselin sijoittaminen jäähdyttimen alle saattaa vaatia temppuilua?

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

950 U  Empty 950 u

Viesti  kärppä To Toukokuu 05 2011, 13:13

jossain 950 on syyläris reikä käynnistys veivii varten.omassa koneessa pumppu sopi koneen ja syylärin väliin.

kärppä

Viestien lukumäärä : 18

Takaisin alkuun Siirry alas

950 U  Empty 950 U

Viesti  SAM Su Toukokuu 15 2011, 17:48

Sain viimein hommattua painemittarin ja sopivat liittimet. Hydraulipaineet tyhjäkäynnillä 100 bar ja kaasupohjassa 180 bar ! Nostoasennossa paine ei lakkaa ennenkun vääntää vivun hold asentoon . Pitkään toimi hienosti , sitten paineet taas katosi. Taitaa joku venttiili vuotaa/jumittaa? DBTC sivujen mukaan kone on vm.1959.

SAM

Viestien lukumäärä : 18

Takaisin alkuun Siirry alas

950 U  Empty Vs: 950 U

Viesti  erkki Su Toukokuu 15 2011, 20:00

Siellähän on hyvät paineet. Pumppu on bueno.

Systeemi on lyhyesti selitettynä sellainen, että pumppu kierrättää öljyä imuputkesta paluuputkeen. Kun halutaan nostaa niin kuristetaan öljyvirtaa, jolloin öljy menee takaiskuventtiilin kautta sylinterin linjaan. Kun halutaan laskea niin sylinterilinjassa oleva laskuventtili avataan.

Kun painonsiirto on käytössä, eli TCU niin laskuventiili on koko ajan auki, mutta paluuputkessa olevaa kuristusventiiliä säädetään pienemmälle sillä sormipyörällä joka on oikealla kantapään takana. Painonsiirto siis perustuu siihen, että pumppu työntää koko ajan uutta öljyä systeemiin ja TCU venttiili päästää sitä pihistellen pois, jolloin sylinteriin muodostuu sen verran painetta että se riittää kannattelemaan auran painoa.

Jos tässä yrittäisi arvailla, että mikä sitä systeemiä vaivaa, niin pumppu on ainakin kunnossa, takaiskuventtiili jos menee jumiin niin nostolaite päästää. Jäljelle ei jää muuta vaihtoehtoa, kuin että pito/laskuventiilli fuskaa. Jos oireeseen liitty se, että nostaa laiskasti eikä pysy ylhäällä ollenkaan niin siinä täytyy olla jotain propleemaa.

Putkivuoto olisi läsnä koko ajan, joten se ei tunnu kovin todennäköiseltä. Nostomännän tiivisteestä en osaa esittää arvailuja, siellä on kuulemma alunpitäen metallinen männänrengas.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

950 U  Empty 950 U

Viesti  SAM La Kesä 18 2011, 21:46

Kiitos vinkeistä. Laitoin pumppuventtiili paketin matkahuollon kautta Ylistaroon. Tänään ropasin pumpun paikoilleen ,hyttysten säestämänä. Hienosti tuntuu pelaavan! Löytyykö keltään ylimääräistä nostolaitteen käyttövipua? Omassa koneessa on sepän valmistama kulmarautapatentti .Tuntomerkit: mustapeltilaatikko kiinnitetty oikeaan lokasuojaan (rapakaareen) .

SAM

Viestien lukumäärä : 18

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa