DB-885 -72 takaronkka
4 posters
Sivu 1 / 1
DB-885 -72 takaronkka
Oisko kellään tietoa käykö vanhemmanmallinen ronkka tuohon, varaosakuvaston osanumerot ihan erit ja ulkonäössäkin eroa, van välitys ois sama 9/37.
Pitäs vasen ronkka saada jostain..
Pitäs vasen ronkka saada jostain..
PasiJM- Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Kajaani
Vs: DB-885 -72 takaronkka
veikkaisin et rakenne olis sama et saattais fyysisesti ulkoapäin näyttää sopivalt mut kun vierekkäi laittaa ni onpi pienemmäs mittakaavas vanhemmat
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB-885 -72 takaronkka
Minusta takaronkka on sama 770, 780 ja 885 malleissa. 880, 990 ja 1200 on eri välitykset.
Sama välitys voi löytyä D 30:stä, mutta ulkonäkö taitaa olla erilainen.
Miten se vanha meni epäkuntoon?
Sama välitys voi löytyä D 30:stä, mutta ulkonäkö taitaa olla erilainen.
Miten se vanha meni epäkuntoon?
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB-885 -72 takaronkka
Mulla on kanssa 885, ei ole vielä mitää vikaa ilmenny peräpäässä, mutta jos joskus..... niin mtes 880 peräpää käyköhän se
kytkimeen asti. Eikös tossa ole etupää sama kuin 880.
kytkimeen asti. Eikös tossa ole etupää sama kuin 880.
Johannes.- Viestien lukumäärä : 35
Vs: DB-885 -72 takaronkka
Historia menee niin, että 770 tehtiin korvaamaan mallistosta poistuva 850. 770 tehtiin alunpitäen 33 hv konella ja siitä jätettiin pois turhaa kustannusvaikutusta, mm 2- nopeuksinen ulosotto ja etuakselikin taitaa olla sellainen ettei siinä ole leveyssäätöä. Tavoite oli löytää hintakilpailukykyä.
Sitten joku keksi laittaa 770:n keulalle 880:n kolmoskoneen, joka on 770:n moottorista tehty pitkäiskuinen versio. Syntyi traktori, joka sai kovan suosion varsinkin kotimaassaan: pieni ja kevyt, mutta voimaa rutkasti kaikkeen mitä sen kokoisella traktorilla voi kuvitella tekevänsä.
Malli sai merkinnän 780. Ero 880:aan on siinä, että siinä on pääpiirteissään sama takapää kuin 990:ssa, eli pykälää raskaampi.
Kun 885 tehtiin korvaamaan 880 niin sen lähtökohdaksi valittiin 780, jonka valmistuskustannukset olivat pienemmät, mutta maine oli erittäin hyvä ja osajakunnaksi odotettiin entisiä 770...780...880 käyttäjiä.
885:n vaihdelaatikko on nopeampi kuin 990:ssa, joten kynkkien välitykset ovat harvemmat. Samaten kynkän ulkomitat ovat pienemmät kun hammaspyörä on pienempi kuin isommissa malleissa. On paljon mahdollista että kynkkä on perusrakenteeltaan sama kuin mitä käytettiin aikaisemmin ainakin 30 D -mallissa, mutta ulkonäössä voi olla eroa, samoin pyörän navan putlttijako on erilainen.
Jos 885:een vaihtaa kynkät 880:sta niin trakori hidastuu jonkin verran ja takapyörät siirtyvät muutaman sentin taaksepäin kun kynkissä on isompi akseliväli hammaspyörien kesken.
885:n kynkkiä on vaihdettu ainakin 990:iin ja varmaan muihinkin hitaisiin nelosiin että on saatu vauhtia lisää tielle. Napa-akselithan siinä joutuu pulttijaon takia vaihtamaan keskenään. Hitailla välityksillä toimitetun 990 implen saa kulkemaan lähelle 35 km/h tuolla tempulla.
885 ei ole Ruotsissa ollut mitenkään harvinainen, luultavasti osia löytyy sieltä paremmin kuin Suomesta.
Sitten joku keksi laittaa 770:n keulalle 880:n kolmoskoneen, joka on 770:n moottorista tehty pitkäiskuinen versio. Syntyi traktori, joka sai kovan suosion varsinkin kotimaassaan: pieni ja kevyt, mutta voimaa rutkasti kaikkeen mitä sen kokoisella traktorilla voi kuvitella tekevänsä.
Malli sai merkinnän 780. Ero 880:aan on siinä, että siinä on pääpiirteissään sama takapää kuin 990:ssa, eli pykälää raskaampi.
Kun 885 tehtiin korvaamaan 880 niin sen lähtökohdaksi valittiin 780, jonka valmistuskustannukset olivat pienemmät, mutta maine oli erittäin hyvä ja osajakunnaksi odotettiin entisiä 770...780...880 käyttäjiä.
885:n vaihdelaatikko on nopeampi kuin 990:ssa, joten kynkkien välitykset ovat harvemmat. Samaten kynkän ulkomitat ovat pienemmät kun hammaspyörä on pienempi kuin isommissa malleissa. On paljon mahdollista että kynkkä on perusrakenteeltaan sama kuin mitä käytettiin aikaisemmin ainakin 30 D -mallissa, mutta ulkonäössä voi olla eroa, samoin pyörän navan putlttijako on erilainen.
Jos 885:een vaihtaa kynkät 880:sta niin trakori hidastuu jonkin verran ja takapyörät siirtyvät muutaman sentin taaksepäin kun kynkissä on isompi akseliväli hammaspyörien kesken.
885:n kynkkiä on vaihdettu ainakin 990:iin ja varmaan muihinkin hitaisiin nelosiin että on saatu vauhtia lisää tielle. Napa-akselithan siinä joutuu pulttijaon takia vaihtamaan keskenään. Hitailla välityksillä toimitetun 990 implen saa kulkemaan lähelle 35 km/h tuolla tempulla.
885 ei ole Ruotsissa ollut mitenkään harvinainen, luultavasti osia löytyy sieltä paremmin kuin Suomesta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa