Hydrauliikasta, taas
Sivu 1 / 1
Hydrauliikasta, taas
DB 990 implematic, vuosimallista ei tarkkaa tietoa, kyseessä.
Nostolaite on ensinnäkin hieman voimaton. Traktori kyllä nostaa klapikoneen ilmaan kun lisää kierroksia, ja kylmillä öljyillä pienemmilläkin kierroksilla. Lisäksi nostolaite pyrkii nostamaan vaikka säätövipu olisi missä asennossa hyvänsä. Ääriasennossa ylhäällä alkaa ylipaineventtiili ujeltamaan.
Traktori on pyörittänyt enimmäkseen voa-akselilla toimivaa klapikonetta, jossa nostolaitteen tai yleensä hydrauliikan toimivuus ei ole kovin tärkeää. Nyt kuitenkin olisi tarkoitus käytellä sillä myös kuormainta. Kun kokeilin, on kuormaimen liikkeet kovin verkkaisia, eikä kuormain puomit oikoisena edes tyhjänä kunnolla nouse.
Kuvat selventävät asiaa.
Ohjausventtiili palasina. Pitäisikö tuolla olla hauli?
Onko tuo oikeanpuoleinen ruuvinkanta pudotusventtiilin paikka?
Takaosaston tilpehööri on kohtuu sekaisin:
Siellä oli osa irrallaan:
Missä lukkoventtiili ?
Nostolaite on ensinnäkin hieman voimaton. Traktori kyllä nostaa klapikoneen ilmaan kun lisää kierroksia, ja kylmillä öljyillä pienemmilläkin kierroksilla. Lisäksi nostolaite pyrkii nostamaan vaikka säätövipu olisi missä asennossa hyvänsä. Ääriasennossa ylhäällä alkaa ylipaineventtiili ujeltamaan.
Traktori on pyörittänyt enimmäkseen voa-akselilla toimivaa klapikonetta, jossa nostolaitteen tai yleensä hydrauliikan toimivuus ei ole kovin tärkeää. Nyt kuitenkin olisi tarkoitus käytellä sillä myös kuormainta. Kun kokeilin, on kuormaimen liikkeet kovin verkkaisia, eikä kuormain puomit oikoisena edes tyhjänä kunnolla nouse.
Kuvat selventävät asiaa.
Ohjausventtiili palasina. Pitäisikö tuolla olla hauli?
Onko tuo oikeanpuoleinen ruuvinkanta pudotusventtiilin paikka?
Takaosaston tilpehööri on kohtuu sekaisin:
Siellä oli osa irrallaan:
Missä lukkoventtiili ?
Implemat- Vierailija
Vs: Hydrauliikasta, taas
Selectamaticista on kysymys.
Tuo venttiili joka on auki ja irrallaan on pito-laskuventtiili. Ei ohjausventtiili.
Irrallaan oleva osa voisi olla asennonsäätimen tuunnistelijan luisti.
Jos nostolaitteessa ei tarvitse vetovastusssäätöä eikä asennonsäätöä niin helpoin ja halvin diili on
laittaa siihen parin, kolmen venttiilin lohko, joista yhdellä nostetaan nostolaitetta ja lopuilla ulkopuolisia
vermeitä.
Lohko kytketään istuimen oikealla puolella olevan liitoskappaleen napojen väliin, takimmainen on tulo
ja etummainen on paluu. Nostosylinteriin menevä liitäntä löytyy kolmitieventtiilin "1" portista.
Napsauta kolmitieventtiili äärioikealle niin ykkösporttiin voi laittaa menoputken. Nostolaiteventiilin paluu pitää putkittaa vapaaseen
paluuputkeen että pumppu ei jurise kun nostolaitetta laskee.
Pikkuluukun alla olevan oikeanpuolimmaisen propun alla on nosto- ei ohivirtausventtiili. Kun laitat sinne jousen tilalle sopivan pituisen tapin, joka painaa luistia pohjaan kun tulppa on kiinni niin saat uudelle lohkolle jatkuvan paineen. Samalla tavalla tapittamalla saat tuon auki olevan pito- laskuventtiilin jatkuvaan pitoon, joten voit poistaa vanhan nostovivun käytöstä kokonaan.
Jos kuitenkin kiinnostaa laittaa systeemi alkuperäiseen kuntoon niin palaa aiheeseen. Minusta vaan tuntuu, että siitä on saattanut lohjeta valusta palanen, joka pitelee asennontunnstimen luistia, joten ainakin purkamolle tulee asiaa.
Laiskan nosto voi johtua kuluneesta pumpusta, mutta voishan tuon imusiivilän putsata ihan ensin.
Tuo venttiili joka on auki ja irrallaan on pito-laskuventtiili. Ei ohjausventtiili.
Irrallaan oleva osa voisi olla asennonsäätimen tuunnistelijan luisti.
Jos nostolaitteessa ei tarvitse vetovastusssäätöä eikä asennonsäätöä niin helpoin ja halvin diili on
laittaa siihen parin, kolmen venttiilin lohko, joista yhdellä nostetaan nostolaitetta ja lopuilla ulkopuolisia
vermeitä.
Lohko kytketään istuimen oikealla puolella olevan liitoskappaleen napojen väliin, takimmainen on tulo
ja etummainen on paluu. Nostosylinteriin menevä liitäntä löytyy kolmitieventtiilin "1" portista.
Napsauta kolmitieventtiili äärioikealle niin ykkösporttiin voi laittaa menoputken. Nostolaiteventiilin paluu pitää putkittaa vapaaseen
paluuputkeen että pumppu ei jurise kun nostolaitetta laskee.
Pikkuluukun alla olevan oikeanpuolimmaisen propun alla on nosto- ei ohivirtausventtiili. Kun laitat sinne jousen tilalle sopivan pituisen tapin, joka painaa luistia pohjaan kun tulppa on kiinni niin saat uudelle lohkolle jatkuvan paineen. Samalla tavalla tapittamalla saat tuon auki olevan pito- laskuventtiilin jatkuvaan pitoon, joten voit poistaa vanhan nostovivun käytöstä kokonaan.
Jos kuitenkin kiinnostaa laittaa systeemi alkuperäiseen kuntoon niin palaa aiheeseen. Minusta vaan tuntuu, että siitä on saattanut lohjeta valusta palanen, joka pitelee asennontunnstimen luistia, joten ainakin purkamolle tulee asiaa.
Laiskan nosto voi johtua kuluneesta pumpusta, mutta voishan tuon imusiivilän putsata ihan ensin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Hydrauliikasta, taas
Uuups,
Oletkin ottanut kuvan etusuunnalta. Silloin auki on nostoventtiili, eli ohivirtausventtiili.
Toisen tulpan alla on pito/laskuventtiili.
Lukkoventtiili on noiden putkiyhteiden yläpuolella, tuuman verran taaksepäin, elikkä
semmoisessa paikassa, että on vaikea tarkistaa ottamatta venttiililohkoa pöydälle.
Tuo liitoskappale istuimen oikella puolella näyttäisi kuvan perusteella olevan sellaista tyyppiä,
ettei siinä ole liitäntöjä lainkaan tai ainoastaan paluuliitäntä etureunalla.
Noita löytyy purkamoilta semmoisia joissa on kaksi tulppaa. Takimmaiseen tulppaan tulee
paine suoraan pumpulta ja jatkaa siiitä venttiilohkoon ja etummainen tulppa on vapaa paluu
vaihteiston voiteluputkistoon.
Oletkin ottanut kuvan etusuunnalta. Silloin auki on nostoventtiili, eli ohivirtausventtiili.
Toisen tulpan alla on pito/laskuventtiili.
Lukkoventtiili on noiden putkiyhteiden yläpuolella, tuuman verran taaksepäin, elikkä
semmoisessa paikassa, että on vaikea tarkistaa ottamatta venttiililohkoa pöydälle.
Tuo liitoskappale istuimen oikella puolella näyttäisi kuvan perusteella olevan sellaista tyyppiä,
ettei siinä ole liitäntöjä lainkaan tai ainoastaan paluuliitäntä etureunalla.
Noita löytyy purkamoilta semmoisia joissa on kaksi tulppaa. Takimmaiseen tulppaan tulee
paine suoraan pumpulta ja jatkaa siiitä venttiilohkoon ja etummainen tulppa on vapaa paluu
vaihteiston voiteluputkistoon.
nerkki- Vierailija
Similar topics
» 996:sen hydrauliikasta
» David Brown 990 Hydrauliikasta
» Implematic nostolaitteesta/hydrauliikasta
» Case 1390 Hydrauliikasta
» Apuwa! 990 selectamaticista petti joku hydrauliikasta?
» David Brown 990 Hydrauliikasta
» Implematic nostolaitteesta/hydrauliikasta
» Case 1390 Hydrauliikasta
» Apuwa! 990 selectamaticista petti joku hydrauliikasta?
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa