Asennonsäätö?
Sivu 1 / 1
Asennonsäätö?
Juup, tässä maantiekiitäjässäni 1594 vetovarret tipahtaa alaspäin vielä n. 20cm pudotusventtiiliä käyttämällä, ilmeisesti tehtävä joku säätö tuohon asennonsäätövivun vaijeriin, vai kuinka.. Oishan ehkä tutkimalla selvinny, mutta näin talvella kivempi kysäistä ennenkuin hajottaa paikkoja..
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Asennonsäätö?
Eikös siinä ole Tiko jo vetovarsitunnustelu,ilmeisesti on,taitaa olla se joka säätää nostolaitteen liikerataa vaarässä tällissä,minulla on tarkat ohjeet koko järjestelmän säätöön,sitä ei muista ulkoa,mutta tarvittaessa voin vaikka lähettää siihen ohjeet.
Jääkö pumppu pönkkäämään seinää vasten,kun nostolaite on yläasennossa,omassa 1594 teki noin,säädin vaan oikean puoleisen luukun alta sitä mekanismia,se on aika monimutkainen laitos,mutta vanhemmissa selectoissa siinä oli sellainen kolmiolevy,millä pystyi säätämään liikeradan paikkaa ,ei pituutta.
Mittaa se kierretangon pituus,mikä luukun alla,ja laita lukema ylös,siinä oikeanpuoleisen luukun vasemmassa laidassa,säädä sitä sitten ja kokeile,milloin laskee riittävästi,sitten kun lasku on riittävä,kokeile,nostaako tarpeeksi,jos ei nosta riittävästi sitten,voi olla,että siihen on tehty karaventtiiliin remonttia,ja työkalua ei ole ollut säätöön,ja siinä on liikaa luiskia vastalevyn alla,ja niitä pitäs vähentää sitten.
En muista kummalle päin sitä pitää säätää,mutta kokeile,itselläki tavotti tollous,kun säädin tuota,mietin,että miten päin se vaikuttaa laskevasti varsiin,ja säädin muka niin päin,niin vaikutti päinvastoin.
Jääkö pumppu pönkkäämään seinää vasten,kun nostolaite on yläasennossa,omassa 1594 teki noin,säädin vaan oikean puoleisen luukun alta sitä mekanismia,se on aika monimutkainen laitos,mutta vanhemmissa selectoissa siinä oli sellainen kolmiolevy,millä pystyi säätämään liikeradan paikkaa ,ei pituutta.
Mittaa se kierretangon pituus,mikä luukun alla,ja laita lukema ylös,siinä oikeanpuoleisen luukun vasemmassa laidassa,säädä sitä sitten ja kokeile,milloin laskee riittävästi,sitten kun lasku on riittävä,kokeile,nostaako tarpeeksi,jos ei nosta riittävästi sitten,voi olla,että siihen on tehty karaventtiiliin remonttia,ja työkalua ei ole ollut säätöön,ja siinä on liikaa luiskia vastalevyn alla,ja niitä pitäs vähentää sitten.
En muista kummalle päin sitä pitää säätää,mutta kokeile,itselläki tavotti tollous,kun säädin tuota,mietin,että miten päin se vaikuttaa laskevasti varsiin,ja säädin muka niin päin,niin vaikutti päinvastoin.
Vieraili- Vierailija
Vs: Asennonsäätö?
Ei jää pumppu ulisemaan yläasennossa. Ilmeisesti kierretangon mittaa muutettava pikkaisen, oikein kovasti alaspäin vipua työntäes tipahtaa pikkaisen varret,joten säätöä vain. Eiköhän korjaannu ajanmittaan motivaation kasvaessa. Ei tuo vielä ole häirinnyt työkoneiden kytkentää paljoa.
Kiva kun neuvoja saapi täältä.
Kiva kun neuvoja saapi täältä.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Asennonsäätö?
Ohjekirjan mukaan nostolaitteen käyttövivun ollessa yläasennossa (ei jousta vasten) ,tulee vivun takareunan ja käyttöhahlon takareunan väli olla 36mm.Tämä väli säädetään vivuston kierretankoa säätämällä hytin alla.
Vieraili- Vierailija
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa