Narutiiviste
+2
jusape
timppa
6 posters
Sivu 1 / 1
Narutiiviste
Hei!
Remontin jälkeen Taavettini 900 imple vuotaa edelleen öljyä vauhtipyörän juuresta. Ilmeisesti narutiiviste. Mikäpä muukaan. Miten se oikein pitäisi laittaa paikalleen? Erityisen huolellisesti mielestäni se siihen asennettiin ja pohjaan asti eikä sitä yhtään lyhennetty. Voiko vuoto jossain vaiheessa tyrehtyä jos se turpoaa?
Remontin jälkeen Taavettini 900 imple vuotaa edelleen öljyä vauhtipyörän juuresta. Ilmeisesti narutiiviste. Mikäpä muukaan. Miten se oikein pitäisi laittaa paikalleen? Erityisen huolellisesti mielestäni se siihen asennettiin ja pohjaan asti eikä sitä yhtään lyhennetty. Voiko vuoto jossain vaiheessa tyrehtyä jos se turpoaa?
timppa- Viestien lukumäärä : 11
Vs: Narutiiviste
Nauhan yläpuoli pistetää paikoilleen,tiukasti painelemalla, ja sit kampiakseli. Yli jäävät päät poistetaan noin millin korkeudelta.
Sittein nauha alapuoliskoon, tiukasti painelemalla, ja sama juttu. Ylijäävät pois millin korkeudelta.
Sit kansi paikkaansa, ja kiristys jonkinverran. Auki, ja välin pursunneet poistetaan, kiristetään uudelleen ja taas auki.
Pursunneet ylimääräiset pois, sen jälkeen lopullinen kiristys kun pintojen välissä ei varmasti ole enää mitään.
Jos pintojen väliin tavaraa jää vuotaa sieltä välistä. Näin olen GM koneiden kanssa "koiranpaskan" laittanu, taaviin myös.
Tosin näis hommaa on helpottanu se et lohko on penkis kii ja saa käännettyä ylösalaisin, ei tarvinnu alla maata
Sittein nauha alapuoliskoon, tiukasti painelemalla, ja sama juttu. Ylijäävät pois millin korkeudelta.
Sit kansi paikkaansa, ja kiristys jonkinverran. Auki, ja välin pursunneet poistetaan, kiristetään uudelleen ja taas auki.
Pursunneet ylimääräiset pois, sen jälkeen lopullinen kiristys kun pintojen välissä ei varmasti ole enää mitään.
Jos pintojen väliin tavaraa jää vuotaa sieltä välistä. Näin olen GM koneiden kanssa "koiranpaskan" laittanu, taaviin myös.
Tosin näis hommaa on helpottanu se et lohko on penkis kii ja saa käännettyä ylösalaisin, ei tarvinnu alla maata
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Narutiiviste
Hyvä ohje jusape. Lisäisin vaan vielä jotta paskat kannattaa uittaa öljyssä ennen paikalleenlaittoa. Kokkaat mitä vaan niin marinointi antaa sen viimeisen maun.
matti
matti
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Narutiiviste
Näin juuri teinkin mutta lyhentää sitä ei tarvinnut. Silti vuotaa.
timppa- Viestien lukumäärä : 11
Vs: Narutiiviste
Ihmetyttää tuo jollei lyhentää tarvinnut?
Sillon se ei välttämät myöskään kiristy sinne ja voi pyöriä mukana jolloin siitä tulee aivan löysä
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Narutiiviste
En tietenkään lyhentänyt kun naru oli pohjassa niin se tuli vain tuon millin pinnan yläpuolelle. Marjakankaallakin sanoivat ettei sitä tarvi lyhentää. Ja kun pukki käytettiin paikallaan poistin vielä kaikki väliin jääneet tiivisteen jämät.
timppa- Viestien lukumäärä : 11
Vs: Narutiiviste
Kerran olen joutunu katkasemaan uudestaan saman takia ja virhe tuli siinä kun puristin ne puoliskot toisiinsa sillain että moottorin päähän oli jonninverran väliä ja sen koko puristetun paketin sitten pulttasin lohkoon kiinni,jotenki jäi syrjälleen ja vuoti.
Tiivistithän silikonilla laipan ja lohkon välin,varmaan,se on vaan päässy nyrjähtämään.
Jos oikea varaosana tullu koiranpaska niin se on semmossaan sopiva.
Huonoa tuuria on vähän nyt ollu,tarkistitko onko ne laipat suorat,taavettiissa on ollu uutena aivan tauti se että ne laipat on ollu kierot ja öljy on tullu laipan ja lohkon välistä,siitä on korjaamokirjassa asiaa sivukaupalla,vuotasko tuolta.
Tiivistithän silikonilla laipan ja lohkon välin,varmaan,se on vaan päässy nyrjähtämään.
Jos oikea varaosana tullu koiranpaska niin se on semmossaan sopiva.
Huonoa tuuria on vähän nyt ollu,tarkistitko onko ne laipat suorat,taavettiissa on ollu uutena aivan tauti se että ne laipat on ollu kierot ja öljy on tullu laipan ja lohkon välistä,siitä on korjaamokirjassa asiaa sivukaupalla,vuotasko tuolta.
Vieraili- Vierailija
Vs: Narutiiviste
Otetaanpa tämä vanha aihe ylös näkyville.
Kyllä nyt on paljon aiheuttanut "harmaitahiuksia" tuo narutiivisteen asentaminen. Nimittäin se että saa sen narun menemään sinne pidikkeen uranpohjaan.
Jotenkin tuntuu, että nuo varaosanarut on todella paksuja saada menemään sinne uraan, sitten kun sitä narua koittaa pikkuisen naputella ohuemmaksi niin sitten se koko naru pehmenee niin ettei se mene enään sitä vähäänkään paikoilleen, miten se alunperin meni paikoilleen
Muistelen, että viimevuonna oli jo hankala saada paikoilleen varaosanarua uraan, mutta nyt ei tule muutakuin "ärräpäitä" noita naruja asennellessa. Toinen pidikekin on jo tässä työn tohinassa saatu hajalle tosin onneksi uusi on saatu tilalle. Ja siinä tilalle tulleessa oli paikoillaan vielä ne vanhat narut, ja ne ovat aivan erilaiset kuin nämä varaosanarut (siis paljon paremman oloiset)
Saisikohan noita parempia (alkuperäisosa) enään mistään hankittua (jotenkin alkanut nimi Sp...ex, sylettämään varaosatoimittajana...)
Miten te muut olette oikein asentaneet virallisesti sen narun sinne uraan?
Kyllä nyt on paljon aiheuttanut "harmaitahiuksia" tuo narutiivisteen asentaminen. Nimittäin se että saa sen narun menemään sinne pidikkeen uranpohjaan.
Jotenkin tuntuu, että nuo varaosanarut on todella paksuja saada menemään sinne uraan, sitten kun sitä narua koittaa pikkuisen naputella ohuemmaksi niin sitten se koko naru pehmenee niin ettei se mene enään sitä vähäänkään paikoilleen, miten se alunperin meni paikoilleen
Muistelen, että viimevuonna oli jo hankala saada paikoilleen varaosanarua uraan, mutta nyt ei tule muutakuin "ärräpäitä" noita naruja asennellessa. Toinen pidikekin on jo tässä työn tohinassa saatu hajalle tosin onneksi uusi on saatu tilalle. Ja siinä tilalle tulleessa oli paikoillaan vielä ne vanhat narut, ja ne ovat aivan erilaiset kuin nämä varaosanarut (siis paljon paremman oloiset)
Saisikohan noita parempia (alkuperäisosa) enään mistään hankittua (jotenkin alkanut nimi Sp...ex, sylettämään varaosatoimittajana...)
Miten te muut olette oikein asentaneet virallisesti sen narun sinne uraan?
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: Narutiiviste
Oliskohan niissä nykyvaraosissa hieman erilainen toleranssi ja/tai materiaali kuin ennenvanhaan?
No toisinaan oli ennenkin...
No toisinaan oli ennenkin...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Narutiiviste
Samanlaiset on kokemukset,varaosana saatavat narutiivisteet liika paksuja.Sekä sparex että bepco.Taitavat olla sopivia turbonelosen lohkoon.
Yhden alumiinikopan olen itsekin rikkonut tuon sopimattoman tiivisteen takia.
Harvoin nuo vanhatkaan narutiivisteet onneksi vuotavat:D
Yhden alumiinikopan olen itsekin rikkonut tuon sopimattoman tiivisteen takia.
Harvoin nuo vanhatkaan narutiivisteet onneksi vuotavat:D
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Narutiiviste
No on se hyvä, että muillakin on samanlaisia kokemuksia.outsider kirjoitti:Samanlaiset on kokemukset,varaosana saatavat narutiivisteet liika paksuja.Sekä sparex että bepco.Taitavat olla sopivia turbonelosen lohkoon.
Yhden alumiinikopan olen itsekin rikkonut tuon sopimattoman tiivisteen takia.
Harvoin nuo vanhatkaan narutiivisteet onneksi vuotavat:D
Alkoi vain epäilyttämään tuon(kin) vastutustuksen jälkeen oma(olematon... )ammattitaito.
Mutta tosiaan pirun hankala asennettava se naru.
Onkos turbolohkoissa sitten isompi tiivistepesä?
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: Narutiiviste
Jyryytin kirjoitti:No on se hyvä, että muillakin on samanlaisia kokemuksia.outsider kirjoitti:Samanlaiset on kokemukset,varaosana saatavat narutiivisteet liika paksuja.Sekä sparex että bepco.Taitavat olla sopivia turbonelosen lohkoon.
Yhden alumiinikopan olen itsekin rikkonut tuon sopimattoman tiivisteen takia.
Harvoin nuo vanhatkaan narutiivisteet onneksi vuotavat:D
Alkoi vain epäilyttämään tuon(kin) vastutustuksen jälkeen oma(olematon... )ammattitaito.
Mutta tosiaan pirun hankala asennettava se naru.
Onkos turbolohkoissa sitten isompi tiivistepesä?
Turbolohkoissa on isompi tiivistepesä.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa