90-sarjan 4x4 etuakselit?
+3
erkki
Rokressi
Lassi86
7 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
90-sarjan 4x4 etuakselit?
Onko kaikissa 90-sarjoissa missä on se "kasattava" akseli (eli kolmesta osasta pulteilla yhdistetty), aina saman kokoinen ja osat käy yhteen eri mallien välillä?
Carraron akseleita on vissiin sit muutamaa eri mallia mutta on muutenkin ihan erilainen.
Ja sattuuko joku tietämään mistä hommata osia kyseiseen kasattavaan akseliin?
Carraron akseleita on vissiin sit muutamaa eri mallia mutta on muutenkin ihan erilainen.
Ja sattuuko joku tietämään mistä hommata osia kyseiseen kasattavaan akseliin?
Lassi86- Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Hämeenlinna
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
Joo se on David Brownin oma akseli ja siihen käy ainoastaan taavetin omat osat,ei taida saada enää uusia muuta kun stefoja ja laakereita,tehdashan sammui lopullisesti 1988,koneliike pihlajaniemellä on sellaisia akseleita purkukoneista,vain yhtä mallia on sitä taavetin omavalmiste-etuakselia.Ristikoita vielä varmaan saa uusina.
Se on helposti korjattavissa oleva akseli,ei tarvi erikoistyökaluja.
Se on helposti korjattavissa oleva akseli,ei tarvi erikoistyökaluja.
Vieraili- Vierailija
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
Joo kyllähän sen korjailis jos löytäisin osia. Tuntuu olevan vähän kiven ja kannon alla löytää tota osaa.
Pihlajamäelläkään ei ollut osaa. imageshack.us/photo/my-images/828/davidbrownakseli.jpg/
Eli tosta osat 18, 19 ja 21 ois hakusessa. Jos jollain tietoa mistä saattaisi löytyä niin olisin tiedosta kovin kiitollinen.
Pihlajamäelläkään ei ollut osaa. imageshack.us/photo/my-images/828/davidbrownakseli.jpg/
Eli tosta osat 18, 19 ja 21 ois hakusessa. Jos jollain tietoa mistä saattaisi löytyä niin olisin tiedosta kovin kiitollinen.
Viimeinen muokkaaja, Lassi86 pvm Ti Heinä 26 2011, 18:11, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : korjaus)
Lassi86- Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Hämeenlinna
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
Oletko kysyny purkupojilta ja kultavuoren Lasselta,ja jos näistä ei saa Marjakankaan Juha voi ne tuoda purkaamoilta englannista,mm. kuutostaavetin perän osia on jo tuonutki käytettynä.
TK-traktordelar ruotsista,laitappa kyselyä sinne sähköpostiin,sielläki voi olla,metästelyksi tahtoo jo mennä tätänykyä osat näihin,yhdellä kaverilla on jemmassa koko täydellinen napa tällaiseen,osti purkupojilta kun vielä kohtuella sai varastoon,mutta sillä on vielä taavetteja niin ei myy pois tuota.
En saanu auki tuota kuvaa
TK-traktordelar ruotsista,laitappa kyselyä sinne sähköpostiin,sielläki voi olla,metästelyksi tahtoo jo mennä tätänykyä osat näihin,yhdellä kaverilla on jemmassa koko täydellinen napa tällaiseen,osti purkupojilta kun vielä kohtuella sai varastoon,mutta sillä on vielä taavetteja niin ei myy pois tuota.
En saanu auki tuota kuvaa
Vieraili- Vierailija
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
V-M kirjoitti:
En saanu auki tuota kuvaa
Koetapa V-M vähän korjatulla linkillä josko aukenisi. http://www.imageshack.us/photo/my-images/828/davidbrownakseli.jpg/
Rokressi- Viestien lukumäärä : 129
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
Purkupojilla ei ollut kuin carraaron akseleita. Ruotsissakaan ei ollut tuolla purkaamolla osaa.
Pistin myös pariin paikkaan viestiä mitä nopeesti löyty englannista.
Pitänee vielä soitella noita pienempiä paikkoja läpi josko niistä löytyis.
Pistin myös pariin paikkaan viestiä mitä nopeesti löyty englannista.
Pitänee vielä soitella noita pienempiä paikkoja läpi josko niistä löytyis.
Lassi86- Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Hämeenlinna
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
Nuo 18 ja 21 taitavat olla pajalla aika näppärästi tehtävissä jos on antaa malli mukaan. Tuo napa-akselin on boorituksen takia hankalampi teetettävä, mutta luulisi koulujen alettua ammatikouluilla olevan intoa tehdä noitakin. MoC 410 vaan sorviin pyörimään jos ei löydy valmiita osia.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
Eli pikari on rikki ja olkatapit,nuo tapit saa teetettyä mutta noita pikareita ei,ei taida suomenmaassa enää olla kellään noita,purkaamoillaki aikanaan sanoivat että niitä menee yhtä hyvin kaupaksi kun tupakkia.
Kyllähän se alkaa olla näidenkanssa niin paras että ostaa varaosakoneen pihanperälle ja siitä aina irrottaa tarvittaessa osia,tuo englanti vois olla vielä paikka josta tuurilla vois vielä löytyäkki.
En hoksaa kenellä olis romuna tuollainen ja joka vois vielä myydä osia siitä.
Onko siinä tuo holokki napsahtanu poikki vai mikä vika siinä kääntökotelossa on.
Miten olis jos ostaisit purkaamolta siihen italiassa tehdyn etuakselin ja pudotuslaatikon,carraro ae 2,1390 ja 1490 mallissahan noita,niitähän on ehjiä paremminki,oletko miettiny sitä vaihtoehtoa,etukehtoneen pitäs ostaa.
Kyllähän se alkaa olla näidenkanssa niin paras että ostaa varaosakoneen pihanperälle ja siitä aina irrottaa tarvittaessa osia,tuo englanti vois olla vielä paikka josta tuurilla vois vielä löytyäkki.
En hoksaa kenellä olis romuna tuollainen ja joka vois vielä myydä osia siitä.
Onko siinä tuo holokki napsahtanu poikki vai mikä vika siinä kääntökotelossa on.
Miten olis jos ostaisit purkaamolta siihen italiassa tehdyn etuakselin ja pudotuslaatikon,carraro ae 2,1390 ja 1490 mallissahan noita,niitähän on ehjiä paremminki,oletko miettiny sitä vaihtoehtoa,etukehtoneen pitäs ostaa.
Vieraili- Vierailija
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
Joo muutamalta purkaamolta ketkä mainosti että carraaroita löytyis olen kysellyt täydellistä sellaista mutta ne on yleensä jo osissa eli pitäis nonesta kasata.
Tietysti jos tollaisen hyvän carraaron löytäis niin voisin vaihtaa sen tohon 1490:iin ja siitä jäisi sitten akseli tuohon 1390:iin ja yksi ylimääräinen kääntökotelo ja varaosa-akseli ylimääräiseksi.
Joo tuota koneistus hommaa kanssa mietin mutta mitä kaikkea noi metallipajat pystyy taikomaan ei ole tarkemin tiedossa.
Sehän siinä on ongelmana kun niitä vanhoja osia ei ole tallellä kun joku aikasempi seppä on vienyt ne mukanaan kun on purkanut sen ja homma jäänyt puolitiehen.
Uutena casen kautta osaa saa ranskasta ja saksasta mutta hintaa 1600€. En ihan heti vielä laittanu tilaukseen. sillä voisi jo saada tollasen carraaron akselinkin hommattua.
Tietysti jos tollaisen hyvän carraaron löytäis niin voisin vaihtaa sen tohon 1490:iin ja siitä jäisi sitten akseli tuohon 1390:iin ja yksi ylimääräinen kääntökotelo ja varaosa-akseli ylimääräiseksi.
Joo tuota koneistus hommaa kanssa mietin mutta mitä kaikkea noi metallipajat pystyy taikomaan ei ole tarkemin tiedossa.
Sehän siinä on ongelmana kun niitä vanhoja osia ei ole tallellä kun joku aikasempi seppä on vienyt ne mukanaan kun on purkanut sen ja homma jäänyt puolitiehen.
Uutena casen kautta osaa saa ranskasta ja saksasta mutta hintaa 1600€. En ihan heti vielä laittanu tilaukseen. sillä voisi jo saada tollasen carraaron akselinkin hommattua.
Lassi86- Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Hämeenlinna
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
Kyl tuon pikarinkin asian osaava korjaa vielä jos reiät väljät
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
Juu,niimpä tietenki,1600e ja sitten kun tilais,välttämättä ei saisikaan,oliko vielä veroton hinta,sivuakselia kyselin vajaa vuosi sitten,2800e jotain veroton ja saatavuus epävarma,noh sellaista,hyvä että kumminki saa uusia koteloita jos jollain oikein kova tarve,varmaan tehty uusi sarja jossainvaiheessa.
Vertailun vuoksi 80-90 agriin sama kotelo ovh verolla 385e kpl.
Tuolla hinnalla voi melkein tosiaan saada jo uudemman akselinki jos tuuria piisaa.
Vertailun vuoksi 80-90 agriin sama kotelo ovh verolla 385e kpl.
Tuolla hinnalla voi melkein tosiaan saada jo uudemman akselinki jos tuuria piisaa.
Vieraili- Vierailija
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
Oli sentään verollinen hinta. Kyllä se varaosamies katto että niitä ainakin saldoilla on siellä. Joo pitää kyllä tutkia tarkkaan ennen sellasen tilausta mihin hintaan sellasen carraron akselin kasailisi.
Ei kenelläkään olisi tollaista hajonnutta missään hallin kulmassa lojumassa? Olisi kiva nähdä ja tutkia tarkemmin mikä noista pettää ja onko se jotenkin kunnostettavissa. Vai murtuuko niin että menee yleensä käyttökelvottomaksi..
Ei kenelläkään olisi tollaista hajonnutta missään hallin kulmassa lojumassa? Olisi kiva nähdä ja tutkia tarkemmin mikä noista pettää ja onko se jotenkin kunnostettavissa. Vai murtuuko niin että menee yleensä käyttökelvottomaksi..
Lassi86- Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Hämeenlinna
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
Sulatukseen on laitettu,siitä katkeaa se holkki siitä juuresta missä kierre päässä,ei varmaan sentinkään vahvunen ollu juuresta muuten niin vankka kotelo,tuohon kohtaan tullu pukki siihen.
Vieraili- Vierailija
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
Onko se malja teräsvalua vai pallografiittivalurautaa? Teräsvalun pystyy korjaamaan hitsaamalla, mutta valurautojen kanssa ei tahdo saada kestävää korjausta aikaiseksi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
Kyllä se valurautaa on,en tiedä tarkalleen minkä laatuista,hitsaamalla pysyy jonkinaikaa,mutta ei tahdo pitkään kestää,näin amatöörin tekemänä..
Noista Carraroista on täytetty ja koneistettu pesiä,ne on kestäny kyllä.
Velipoikani on hitsannu ihan västikään näistä uusista 200 hepoisistaki massikoista ym noita napoja,kyllä se kuulemma onnistuu mutta aikaa menee,takasiltojaki on korjannu kun vetovarren korvat on irronnu,ja pysyny on.
Toki hän on yrittäjänä alansa ammattilainen ja tekee työkseen kotimaisellekki traktorimerkille mm.metsämallin teräksiset polttoainesäiliöt hartoksista,joten hitsauskokemusta on aikalailla.
Muistaakseni korjauspuikolla sano tekevänsä ja lämmitystä ja jäähdytystä sitten oikeassa suhteessa.
Tuolla voi käyttää tarvittaessa tuollaisia osia hitsauksilla.
Noista Carraroista on täytetty ja koneistettu pesiä,ne on kestäny kyllä.
Velipoikani on hitsannu ihan västikään näistä uusista 200 hepoisistaki massikoista ym noita napoja,kyllä se kuulemma onnistuu mutta aikaa menee,takasiltojaki on korjannu kun vetovarren korvat on irronnu,ja pysyny on.
Toki hän on yrittäjänä alansa ammattilainen ja tekee työkseen kotimaisellekki traktorimerkille mm.metsämallin teräksiset polttoainesäiliöt hartoksista,joten hitsauskokemusta on aikalailla.
Muistaakseni korjauspuikolla sano tekevänsä ja lämmitystä ja jäähdytystä sitten oikeassa suhteessa.
Tuolla voi käyttää tarvittaessa tuollaisia osia hitsauksilla.
Vieraili- Vierailija
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
Kuvaan päin kappale on sen mallinen että varmaan tuollaisen tekee tiukan tulle levystäkin jos ei muuta konstia keksi. Hitsauksen jälkeen uunitus ja sitten aarporaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
Tulishan se levystäki,mutta on siinä aikapaljon koneistushommia sen jälkeen,oli se senmallinen möhkäle kumminki.
Jos edullinen koneistaja niin tietenki sitten vois kannattaakki tehä.
Jos edullinen koneistaja niin tietenki sitten vois kannattaakki tehä.
Vieraili- Vierailija
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
Nyt oli tullut briteistä viestiä osista löytyy sekä uutta että käytettyä. Käytetty n.660€ ja uusi n.1100€.
Tuleehan noihin jonkun verran toimituskuluja mutta ainakin tällähetkellä olisin kallistumassa tuohon vaihtoehtoon. Vai miltä teistä hinta kuulostaa? Ainakin uuden hintaan suomesta verrattuna on hinta ihan kohdillaan.
Ps. Löyty muuten siitä tyrerfarmilta mikä on tuonne osatoimittajiin lisätty viimeiseksi.
Tuleehan noihin jonkun verran toimituskuluja mutta ainakin tällähetkellä olisin kallistumassa tuohon vaihtoehtoon. Vai miltä teistä hinta kuulostaa? Ainakin uuden hintaan suomesta verrattuna on hinta ihan kohdillaan.
Ps. Löyty muuten siitä tyrerfarmilta mikä on tuonne osatoimittajiin lisätty viimeiseksi.
Lassi86- Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Hämeenlinna
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
Mitähän tuommoinen Carraron 709 akseli maksais käytettynä kehtoineen? tulisi kääntyvämpi traktori jos tuollaisen pulttaisi kiinni..
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
Joo onhan ne jo lähes avaruustiedettä nuo carrarot mistä Tiko puhuu pallokeulan jäljeltä,siinämielessä hyvä homma tuo vaihtoajatus,mutta jos päädyt sen taavetin akselin korjaukseen niin nuo varaosana tulevat on parempia kun alkuperäiset,niitä joku paja vielä sitten on sarjan tehny,katkolla olivat jo ajat sitten.
Vaihteiston synkropakkaa kyselin,ei enää ollu,mutta sen sais jos tilais,joku pikkupaja tekisi sen hintaan 1400e.
Messinkisiä siirtäjiä ei enää saanu,oli varasto loppunu ja uusia ei enää tehdä,viimeviikolla kyselin.
Saa nähdä alkaako joku noita vielä joskus valamaan vai onko lopullisesti loppu,ikä painaa taavetteja tuumasi varaosamyyjä...
Vaihteiston synkropakkaa kyselin,ei enää ollu,mutta sen sais jos tilais,joku pikkupaja tekisi sen hintaan 1400e.
Messinkisiä siirtäjiä ei enää saanu,oli varasto loppunu ja uusia ei enää tehdä,viimeviikolla kyselin.
Saa nähdä alkaako joku noita vielä joskus valamaan vai onko lopullisesti loppu,ikä painaa taavetteja tuumasi varaosamyyjä...
Vieraili- Vierailija
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
http://www.messicks.com/caseparts.aspx
Tuolta löytyy räjäytyskuvia ja hintoja ja toimitusaikojakin vanhempiin taaveihin tiedä sitten saako oikeasti....
Tuolta löytyy räjäytyskuvia ja hintoja ja toimitusaikojakin vanhempiin taaveihin tiedä sitten saako oikeasti....
sKy- Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Laitila
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
Tuolta on jotain tullukki,kaikkia ei enää ole mitä noilla sivuilla on,toimituksessa on sitten maininta että ei enää saatavissa.
Soittamalla varaosamyyjä varmisti varastotilanteen mitä on ranskassa ja muissa varastoissa,tietokoneet ei välttämättä enää ole ajantasalla,tuolla jenkeissä voi olla vielä jämiä mitä toisaalla ei ole.
Ite olen ottanu sen käytännön että mitä CNH kauppias ja marjakangas,pihlajaniemi ja ikh ei toimita ja myy suomessa,sitä ei enää ole saatavana,ja asiat ratkaistaan sitten muuten,varaosat ostan niiden myyjiltä virallista reittiä,jos harrastekoneesta kysymys niin silloinhan niitä voi joitain kuukausia odotella englannin takapajulastaki,milloin suvahtevat sieltä lähettää,ei ole kiireisen hommia ne.
Joutusammin se jenkeistä tulee osalähetykset ainakin noihin toisensorttisiin harrastevempaimiin.
Soittamalla varaosamyyjä varmisti varastotilanteen mitä on ranskassa ja muissa varastoissa,tietokoneet ei välttämättä enää ole ajantasalla,tuolla jenkeissä voi olla vielä jämiä mitä toisaalla ei ole.
Ite olen ottanu sen käytännön että mitä CNH kauppias ja marjakangas,pihlajaniemi ja ikh ei toimita ja myy suomessa,sitä ei enää ole saatavana,ja asiat ratkaistaan sitten muuten,varaosat ostan niiden myyjiltä virallista reittiä,jos harrastekoneesta kysymys niin silloinhan niitä voi joitain kuukausia odotella englannin takapajulastaki,milloin suvahtevat sieltä lähettää,ei ole kiireisen hommia ne.
Joutusammin se jenkeistä tulee osalähetykset ainakin noihin toisensorttisiin harrastevempaimiin.
Vieraili- Vierailija
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
Itsellä kanssa kokemuksia toimitusnopeuksista rapakontakaa. Ti tilaus sisään trackingin mukaan on ke aamulla ollut euroopassa ja to aamuna Helsingissä ja siitä sitten kestää seuraavan viikon torstaihin että ehtii postilaatikkoon Itella...
sKy- Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Laitila
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
Englannissa on ollut tiheä jälleenmyyntiverkosto ja siellä on edelleen paikkoja joissa voi olla hyvinkin harvinaisia osia vanhoihinkin malleihin.
Luulen että Peter Williams on aika mato hankkimaan harvinaisempiakin osia paikan päältä.
Luulen että Peter Williams on aika mato hankkimaan harvinaisempiakin osia paikan päältä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 90-sarjan 4x4 etuakselit?
Meille tuli aika nopeasti osat williamsin peteriltä, ja halvalla.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa