taavettimiehet
+2
Taavetti996
taavettimies
6 posters
Sivu 1 / 1
taavettimiehet
Morjes vaan kaikki taavettimiehet,näiden kanssa on pelattu koko ikä,jota alkaa olla 40 v lasissa,joten jotain tietoaki on karttunut.
Tämänhetkiset traktorit on case 1594 hs 4 wd -85 ,ja case 1690 takapotku-83 kovalla lootalla,ja molemmille yhteistä perinteisiin taaveteihin,eivät ole toivottoman hitaita,tuo 1690 hieman alle 40 km h ja 1594 hs 47 km h,jolla on lysti ajella,1594 välitykset teetin viime keväänä 15/55 välitykselle ,ja 1690 on alkujaanki 11/58 VÄLITYKSILLÄ,JOKA ON tarkoitus muuttaa joskus 15/55 VÄLILLE,JOLLOIN KULKISI 55 KM H.
Taavettimiehillä on virinnyn kova tiimi viime vuosina,ja nyt on niin tiivistä yhteydenpitoa,että viikottain soitellaan kavereiden kanssa ,valkoisten omistajat on fiksua porukkaa.
Entinen väylä ,missä on keskusteltu,on dunkelin traktorifoorumi,varmaan oletta käyneet siellä.
Mukava homma,että oletta viritelleet tällaista,ja ilmeisesti oletta vielä nuoria,meillä on ollut db huolto suvussa,ja teen niitä hommia viraapelina itse yhä,joten jotain tietoa ja kirjallisuuttaki löytyy.
Tämänhetkiset traktorit on case 1594 hs 4 wd -85 ,ja case 1690 takapotku-83 kovalla lootalla,ja molemmille yhteistä perinteisiin taaveteihin,eivät ole toivottoman hitaita,tuo 1690 hieman alle 40 km h ja 1594 hs 47 km h,jolla on lysti ajella,1594 välitykset teetin viime keväänä 15/55 välitykselle ,ja 1690 on alkujaanki 11/58 VÄLITYKSILLÄ,JOKA ON tarkoitus muuttaa joskus 15/55 VÄLILLE,JOLLOIN KULKISI 55 KM H.
Taavettimiehillä on virinnyn kova tiimi viime vuosina,ja nyt on niin tiivistä yhteydenpitoa,että viikottain soitellaan kavereiden kanssa ,valkoisten omistajat on fiksua porukkaa.
Entinen väylä ,missä on keskusteltu,on dunkelin traktorifoorumi,varmaan oletta käyneet siellä.
Mukava homma,että oletta viritelleet tällaista,ja ilmeisesti oletta vielä nuoria,meillä on ollut db huolto suvussa,ja teen niitä hommia viraapelina itse yhä,joten jotain tietoa ja kirjallisuuttaki löytyy.
Vieraili- Vierailija
Vs: taavettimiehet
Meillä on pitkät perinteen taavetteihin. Isoisällä on ollut 25,950,990 1490 sekä pari muuta taavettia Meiltä lyötyy Case 1690 4wd (ajettu 3300h), DB 1490 4wd(5600h) (Joka oli aikoinaan kylän ensimmäinen neliveto), DB 995 sekä toinen 995 (6200h)joka ostettiin alunperin varaosa koneeksi.
Kone oli käynti kelvoton koska jakopään rattaista oli lähtenyt hampaita. Hankimme halvalla uusden ratas sarjan ja kone saatiin käyntiin. Huomasimme että nostolaite oli uuden veroisessa kunnossa eikä koneessakaan ollut valittamista. Kytkin tosin jouduttiin purkamaan koska ulosoton kytkin ei irroittanut ollenkaan.
Mutta eihän muuten niin hyvää konetta kannata jättää kuusen alle seisomaan!
Traktori oli ulkoisesti todella huonossa kunnossa, joten se maalattin ja muutamia parannuksia tehtiin; ohjaus tehostajan pumppu vaihdettiin, laitettiin hydrauliikka lohko ja lisättiin päävirtakatkaisin. Vaikka itse sanonkin niin en kyllä ole montaan yhtä hienoa 995 nähnyt.
Vuosien varrella on kyllä kertynyt kokemusta taavetista ja niiden tekniikasta. mm. 1490 kone on putkitettu uudelleen ja 1690 laatikko on ollut kertaallen auki. Pieni remontti kuuluu asiaan! Onhan kyseessä kuitenkin jo 20-30 vuotta vanha traktori. Tulihan tämän vuoden alussa laitettua etukurmaaja tuohon 1690. Uusimpana projektina on lämmitys laitteen asennus tuohon "varaosa" 995:seen. Lattioille on laitettu kumimatot ja taakse pleksi ja jotain muovia. Alkuperäisen lämmärin moottori oli jumissa joten laitoin sinne auton lämmitys laitteen moottorin. Kenno pitäisi vielä viedä korjaamolle paikattavaksi. Saa nähdä että saako ne sen vielä pitämään nesteet sisällä.
Kone oli käynti kelvoton koska jakopään rattaista oli lähtenyt hampaita. Hankimme halvalla uusden ratas sarjan ja kone saatiin käyntiin. Huomasimme että nostolaite oli uuden veroisessa kunnossa eikä koneessakaan ollut valittamista. Kytkin tosin jouduttiin purkamaan koska ulosoton kytkin ei irroittanut ollenkaan.
Mutta eihän muuten niin hyvää konetta kannata jättää kuusen alle seisomaan!
Traktori oli ulkoisesti todella huonossa kunnossa, joten se maalattin ja muutamia parannuksia tehtiin; ohjaus tehostajan pumppu vaihdettiin, laitettiin hydrauliikka lohko ja lisättiin päävirtakatkaisin. Vaikka itse sanonkin niin en kyllä ole montaan yhtä hienoa 995 nähnyt.
Vuosien varrella on kyllä kertynyt kokemusta taavetista ja niiden tekniikasta. mm. 1490 kone on putkitettu uudelleen ja 1690 laatikko on ollut kertaallen auki. Pieni remontti kuuluu asiaan! Onhan kyseessä kuitenkin jo 20-30 vuotta vanha traktori. Tulihan tämän vuoden alussa laitettua etukurmaaja tuohon 1690. Uusimpana projektina on lämmitys laitteen asennus tuohon "varaosa" 995:seen. Lattioille on laitettu kumimatot ja taakse pleksi ja jotain muovia. Alkuperäisen lämmärin moottori oli jumissa joten laitoin sinne auton lämmitys laitteen moottorin. Kenno pitäisi vielä viedä korjaamolle paikattavaksi. Saa nähdä että saako ne sen vielä pitämään nesteet sisällä.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: taavettimiehet
Hei
Tervetuloa uusi foorumi, tällekin on tilaa.
Taitaa ttavettimiehet pääosin olla aika uskoillista porukkaa,kun lukee noita kommentteja.Taitavat olla taavetit aika luotettaviakin.
Mullakin on vähän samanlainen stoori.30C,900,990,996,1394HS ja1594HS olivat aikoinaan työjuhtina.996 on vieläkin tuosta joukosta jälellä.
Yksi massikka ja pari valluakin kävi talossa mutta ei ole enää.
Nyt on osin kunnostettunakin Cropmaster,25D,880impe ,990impejä 2,880sel,990sel,1200sel,996,1690 neliveto ja 1594HS 2kpl.
1690 on nopeutettu 11/58 välityksillä ja toinen 1594HS 15/55 välityksillä. Moderneja pelejä ,ei liikaa automatiikkaa.
Tervetuloa uusi foorumi, tällekin on tilaa.
Taitaa ttavettimiehet pääosin olla aika uskoillista porukkaa,kun lukee noita kommentteja.Taitavat olla taavetit aika luotettaviakin.
Mullakin on vähän samanlainen stoori.30C,900,990,996,1394HS ja1594HS olivat aikoinaan työjuhtina.996 on vieläkin tuosta joukosta jälellä.
Yksi massikka ja pari valluakin kävi talossa mutta ei ole enää.
Nyt on osin kunnostettunakin Cropmaster,25D,880impe ,990impejä 2,880sel,990sel,1200sel,996,1690 neliveto ja 1594HS 2kpl.
1690 on nopeutettu 11/58 välityksillä ja toinen 1594HS 15/55 välityksillä. Moderneja pelejä ,ei liikaa automatiikkaa.
Vieraili- Vierailija
Vs: taavettimiehet
Morjens vaan kaikille Taavetti miehille!
Sen verran uusi taavetin omistaja että pikku hiljaa rupeaa kone käymään tutuksi, siis DB 996 4WD.
Tuolla Dunkelin puolella olen kirjoitellut, tai lähinnä kysellyt nimim. VesaH.
Muutaman kerran ollut yhteydessä täälläkin kirjoitelleeseen nimim. Velimhan, tosi mukava kaveri ja saanut muutamia hyviä vinkkejä taavetin sielun elämästä.
Joten jatketaan tästä, toivottavasti tämä foorumi kerää asiallista taavetti sakkia.
Sen verran uusi taavetin omistaja että pikku hiljaa rupeaa kone käymään tutuksi, siis DB 996 4WD.
Tuolla Dunkelin puolella olen kirjoitellut, tai lähinnä kysellyt nimim. VesaH.
Muutaman kerran ollut yhteydessä täälläkin kirjoitelleeseen nimim. Velimhan, tosi mukava kaveri ja saanut muutamia hyviä vinkkejä taavetin sielun elämästä.
Joten jatketaan tästä, toivottavasti tämä foorumi kerää asiallista taavetti sakkia.
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: taavettimiehet
itselläni ei ole mitään taavetti kokemusta aikaisemmin. nyt omistamani DB 1390 on ensimmäinen valkosarjalainen omistuksessani. enemmin ajelin vanhemmilla valmeteilla kun luulin niiden olevan jotenkin ylivertaisia muihin merkkeihin verrattuna. olen kyllä ollut omaani ollut erittäin tyytyväinen varsinkin sekura hyttiin. mukaan sopii niin moottorisahat kun muutakin rompetta tekemisestä riippuen. että näin.
Vieraili- Vierailija
Vs: taavettimiehet
BlackHawk kirjoitti:itselläni ei ole mitään taavetti kokemusta aikaisemmin. nyt omistamani DB 1390 on ensimmäinen valkosarjalainen omistuksessani. enemmin ajelin vanhemmilla valmeteilla kun luulin niiden olevan jotenkin ylivertaisia muihin merkkeihin verrattuna. olen kyllä ollut omaani ollut erittäin tyytyväinen varsinkin sekura hyttiin. mukaan sopii niin moottorisahat kun muutakin rompetta tekemisestä riippuen. että näin.
Vähän sama juttu että ei aikaisempaa kokemusta, ja siksi kiinnostus uuteen hankintaan on ollut suuri, kaikki tieto ja info ovat tervetulleita.
Mielestäni kanssa tuo Sekura hytti on ihan mainio, kun tosiaan mukaan sopii hiukan tarvikettakin, hommasta riippuen.
Ennen taavetti ajeltiin tai on vieläkin hengissä, International MCCormikilla, vm.- 63, joka ollut työjuhtana niin metsähommissa, lumihommissa ja muissakin hommissa.
Pelastin aikoinaan anoppilasta, ja hyvin on palvelut.
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: taavettimiehet
sulla näyttäisi kuvan perusteella olevan toi sekura 1 hytti. kuinka on lämpöä piisannut. omasta voin sanoa ettei ole vain lämmin vaan suorastaan kuuma. lumi hommissa onkin ollut päänsääntöisesti takalasi pystyssä kun on toi huurtumisen kanssa jonkinlaista ongelmaa. ilmankierto ei ainakaan 2 mallissa ole paras mahdollinen. jonkin verran haittaa tulee tuon takalasin aukipitämisessä siinä mielessä että työvalot taakse on laitettu katolle ja se lasi rajoittaa jonkin verran työvalojen valokuviota.
Viimeinen muokkaaja, BlackHawk pvm Pe Tammi 02 2009, 22:53, muokattu 1 kertaa
Vieraili- Vierailija
Vs: taavettimiehet
Juu niin on tuo Sekura 1.
Tuosta lämpö jutusta en vielä osaa sanoa vielä oikein mitään, kone on vasta ensimmäistä talvea minulla, ja täällä vasta nyt on ensimmäiset hiukan kylmemmät kelit, huomenissa pitäisi taavetti töräyttää tulille, sitten vasta uskallan ruveta kehuskelemaan, tuleeko lämmintä vai kuumaa ja meneekö lasit huurulle.
Tosin tuota huurtumista helpottaa se että toisen puolen sivulasi on rikki, joten ilmanvaihto on varmasti taattu, ei ainakaan tarvitse takalasi pystyssä ajaa.
Lisänä vielä että lämmityslaitteen moottori pitää pientä kitinää, pitäisi ottaa katto pois ja tutkia onko moottori vaan kuiva vai onko tullut aika päivittää uusi moottori.
Tuo katon ottaminen vaan on omanlainen homma ja kun sinne moottoriin ei oikein muuten pääse käsiksi
Tuosta lämpö jutusta en vielä osaa sanoa vielä oikein mitään, kone on vasta ensimmäistä talvea minulla, ja täällä vasta nyt on ensimmäiset hiukan kylmemmät kelit, huomenissa pitäisi taavetti töräyttää tulille, sitten vasta uskallan ruveta kehuskelemaan, tuleeko lämmintä vai kuumaa ja meneekö lasit huurulle.
Tosin tuota huurtumista helpottaa se että toisen puolen sivulasi on rikki, joten ilmanvaihto on varmasti taattu, ei ainakaan tarvitse takalasi pystyssä ajaa.
Lisänä vielä että lämmityslaitteen moottori pitää pientä kitinää, pitäisi ottaa katto pois ja tutkia onko moottori vaan kuiva vai onko tullut aika päivittää uusi moottori.
Tuo katon ottaminen vaan on omanlainen homma ja kun sinne moottoriin ei oikein muuten pääse käsiksi
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: taavettimiehet
aika kenkkumaisessa paikassa tuo tuntuu kyllä olevan. omassa ei onneksi ole vielä mitään ylimääräistä sieltä suunnalta kuulunut. (koputtaa puuta)
Vieraili- Vierailija
Vs: taavettimiehet
Tere !
Ei se katon irroittaminen kovin iso homma ole.Nelä ruuvia vain pois ja sitten lähtee.Kaveri vois kyllä olla ,onnistuu helpommin.
Eihän se mahdottomia paina, muuta muotonsa vuoksi hieman hankala käsitellä.
Minkälainen kylmäkäynnistyjä on muuten sun 996.Mulla on 1975 mallin 996 ja starttaa tosi hyvin.
Tuntuu olevan sekä hyviä,että huonoja kylmäkäynnistettäviä.
Ei se katon irroittaminen kovin iso homma ole.Nelä ruuvia vain pois ja sitten lähtee.Kaveri vois kyllä olla ,onnistuu helpommin.
Eihän se mahdottomia paina, muuta muotonsa vuoksi hieman hankala käsitellä.
Minkälainen kylmäkäynnistyjä on muuten sun 996.Mulla on 1975 mallin 996 ja starttaa tosi hyvin.
Tuntuu olevan sekä hyviä,että huonoja kylmäkäynnistettäviä.
Vieraili- Vierailija
Vs: taavettimiehet
Case1594 kirjoitti:Tere !
Ei se katon irroittaminen kovin iso homma ole.Nelä ruuvia vain pois ja sitten lähtee.Kaveri vois kyllä olla ,onnistuu helpommin.
Eihän se mahdottomia paina, muuta muotonsa vuoksi hieman hankala käsitellä.
Minkälainen kylmäkäynnistyjä on muuten sun 996.Mulla on 1975 mallin 996 ja starttaa tosi hyvin.
Tuntuu olevan sekä hyviä,että huonoja kylmäkäynnistettäviä.
Eihän se katon irroittaminen tosiaan paha homma ole, mutta kun sen irroittaa niin samalla vaivalla pitäisi tehdä muutakin sen katon kanssa.
Pitäisi hiukka oikoa ja jotain väriäkin sutaista pintaan, joten muutaman päivän duuni edessä, aikaakin pitäisi tekaista jotenkin kyseiseen hommaan.
Käynnistyy kyllä ihan hyvin kun laittaa joksikin aikaa lämmittimeen, mutta ilman lämmitystä tosi hankala käynnistymään.
Käynnistymiseen vielä vaikeutta antaa, kun hehku on pimeä, tosin uusi on hylyssä, mutta en ole vaihtanut, kun tuosta hehkun päästä puuttuu se letku joka syöttää polttoainetta hehkuun, ja vielä en ole löytänyt sellaista muoviletkua joka varmuudella kestää polttoainetta.
Kun löydän sellaista muoviletkua joka siihen kuuluu ja saa sen termon toimimaan siten miten pitää, voi käynnistyminen olla helpompaa.
Joskus kyselin tuota letku asiaa tuolla Dunkelin puolella, saamatta sen suurempaa vastausta.
Jos jollakin on vinkkiä tuohon termon toimintaan liittyen ja letkun saantiin, otan ilolla vastaan infoa asiasta.
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: taavettimiehet
Terve,Pirkalla vois olla letkut puretusta 1410.Itse olen tehny niitä,voi joku aihio ollakin jossain,pienestä prässikulmasta helmiliitoksella.
Vieraili- Vierailija
Vs: taavettimiehet
niitä helmiä on kanssa tosi vaikea löytää, joka tulee siihen thermostartiin kiinni. olen yrittänyt uusia metsästää onnistumatta.monet konekorjaajat kolusin läpi. onneksi sain kuitenkin omani kiristymään, mutta mikään hyvä se ei ole.
Vieraili- Vierailija
Vs: taavettimiehet
Moro vain kaikille. Tulin tuolta dunkelin puolelta kirjottelemaan tännekin. Mullahan ei noita taavetteja ole ollut vain leyland-merkkisiä patarautakoneita. Kyllä sillähin pärjää mutta oli niin löyhästä raudasta tehty että sieppasi aina välillä sydänalaa kun kahteli niitä osia kun on kuluneet. No, nyt ei kulu. 1690 on ajossa ja jotain varaosia puretusta koneesta. Semmosilla mennään. Kahtellaan mitä tapahtuu, harrastustahan tämä vain on, ainakin mulle, hirsiaiheen lisäksi.
Vieraili- Vierailija
Vs: taavettimiehet
Moron!
Kirjauduinpa uudelle foorumille, jotain uutta uudelle vuodelle. Taavetteja tallissani/pihalla sateessa ja pakkasessa VAIN 3kpl. 1390-2 vm82, 1690T-4 vm84; tämä esiintyikin jo eräällä videolla. Sitten vielä 1594-4HS vm 86. Nuo kuutoset tarttis vielä pikkuisen fiksailua ym korjailua.
Kirjauduinpa uudelle foorumille, jotain uutta uudelle vuodelle. Taavetteja tallissani/pihalla sateessa ja pakkasessa VAIN 3kpl. 1390-2 vm82, 1690T-4 vm84; tämä esiintyikin jo eräällä videolla. Sitten vielä 1594-4HS vm 86. Nuo kuutoset tarttis vielä pikkuisen fiksailua ym korjailua.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: taavettimiehet
hirsiukko kirjoitti:Moro vain kaikille. Tulin tuolta dunkelin puolelta kirjottelemaan tännekin. Mullahan ei noita taavetteja ole ollut vain leyland-merkkisiä patarautakoneita. Kyllä sillähin pärjää mutta oli niin löyhästä raudasta tehty että sieppasi aina välillä sydänalaa kun kahteli niitä osia kun on kuluneet. No, nyt ei kulu. 1690 on ajossa ja jotain varaosia puretusta koneesta. Semmosilla mennään. Kahtellaan mitä tapahtuu, harrastustahan tämä vain on, ainakin mulle, hirsiaiheen lisäksi.
tervetuloa vaan uudetkin. laitoin tuota leukusta jo juttuakin tuonne, muut koneet osioon. ja harrastusta tämä on minullekin.
Vieraili- Vierailija
Vs: taavettimiehet
Meiltä löytyy Taavetti 996. Hyvä vehe on ollut. Kaikki toimii ja nyt viedään se pian korjuuksille kun kytkin on huono. Sitten pelaa taas kuin uusi .
Peto- Viestien lukumäärä : 1
Vs: taavettimiehet
Tervehdys!
Ilmoittaudunpa tänne nyt minäkin. Omistan puolikkaan vanhasta taavetista, jonka malliakaan en muista, mutta kopiton on ja sitä rataa. Isävainaa osti sen 70-80-luvun taitteessa kun sai halvalla, ja etukuormaajakin oli.
Kovin oli kauhea ajettava, joka paikassa väljää ja pakkasi jäämään kiinni jo kasteiselle heinikolle. Tällä hetkellä trattori on kotitilalla puolentoista sadan kilometrin päässä, ajettu sillä ei ole yli 10 vuoteen. Hieman kiinnostaisi jossain vaiheessa ruveta tutkimaan mahdollista kunnostamista, mutta projekteja tahtoo olla muitakin. Että tämmöinen taavetisti.
Ilmoittaudunpa tänne nyt minäkin. Omistan puolikkaan vanhasta taavetista, jonka malliakaan en muista, mutta kopiton on ja sitä rataa. Isävainaa osti sen 70-80-luvun taitteessa kun sai halvalla, ja etukuormaajakin oli.
Kovin oli kauhea ajettava, joka paikassa väljää ja pakkasi jäämään kiinni jo kasteiselle heinikolle. Tällä hetkellä trattori on kotitilalla puolentoista sadan kilometrin päässä, ajettu sillä ei ole yli 10 vuoteen. Hieman kiinnostaisi jossain vaiheessa ruveta tutkimaan mahdollista kunnostamista, mutta projekteja tahtoo olla muitakin. Että tämmöinen taavetisti.
borg- Viestien lukumäärä : 2
Vs: taavettimiehet
tervetuloa vaan. täältä saat ohjeita taavetin parantamiseen. täällä käy vierailemassa ammattitaitoisia konemiehiä, rohkeasti vaan neuvoja kyselemään.
Vieraili- Vierailija
Vs: taavettimiehet
Jaha, tervehdys foorumille kolmannen polven taavetti mieheltä. Pihassa seisoo perintö taavetti -78 996, joka odottelee tällä hetkellä koneremonttia ja sähköjen uusimista... Traktorin virkaa talossa hoitaa kunniakkaasti -66 Ford 3000.
Ensimmäinen taavetti, 25D, tuli meidän taloon vuonna -56, parin piikkipyörä Fordsonin jälkeen. Majori oli tuolloin jo tilattu, mutta taavetin sai vuotta lyhyemmällä jonotusajalla... Sittemmin talossa on ollut -61 880 implematic, josta katkesi kampiakseli lähes uutena ja joka vaihtui pian uuteen samanlaiseen. Toinen 880 imple olikin karjatilan käytössä yli 15 vuotta ennenkuin vaihtui -70 990 selectamaticiin. 990:llä aloitin sitten minäkin ajoharjoittelun, heti kun jalat vain ylsivät polkimille. 990:stä särkyi jakopää reilun kymmenen vuoden käytön jälkeen kesken syyskyntöjen, eikä isävainaa sitä enää alkanut korjauttamaan. Tilalle tuli tuo 996, joka ehti olla vielä muutaman vuoden maatalouskäytössä ennen tilanpidon lopettamista ja sen jälkeen lähinnä metsä- ja lumitöissä. Muutama vuosi sitten tuli hankittua neliveto-Zetori ja taavi jäi talveksi seisomaan, seurauksena pakoputkesta koneeseen valuneen veden aiheuttama koneremontin tarve... Tarkoituksena tuo olisi vielä joskus kunnostaa jahka aikaa ja inspiraatiota vain riittää...
Ensimmäinen taavetti, 25D, tuli meidän taloon vuonna -56, parin piikkipyörä Fordsonin jälkeen. Majori oli tuolloin jo tilattu, mutta taavetin sai vuotta lyhyemmällä jonotusajalla... Sittemmin talossa on ollut -61 880 implematic, josta katkesi kampiakseli lähes uutena ja joka vaihtui pian uuteen samanlaiseen. Toinen 880 imple olikin karjatilan käytössä yli 15 vuotta ennenkuin vaihtui -70 990 selectamaticiin. 990:llä aloitin sitten minäkin ajoharjoittelun, heti kun jalat vain ylsivät polkimille. 990:stä särkyi jakopää reilun kymmenen vuoden käytön jälkeen kesken syyskyntöjen, eikä isävainaa sitä enää alkanut korjauttamaan. Tilalle tuli tuo 996, joka ehti olla vielä muutaman vuoden maatalouskäytössä ennen tilanpidon lopettamista ja sen jälkeen lähinnä metsä- ja lumitöissä. Muutama vuosi sitten tuli hankittua neliveto-Zetori ja taavi jäi talveksi seisomaan, seurauksena pakoputkesta koneeseen valuneen veden aiheuttama koneremontin tarve... Tarkoituksena tuo olisi vielä joskus kunnostaa jahka aikaa ja inspiraatiota vain riittää...
Tappi- Viestien lukumäärä : 5
Paikkakunta : Muhos
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa