1394 raidetangonpäät ja rajotinpultit
3 posters
Sivu 1 / 1
1394 raidetangonpäät ja rajotinpultit
Mitkäs tuohon 1394 -87 carraron etuakselilla varustettuun 4wd rattoriin passaa? Yhdet tuli jo ja ne oli aivan liian pienet. Toisia kyselin ja annettiin vaihtoehdoksi 1294, 1390 tai 1494, tuo mun 1394 ei näy kuulemma ikh:n luettelossa?! Toinen kysymys noista rajoitin pulteista, saako lisää kääntyvyyttä jos ruuvaa nuo sisään tai ottaa kokonaan pois, vai hajooko nivelet tai joku muu? Vielä en ole koskenut
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 1394 raidetangonpäät ja rajotinpultit
Hiukan voinee ruuvata sisäänpäin, mutta:
Vaikka kääntöä sallisikin enemmän, kestävyys kuormitettuna, ääriasentoon käännettynä kärsii, ja paljon.
Yhdellä ristikolla kestää jonkun 40, max 45astetta, tuplaristikko kestää paljon enemmän.
Tuplat tuossa kaiketi on ja jonkin 55astetta luulis kestävän, ilman etukuormaikäyttöä tms.... painoa nokalla.
fiun ja NH:n/Casen koneis on jotain 55astetta kääntökulma, yleensä ensimmäisenä tulee vastaan renkaan kiinniottaminen runkoon tai pelteihin
Vaikka kääntöä sallisikin enemmän, kestävyys kuormitettuna, ääriasentoon käännettynä kärsii, ja paljon.
Yhdellä ristikolla kestää jonkun 40, max 45astetta, tuplaristikko kestää paljon enemmän.
Tuplat tuossa kaiketi on ja jonkin 55astetta luulis kestävän, ilman etukuormaikäyttöä tms.... painoa nokalla.
fiun ja NH:n/Casen koneis on jotain 55astetta kääntökulma, yleensä ensimmäisenä tulee vastaan renkaan kiinniottaminen runkoon tai pelteihin
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1394 raidetangonpäät ja rajotinpultit
on tuplat juu. Eli nyt kun toi kaartaa niin sen vois saada jopa kääntymään? Kuormain on, muttei sen käyttö ole kuin lumitöiden tekoa.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 1394 raidetangonpäät ja rajotinpultit
Ristikon rakenne on sit kans tarkistettava, ettei lenkit ota välikappaleeseen kiinni käännettäessä ääriasentoon.
Se ei tarvii kuin yhden (yli) käännön jos lenkit nivelissä pohjaa niin sökönä on ja kauppareissu tiedossa, vetareita ostaan....
Edit:
Yleensä tehtaan jäljiltä nivelissä on varaa hyvinkin, kestävyyden takia. Aina isompi kulma rassaa niveltä enemmän kuin täysin suorassa olevaa
Se ei tarvii kuin yhden (yli) käännön jos lenkit nivelissä pohjaa niin sökönä on ja kauppareissu tiedossa, vetareita ostaan....
Edit:
Yleensä tehtaan jäljiltä nivelissä on varaa hyvinkin, kestävyyden takia. Aina isompi kulma rassaa niveltä enemmän kuin täysin suorassa olevaa
Viimeinen muokkaaja, jusape pvm Pe Loka 21 2011, 21:25, muokattu 1 kertaa
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1394 raidetangonpäät ja rajotinpultit
Minun tosivanhassa 1690 on rälläköity pois ne rajoitinpultit,n.400h ajettu oston jälkeen, ei mitään ongelmia, öljyvuotoja jne. Joten ei ne meinaa paljon. Jos ajelet 10 h vuodessa niin ei paljon tartte murehtia, ajat vaan. Ainoastaan äestyshommissa hakkaa vasten valettua rajoitinta käännöksissä, mutta mitäpä siitä jos muuten pelaa.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1394 raidetangonpäät ja rajotinpultit
Muoks, edellistä....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1394 raidetangonpäät ja rajotinpultit
Raidepäät vaihdettu. Paljonko kuuluu olla aurausta? Jäi 9mm auraukselle vanteen reunasta mitattuna. Vieläkö käännän?
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 1394 raidetangonpäät ja rajotinpultit
Laittaisin johonkin 0-3mm väliin
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1394 raidetangonpäät ja rajotinpultit
N.3mm, ehkä 4mm jäi aurausta. En jaksanu enää repiä raidepäätä irti, ei mahdu se yhdysakseli kääntymään ympäri niin joutuu raidepäätä ruuvaamaan...
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 1394 raidetangonpäät ja rajotinpultit
ikilika kirjoitti:N.3mm, ehkä 4mm jäi aurausta. En jaksanu enää repiä raidepäätä irti, ei mahdu se yhdysakseli kääntymään ympäri niin joutuu raidepäätä ruuvaamaan...
Onko se nyt noin tarkkaa, renkaat kestää 3000h ja itse ajat 20h ? vuodessa.. itse en ole katsonu aurauksia, joskus ne kumit kuluu kuitenkin..
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1394 raidetangonpäät ja rajotinpultit
Tarkkaa touhua niinkun pärekaton kulotus. Kato ne kaarreominaisuudet pitää saada viimitten pääl, nää nopeet sorataipaleet vaatii tarkat kulmat
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 1394 raidetangonpäät ja rajotinpultit
Joo, rajoitinpultteja ruuvasin sisäänpäin sopivasti ettei eturengas juuri osu kuormaimen sovitteisiin. Tuli aikalailla lisää kääntyvyyttä. Tarkistin ettei ristikot "pohjaa" ennen ajoa. Samalla huomasin pienen välyksen niissäkin kun taltalla kampesin. Saapi olla näin. Oikea raidepää oli aivan väljä, ei ihan saa kuulaa vääntämällä pois mut ei paljon puutukkaan.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa