Transformeri-Taavi
+2
exso
jouto
6 posters
Sivu 1 / 1
Transformeri-Taavi
Minusta tämä kapines:
http://www.nettikone.com/david-brown/950d/1000195
ei ole 950, ei toki ehkä ihan Cropmasterkaan. Mutta useampata eri alalajia saattaa kyseisen tehtaan mallistosta sisältää, vai mitä?
yzt. Kauko Ollila
Mäntsälä
http://www.nettikone.com/david-brown/950d/1000195
ei ole 950, ei toki ehkä ihan Cropmasterkaan. Mutta useampata eri alalajia saattaa kyseisen tehtaan mallistosta sisältää, vai mitä?
yzt. Kauko Ollila
Mäntsälä
jouto- Viestien lukumäärä : 123
Vs: Transformeri-Taavi
Saattaa olla 25 sielultaan,Hyvinkäällä majaili kerran kone jonka sielu oli 25 ja konepeitto 950.Valmistenumero jäi mieleen 18000.
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: Transformeri-Taavi
Minusta tuo on noin -60 mallin 950 implematic, jossa on pyörät Cropmasterista tai 25 tai 30 -mallista ja vaihtovirtalaturi. Akku on siirretty sivulle ja vaihdettu yhteen 12-volttiseen ja nostolaitteisiin on tehty mahdottomat pitkät vetovarret. Vuosimalli ei ole missään tapauksessa 1964.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Transformeri-Taavi
-61 tai nuorempi 950 implematic kaksoiskykimellä.Renkaat 30:stä esim
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Transformeri-Taavi
Mielenkiintoista
Näin tässä harrastelijan arvauksena sanoisin että erkki ja outsideri ovat lähellä totuutta. Minusta tässä lähtökohtana on alkupään 950 Implematikki johon on ympätty kaksinumeroisen vanhemman taavetin rattaat, ehkä jotain muutakin.
Perusteluja:
-ratti on keskellä, ei ole kaksinumeroinen taavetti tai alkupään 900
-etuakseli on taottua mallia, loppupään Implematiceissa oli samanlainen hitsattu rakenne kuin Selectoissa (voi olla vaihdettu)
-nostolaitteen käyttövivut kuin Selectassa, rotanloukkusysteemiä ei kyllä näy kovin selvästi takakuvassa
-moottorissa on tuntikellon lähtö startin ja siirtopumpun välissä, vanhoissa taaveissa oli tuntilaskuri moottorin kyljessä virranjakajan jalassa
-ilmanputsarin hattu on kantikas, vanhemmissa oli puolipallo ja päällä "eetteriplommi"
-minusta näyttää että vaihdekepit on taivutettua mallia, vanhoissa kaksnumeroisissa oli suorat kepit
-ulosoton kytkin perärepussa on "suorakulmainen, nuppi päässä" tavallaan kahdesta osasta tehty kuten vanhoissa kaksinumeroisissa malleissa, myöhemmissä oli vain suoraan kulmaan taivutettu pyöröteräs (muistankohan oikein)
-akkukoteloiden paikat on jäljellä penkin molemmin puolin.
tämä näin hyvin lyhyen tutkiskelun ja muistilokeroiden kaivelun jälkeen....
matti
Näin tässä harrastelijan arvauksena sanoisin että erkki ja outsideri ovat lähellä totuutta. Minusta tässä lähtökohtana on alkupään 950 Implematikki johon on ympätty kaksinumeroisen vanhemman taavetin rattaat, ehkä jotain muutakin.
Perusteluja:
-ratti on keskellä, ei ole kaksinumeroinen taavetti tai alkupään 900
-etuakseli on taottua mallia, loppupään Implematiceissa oli samanlainen hitsattu rakenne kuin Selectoissa (voi olla vaihdettu)
-nostolaitteen käyttövivut kuin Selectassa, rotanloukkusysteemiä ei kyllä näy kovin selvästi takakuvassa
-moottorissa on tuntikellon lähtö startin ja siirtopumpun välissä, vanhoissa taaveissa oli tuntilaskuri moottorin kyljessä virranjakajan jalassa
-ilmanputsarin hattu on kantikas, vanhemmissa oli puolipallo ja päällä "eetteriplommi"
-minusta näyttää että vaihdekepit on taivutettua mallia, vanhoissa kaksnumeroisissa oli suorat kepit
-ulosoton kytkin perärepussa on "suorakulmainen, nuppi päässä" tavallaan kahdesta osasta tehty kuten vanhoissa kaksinumeroisissa malleissa, myöhemmissä oli vain suoraan kulmaan taivutettu pyöröteräs (muistankohan oikein)
-akkukoteloiden paikat on jäljellä penkin molemmin puolin.
tämä näin hyvin lyhyen tutkiskelun ja muistilokeroiden kaivelun jälkeen....
matti
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Transformeri-Taavi
Minusta tuossa on selvästi implen nostolaitevipuset, joten pystyy olemaan 50-luvun puolelta, mutta ihan lopusta. Koetin zuumata kytkinpokimen kohtaa, että näkyykö siinä ulosoton kytkimen säätörulla, mutta kuvan resoluutio ei oikein riitä sitä paljastamaan. Siinä on pakko olla jotain muuta, mikä paljastaa Outsiderille, että on kyseessä kaksoiskytkinmalli. Yritin muistella, että muuttuiko 950:ssä jossakin vaiheessa jarrupolkimet astinlaudan läpi meneviksi samalla tapaa kuin 850:ssä, mutta en saanut siihen selvyyttä.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Ti Marras 01 2011, 09:07, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Transformeri-Taavi
Hupsista. Mulla näköjään kädet tekee omiaan. Nimittäin eilen aivan selvästi ajattelin käyttövivuista kirjottaessani Implee mut kirjotin Selecta. Taitaa tulla vanhuus.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Transformeri-Taavi
Minä peesaisin Erkkiä. Minulla 850 vuosimallia -60 ja siinä samallaiset jarrupolkimet, ulosoton vipu, ja polttoaine suodattimet. Minusta kytkin ei ole katsoiskytkin, mutta Outside on varmasti ollut enempi tekimisessä Taavettien kanssa kun minä etten ala hänen kanssaan vetoa lyömään.erkki kirjoitti:Minusta tuossa on selvästi implen nostolaitevipuset, joten pystyy olemaan 50-luvun puolelta, mutta ihan lopusta. Koetin zuumata kytkinpokimen kohtaa, että näkyykö siinä ulosoton kytkimen säätörulla, mutta kuvan resoluutio ei oikein riitä sitä paljastamaan. Siinä on pakko olla jotain muuta, mikä paljastaa Outsiderille, että on kyseessä kaksoiskytkinmalli. Yritin muistella, että muuttuiko 950:ssä jossakin vaiheessa jarrupolkimet astinlaudan läpi meneviksi samalla tapaa kuin 850:ssä, mutta en saanut siihen selvyyttä.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: Transformeri-Taavi
Se on melko varmasti 1960 mallin 950,vanhemmissa nostolaite Mark sarjaa,tuossa implematic, ja 1961 mallissa jo jarrupolkimet tulee astinlaudan läpi,tuossa vielä 30 d malliin polkimet.myös ratin paikka kertoo samaa.
Vieraili- Vierailija
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa