Fiatagri
Sivu 1 / 1
Fiatagri
Oon seurannu tätä palstaa aika aktiivisesti aalusta asti,ei oo vaan tullut rekisteröityä.Kiinnostas tietää miks V-M vaihto tuon 82-94:sen niin äkkiä pois?Itellä samanlainen fiiatti kakkoskoneena 3600h ajettu.on mielestäni tosi ketteräkone,ku vertaa tuohon toiseen koneeseen a95 valtraan.
Ahma450- Vierailija
Vs: Fiatagri
Juu,82-94 Fiatagri on ollu tähänmennessä ylivoimaisesti paras traktori mitä minulla on ollu,ainut syy oli negatiivinen asenne mikä taavettilaisilla oli kyseistä konetta kohtaan,kaikki ei päässy siitä yli ollenkaan,toiset ajan kanssa ja siitä kuuli jatkuvasti,tämä suurin syy,tuon varmempaa ja ketterämpää konetta tuskin löytyy aikalaisistaan,pomminvarmaa tekniikkaa.
Tuo nykyinen nyykkärinihän on sitten seuraavan polven kone tuosta,yksi huonompi puoli on tuossa sähköhydraulinen ulosoton kytkentä,noiden erittäin raskaasti liikkeellelähtevien työkoneiden kanssa on särkyny akseleita,ja vapaakytkin pitää olla myös akselissa kun ulosotto jarruttaa pysäyttäessä.
Tuolla nyyskyllä olen nyt ajellu 50-65h tuntimääriä viikossa viime kuukausien aikana,vielä on sahuita jonkinverran ja 2,5km mökkitien rungon ja pinnan ajo tällesyksyä.
Voi vielä tulla joskus ostoslistalle 82-94 tai 88-94,jäin niin hyvät muistot tuosta,pojalla sen myynti harmittaa vieläkin.
Lapualla taitas olla aika hyvä 82-94 myynnissä...
Tuo nykyinen nyykkärinihän on sitten seuraavan polven kone tuosta,yksi huonompi puoli on tuossa sähköhydraulinen ulosoton kytkentä,noiden erittäin raskaasti liikkeellelähtevien työkoneiden kanssa on särkyny akseleita,ja vapaakytkin pitää olla myös akselissa kun ulosotto jarruttaa pysäyttäessä.
Tuolla nyyskyllä olen nyt ajellu 50-65h tuntimääriä viikossa viime kuukausien aikana,vielä on sahuita jonkinverran ja 2,5km mökkitien rungon ja pinnan ajo tällesyksyä.
Voi vielä tulla joskus ostoslistalle 82-94 tai 88-94,jäin niin hyvät muistot tuosta,pojalla sen myynti harmittaa vieläkin.
Lapualla taitas olla aika hyvä 82-94 myynnissä...
Vieraili- Vierailija
Vs: Fiatagri
Eikös siinä ollut sitten VOA:n jarrun vapautuskytkintä?
Senkin olis käsittääkseni pystynyt ohittaan.
Itte Fiat / Ford / NH huolto ja remonttihommia tein jotain 4-5v työkseni.
Tosi tuo xx-94 sarja on kovin harvinainen täälläpäin Suomea joten ko. laitteesta ei kokemuksia ole
Senkin olis käsittääkseni pystynyt ohittaan.
Itte Fiat / Ford / NH huolto ja remonttihommia tein jotain 4-5v työkseni.
Tosi tuo xx-94 sarja on kovin harvinainen täälläpäin Suomea joten ko. laitteesta ei kokemuksia ole
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Fiatagri
82-94 oli mekaaninen kytkin,siinä ei mitään,mutta tuossa NH L 85 mallissa on sitten sähköllä kytkeytyvä hydrauilinen pakka joka jysäyttää kerralla päälle ja esim. tuo Jonsereds höylä ei lähe pyörimään noin,katkaisee nivelakselin jos ei ole kytkinakselia josta luistahtaa.
Mitenhän tuo jarrunvapautus toimii,siinä on valitsinvipu josta ensin valitaan 540,750,1000 tai ajovoimanotto ja napista sitten menee valittu vaihde päälle ja pois,kylläkin mukava ja helppo käyttää normi koneilla,mutta nuo raskaat myllyt tuottaa vaikeuksia,ensi talvena rakennan luistatuskytkimen tuohon Jonseredsiin tuon takia.
Tuolla 750 r/min alueella pyöritän sahaa.
Mitenhän tuo jarrunvapautus toimii,siinä on valitsinvipu josta ensin valitaan 540,750,1000 tai ajovoimanotto ja napista sitten menee valittu vaihde päälle ja pois,kylläkin mukava ja helppo käyttää normi koneilla,mutta nuo raskaat myllyt tuottaa vaikeuksia,ensi talvena rakennan luistatuskytkimen tuohon Jonseredsiin tuon takia.
Tuolla 750 r/min alueella pyöritän sahaa.
Vieraili- Vierailija
Vs: Fiatagri
Jarru muistaakseni toimii (matalapiirin) öljynpaineella.
Koita akselista pyörittää kone sammuksissa, käsin, siis tapista. Jos pyörii jarru vaatii siis paineen.
Johdot tais mennä perämunkin vasemmalle puolen noin banjon korkeudella, vetoakselin korkeudella tai hiukan ylempänä (tai alempana),
mag venalle (muistaakseni 2-napainen liitin, + ja -) joka kytkee paineen jarrunauhan männälle.
Sitten voit koittaa vaikka irroittaa sen liittimen ja vaiks kevyen koneen kanssa kokeila kuinka käyttäytyy.
Jos toimii, toisen johdon voineepi katkaista ja väliin lisätä vaikka vipukytkimen ohjaamoon, josta saa esim. + virran poikki halutessaan.
Tästä en ihan varma ole toimeisko näin, tuo "vapautus".
Mut epäilisin, et toimii, muistikuvien perusteella. Ja kaikki omatoiminen kokeiluhan on tietysti kokeilijan itsensä vastuulla
Koita akselista pyörittää kone sammuksissa, käsin, siis tapista. Jos pyörii jarru vaatii siis paineen.
Johdot tais mennä perämunkin vasemmalle puolen noin banjon korkeudella, vetoakselin korkeudella tai hiukan ylempänä (tai alempana),
mag venalle (muistaakseni 2-napainen liitin, + ja -) joka kytkee paineen jarrunauhan männälle.
Sitten voit koittaa vaikka irroittaa sen liittimen ja vaiks kevyen koneen kanssa kokeila kuinka käyttäytyy.
Jos toimii, toisen johdon voineepi katkaista ja väliin lisätä vaikka vipukytkimen ohjaamoon, josta saa esim. + virran poikki halutessaan.
Tästä en ihan varma ole toimeisko näin, tuo "vapautus".
Mut epäilisin, et toimii, muistikuvien perusteella. Ja kaikki omatoiminen kokeiluhan on tietysti kokeilijan itsensä vastuulla
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa