pyörävälityksen öljymäärä?
+2
erkki
Pete
6 posters
Sivu 1 / 1
pyörävälityksen öljymäärä?
Minkä verran sitä öljyä sinne menee? mihin asti täytetään? käykö ihan sama öljy mitä laitetaan moottoriin ja perään?Ja sitten vielä ihan tyhmä kysymys , että mikä tarkoitus sillä öljyllä siinä on? niin ja mallina oli 990 -78
Pete- Viestien lukumäärä : 39
Vs: pyörävälityksen öljymäärä?
Noin 2,3 litraa puolelleen, täyttöaukon reunaan saakka. Laadun suhteen on hieman poikkeavia käsityksiä. Pääasia että siellä on öljyä, jotkut käyttää 80W90 vaihteistoöljyä, toiset W140 vaihteistoöljyä ja varmaan on niitäkin joilla siellä on tavallinen yleisöljy. Raskaassa vedossa, eli maanmuokkaustöissä joissa vedetään täydellä teholla pienillä vaihteilla, tuo W140 saattaa olla paras öljykalvon kestävyyden kannalta. Öljy voitelee portaalin sisällä pyörivät hammaspyörät ja laakerit.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: pyörävälityksen öljymäärä?
kiitos tiedosta.Noilla tiedoilla taas potkitään pitkälle Käyttö on pääasiassa puunajoa ja vähän pottu/kasvimaan muokkausta.Eli ei mitenkään raskaisiin töihin enään joudu.
Pete- Viestien lukumäärä : 39
Vs: pyörävälityksen öljymäärä?
Ite huomasin eron talvipakkasilla kun laitoin 5w-30 gl4 donaxit jokapaikkaan, myös portaaleihin. Ennen oli jäykkien öljyjen takia aika tahmeaa menoa, donaxien vaihdon jälkeen oli kuin eri kone. Ohjekirja taitaa antaa vaan tuon gl4 suositukseksi, ei viskositeettia.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: pyörävälityksen öljymäärä?
Niinkuin Erkki pisti tuossa aiemmin, tärkeintä lienee että siellä on jotain liukasta hampaiden välissä kun puhutaan harrastevehkeistä. Minä äänestäisin jonkun GL4 synteettisen liukasteen puolesta. Mulla taitaa olla Mobilin kamat mutta on niitä muitakin. Se alkuperäinen on kesällä kuin sammakonkutua ja talvella saippuaa. Kun päästää ne alkuperäiset pois niin kannattaa jotenkin lämmitellä niitä kynkkiä, joko ajamalla tai muuten lämmittämällä. Näin ne saa mahdollisimman tyhjäksi siitä vanhasta eikä tarvii tikulla kaivaa pois.
matti
matti
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: pyörävälityksen öljymäärä?
Onkos tuo vakavaa kun tiputtaa hiukan öljyä takapörän navasta? 990 -66
Viimeinen muokkaaja, Hn pvm La Marras 05 2011, 21:17, muokattu 1 kertaa
Hn- David Brown : 990 Selectamatic -66
DBTCF:n jäsen nro : 21
Viestien lukumäärä : 102
Paikkakunta : Tampere
Vs: pyörävälityksen öljymäärä?
Laakerien välys pitäis ainaski säädellä kaiketi, pyörä veks ja shimmejä laipan välistä pois sopivasti, kokeilemalla ettei enää väljää ole laakereissa....
Meneekös se näissä myös näin, kuten esim 1390, 1410 malleissa
Meneekös se näissä myös näin, kuten esim 1390, 1410 malleissa
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: pyörävälityksen öljymäärä?
On kyllä kone todella kevyessä mökki ajossa vähän kärryllä puita ja sirklausta, tänään joutui vähän kovemmalle niin huomasin että muutama tippa oli tullut.
Ihan ohi aiheen jakajanpumpun putkista jotka lähtee suuttimille minhänlainen tiivistys noissa on kun parista tiputtelee juuresta polttoainenetta?
Ihan ohi aiheen jakajanpumpun putkista jotka lähtee suuttimille minhänlainen tiivistys noissa on kun parista tiputtelee juuresta polttoainenetta?
Hn- David Brown : 990 Selectamatic -66
DBTCF:n jäsen nro : 21
Viestien lukumäärä : 102
Paikkakunta : Tampere
Vs: pyörävälityksen öljymäärä?
Putken pääsä on (uros) kartio, joka tiivistyy vastinkappaleeseen (naaraskartio, pumpun päähän)
Mitään tivisteitä siellä ei ole.
Putki voi olla myös murtunut jos "pännissä" on vinottain/kiertosuunnassa
Mitään tivisteitä siellä ei ole.
Putki voi olla myös murtunut jos "pännissä" on vinottain/kiertosuunnassa
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa