Pyöränvälityksen öljyistä vanhoissa Taaveteissa
Sivu 1 / 1
Pyöränvälityksen öljyistä vanhoissa Taaveteissa
Omassa 880-Taavissani öljysuositus vaihteistoon on GL-4 ja pyörävälityksiin muistaakseni GL-5. Selvitin aikoinani tuota asiaa. Nuo "paineenkestot" saadaan aikaan lisäaineistuksella. Takavuosina nuo lisäaineet syövyttivät kupariseosteisia metallelleja. Sen takia öljyjen kanssa piti olla tarkkana. Tuo ongelma poistui jo 20 vuotta sitten, joten GL-5-öljyä voi Mobilin asiantuntijan mukaan käyttää huoletta missä vain. Toisaalta, Taavetti ei järin hyviä öljyjä vaihteitoonsakaan vaadi, joten kaikki nykyiset vaihteistoöljyt ovat riittävän hyviä. Sama pätee pyöränvälitykseenkin.
PERAX- Vierailija
Vs: Pyöränvälityksen öljyistä vanhoissa Taaveteissa
"Mineraalipohjaiset" perus gl5 öljyt esim HD 80W-90 taitaa olla vaan aika paksuja kylmänä laatikossa ja hydrauliikassa. Portaaleissa menee hyvin ja hiljentää varmaan ääniäkin?! Täys-synteettiset on tarina toinen ja varmasti notkeaa ja hyvää tavaraa, mut taitaa tulla näis harrastevehkeissä turhan kalliiksi.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Öljyistä
Viskositeetti on eri juttu kuin paineenkesto. Synteettiset öljyt taitavat olla niin arvokkaita, että 20 - 30 litraa pistää miettimään. Onhan mineraaliöljyillä pärjäilty aina, ja vanhat koneet on suunniteltu niin "huonoille" öljyille, ettei sellaisia nykyään enää olekaan.
Itse en kovilla pakasilla ajelekaan, joten tuo viskositeetti ei ole ongelma.
Itse en kovilla pakasilla ajelekaan, joten tuo viskositeetti ei ole ongelma.
PERAX- Vierailija
Similar topics
» Hydrauliikan turvallisuus vanhoissa koneissa
» Öljyistä
» Öljyistä
» Öljyistä
» case ih 795 xl öljyistä töhnää jäähdytysjärjestelmässä
» Öljyistä
» Öljyistä
» Öljyistä
» case ih 795 xl öljyistä töhnää jäähdytysjärjestelmässä
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa