990 vm76
4 posters
Sivu 1 / 1
990 vm76
minkähän paksuiset on nostolaitteen tapit kun kone maalla ja kaupungissa rakentelen/korjailen juontovinssiä niin ei tarviis lähtee sinne mittaamaan..
savoa2011- David Brown : 996 vm79,990 vm67 ,1390vm83
Viestien lukumäärä : 152
Ikä : 54
Paikkakunta : kuopio
Vs: 990 vm76
Niissä on muistaakseni vielä tuossakin vuosimallissa sekä kategoria 1 että 2 mukaiset mullinsilmät. Tapin paksuus riippuu siitä miten päin vetovarret on asennettu, yleensä ne on niinpäin, että kategorian 1 mukaiset 22 millin silmät on etupään haaarukassa ja kategorian 2 mukaiset 28 millin silmät takapäässä työkoneen kiinnitystä varten. Standardin mukainen etäisyys vetotapin juuresta sokanreikään on muistaakseni 55 mm. Jos laitat korvakkeet ja tapit niin korvakkeen leveys saa olla suurempi niin on helpompi laittaa vinssi perään.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 vm76
jep näin laitan kun kävin kävin tuossa ikh kattomassa tappeja oli tosiaan muutama vaihtoehto ja joudun korvakot vinssissä jatkamaan et saan nivelakselille liukuvaraa..
savoa2011- David Brown : 996 vm79,990 vm67 ,1390vm83
Viestien lukumäärä : 152
Ikä : 54
Paikkakunta : kuopio
Vs: 990 vm76
savoa2011 kirjoitti:jep näin laitan kun kävin kävin tuossa ikh kattomassa tappeja oli tosiaan muutama vaihtoehto ja joudun korvakot vinssissä jatkamaan et saan nivelakselille liukuvaraa..
Ei vaan lyhennät nivelakselia. Se aina ekana sovitetaan koneen mukaan, ei korvakoita jne. Pätkä pois sopivasti.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 990 vm76
Joissakin vinsseissä on käyttöakseli niin lähellä traktoria että nivelakseli pitää lyhentää ihan tumpiksi ja siitä seuraa tietenkin se, että jos nostolaitteen nostaa liian ylös niin teleskooppi pulpahtaa ulos. Myöskin voi jossakin paikassa akseli mennä jyrkkään kulmaan jos vinssi ja traktori on maastossa paljon eri korossa. Kyllä korvakkeiden siirto voi olla siitä syystä paikallaan. Usein se on niin vähästä kiinni, että vaaksakin tekee jo ihmeitä. Ruotsissa nuo vindelbjörnit on olleet aikoinaan kovaa muotia ja edelleen on myynnissä vanhempaa kalustoa jossa vinssi on runkoasenteinen ja traktorin oma vetokoukku käytettävissä kärrin tai reen vetoon.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Ke Marras 30 2011, 13:56, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 vm76
just tästä syystä tuon nosto korvakot eteenpäin et jäis mahollisimman paljon nivelaksellille liukuvaraa.. vinssin oon yrittäny mitoittaa silleen et kärryn aisa mahtuu menemään ali tosin joudun tekemään siihen liuku jatkon jos vinssi ei perässä.. mut nyt meni takarengas täytyy la lähtee irrottamaan jos vaihtais molemmat samalla kun on alkuperäiset..ja yhtä kuluneet ja pykineet...liekö pyörän mutterit tuumasia..?? n.33mm
savoa2011- David Brown : 996 vm79,990 vm67 ,1390vm83
Viestien lukumäärä : 152
Ikä : 54
Paikkakunta : kuopio
Vs: 990 vm76
Jos vinssi on samanaikaisesti nostolaitteissa kun pitää ottaa kärry koukkuun niin aika hyvin pitää kaikki osua kohdalleen koska kun koukku on alhaalla niin silloin roikkuu vinssikin matalalla. Ainkin pitää kärryn aisan alla olla mahdollisimman korkea tolppa ettei silmukkaa tarvitse onkia kovin matalalta. Onko sellaista vaihtoehtoa olemassa, että vinssi ja kuormauspuomi kiinnitettäisiin kärryn vetoaisaan? Ittellä on sellainen kärrysysteemi olemassa ja se toimii hyvin. Tyhjään kärryyn ei tosin saa sivusta vetämällä tulemaan isoa tyveä mutta kun aloittaa lastauksen takaviistosta niin ei siinä ole käytännössä mitään ongelmaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 vm76
jaha taavetti huollettu osittain alla uudet takarenkaat etupaino/tavara teline viritetty jarrujen öljyt tarkistettu akku huollettu valot korjailtu riimut korjailtu (uusia ootellaan...) eikun savottaan.. vinssiä rakenneltu laitan sen nostolaitteeseen.. eiköhän rankakärrin aisan saa alitse kuokkuun ujutettua.
savoa2011- David Brown : 996 vm79,990 vm67 ,1390vm83
Viestien lukumäärä : 152
Ikä : 54
Paikkakunta : kuopio
Vs: 990 vm76
vinssi melkein valmis puomin teko vielä eessä.... pitäs saaha kasaan just vkl savottaa tehty perinteisesti käsin...
savoa2011- David Brown : 996 vm79,990 vm67 ,1390vm83
Viestien lukumäärä : 152
Ikä : 54
Paikkakunta : kuopio
Vs: 990 vm76
taavettia taas välipäivät huollettu onneksi löyty mehtäkoneen vanhat piikkiriimut 80 luvulta tarvis vaan pikkusen lyhentää nyt on pitoja kossikkaan sidonta lenkit hitsattu nyt kun sais vielä tuon lisähydraulikka lähdöt rakenneltua niin ruppee puusavotta hoitumaan vinssikin melkein valmis ohjain vaijerit vaan paikoilleen ja sakset pittää tehä..
savoa2011- David Brown : 996 vm79,990 vm67 ,1390vm83
Viestien lukumäärä : 152
Ikä : 54
Paikkakunta : kuopio
Vs: 990 vm76
Laittelehan kuvia koneesta! Minkalaista hydrauliikkaa lisäilet?
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 990 vm76
laitan kuvia kun saan kameran.. kännykkä kuvat aika pe...stä
savoa2011- David Brown : 996 vm79,990 vm67 ,1390vm83
Viestien lukumäärä : 152
Ikä : 54
Paikkakunta : kuopio
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa