996 öljyasiaa
5 posters
Sivu 1 / 1
996 öljyasiaa
Mistäs 996sen perä,hydrauliikka,laatikko öljyt tarkistetaan? Ja näkyy jättävän lammikon alle kun käy tuonne keskelle moottorin ja laatikon välimaastoon missä joku luukku alla kiinni 2 ruuvilla..Mikähän mahtais olla kyseessä???
Taavivaa- Vierailija
Heh joo
Hmm koitin moottoripellejä ottaa pois mut ei mihinkään.. Mistä mahtaa ottaa kiinni?Kysees sekura hyttinen 996 etukuormaajalla. Mahtaako olla jossai ruuvei millä kiinni??? Kyselee tällanen tollo kelle taavetti ihan uus tuttavuus.
Taavivaa- Vierailija
Vs: 996 öljyasiaa
Taavetissa on voimansiirron ja hydrauliikan öljyt samassa, toki vähennyspyörästöille on oma öljynsä. Luulisin tikun olevan samassa paikassa kuin uudemmissakin sekura malleissa eli takana banjon päällä vasemmalla puolella.Taavivaa kirjoitti:Mistäs 996sen perä,hydrauliikka,laatikko öljyt tarkistetaan? Ja näkyy jättävän lammikon alle kun käy tuonne keskelle moottorin ja laatikon välimaastoon missä joku luukku alla kiinni 2 ruuvilla..Mikähän mahtais olla kyseessä???
Otappa etusäleikkö pois, siellä pitäisi olla kaksi pulttia. Konepeitto on luultavasti myös jollain kiinni ohjaamon etuseinän tienoilta, jos systeemi on sama kuin vanhemmissa malleissa niin konepeitosta menee kiinntys jouset polttoainetankin kupeeseen.Taavivaa kirjoitti:Hmm koitin moottoripellejä ottaa pois mut ei mihinkään.. Mistä mahtaa ottaa kiinni?Kysees sekura hyttinen 996 etukuormaajalla. Mahtaako olla jossai ruuvei millä kiinni??? Kyselee tällanen tollo kelle taavetti ihan uus tuttavuus.
Kuulostaisi vähän siltä että vuotaisi stefan kautta peräöljyt kytkinkoppaan ja sieltä ulos.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 996 öljyasiaa
Mittatikkua ei ole. Tarkistussilmä on ajosuunnassa vasemmalla kädellä, vaihteiston rungossa. Näkyy selvästi, siellä kytkinsylinterin vieressä. En muista pitikö nostolaite olla ylhäällä vai alhaalla, mulla tais olla niin että alhaalla se on täynnä öljyä ja ylhäällä ei näy öljyä. Myös koneen asento vaikuttaa tosi paljon. Kunhan siinä sitä öljyä näkyy.
Jos olet koneen nyt hankkinut, eikä ole tietoa milloin öljyt ja suodattimet on vaihdettu, olisi järkevää vaihtaa ne öljyt ja suodatin. Suodatin on koneen alla, melkein alimmainen pyöreä pönttö. Silloin saat oikean määrän sinne varmasti kun tyhjään lisäät sen n. 27L ööliä.
Stefa siellä vuotaa jos tulee reiästä öljyä, eli katkaisuhoitoa vaatinee.
Konepeitto on sekura mallisissa akun edessä säleikön takana kiinni kahdella pultilla. Tankin vieressä on kummallakin puolella jouset. Ilmanputsarin piippu ja pakoputki irti, vetäiset konepeittoa eteenpäin vaaksan mitan verran ja nostat pois. Ainiin, ajovalojen sähköjohtojen liitin pitää irroittaa myös.
Jos olet koneen nyt hankkinut, eikä ole tietoa milloin öljyt ja suodattimet on vaihdettu, olisi järkevää vaihtaa ne öljyt ja suodatin. Suodatin on koneen alla, melkein alimmainen pyöreä pönttö. Silloin saat oikean määrän sinne varmasti kun tyhjään lisäät sen n. 27L ööliä.
Stefa siellä vuotaa jos tulee reiästä öljyä, eli katkaisuhoitoa vaatinee.
Konepeitto on sekura mallisissa akun edessä säleikön takana kiinni kahdella pultilla. Tankin vieressä on kummallakin puolella jouset. Ilmanputsarin piippu ja pakoputki irti, vetäiset konepeittoa eteenpäin vaaksan mitan verran ja nostat pois. Ainiin, ajovalojen sähköjohtojen liitin pitää irroittaa myös.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 996 öljyasiaa
Eihän se katkaisu nyt NIIIN kova homma ole. Konepellit irti, pukki vaihteiston alle, joku pyörillä varustettu pukki koneen alle, letkut, johdot, kuormaajan sovitteet ja kaikki vivut ja vaijerit mitkä menee koneeseen irti, pultit koneen ja laatikon väliltä irti ja sitten kaverin kanssa työnnät etuosan irti. Sieltä pääset tutkimaan vikaa. Muutama kytkinreontti tuli tehtyä työssäoppimisessa pari kk takaperin
Vs: 996 öljyasiaa
Voi olla että moottorin takapään koiranpaskatiiviste vuotaa.Luulisin että yleisempää kuin vaihdelaatikkoöljyjen vuoto.
No katkaisun tuonkin tiivisteen vaihto vaatii.
No katkaisun tuonkin tiivisteen vaihto vaatii.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 996 öljyasiaa
En ole ennen tavannut peräoljyn tarkistussilmää missään taavetissa.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 996 öljyasiaa
taavettimies kirjoitti:En ole ennen tavannut peräoljyn tarkistussilmää missään taavetissa.
hydrauli-vaihteistoöljy tarkastetaan tarkastussilmästä, ainakin näin on minun -79 selectamatic 990:ssa. Mittatikku on moottoriöljylle, kaikki muut tarkistetaan sitten korkkien tai sen silmän kautta. Vanhempia & uudempia en tiedä. Olettaisin, että kyseessä joku 77 tai 79 väliin valmistunut 996.
Edit. Löytyy ohjekirjasta.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 996 öljyasiaa
Ainakin 1410pis on silmä.....ei tikkuja...
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 996 öljyasiaa
Jos meinaat katkaisemaan ryhtyä niin semmonen lisäys ohjeisiin, et kannattaa laittaa halonpätkät etuakselin linkkujen väliin, vai onko tähän keksitty joku uudempi varotoimi. Ei keikahda keula niin pahasti kun lähtee irti perästä.
matti
matti
MattKau- Vierailija
Vs: 996 öljyasiaa
Jos meinaat katkaisemaan ryhtyä niin semmonen lisäys ohjeisiin, et kannattaa laittaa halonpätkät etuakselin linkkujen väliin, vai onko tähän keksitty joku uudempi varotoimi. Ei keikahda keula niin pahasti kun lähtee irti perästä.
matti
matti
MattKau- Vierailija
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa