996 ohjaamon lämmitin.
+2
ikilika
jussiyy
6 posters
Sivu 1 / 1
996 ohjaamon lämmitin.
eli 996 taavetin sekuran ohjaamon lämmitin puskee kylmää!!missäs vika
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 996 ohjaamon lämmitin.
Kenno tukossa, ilmaa järjestelmässä, venttiili rikki/jäänyt kiinni asentoon. Onko syylärissä nestettä ja lämpeekö moottori?
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 996 ohjaamon lämmitin.
lämpömittarikaa ei oikee hanki nousta normi lämpöön!vaikuttasko jos termostaatis kipua.tuo ilmavaiva tuli kyl kans mielee....
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 996 ohjaamon lämmitin.
Termari taitaa olla sökö. Mulla olis lämpösempiä termareita kaupan jotka sopii taavin koneeseen. 88asteisia.
Viimeinen muokkaaja, ikilika pvm Su Tammi 22 2012, 19:37, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : tarkistettu termarien asteet...)
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 996 ohjaamon lämmitin.
Termarista kannattaa liikkeelle lähtiä, eli se ensin uusiksi
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 996 ohjaamon lämmitin.
Pistin sähkökatkojen aikaan 1500W invertterin hyttiin ja ajattelin jos tökkäisi siihen nyt auton sisätilalämppärin lisälämpöä tekemään. 500W asennolla haukkaa 40 ampeeria, 1000W 80A. Onneksi ostin aikanaan 70A laturin kun lisävaloja laitoin. Saa nopeasti lasit auki.
Termostaatti on myös sökö eikä ole tullut vaihdettua. Jos nyt heittäisi pahvit keulalta roskiin ja pistäisi uuden termarin..
Termostaatti on myös sökö eikä ole tullut vaihdettua. Jos nyt heittäisi pahvit keulalta roskiin ja pistäisi uuden termarin..
Reisrdok- Viestien lukumäärä : 55
Ikä : 47
Vs: 996 ohjaamon lämmitin.
Reisrdok kirjoitti:Pistin sähkökatkojen aikaan 1500W invertterin hyttiin ja ajattelin jos tökkäisi siihen nyt auton sisätilalämppärin lisälämpöä tekemään. 500W asennolla haukkaa 40 ampeeria, 1000W 80A. Onneksi ostin aikanaan 70A laturin kun lisävaloja laitoin. Saa nopeasti lasit auki.
Termostaatti on myös sökö eikä ole tullut vaihdettua. Jos nyt heittäisi pahvit keulalta roskiin ja pistäisi uuden termarin..
Tuossa kannattaa ajatella askelta pidemmälle. Se 70A laturi ei pienemmillä kierroksilla välttämättä anna 70A ulos. Minulla on 75A laturi taavissa, ja kaikki valot + laitteet päällä (8x55W halogen, puhallin ja pikkulamput) tyhjäkäynnillä jännite laskee 12V pintaan. Vasta yli 1000rpm/min nousee jännite 13,5V-14V väliin. Tuo kaikki tietysti riippuu siitä, millainen välitys on moottorin ja laturin välissä. Itselläni on volttimittari hytissä, joten tullut seurattua tuota asiaa. Harvoin on tilanne, missä kaikki valot pitää olla yhtäaikaa päällä. Siksi en ole hihnapyörää lähtenyt muuttamaan ja laturin kierroksia nostamaan.
Minulla on tuota samaa ongelmaa, ettei lämmöt nouse. Ne nousee sillai, että laittaa hyttiin menevän putken hanan kiinni moottorin kupeesta. Mutta jos se on auki, kesäkuumallakaan ei pääse yli 70 asteen. Se venttiili kopissa ainakin omassa koneessani valskaa sen verran, että siellä kiertää aina vähäsen. Siksi kesäks laitan hanan kiinni.
Talvisin, ajoa on tosin vähän, mutta kuitenkin on ollut pahvi syylärin edessä. Sillon nousee lämmöt lingotessa tuonne 75 asteen paikkeille ja koppiin puhaltaa kuumaa. Ilman pahvia koppiin tulee haaleaa ilmaa eikä lämpömittari nouse ollenkaan. Mikälie tuossakin, termarin olen vaihtanut. Mutta pahvin kanssa pysyy lämmöt kiltisti 70 asteen pinnassa töitä tehdessä. Jos puhallus on isolla ja kone käy tyhjäkäyntiä, luonnollisesti lämmöt laskee.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 996 ohjaamon lämmitin.
Tuossa 70A tarvikelaturissa oli hieman pienempi hihnapyörä mitä alkuperäisessä, lataus herää melkein tyhjäkäynnillä. Veikkaisin että täydet ampeerit tulee tosiaan siinä vajaa tuhannen kierroksen paikkeilla. Enkä sitä lämppäriä ajatellut kokoaikaiseen käyttöön vaan siihen että saa hetken aikaa lämmetessä puhaltaa ja sen jälkeen pois että lataa akun täyteen.
Ai ettei termarin vaihdosta olisi apua? Aika outoa. Ei termostaatista pitäisi kyllä mennä yhtään läpi jos lämmöt on alle? Tietty se syylärin läpi imetty ilma jäähdyttää myös suoraan moottorin lohkoa.
Ai ettei termarin vaihdosta olisi apua? Aika outoa. Ei termostaatista pitäisi kyllä mennä yhtään läpi jos lämmöt on alle? Tietty se syylärin läpi imetty ilma jäähdyttää myös suoraan moottorin lohkoa.
Reisrdok- Viestien lukumäärä : 55
Ikä : 47
Vs: 996 ohjaamon lämmitin.
Jos termarin vaihdon jälkeenkään ei lämmöt nouse, syy on muualla. Omassa koneessa syyksi laitoin juuri sen puhaltimen ilmavirran, joka jäähdyttää lohkoa. Jos kesällä hana kiinni lämmöt pysyy OK, samoin sitten pahvin kanssa hana auki ja lämppäri päällä lämmöt nousee ja pysyy kohdillaan ei pitäis olla mitään ongelmaa.
Se miks ei puhalla lämmintä, on toinen juttu. Ilma sieltä lähtee aina pois itsestään, vaihdoin sinne hytin päälle letkuja kun ne vuoti ja järjestelmä meni tyhjäksi. Sama kun vaihdoin kesällä nesteet. Kone käyntiin ja ilma lähtee sillä. Kenno voi olla tukossa koneessasi.
Oletko muuten katsonut, että vesipumpusta lähtevä hana (letku mikä menee lämppärille) on auki asennossa?
Se miks ei puhalla lämmintä, on toinen juttu. Ilma sieltä lähtee aina pois itsestään, vaihdoin sinne hytin päälle letkuja kun ne vuoti ja järjestelmä meni tyhjäksi. Sama kun vaihdoin kesällä nesteet. Kone käyntiin ja ilma lähtee sillä. Kenno voi olla tukossa koneessasi.
Oletko muuten katsonut, että vesipumpusta lähtevä hana (letku mikä menee lämppärille) on auki asennossa?
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 996 ohjaamon lämmitin.
Oon miettiny tuon "tuulitunnelin" poistoa ja talveksi jos ottais propellin pois. Tekemättä on jäänyt. Sähköflekti olis varmaankin paras vaihtoehto.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 996 ohjaamon lämmitin.
Jos taavetit on kovin helpossa työssä talvella ,niin suosittelisin pahvia jäähdyttäjän eteen.
Jos ois näissä uudemmissakin kaihdin nokalla,niin homma kävis helposti.
Toinen vaihtoehto tosiaan toi 88:n termostaatti eikä mikään halpistermari vaan kunnon merkki.Luulen että noi tavistarviketermostaatit toimii miten sattuu.
Menee varmaan kesät talvet 88:n termostaatilla kunhan toimii.
Jos ois näissä uudemmissakin kaihdin nokalla,niin homma kävis helposti.
Toinen vaihtoehto tosiaan toi 88:n termostaatti eikä mikään halpistermari vaan kunnon merkki.Luulen että noi tavistarviketermostaatit toimii miten sattuu.
Menee varmaan kesät talvet 88:n termostaatilla kunhan toimii.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 996 ohjaamon lämmitin.
outsider kirjoitti:Jos taavetit on kovin helpossa työssä talvella ,niin suosittelisin pahvia jäähdyttäjän eteen.
Jos ois näissä uudemmissakin kaihdin nokalla,niin homma kävis helposti.
Toinen vaihtoehto tosiaan toi 88:n termostaatti eikä mikään halpistermari vaan kunnon merkki.Luulen että noi tavistarviketermostaatit toimii miten sattuu.
Menee varmaan kesät talvet 88:n termostaatilla kunhan toimii.
Mulla on pahvi keulalla. Tuntuu vaan, että on propellissa aikamoinen alipaine kun vetää pahvia vasten. Tärkeää, että pahvi on koko syylärin alalla. Muuten propelli vetää itseänsä vinoon. Tästä oli viimetalvena täällä juttua.
Paljon noi 88 termarit kustantaa? Ja mikäs se alkuperäinen sitte on olevinaan? Pitäs kai sen 88 termarin toimia, sehän avaa kierron vaan korkeammilla asteilla. Iso syyläri ja puhallin pitänee huolen jäähdytyksestä.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 996 ohjaamon lämmitin.
alkuperänen tais olla 78asteinen, vai? Noi 88-termarit on käyttämättömiä mutta vanhaa varastoa, wahler (made in germany) ja jokunen tais olla hq tai qh (made in england). Termarit on kaks laippasia, ala laipan voi katkasta tai antaa olla, se mahtuu kyllä olemaan. Mitään hajua ei ole mihin vehkeeseen nämä alunperin on tarkotettu... Maksaa 5e+pk. Tarkistan tilanteen huomenna niin ei tuu valeheltua suorassa lähetyksessä
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 996 ohjaamon lämmitin.
88 Termari kiinnostaisi myös.
Testailin tuota sisätilalämppäriä ja aika mukava on. Hytin maajohdon sai tehdä uusiksi kun alkuperäinen meni punahehkuun 1000W asentoa testaillessa. Olkoon nyt toistaiseksi, täytyy akun varaustilaa pitää silmällä. Ja saa valovirtakoneet yms. pyörimään missä vain kun vetää roikan hytistä.
Testailin tuota sisätilalämppäriä ja aika mukava on. Hytin maajohdon sai tehdä uusiksi kun alkuperäinen meni punahehkuun 1000W asentoa testaillessa. Olkoon nyt toistaiseksi, täytyy akun varaustilaa pitää silmällä. Ja saa valovirtakoneet yms. pyörimään missä vain kun vetää roikan hytistä.
Reisrdok- Viestien lukumäärä : 55
Ikä : 47
Vs: 996 ohjaamon lämmitin.
Niin toi on tietysti kätevä, jos vaikka jotain 900W kulmahiomakonetta tai porakonetta tarvii jossain metässä käyttää
Se hytin maajohto on muutenki hyvä uusia, lisävalojen asennuksen jälkeen oli jännite-ero useita voltteja rungon ja hytin välillä. Korjaantu maajohdon uudistuksella.
Se hytin maajohto on muutenki hyvä uusia, lisävalojen asennuksen jälkeen oli jännite-ero useita voltteja rungon ja hytin välillä. Korjaantu maajohdon uudistuksella.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Similar topics
» Lämmitin
» Vaihteistoöljyjen lämmitin 880?
» Ohjaamon Lämmitys
» Ohjaamon ilmansuodatin
» 1394 lämmitin kenno ei lämpiä
» Vaihteistoöljyjen lämmitin 880?
» Ohjaamon Lämmitys
» Ohjaamon ilmansuodatin
» 1394 lämmitin kenno ei lämpiä
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa