kiitos nostolaite ohjeesta
5 posters
Sivu 1 / 1
kiitos nostolaite ohjeesta
se alkoi toimia kun lämmitti sitä pohjaa kiitti--- olisikohan palstalla apua ketjujen saantiin
kaupassa tulleet ei pysy päällä, putoilee ristikkäin sisälle että ulkopuolelle ja vaikea irrottaa.
Siis mitähän tai keneltä löytyis käytetyt mutta tomivat, rengaskoolle 16.9-30
mieluten läheltä Lopen kuntaa kohtuuhinnalla.?????
kaupassa tulleet ei pysy päällä, putoilee ristikkäin sisälle että ulkopuolelle ja vaikea irrottaa.
Siis mitähän tai keneltä löytyis käytetyt mutta tomivat, rengaskoolle 16.9-30
mieluten läheltä Lopen kuntaa kohtuuhinnalla.?????
kf1300- Viestien lukumäärä : 4
Vs: kiitos nostolaite ohjeesta
No tuossa jotkut ohjeet jos väärin asennettu http://www.nuhvi.net/index.php?option=com_content&view=article&id=115&Itemid=45
Vs: kiitos nostolaite ohjeesta
Lämmittäminen on kertaluonteinen pika-apu. Kun öljyn seassa on vettä niin se jäätyy pakkasessa uudelleen. Sellaisen itse keksityn tempun olen kuullut, että joku oli sekoittanut polttoaineen jäänestoa vaihteistoöljyyn. Vesi kuulemma tarttuu siihen ja syntyneen seoksen voi laskea ulos varovasti pohjaroppua raottamalla. Saattaa olla yhtä hyvin huono kuin hyväkin neuvo. Olemme keksijäkansaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: kiitos nostolaite ohjeesta
Joo
Minulla on nyt kolmas talvi menossa "kokeilua". Pakkasten tullessa oon loruttanu pari pulloa polttoaineen jäänestoa, en tenttua vaan isopropanolia. Se kun on halvempaa, sisältää vähemmän lisäaineita ja kuulemma sitoo paremmin vettä. Selvän eron huomaa nostarin toiminnassa eli toimii. En ole sitä koskaan ottanut pois. Kesän ja lämpimien ilmojen tullen proppis poistuu luonnollista tietä.
Olen sitä mieltä että laatikon osille ja hydrauliikalle tulee vähemmän vahinkoa alkoholilisäyksestä kuin että esimerkiksi imusiivilä tai suodatin on jäässä.
Tämä on ymmärtääkseni vanhojen majurimiesten kikka. kokeilkoon ken tahtoo, mut vastuu on kyllä itsellä.
matti
Minulla on nyt kolmas talvi menossa "kokeilua". Pakkasten tullessa oon loruttanu pari pulloa polttoaineen jäänestoa, en tenttua vaan isopropanolia. Se kun on halvempaa, sisältää vähemmän lisäaineita ja kuulemma sitoo paremmin vettä. Selvän eron huomaa nostarin toiminnassa eli toimii. En ole sitä koskaan ottanut pois. Kesän ja lämpimien ilmojen tullen proppis poistuu luonnollista tietä.
Olen sitä mieltä että laatikon osille ja hydrauliikalle tulee vähemmän vahinkoa alkoholilisäyksestä kuin että esimerkiksi imusiivilä tai suodatin on jäässä.
Tämä on ymmärtääkseni vanhojen majurimiesten kikka. kokeilkoon ken tahtoo, mut vastuu on kyllä itsellä.
matti
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: kiitos nostolaite ohjeesta
Juu, majureissa ja nuffeissa tahtoo pakkasten tullessa olla samaa hyhmääntymisogelmaa ja monessa muussakin.
Vesi on niin paljon painavaa, että se laskeutuu alimmaiseksi, että kun yön levon jälkeen raottaa proppua niin vesi sieltä pitäisi ekana olla ulos pyrkimässä.
Vesi on niin paljon painavaa, että se laskeutuu alimmaiseksi, että kun yön levon jälkeen raottaa proppua niin vesi sieltä pitäisi ekana olla ulos pyrkimässä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: kiitos nostolaite ohjeesta
Joo vesi vanhin voitehista mutta kyllä se myös koneissa monen murheen syynä on.
Monet koneet toimivat kohtuullisesti vaikka vettä on enempi/vähempi siellä missä ei pitäisi.
Talvi tuo lisävaivan veden jäätyessä ratkaisevissa paikoissa. Olennaista on että asian tiedostaa ja osaa hallita poistaa ja ennakkoehkäistä. Näilläkin sivuilla kuten muillakin asia on ihan vakiojuttuja kylmien tullen. Harvojen koneiden käyttöohjeissa asiasta on niukalti ohjeita jos ollenkaan.
Itselleni asia selvisi tarkoin konkreettisesti finskin lentokerhossa Seutulassa. Koneiden laajat siipitankit keräävät huomattavat määrät ns. kondessivettä joka on säännöllisesti laskettava alla olevista venttiileisä pois. Muistan yhden jutun kun tuo temppu jäi tekemättä ja ilmaan nousu oli katketa kun moottori ei vesibensalla ottanut kunnolla kierroksia. Myös traktorin runko sekä tankki hikoilevat aivan samoin ilmojen vaihtelusta ja vettä kertyy helposti liikaa. Aikoinaan avasin Dextan vaihteison kannen kun nostot loppuivat.
Hämmästys oli suuri kun lootan pohjalla oli reilun 5 litran kokoinen jääkimpale. Kone oli ulkona ollut useita vuosia mutta käytössä. Nykivät nostoliikkeet kielivät vedestä järjestelmässä. Sen jälkeen olen säännöllisesti raottanut pohjaroppuja muutaman kk välein ja vettä voi tulla enmpi tai vähempi.
Vähäisellä käytöllä lämpeneminen ei jaksa haihduttaa vettä systeemeistä, jatkuvassa käytössä kyllä.
Monet koneet toimivat kohtuullisesti vaikka vettä on enempi/vähempi siellä missä ei pitäisi.
Talvi tuo lisävaivan veden jäätyessä ratkaisevissa paikoissa. Olennaista on että asian tiedostaa ja osaa hallita poistaa ja ennakkoehkäistä. Näilläkin sivuilla kuten muillakin asia on ihan vakiojuttuja kylmien tullen. Harvojen koneiden käyttöohjeissa asiasta on niukalti ohjeita jos ollenkaan.
Itselleni asia selvisi tarkoin konkreettisesti finskin lentokerhossa Seutulassa. Koneiden laajat siipitankit keräävät huomattavat määrät ns. kondessivettä joka on säännöllisesti laskettava alla olevista venttiileisä pois. Muistan yhden jutun kun tuo temppu jäi tekemättä ja ilmaan nousu oli katketa kun moottori ei vesibensalla ottanut kunnolla kierroksia. Myös traktorin runko sekä tankki hikoilevat aivan samoin ilmojen vaihtelusta ja vettä kertyy helposti liikaa. Aikoinaan avasin Dextan vaihteison kannen kun nostot loppuivat.
Hämmästys oli suuri kun lootan pohjalla oli reilun 5 litran kokoinen jääkimpale. Kone oli ulkona ollut useita vuosia mutta käytössä. Nykivät nostoliikkeet kielivät vedestä järjestelmässä. Sen jälkeen olen säännöllisesti raottanut pohjaroppuja muutaman kk välein ja vettä voi tulla enmpi tai vähempi.
Vähäisellä käytöllä lämpeneminen ei jaksa haihduttaa vettä systeemeistä, jatkuvassa käytössä kyllä.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: kiitos nostolaite ohjeesta
Tästä on ollut puhetta parikin kertaa joissakin ketjuissa, eli öljyissä on eroja sen suhteen miten ne sekoittuvat veden kanssa.
Nämä ns. yleisöjyt ym. universaalit ovat moottoriöljyjä ja niihin veden kuuluukin sekoittua. Kondenssivesi haihtuu siitä kun öljy lämpenee.
Oikea vaihdelaatikkoöljy, jota käytetään mm. teollisuuden vaihteissa, ei sekoitu veden kanssa. Se on kai vaihteistoöljylle pelkästään myönteinen ominaisuus. Onkohan sillä tekemistä korroosion kanssa, siis vesiseoksen korroosionestokyky saattaa alentua ja sen seurauksena siellä on laakerit ym. vaaravyöhykkeessä? Jos vesi pysyy vetenä ja öljy öljynä, niin veden pystyy lirauttamaan pohjapropusta vähemmälle, jos ei kokonaan pois. Olisikin mielenkiintoista kuulla, minkälaisia kokemuksia traktorimiehillä on eri öljyistä.
Nämä ns. yleisöjyt ym. universaalit ovat moottoriöljyjä ja niihin veden kuuluukin sekoittua. Kondenssivesi haihtuu siitä kun öljy lämpenee.
Oikea vaihdelaatikkoöljy, jota käytetään mm. teollisuuden vaihteissa, ei sekoitu veden kanssa. Se on kai vaihteistoöljylle pelkästään myönteinen ominaisuus. Onkohan sillä tekemistä korroosion kanssa, siis vesiseoksen korroosionestokyky saattaa alentua ja sen seurauksena siellä on laakerit ym. vaaravyöhykkeessä? Jos vesi pysyy vetenä ja öljy öljynä, niin veden pystyy lirauttamaan pohjapropusta vähemmälle, jos ei kokonaan pois. Olisikin mielenkiintoista kuulla, minkälaisia kokemuksia traktorimiehillä on eri öljyistä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Similar topics
» 990 nostolaite.
» 990 nostolaite
» DB 990 -71 nostolaite
» Montako 2D taavettia on tuotu suomeen
» 990 Nostolaite .
» 990 nostolaite
» DB 990 -71 nostolaite
» Montako 2D taavettia on tuotu suomeen
» 990 Nostolaite .
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa