Ihan eka ikioma ja taavetti.
+12
mattkau
ThePete
petzku69
Tessu
Gary Grand
koge
taavettimies
Paulig
outsider
erkki
hannutt
turre80
16 posters
Sivu 1 / 3
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Ihan eka ikioma ja taavetti.
Ostin sitten taavin -66 990 ja nyt oliskin pari kyssäriä olenkin vähäsen tässä foorumia tavaillu ja aikamoisia velhoja tuntuukin täällä pyörivän.
-pitäisikö nostolaitteen laskea itsekseen kun painan kytkimen pohjaan?
-mistä saisin ostettua hyvän korjaus oppaan?
-avasin joutessaa nostolaitteen esiohjaus venttiilin laatikon ja oli melkeen puolillaan jotain melkeempä huonoksi vaseliiniksi luokiteltavaa mönjää.
tutkittuani aikani laatikon sisältöä en kyllä löytänyt mitään merkitystä sille toiselle kahvalle joka liikkuu siinä vieressä.
-mitä nostolaitteen käyttövivun alapuolella olevasta pyöritettävästä venttiilistä säädetään siinä tuntuu selkeästi pykälät kun sitä pyörittää.
kiitos jo etukäteen.
Autojen kanssa tulut jo pulattua liiankin kanssa olisiko tässä sitten ukkovuosiksi harastetta.
-pitäisikö nostolaitteen laskea itsekseen kun painan kytkimen pohjaan?
-mistä saisin ostettua hyvän korjaus oppaan?
-avasin joutessaa nostolaitteen esiohjaus venttiilin laatikon ja oli melkeen puolillaan jotain melkeempä huonoksi vaseliiniksi luokiteltavaa mönjää.
tutkittuani aikani laatikon sisältöä en kyllä löytänyt mitään merkitystä sille toiselle kahvalle joka liikkuu siinä vieressä.
-mitä nostolaitteen käyttövivun alapuolella olevasta pyöritettävästä venttiilistä säädetään siinä tuntuu selkeästi pykälät kun sitä pyörittää.
kiitos jo etukäteen.
Autojen kanssa tulut jo pulattua liiankin kanssa olisiko tässä sitten ukkovuosiksi harastetta.
turre80- Viestien lukumäärä : 6
Vs: Ihan eka ikioma ja taavetti.
Tervetuloa Taavetti kerhoon. Olen parivuotta täällä kysellyt ja korjannut/huoltanut Taavettia (nykyisellään kahta) täältä saa asiallisia neuvoja joilla pärjää ihan hyvin. Nyt kysyn mikä esiohjaus venttiili ja missä kohtaa se on? Se pyöritettävä venttiili on laskunopeuden säätö otin sen kotelon auki tänään kun säädin sisällä olevaa nylonmutteria. Minulla se nuppi pyörii ihan tasaseen.
Kuva siitä kopasta sisältä, se säätönupin akseli menee oikealla olevaan reikään
https://picasaweb.google.com/104417656478203495634/MasinistinRomppeita#5713447720037816418
Kuva siitä kopasta sisältä, se säätönupin akseli menee oikealla olevaan reikään
https://picasaweb.google.com/104417656478203495634/MasinistinRomppeita#5713447720037816418
hannutt- Viestien lukumäärä : 618
Vs: Ihan eka ikioma ja taavetti.
[quote="hannutt"]Tervetuloa Taavetti kerhoon. Olen parivuotta täällä kysellyt ja korjannut/huoltanut Taavettia (nykyisellään kahta) täältä saa asiallisia neuvoja joilla pärjää ihan hyvin. Nyt kysyn mikä esiohjaus venttiili ja missä kohtaa se on? Se pyöritettävä venttiili on laskunopeuden säätö otin sen kotelon auki tänään kun säädin sisällä olevaa nylonmutteria. Minulla se nuppi pyörii ihan tasaseen.
Kuva siitä kopasta sisältä, se säätönupin akseli menee oikealla olevaan reikään
Ohhon ompas toi sun harrastelu pikkusen eritasolla kuin omani.
puhutaankohan me samasta venttiilistä.
Tarkotan sitä laatikkoa johon menee nostolaitteen käyttövivusta akseli sisään, ihan siitä kepin vieressä.
Kuva siitä kopasta sisältä, se säätönupin akseli menee oikealla olevaan reikään
Ohhon ompas toi sun harrastelu pikkusen eritasolla kuin omani.
puhutaankohan me samasta venttiilistä.
Tarkotan sitä laatikkoa johon menee nostolaitteen käyttövivusta akseli sisään, ihan siitä kepin vieressä.
turre80- Viestien lukumäärä : 6
Vs: Ihan eka ikioma ja taavetti.
Kun nostolaite on kunnossa niin se pysyy ylhällä päiväkausia riipumatta siitä onko moottori käynnissä tai esim. kytkinpoljin pohjassa.
Esiohjausventtiili???? Ja toinen kahva??? Ei nyt raksuta.
Ensimmäisenä tuli mieleen, että taitaa kysymyksessä sittenkin olla implematic. Jos traktori on punainen niin se on imple. Siinä on naksuva sormpyörä oikean jalan kantapään takana, joka on TCU painonsiirtopaineen säätöpyörä. Normaalisti se kuuluu olla auki kierrettynä. Nostovivun vieressä on merkkivipu, joka ei liikuta mitään komponenttia. Siinä on ollut maalattuna merkki TCU:lle ja sitä voi käyttää merkkivipina kun käyttää vetovastussäätöä.
Jos tarkoitat esijohjausventtiilillä niitä hiluja, mitä on nostovivun kiinnityslohkon sisällä, niin siinä on itseasiassa vetovastusssäädön venttiili ja TCU venttiili. Varsinaiset nosto ja pito/laskuventtiilit ovat ulosottovaihteen sisällä, hydraulipumpun päällä.
Minulla on jotain englanninkielstä aineistoa implematic hydrauliikasta skannattuna. Voin laittaa sähköpostia jos laitat pm:llä osoitteen.
Esiohjausventtiili???? Ja toinen kahva??? Ei nyt raksuta.
Ensimmäisenä tuli mieleen, että taitaa kysymyksessä sittenkin olla implematic. Jos traktori on punainen niin se on imple. Siinä on naksuva sormpyörä oikean jalan kantapään takana, joka on TCU painonsiirtopaineen säätöpyörä. Normaalisti se kuuluu olla auki kierrettynä. Nostovivun vieressä on merkkivipu, joka ei liikuta mitään komponenttia. Siinä on ollut maalattuna merkki TCU:lle ja sitä voi käyttää merkkivipina kun käyttää vetovastussäätöä.
Jos tarkoitat esijohjausventtiilillä niitä hiluja, mitä on nostovivun kiinnityslohkon sisällä, niin siinä on itseasiassa vetovastusssäädön venttiili ja TCU venttiili. Varsinaiset nosto ja pito/laskuventtiilit ovat ulosottovaihteen sisällä, hydraulipumpun päällä.
Minulla on jotain englanninkielstä aineistoa implematic hydrauliikasta skannattuna. Voin laittaa sähköpostia jos laitat pm:llä osoitteen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Ihan eka ikioma ja taavetti.
Kyllä "pojat" kohta kertoo ihan oikeeta tietoo, minä ytin olla nopee ja rohkasta uuttaa tulokasta
hannutt- Viestien lukumäärä : 618
Vs: Ihan eka ikioma ja taavetti.
Eli siis on imple. Nythän tulee tiukan kuulota tekstiä aika tukevan kuuloselta tuelta, ihan kuin ois taavien kanssa leikitty ennenkin. Vasurilla kolme kierrettävää venttiiliä jonkunlaisessa jakotukissa johon näkyis tulevan yksilinja ja lähtevän linja lisähydrauliikalle "veikkaus et kipille un menee taakse enkä oo paluulinjaa ainenkaan vielä löytäny." Onko yksi sitten niinku vaan varalla vai miksi.erkki kirjoitti:Kun nostolaite on kunnossa niin se pysyy ylhällä päiväkausia riipumatta siitä onko moottori käynnissä tai esim. kytkinpoljin pohjassa.
Esiohjausventtiili???? Ja toinen kahva??? Ei nyt raksuta.
Ensimmäisenä tuli mieleen, että taitaa kysymyksessä sittenkin olla implematic. Jos traktori on punainen niin se on imple. Siinä on naksuva sormpyörä oikean jalan kantapään takana, joka on TCU painonsiirtopaineen säätöpyörä. Normaalisti se kuuluu olla auki kierrettynä. Nostovivun vieressä on merkkivipu, joka ei liikuta mitään komponenttia. Siinä on ollut maalattuna merkki TCU:lle ja sitä voi käyttää merkkivipina kun käyttää vetovastussäätöä.
Jos tarkoitat esijohjausventtiilillä niitä hiluja, mitä on nostovivun kiinnityslohkon sisällä, niin siinä on itseasiassa vetovastusssäädön venttiili ja TCU venttiili. Varsinaiset nosto ja pito/laskuventtiilit ovat ulosottovaihteen sisällä, hydraulipumpun päällä.
Minulla on jotain englanninkielstä aineistoa implematic hydrauliikasta skannattuna. Voin laittaa sähköpostia jos laitat pm:llä osoitteen.
turre80- Viestien lukumäärä : 6
Vs: Ihan eka ikioma ja taavetti.
Vasemmalla on kolmen hanan systeemi hydrauliulosottoja. Yksi hana sulkee nostosylinterille menon ja kaksi muuta ulkopuolisille ulosotoille menon. Ne on kaikkiyksitoimisia ulosottoja, joista öljy menee esim kippisylinteriin ja tulee samaa reittiä takaisin ja jatkaa sieltä vaihdelaatikkoon pito/laskuventiilin kautta ulosottovaihteen sisällä. Ittellä ei ole ollut sellaista koskaan, mutta kai se niin meni, että jos käyttää ulkopuolista hydrauliikkaa, niin nostosylinterin hana suljetaan ja ulosoton hana avataan, sitten nostovipu taakse niin öljy menee ja nostovipu edessä öljy tulee takaisin. Niinsanotun vapaan paluun voi liittää istuimen vasemmalla puolella, taka-akselikotelon yläpinnassa olevaan kanavaan. Propun tilalle voi pyöräyttää pikaliittimen.
Tuosta implematicin asennonsäädöstä minulla ei myöskään ole omakohtaista kokemusta, mutta sehän ottaa tunnustelun vaijerilla nostoakselin oikeasta päästä ja käyttää asennonsäätöön samaa venttiiliä kuin vetovastusssäätöön. Silloin on täysin mahdollista, että nostolaite laskeutuu hiukan hidastettuna kun kytkinpolkimen painaa pohjaan ja nostolaitepumppu pysähtyy.
Tuosta implematicin asennonsäädöstä minulla ei myöskään ole omakohtaista kokemusta, mutta sehän ottaa tunnustelun vaijerilla nostoakselin oikeasta päästä ja käyttää asennonsäätöön samaa venttiiliä kuin vetovastusssäätöön. Silloin on täysin mahdollista, että nostolaite laskeutuu hiukan hidastettuna kun kytkinpolkimen painaa pohjaan ja nostolaitepumppu pysähtyy.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Ihan eka ikioma ja taavetti.
Onnea vain ostokselle!!
Korjaamokirjoista en tiedä,mutta varaosakirjoja on myynnissä esim huutonetissä.
Se toinen vipu siinä nostolaitevivun vieressä on vain merkkivipu,siitä ei mikään liiku.
Onko kaksoiskytkin malli ? eli lukeeko nokalla livedrive ?
2 vai 3 vaihdekeppiä ? eli 6+2 vai 12+4 vaihteinen ?
Korjaamokirjoista en tiedä,mutta varaosakirjoja on myynnissä esim huutonetissä.
Se toinen vipu siinä nostolaitevivun vieressä on vain merkkivipu,siitä ei mikään liiku.
Onko kaksoiskytkin malli ? eli lukeeko nokalla livedrive ?
2 vai 3 vaihdekeppiä ? eli 6+2 vai 12+4 vaihteinen ?
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Ihan eka ikioma ja taavetti.
Ei ole kaksois kytkin ikävä kyllä ja ei oo kuin 6+2.outsider kirjoitti:Onnea vain ostokselle!!
Korjaamokirjoista en tiedä,mutta varaosakirjoja on myynnissä esim huutonetissä.
Se toinen vipu siinä nostolaitevivun vieressä on vain merkkivipu,siitä ei mikään liiku.
Onko kaksoiskytkin malli ? eli lukeeko nokalla livedrive ?
2 vai 3 vaihdekeppiä ? eli 6+2 vai 12+4 vaihteinen ?
Akku on sipissä mistähän sais edukkaasti uuden laturikaan ei mahottoman hyvin virtaa ,ainakaan tyhjäkäynnillä, työnnä.
turre80- Viestien lukumäärä : 6
Vs: Ihan eka ikioma ja taavetti.
onko tasvirtalaturi? Eli sellainen pitkä ja ohut? Jos näin on, vaihda vaihtovirtalaturi. Yleismallin saa alle satasen uutena - riittää virtaa.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Ihan eka ikioma ja taavetti.
En lähtisi ehyttä laturia vaihtamaan, tasavirtalaturillakin pärjää. Vaihtovirtalaturi lataa vaan paremmin pienillä kierroksilla, 55€ taisi olla lucasin kopio laturi.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Ihan eka ikioma ja taavetti.
taitaapi olla vielä tasavirturi näyttäis ainakin semmoselle pötkylälle ja aika piikasesti tuntuu virtaa työntävän. Hyllyssä makoilee pari oiskohan toinen Ladan ja toinen joku Mitsun laturi molemmat pakasta vedettyjä kun halvalla (ilmaseksi) sai. täytynee kun kelit lämpenee ja alan maalailu hommia ja muita kunnostuksia suunnittelemaan niin vaihtaa laturi tommoseen pikkusen päivitetympään kun meinasin valoja laittaa jonkun verran reilummalti kuin alkuperäisessä sähkökaaviossa on.
turre80- Viestien lukumäärä : 6
Vs: Ihan eka ikioma ja taavetti.
Itte ostin mielenhäiriössä syksyllä Biltemasta jonkin 90 Ah:n akun. Ei kyllä ole kovin ärhäkkä starttiakku. En suosittele. Alkuperäinen taitaa olla 120 Ah:n murkula, ja semmoinen maksaa jossain 150...200 € välillä hiukan paikasta ja merkistä riippuen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Ihan eka ikioma ja taavetti.
erkki kirjoitti:Itte ostin mielenhäiriössä syksyllä Biltemasta jonkin 90 Ah:n akun. Ei kyllä ole kovin ärhäkkä starttiakku. En suosittele. Alkuperäinen taitaa olla 120 Ah:n murkula, ja semmoinen maksaa jossain 150...200 € välillä hiukan paikasta ja merkistä riippuen.
Mulla on niitä hopeakalsium akkuja, eli harmaa kuorisia, kaksi käytössä. Takuu neljä vuotta. Eipä oo moittiminen, Biltemasta ostettu.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Ihan eka ikioma ja taavetti.
Valot askartelin äskön pelittää ja otin heijastinpinnat irti raavin isoimmat eli käytännössä kaiken kiiltävän irti ja väritin perinteisellä vannehopealla hyvät tuli.
Mistäs sais halvalla ketjut?
Mistäs sais halvalla ketjut?
turre80- Viestien lukumäärä : 6
Korjauskirja
Itse ostin Alfamer nimisestä kirjakaupasta korjausoppaan, jossa on räjäytyskuvia ja korjausneuvoja kaikille taavetin malleille. Ongelmana on vain että se on englanniksi ja kaikki mittayksiköt on englantilaisia, mutta netistähän löytyy muuntotaulukoita. kirjan nimi on JI CASE & DAVID BROWN shop manual. hintaa joku 30e. Samoja taitaa saada IKH:sta jos en väärin muista.
koge- Viestien lukumäärä : 5
Vs: Ihan eka ikioma ja taavetti.
Tuota opusta löytyy: https://www.taavetti-talli.net/t1433-jicase-david-brown-shop-manual#15110
Hiukan kehno skannaus, mutta asia selviää...
Hiukan kehno skannaus, mutta asia selviää...
Gary Grand- DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 52
Paikkakunta : Petäjävesi
akut ja öljyt
Juu itte suosiolla hain Natikkaan ja Taaviin jo aikoinan semmoset ainaskin 125A akut ja kyllä pyörii,pienempiä on turha haaveillakkaan jos ei nyt ihan suvena ajele.
Ja jos ne öljyt on semmosta puuroa siel loota/perä tsydeemissä niin ei ihmekkään jollei nostolaitteet toimi oikein,itse vaihdoin joitai kesiä sitten kaikki öljyt ja johan taas pelaa,oli meinaa semmosta puuroa että HUH HUH!
On tos mullakin jotai hämärää kun laskee aikanaan varret ales mutta se ei haittaa kun vaan kesä käytössä on.
Ja jos ne öljyt on semmosta puuroa siel loota/perä tsydeemissä niin ei ihmekkään jollei nostolaitteet toimi oikein,itse vaihdoin joitai kesiä sitten kaikki öljyt ja johan taas pelaa,oli meinaa semmosta puuroa että HUH HUH!
On tos mullakin jotai hämärää kun laskee aikanaan varret ales mutta se ei haittaa kun vaan kesä käytössä on.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
takarenkaan mutterin avain koko?
niin pitäsi ottaa lähi päivinä db:stä 996 takarengas irti. osaisin etsiä käypäisiä avaimia kaiketi 3/4 vääntiölle
petzku69- Viestien lukumäärä : 52
Paikkakunta : sonkajärvi
Vs: Ihan eka ikioma ja taavetti.
35mm hylsyn itse ostin 996:n muttereita varten ja oli erittäin soppeli.
Gary Grand- DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 52
Paikkakunta : Petäjävesi
Tulipa hommattua...
...tollanenkin. Varautukaa kysymystulvaan, sillä kyseessä on ensimmäinen traktorini jolle pitää edes jotain tehdä. Käyttänyt olen, mutten omaa minkäänlaista traktorin korjailukokemusta. Jostainhan se on alettava, käsittääkseni aihio on erinomaisen hyvä...joten, Vammalasta tukihenkilöä?
Ai niin...hankintahinta kaksinumeroinen!
Viimeinen muokkaaja, ThePete pvm To Huhti 26 2012, 12:22, muokattu 1 kertaa
ThePete- David Brown : DB 880 Selectamatic 1966, DB 880 Selectamatic 1969
Viestien lukumäärä : 62
Paikkakunta : Jurvan Metsäkylä
Vs: Ihan eka ikioma ja taavetti.
Äkkipäätä näyttää kyllä tosi hyvältä. Onnittelut hankinnasta.ThePete kirjoitti:... Jostainhan se on alettava, käsittääkseni aihio on erinomaisen hyvä...joten, Vammalasta tukihenkilöä?
Gary Grand- DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 52
Paikkakunta : Petäjävesi
Vs: Ihan eka ikioma ja taavetti.
Eilen irrottelin tuosta komeudesta konepellit ym. Ei isoja yllätyksiä tullut vastaan. Tehtävälista verrattain lyhyt (toistaiseksi tiedossa oleva): Jarrut, suodattimet, öljyt+suodatin, eturenkaat vaihtoon ja kaikki sähköt. En ole koskaan nähnyt niin montaa jatkoa/liitintä/rosvoa yhdessä kulkuneuvossani. Johdot lisäksi aivan koppurat. Eivät äkkiseltään katsoen liene kovinkaan ylivpomaiset tehdä? Tosin sähköstä tiedän, että se tulee seinästä, eli varautukaa todella tyhmiin kysymyksiin
ThePete- David Brown : DB 880 Selectamatic 1966, DB 880 Selectamatic 1969
Viestien lukumäärä : 62
Paikkakunta : Jurvan Metsäkylä
Vs: Ihan eka ikioma ja taavetti.
Morjesta vaan ja tervetuloa,asiallinen pelihän tuo eikä hintakaan kirpassu,saispa tältäkin leveysastelta Taaveja edes tonnilla heh!
Noo ei tyhmiä kysymyksiä olekkaan,ittekkin kyselen kaikkea vaikka ylittäny jo neljätkympit ajat sitte,itse olenkin SITÄ mieltä että häpeä ei ole kysyä,häpeä on sitten viedä kysymättä itse sorvattu laite korjaajalle ja kuunnella sen jonuumista et kukas tän on tehny?
Mutta siitä se lähtee kun tekee,toivottavasti olis sun suunnilla joku kaverikin joka olis samoilla aaltopituuksilla et vois käydä kattomassa ja opastamassa,ei täs ittekään kaikkee yksin voi tehä,nytkin semmonen puoli veemäinen kytkimen automaattisäätö Voortiautossa että joo o,osat kyllä haen mutta semmonen saa sitä tutkia kuka semmoosen on ennenkin nähny!
Ei muuta kun kysymyksiä sitte vaan ja juttua miten Taavi edistyy!
Noo ei tyhmiä kysymyksiä olekkaan,ittekkin kyselen kaikkea vaikka ylittäny jo neljätkympit ajat sitte,itse olenkin SITÄ mieltä että häpeä ei ole kysyä,häpeä on sitten viedä kysymättä itse sorvattu laite korjaajalle ja kuunnella sen jonuumista et kukas tän on tehny?
Mutta siitä se lähtee kun tekee,toivottavasti olis sun suunnilla joku kaverikin joka olis samoilla aaltopituuksilla et vois käydä kattomassa ja opastamassa,ei täs ittekään kaikkee yksin voi tehä,nytkin semmonen puoli veemäinen kytkimen automaattisäätö Voortiautossa että joo o,osat kyllä haen mutta semmonen saa sitä tutkia kuka semmoosen on ennenkin nähny!
Ei muuta kun kysymyksiä sitte vaan ja juttua miten Taavi edistyy!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Ihan eka ikioma ja taavetti.
Onnittelut taavettimiehelle.
880 selecta on kova peli,erkki varman kehuu enempi.
Tuo sinun yksilö on suht hyvillä pelteilla,lokasuojalamputkin paikoillaan.Niihin muuten saa uusia laseja.
Pakoputki alkuperäinen .Ratti ehjän näköinen,ei ihan hirveän paljon ajettu kone.
Öljyt ,suodattimet uusiks alkajaisiksi.
Etulamput laittaisin ylös nokan sisälle minne kuuluvatkin.
Sähköjohtoja voi uusia yksi kerrallaan niin ei tarvi paljoa tietää.Koppurathan ne ovat tuon ikäisissä.
Kysymykset tervetulleita,tyhmiä kysymyksiä ei olekaan
880 selecta on kova peli,erkki varman kehuu enempi.
Tuo sinun yksilö on suht hyvillä pelteilla,lokasuojalamputkin paikoillaan.Niihin muuten saa uusia laseja.
Pakoputki alkuperäinen .Ratti ehjän näköinen,ei ihan hirveän paljon ajettu kone.
Öljyt ,suodattimet uusiks alkajaisiksi.
Etulamput laittaisin ylös nokan sisälle minne kuuluvatkin.
Sähköjohtoja voi uusia yksi kerrallaan niin ei tarvi paljoa tietää.Koppurathan ne ovat tuon ikäisissä.
Kysymykset tervetulleita,tyhmiä kysymyksiä ei olekaan
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Sivu 1 / 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa