plttoaine
+2
ikilika
erkki
6 posters
Sivu 1 / 1
plttoaine
hyvää huomenta taavettilaiset..sellanen propleema 880 imple -63.vaihdoin kaikki löpö suodattimet..ja ilmasin ja lähti käyntiin ei mitään ongelmaa hyvä..jonkun aikaa sit tos pörräsin koska perän ja laatin huuhtelu menossa..
sitten sammui kun seinä lyhty eikä lähde millään käyntiin..ilma ruuvit auki ja kokeilemaan pumpun alemmasta ilmauruuvista tulee tosi paljon löpöä mut ei ylimmästä eikä suuttimen puolelta,ja löpöa on tankissa..missähän mahtas olla vika?
kaivataan viisaita neuvoja
sitten sammui kun seinä lyhty eikä lähde millään käyntiin..ilma ruuvit auki ja kokeilemaan pumpun alemmasta ilmauruuvista tulee tosi paljon löpöä mut ei ylimmästä eikä suuttimen puolelta,ja löpöa on tankissa..missähän mahtas olla vika?
kaivataan viisaita neuvoja
imple-3- Vierailija
Vs: plttoaine
Duoda duoda,
En käsitä, että toisesta ilmausruuvista tulee nafta ja toisesta ei. Ainoa selitys voi olla, että pumpussa on niin paljon ilmaa, ettei naftan pinta ole noussut vielä tarpeeksi ylös. Toimiihan siirtopumppu?
Suutinputkesta ei tule polttoainetta muuten kuin starttaamalla. Siirtopumpulla naputtamalla sieltä ei saa tulemaan mitään läpi.
En käsitä, että toisesta ilmausruuvista tulee nafta ja toisesta ei. Ainoa selitys voi olla, että pumpussa on niin paljon ilmaa, ettei naftan pinta ole noussut vielä tarpeeksi ylös. Toimiihan siirtopumppu?
Suutinputkesta ei tule polttoainetta muuten kuin starttaamalla. Siirtopumpulla naputtamalla sieltä ei saa tulemaan mitään läpi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: plttoaine
Toivottavasti ei käynyt samoin kun minulla. Meni pumpusta akseli poikki sisältä. Jos et muuta keksi niin ota pumpun päästä keskeltä 4ruuvia auki siitä mihin polttoaineen tuloputki menee ja tuloputki irti, sitte kansi pois niin alta paljastuu bakeliittisiivet. Näitten pitäis startatessa pyöriä, jos eivät pyöri niin peli on selvä. Ekaksi tietysti kannattaa kaikki muut vaihtoehdot käydä läpi ennenkuin alkaa pumppua aukomaan. Tuleeko suutinputkista pärskeitä edes kun starttaat putket löysällä?
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: plttoaine
Ne siivet voivat myös olla poikki ja pumppu muuten ehjä. Mutta ensin tosiaan muut konstit ja sitten vasta pumppua aukomaan! Nuo pumput on kuitenkin sen verran tarkkoja vehkeitä että en suosittele ensimmäiseksi vaihtoehdoksi sen aukomista jos ei ole aikaisempaa kokemusta asiasta.ikilika kirjoitti:Toivottavasti ei käynyt samoin kun minulla. Meni pumpusta akseli poikki sisältä. Jos et muuta keksi niin ota pumpun päästä keskeltä 4ruuvia auki siitä mihin polttoaineen tuloputki menee ja tuloputki irti, sitte kansi pois niin alta paljastuu bakeliittisiivet. Näitten pitäis startatessa pyöriä, jos eivät pyöri niin peli on selvä. Ekaksi tietysti kannattaa kaikki muut vaihtoehdot käydä läpi ennenkuin alkaa pumppua aukomaan. Tuleeko suutinputkista pärskeitä edes kun starttaat putket löysällä?
Outoa että toisesta ilmaruuvista tulee pöllöä ja toisesta ei, siirtopumpun vika on siis käytönnössä pois suljettu.
Jos asia ei kuitenkaan ratkea millään muulla keinolla niin sitten syöttöpumpusta pääty irti.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: plttoaine
Siis kolmoskone kyseessä,eikait vaan ole rikkoontunut pumpun käyttöpyörä?ei ihan tuntematon juttu sekään,toivotaan että ei kummiskaan tuo juttu olis
Supe- Vierailija
Vs: plttoaine
elikkä pyörii jonkin aikaa ja sitten sammuu,uudelleen kun ilmailee niin taas pyörii jonkun aikaa ja sit taas sammuu..siirtopumpun aukaisin ja putsailin ja se toimii kyllä..
mistähän kiikastaa nuo oireet
mistähän kiikastaa nuo oireet
imple-3- Vierailija
Ilmavaivoista
Jostakinhan ilman pitää systeemiin tulla. Käytännössä ennnen siirtopumppua, koska siitä eteenpäin vuoto olisi löpöä ulospäin.
PERAX- Vierailija
Vs: plttoaine
Minun arvaukseni on, että tankin ja siirtopumpun välinen putki läpäisee huonosti. Omista 880:sta ja 990:sta on pitänyt niitä joskus rassailla auki. Voi olla tankin pohjalla erilaisia vanhoja kertymiä jotka kulkeutuu sieltä vähitellen linjaan, joten tankin pesussakin voisi olla ideaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: plttoaine
Tuota, mistäs Implessä lähtee imuputki tankista, ylä- vai alaosasta. Jos ylhäältä, niin voi myös olla tankin sisällä putkessa reikä, kuten tuossa jokunen aika sitten toisessa yhteydessä aprikoitiin. Tästä muuten on ihan henkilökohtaisia kokemuksia kun sotaväessä protosisu kiukutteli. Toimi vain täydellä tankilla. Kun vähäkään vajui, niin silloin se taas alko.
Toinen juttu. Jos se sinun kone on vuodelta -63, niin ei voi olla alkujaan 3-pyttynen niinkuin supe ehdottelee tuossa pari viestiä aiemmin. Jos on niin se on tehty syyskuun 1964 jälkeen eli uudempi kuin luuletkaan.
matti
Toinen juttu. Jos se sinun kone on vuodelta -63, niin ei voi olla alkujaan 3-pyttynen niinkuin supe ehdottelee tuossa pari viestiä aiemmin. Jos on niin se on tehty syyskuun 1964 jälkeen eli uudempi kuin luuletkaan.
matti
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: plttoaine
mattkau kirjoitti:Tuota, mistäs Implessä lähtee imuputki tankista, ylä- vai alaosasta matti
-64 3 mukisesta 880 implestä lähtee alhaalta.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: plttoaine
dodii..ostin uudet letkun tankilta siirto pumpulle..eli ei niissä voe olla vikaa..mut uskosin niin kuin erkki sanoi et tankki kannattas puhdistaa..ok.. otin irti ja tutkin lampun kaa.juu on kanaskaa/ruostetta.
mikähän oes paras konsti tankin puhdistukselle?
mikähän oes paras konsti tankin puhdistukselle?
imple-3- Vierailija
Vs: plttoaine
Irrottamatta sen puhdistus on vähän niin ja näin. Pohjalietteen saa ehkä parhaiten liikkeelle pitkällä paineilmapillillä kuin sillä kiertää koko tankin lattian, mutta millä moskaisen liejun saa tankista pois onkin se vaikeampi puoli asiaa. Irtaallaan niitä on pesty painepesureilla ja kieputettu muttereita sisällä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: plttoaine
Pari monkeyn ruosteista tankkia olen pessyt niin, että KUUMAA vettä kraanasta, 200-300g sitruunahappoa (saa apteekista hintaan 1e/100g pussi) jokaista viittä litraa kohden. Tankki hiukan yli puolivälin liuosta Sen liuoksen antaa olla tankissa vuorokauden. Käy muutaman kerran ravistamassa tänä aikana ja 12h jälkeen käy kääntämässä ylösalaisin.. Sitten 24h jälkeen kaataa hapon pois ja laittaa puolilleen puhdasta naftaa ja kourallisen muttereita tms. ja ravistelee kunnolla. Toista mutterikäsittely tarvittaessa.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa