DB 900 -60
+4
kujanjuh
exso
erkki
jaana
8 posters
Sivu 1 / 1
DB 900 -60
Kannattaako ostaa DB 900, kytkin vähä reistailee....? saakohan osia?? onko tietoa???
jaana- Viestien lukumäärä : 1
Vs: DB 900 -60
En halua saivarrella, mutta 900- mallia valmistettiin v. 1956-1958, joitakin kappaleita saattoi tulla vielä -59 vuoden puolella.
Jos vuosimallin on -60, niin traktorin täytyy olla 950 implematic, joka on 900:n seuraaja alenevassa polvessa. Näiden kahden traktorin ero ei tekniikan osalta ole kovin dramaattinen, mutta 950:n maine on ainakin kaksi askelmaa parempi, itseasiassa 950 onkin rautaisen pikkutraktorin maineessa. 900-mallin maineen vei alkupään sarjassa esiintyneet syöttöpumppujen kiinnileikkaamiset ja väljä tai väljistyvä ohjausvaihde. Onkohan 950:ssä lisäksi kaksi kannenpulttia enemmän kuin 900:ssa??? tuosta en ole varma.
Yli kuusikymmentä vuotta vanhasta traktorista voi tietenkin kysyä, että kannattaako ostaa tai olla ostamatta, mutta vastaus on aina sama: riippuu ihan täysin kohteen kunnosta. Myös riippuu siitä mihin traktoria aikoo käyttää. Jos pitää tehdä kovasti oikeita töitä, niin pitää ostaa teknisesti hyväkuntoinen vaikka hieman kuluneellakin habituksella. Jos tarkoitus on ajella huvia kylän raitilla niin siihen soveltuu melkein kaikki mikä käy, kunhan näyttää nostalgiselta.
Jos vuosimallin on -60, niin traktorin täytyy olla 950 implematic, joka on 900:n seuraaja alenevassa polvessa. Näiden kahden traktorin ero ei tekniikan osalta ole kovin dramaattinen, mutta 950:n maine on ainakin kaksi askelmaa parempi, itseasiassa 950 onkin rautaisen pikkutraktorin maineessa. 900-mallin maineen vei alkupään sarjassa esiintyneet syöttöpumppujen kiinnileikkaamiset ja väljä tai väljistyvä ohjausvaihde. Onkohan 950:ssä lisäksi kaksi kannenpulttia enemmän kuin 900:ssa??? tuosta en ole varma.
Yli kuusikymmentä vuotta vanhasta traktorista voi tietenkin kysyä, että kannattaako ostaa tai olla ostamatta, mutta vastaus on aina sama: riippuu ihan täysin kohteen kunnosta. Myös riippuu siitä mihin traktoria aikoo käyttää. Jos pitää tehdä kovasti oikeita töitä, niin pitää ostaa teknisesti hyväkuntoinen vaikka hieman kuluneellakin habituksella. Jos tarkoitus on ajella huvia kylän raitilla niin siihen soveltuu melkein kaikki mikä käy, kunhan näyttää nostalgiselta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: DB 900 -60
900 ohjaus on mielenkiintoinen,siellä kun riittää niveliä.Omastani korjautin apusimpukan,kierteet pois ja holkki tilalle.Kumpi 900 on kyseessä ratti toisessa reunassa vai keskellä?Livedrive mallissa nostolaite on kytkimestä riippumaton ja vanhemmissa loppuu nosto kun kytkimen painaa alas.
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: DB 900 -60
Pientä saivartelua harrastaen, eihän se traktori ole iältään kuin 'vain' reilut viisikymmentä vuotta.
kujanjuh- Viestien lukumäärä : 243
Paikkakunta : Porvoo-Pieksämäki
Vs: DB 900 -60
Juuh, matematiikka paljastaa virheet.
Joskus aikoja sitten olen ajellut ysipuolikkaalla sen verran, että siitä on sanottava paljon myönteistä. Ilman mitään tehostimia yms. se on ketterä ja mukava käännellä ja pyörittää ahtaissakin pihoissa. Moottorihan ei ole kuin 2,7 litrainen, mutta siinä on ällistyttävästi papua kun vaan pitää sitkeästi kaasun pohjassa.
Joskus aikoja sitten olen ajellut ysipuolikkaalla sen verran, että siitä on sanottava paljon myönteistä. Ilman mitään tehostimia yms. se on ketterä ja mukava käännellä ja pyörittää ahtaissakin pihoissa. Moottorihan ei ole kuin 2,7 litrainen, mutta siinä on ällistyttävästi papua kun vaan pitää sitkeästi kaasun pohjassa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: DB 900 -60
Kyl välillä käy mielessä et miks 900 tuli hukattua,koneen ja kannen vaihdon jälkeen toimi koneestaan hyvin.Oma lohko oli halki kun tuli ja vaihtokoneen kansi oli valmis kun sen asensin.Sähköt oli tuplana,ensin plus-maadotteiset ja päälle tempastu miinus-maadotteiset ja koko komeus komeassa punasessa maalissa em.sähköjohtoja myöten.Sähköt tuli tehtyä ja toi ohjauksen välyksen poisto.Kiva traktori ajella kaikin puolin.
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: DB 900 -60
Itse en ysisatasta laittaisi jollei satu olemaan perintöä tai muuten tutun kone.jolla on tunnearvoa
Punakeltaisiakin on hyviä tarjolla sopuhintaan .Kuten Erkki kirjoitti 900:n puutteet on punakeltaisissa korjattu.
Anteeksi 900:n omistajat mutta mielestäni se on ruma verrattuna esim 25:een ja 950:een.
Punakeltaisiakin on hyviä tarjolla sopuhintaan .Kuten Erkki kirjoitti 900:n puutteet on punakeltaisissa korjattu.
Anteeksi 900:n omistajat mutta mielestäni se on ruma verrattuna esim 25:een ja 950:een.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: DB 900 -60
Ei 900 ole mitään missiainesta taavetin tuotannosta ja noi Ranskan siniset vanteet ja maskin ritilät on kuin piste I päällä.Tasauspyörästönlukon puute oli yksi syy hukkaamiselle.
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: DB 900 -60
Väriyhdistelmä hunting pink/ french blue oli aikalaisten kertoman mukaan David Brown juniorin idea. Muistaaksein hän oli syntynyt v. 1927, joten 900:n synnytystuskien aikana mies oli jo vahvasti mukana firman toiminnassa. Paremmin hänet kuulemma muistetaan kuitenkin kaikenlaisista muista edesottamuksistaan, esim. oikeudenkäynneistä kovien ylinopeuksien johdosta ym. menevän miehen metkuista. David Brown juniorin poika Adam Brown on DBTC:n kunniapuheenjohtaja. Hän on vaihtanut kokonaan alaa, ellen erehdy niin miehellä on ainakin kirjakauppa ja taitaa olla jonkinmoinen plantaasikin jossa Yorkshiren suunnalla.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Pe Kesä 08 2012, 21:14, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: DB 900 -60
exso kirjoitti:Ei 900 ole mitään missiainesta taavetin tuotannosta ja noi Ranskan siniset vanteet ja maskin ritilät on kuin piste I päällä.Tasauspyörästönlukon puute oli yksi syy hukkaamiselle.
Minusta 900 sinisillä vanteilla on komea, tietenkin makuasia. Joskus vielä jos saan jostain ylimääräistä rahaa hankin 900 harrastekoneeksi. Eikä harrastekoneessa tarvita tasauspyörästön lukkoa, säätää sitten kääntöjarrulla jos tarvitsee. Viime talvena tarvitsin lukkoa, kun meinasi lipsahtaa kone ojaan liukkaalla ja sitä ennen en edes muista koska ennemmin olen sitä tarvinnut. Tietenkin silloin sitä tarvitsis jatkuvasti kun sitä ei ole ja kun se on ei aina muista edes käyttää vaikka siitä olisi apuakin.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: DB 900 -60
12 vuotta ja 9 kk oli yhteistä aikaa 900 taavetin kanssa päivälleen ja viime syksynä olisin saanut ostaa koneen takaisin.Minun koneesra oli entiset omistjat maalannu vanteet keltaisella ja alkuperäisväriset maskinritilät löytyi purkaamosta.Värisävyt ei vaihtunut minun aikana.
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: DB 900 -60
IMO toi sinipunanen 900 on pirun hieno. Mutta niin on myöskin kaikki muutkin taavetin värit. Poikkeus, joka vahvistaa säännön on impleistä vanhemmat kokopunaiset taavit.
Vs: DB 900 -60
Niin saattaapi se olla -59 malli mutta onkin rekisteröity vasta -60 ei mikään ihme kun autoissakin on samaa juttua!
Oli se meilläkin 900.nen ja nyt harmittaa kun onkin harvinainen peli,meillä tosin lohko halkesi kun jääty mut ei se ois kaikkea viel kaatanu,tein sitten virheen ja purin sen varaosiksi,harmi tosiaan...
Oli se meilläkin 900.nen ja nyt harmittaa kun onkin harvinainen peli,meillä tosin lohko halkesi kun jääty mut ei se ois kaikkea viel kaatanu,tein sitten virheen ja purin sen varaosiksi,harmi tosiaan...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa